ad
  • 8.082.835 stemmen

The Boys - Seizoen 1 (2019)

Show titel: The Boys

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 8

Datum van release: donderdag 25 juli 2019

• Amazon Prime Bekijk seizoen 1 via Amazon Prime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

The Boys

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

1. 1. The Name of the Game

Wanneer een superheld de liefde van zijn leven doodt, gaat elektronicaverkoper Hughie Campbell samenwerken met Billy Butcher, een vechtjas die de corrupte supers straft - en Hughie's leven zal nooit meer hetzelfde zijn.

2. 2. Cherry

The Boys krijgen een superheld te pakken, Starlight neemt wraak, Homelander wordt ondeugend en een senator wordt nog ondeugender.

3. 3. Get Some

Het is de race van de eeuw. A-Train en Shockwave wedijveren om de titel van 's werelds snelste man. Ondertussen zijn The Boys herenigd en dat voelt erg goed.

4. 4. The Female of the Species

Een heel speciale aflevering van The Boys... een uur vol lef, klootzakken, vliegtuigkapingen, waanzin, geesten en een zeer intrigerende vrouw. O, en heel veel hartzeer - zowel in de sentimentele als in de bloederige letterlijke zin.

5. 5. Good for the Soul

The Boys gaan naar de Geloofs-expo om een veelbelovend spoor te volgen in hun niet aflatende strijd tegen de supers. Er kan - misschien - een moordzuchtige minderjarige zijn, maar dat zul je zelf moeten ontdekken.

6. 6. The Innocents

SUPER IN AMERIKA (2019). Vought Studios. Genre: Reality. Hoofdrollen: Homelander, Queen Maeve, Black Noir, The Deep, A-Train, Starlight, Tara Reid, Billy Zane.

7. 7. The Self-Preservation Society

Vertrouw nooit een aangespoelde super - dat moeten The Boys helaas hardhandig ondervinden. Ondertussen graaft Homelander in zijn eigen verleden, Starlight komt erachter dat liefde pijn doet, en als je ooit in Sandusky in Ohio benten een meisje vraagt of ze je kieuwen mag aanraken, zeg dan nee.

8. 8. You Found Me

De seizoensfinale! Vragen worden beantwoord! Geheimen worden onthuld! Conflicten... conflicteren! Personages ontploffen! En nog veel meer!

avatar van eppo349

eppo349

Over de top op alle fronten en ik vind het helemaal niet verkeerd. Goeie!

avatar van DreamTech

DreamTech

Geweldig en grof de good guys zijn nu eens de bad boys inmiddels met 2e aflevering bezig maar bevalt mij prima weer eens wat anders tot nu toe goed dus kan nog niet te veel zeggen ! ( ook nog een paar bekende acteurs Karl Urban maar zag ook Simon Peg voor bijkomen en nog een paar) !

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Heb nu 4 afleveringen gezien en ik vind het echt good fun, terwijl ik niet per se van de superhelden ben.

avatar van Ronjossch

Ronjossch

Was eerst argwanend en dacht ff 1 á 2 afleveringen kijken. Nu hele serie in 2 dagen gekeken, want na 2e afl was ik verkocht. Leuke effecten, humor, goed verfilmd, etc...

Erg genoten....

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1904 berichten

Vnl. de eerste drie afleveringen waren erg sterk. Daarna zakt het in als een souflé en werd het zo cliché dat het bij wijlen vechten was om verder te kijken.

avatar van Roy1967

Roy1967

Grappige en cynische kijk op superhelden, ik heb er veel plezier aan beleefd. Zal voor sommigen misschien iets te puberale humor zijn af en toe.

avatar van legian

legian

Wat een heerlijke kijk op het superheldengenre is dit geworden. Lekker rauw, grof en zwartgallig. Heb regelmatig in een deuk gelegen. Verhaaltechnisch bij vlagen wat cliché en voorspelbaar. Maar de uitwerking maakt het meer dan dragelijk.

Kan wel genieten van deze insteek.

Een frisse wind binnen het superheldengenre, met een botte, zeer gewelddadige maar tegelijkertijd intelligente insteek. De acht afleveringen lopen niet overal even lekker en bepaalde hoofdpersonen zijn weinig interessant, maar gaandeweg ontvouwt zich een complex, boeiend verhaal met een aantal geweldig uitgewerkte personages. Veel geslaagde grappen ook. Voornaamste nadeel is dat het allemaal voorbij is voor je er erg in hebt, waarna je met een hongerig gevoel blijft zitten. Dit smaakt naar meer, veel meer!

avatar van MovieHolic

MovieHolic

Dit is serieus ge-wel-dig! Ik ben en blijf een fan van alles uit het super hero genre, maar dat is voor het grote publiek en dus vaak zoetsappig.

Dit is echt next level gaaf ?, blood, gore & guts en toffe plot twists. Eric Kripke bewijst zich maar weer eens.

Ik vond dit echt supervet! Jammer dat het slechts 8 afleveringen waren, kan niet wachten tot seizoen 2!

avatar van bvonk

bvonk

Best Super helden of eigenlijk anti Super helden serie in tijden. Goede cast met Urban maar ook de rest erg sterk.

De twisten blijven ook spannend met soms goede die slechte dingen doen en de slechte die eigenlijk het goede willen doen. Met 8 afleveringen snel voorbij, gelukkig komt er een tweede seizoen en hopelijk veel meer.

avatar van ZZ TOP

ZZ TOP

Wat is dit een heerlijke verfrissende serie. Met een totaal andere kijk op het superheldengenre. Het is ruw, hard, bloederig en gewelddadig.

Wist vooraf niet wat ik kon verwachtten, maar deze serie heeft me zeker vermaakt.

Goed verhaal met een prima opbouw en geweldige personages (vooral leuk om Antony Starr weer eens te zien, want zo vaak zie je hem niet meer sinds Banshee gestopt is).

Prima mix van humor en actie. Soms wat voorspelbaar, maar toch vermakelijk.

Al met al een prima serie die voorbij is gevlogen.

avatar van grovonion

grovonion

• 2051 stemmen

In amazon prime al een paar keer heel snel voorbij geklikt, de afbeelding en titel van de serie deden me helemaal niks. Volgens mij een marketing fout van jewelste, want de serie is fenomenaal goed en verfrissend. Gelukkig dat ik ergens een review had gelezen anders was dit pareltje misschien aan me voorbij gegaan.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator)

Ik kon 'The Boys' niet langer links laten liggen. Gister mee begonnen. Ik zit er lekker in!

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator)

''See, people love that cozy feeling Supes give them… but if you knew half the sh*t they get up to… F*ckin’ diabolical. But then, that’s where I come in. To spank the b*stards when they get out of line.''

Whoopi! Wat een rush! Ik zit nog steeds na te trillen van deze serie. De acht afleveringen van 'The Boys' vlogen als een A-Train voorbij. Een andere kijk op het hele superhelden gedoe (een dikke vinger naar de goede bedoelingen van Superman, Aquaman, Snake Eyes, The Flash ect ect). Goede cast (Karl Urban, Jack Quaid, Laz Alonso, Tomer Capon ect ect), uitstekend script, sterke acteerprestaties, spannend & tegelijkertijd bloederig, bloederig en nog eens bloederig. Ik hou d'r zo van! En dan niet te vergeten de ontelbare oneliners. Bij sommige rolde ik uit mijn nest van het lachen! Ik zal op het web even een leuke top 5 uitzoeken en dan vervolgens plaatsen in: favoriete serie quotes. Jammer dat seizoen 1 erop zit. Eigenlijk ben ik sprakeloos.

Erg onder de indruk van deze gekkigheid. Seizoen 2 2020: nice!

**** ½

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Gezien de hoge cijfers en lovende reviews ga ik dit ook maar eens bekijken.

avatar van Psycho-M

Psycho-M

Oh man, wat is dit een fantastische serie.

Zoals al een aantal voor mij hebben aangegeven gore, humor, goede cast, bijzondere kijk op het superhero genre.

Ik ben hooked. Seizoen 1 ben ik bijna doorheen. Dus laat ze maar snel een seizoen 2 uitbrengen.

Heerlijk.

avatar van FlorisV

FlorisV

De eerste 2 waren alvast erg leuk. Het concept is geniaal, de acteurs sterk en de balans tussen satire, humor en spanning/actie lijkt precies goed. Erg veel grappen onder de gordel, gecombineerd met de gore maken het puberaal maar het stoorde me niet. Een prima productiewaarde ook, het ziet er allemaal goed uit terwijl toch de nodige effecten tevoorschijn moeten worden getoverd. Het tempo ligt aardig hoog, dit is geen praterige serie met eindeloos rekwerk van plotjes die van zichzelf al cliche zijn, wat je bij zoiets als Arrow ziet.

Wat me opvalt is de 1 op 1 parallel met de DC Comics helden: Superman, Wonder Woman, Aquaman, The Flash...verder is er nog totaal niet uitgelegd hoe die Supes hun krachten hebben kunnen krijgen, of Urban's verhaal uitgewerkt, maar goed ik ga zeker verder kijken.

avatar van grovonion

grovonion

• 2051 stemmen

FlorisV schreef:

komt alles mooi op zijn pootjes terecht

avatar van FlorisV

FlorisV

Binnen een aantal dagen de hele serie uitgekeken en genoten. Echt geweldig:

-ijzersterke cast. Misschien heeft Elizabeth Shue nog wel de meeste indruk gemaakt als queen bitch maar eigenlijk zijn veel acteurs erg overtuigend in een gelaagde rol die nooi zwart-wit goed of slecht is. De lui die je in het begin een verschrikkelijke rotzak vind, ga je in andere scenes weer aandoenlijk vinden;

-tof verhaal, een coole twist op iets wat in andere opzichten snel standaard had kunnen worden;

-productiewaarde is top, het ziet er allemaal geweldig uit;

-veel humor. Goede satire op de gemaaktheid van de PR-kant van commercie. Verder wel te vaak onder de gordel en soms ronduit ziek maar meestal goed voor een dikke grijns. Hou er wel rekening mee dat hier meer nadruk op ligt dan op actie of spanning. Maar het is zo goed geschreven dat dit geen enkel probleem is.

Enige minpuntje vond ik die Aziatische griet verder (voegt te weinig toe), verder ben ik ook niet zo'n fan van Frenchie maar ala.

Voor wie nog niet zeker weet wat te verwachten, ik heb de serie ontdekt via

The Drinker Recommends... The Boys - YouTube

en daarin wordt (met een nog vetter accent dan dat van Butcher) goed uiteengezet waarom deze echt de moeite waard is.

Laat maar komen dat 2e seizoen!

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator)

Trailer van S2:

The Boys Season 2 - Official Teaser | Prime Video - YouTube

Releasedatum is nog niet bekend.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

The Boys is een verfrissende, duistere kijk op het superheldengenre. Je ziet het tegenwoordig vaker, zoals met de film Brightburn. Dat was horror pur sang, bij The Boys is het actie met een vleugje horror. De geweldsmomenten zijn snoeihard, met een hoop bloed en lichaamsdelen. Superhelden die geregeld alleen aan zichzelf denken en mensen laten sterven alsof het niks is. Het begint vrij sterk, maar zakt daarna inhoudelijk wel een eind weg. Vond het halverwege een stuk minder interessant. Gelukkig zijn de laatste 2 afleveringen wel weer een stapje omhoog. Gelukkig ziet alles er wel knap uit en is de productiewaarde van hoog niveau. Het zorgt er voor dat ik graag seizoen 2 wil kijken. Even wachten nog.

avatar van maurice32

maurice32

1e aflevering gezien ... I love it .

Nu de andere afleveringen nog kijken

avatar van maurice32

maurice32

Corcicus schreef:

Had precies hetzelfde , de eerste 3 afleveringen waren ijzersterk en daarna zakt het in , ben wel benieuwd naar seizoen 2

Godskolere wat een geweldige serie is dit!

avatar van brawljeff

brawljeff

Leuke realistische versie van een wereld waarin superhelden leven, zoals Watchmen en Kick-Ass dit in het verleden ook al eens geweldig gedaan hebben. The Boys doet er nog een schepje bovenop door ook hedendaagse thema's te behandelen. Er zijn na 1 seizoen voor mij helaas nog geen personages die een grote indruk op mij hebben achtergelaten. Visueel is de serie enorm sterk, maar verhaaltechnisch vind ik het allemaal niet heel bijzonder.

avatar van Daan258

Daan258

Al heel lang geleden keek ik erg uit naar deze serie, waar je op internet keek zag je heel veel voorbij komen van The Boys.

Na het zien van de serie moet ik eerlijk zeggen dat mijn verwachtingen veel en veel hoger waren.

Het kijkt wel aardig weg, maar het wist mij nergens echt te pakken, ondanks de goede cast.

Seizoen 2 al ik voorlopig ook even laten liggen.