• 8.985.214 stemmen

Ontwikkeld door: Joe Penhall

Met onder meer: Jonathan Groff, Holt McCallany en Stacey Roca

Release datum: vrijdag 13 oktober 2017

Plot Mindhunter

Een FBI-agent van de Elite Serial Crime Unit ontwikkelt nieuwe vormen van gedragsanalyse om seriemoordenaars en verkrachters op te pakken. Met zijn onorthodoxe aanpak weet hij vele successen te boeken. Maar tegenover elk succes staat een niet zo leuke prijs.

Debbie Mitford

Sissy Miller

Peter Rathman

Meningen over Mindhunter

zaterdag 28 oktober 2017
Mindhunter seizoen 1 Geweldige Netflix-serie, over de begindagen van gedragsanalyse door de FBI, teneinde seriemoordenaars en verkrachters op te pakken. Vier van de tien uitstekende afleveringen zijn geregisseerd door David Fincher, maar de overige betrokken regisseurs doen hier niet voor onder. Eersteklas akteerwerk, heerlijke dialogen en subtiel opgebouwde spanning, in stijl afgemaakt door het fraai geschetste tijdsbeeld. Enige nadeel: nu weer een jaar wachten op seizoen twee. Grrrrr...
avatar van SpecialAgentDaleCooper

SpecialAgentDaleCooper

vrijdag 9 september 2022
Mindhunter seizoen 2 Eindelijk deze serie bekeken. Ongeveer twee weken over gedaan waarbij seizoen 1 ik al binnen paar dagen gebingewatched had. Een goede psychologische thriller serie was iets waar ik al een tijd naar op zoek was aangezien ik meestal niet helemaal door alle afleveringen heen kom en het vrij uniek is als ik een serie volledig uitkijk. Dat krijgt Mindhunter dus wel voormekaar. Kwalitatief blijft zowel het eerste als tweede seizoen erg sterk. De slimme dialogen, het gebruik van waargebeurde delicten en seriemoordenaars met het jaren 70 stijltje is een fijne combinatie. De interviews met de seriemoordenaars zijn ook echt ontzettend boeiend. Al wordt seizoen 2 wel meer een herhaling van zetten, is de sfeer erg somber en moedeloos, op een punt waar het af en toe vervelend begint te worden. Er wordt veel aandacht besteed aan het privéleven van de hoofdpersonages alleen niet meer op die van agent Ford waardoor hij steeds meer een eendimensionaal personage wordt. Het vervolg kon dus niet tippen aan seizoen 1 waar vooral Cameron Britton de show steelt als seriemoordenaar Ed Kemper.