Mijn Series +

Mindhunter - Seizoen 2 (2019)

Misdaad / Drama

ontwikkeld door Joe Penhall
met Jonathan Groff, Holt McCallany en Stacey Roca

Een FBI-agent van de Elite Serial Crime Unit ontwikkelt nieuwe vormen van gedragsanalyse om seriemoordenaars en verkrachters op te pakken. Met zijn onorthodoxe aanpak weet hij vele successen te boeken. Maar tegenover elk succes staat een niet zo leuke prijs.

1. Aflevering 1
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
raoulduke schreef:
Fenomenaal tweede seizoen. De cinematografie en het acteerwerk zijn wederom fantastisch, maar de grootste kracht zit hem in de dialogen. Die zijn meesterlijk goed geschreven.
En laten we ook de spaarzame maar voortreffelijk gekozen soundtracks niet vergeten.
De openingsscene van de tweede aflevering bijvoorbeeld: mede door Roxy Music's prachtig verontrustende In Every dream home a hardache is deze scene van 'n morbide en onheilspellende schoonheid.

Moet uiteraard zijn: In Every Dreamhome a Heartache

avatar van thomzi50
Een erg goed seizoen weer - met helaas een tamelijk onbevredigend einde.

avatar van Thomas83
Wederom een zeer fijn seizoen. De pacing maakt dit een van de meest makkelijk te bingen series. Dat blijft heel knap voor een serie die het voornamelijk van dialogen en ontdekking moet hebben. Moet wel zeggen dat de serie dit seizoen wat conventioneler overkomt. Op momenten zag ik het onderscheid met een politieserie al niet meer zo.

De psychologie bij de "normale" personages voelt regelmatig nog steeds echt wat te aangedikt, vooral wat betreft de curieuze verhaallijn van Bill zijn zoon. Die nieuwe baas is overigens wel een boeiend personage is als manipulatief persoon. Ik vreesde dat de paniekaanvallen van Holden Ford een terugkerend element zouden worden, maar gelukkig is daar geen sprake van.

Nog steeds zijn de interviews met de seriemoordenaars de absolute hoogtepunten van de serie. Ze zijn ook allemaal geweldig gecast en opgemaakt. Het leek wel alsof alle aandacht van de visagie naar hen uitging, want de andere personages zien er vaak wat raar uit. Vooral Wendy ziet er bizar oranje uit.

Een ander hoogtepunt was voor mij dat verkillende interview met Kevin in de auto. Echt Fincher op zijn best hoe hij daar een vreselijk spannende en duistere scène van maakt. Ook de scène waarin de surveillance-apparatuur wordt geïnstalleerd in Williams' auto is echt spannend. Best een verrassing dat de Atlanta Child Murders de rode draad in dit seizoen vormen, en niet de BTK Killer. 3.5*.

avatar van Kos
Kos
Er zit voorlopig helaas geen seizoen 3 in.