• 8.985.972 stemmen

Mindhunter - Seizoen 2 (2019)

Show titel: Mindhunter

Ontwikkeld door: Joe Penhall

Met: Jonathan Groff, Holt McCallany en Stacey Roca

Datum van release: vrijdag 16 augustus 2019

Plot Mindhunter

Een FBI-agent van de Elite Serial Crime Unit ontwikkelt nieuwe vormen van gedragsanalyse om seriemoordenaars en verkrachters op te pakken. Met zijn onorthodoxe aanpak weet hij vele successen te boeken. Maar tegenover elk succes staat een niet zo leuke prijs.

Afleveringen Seizoen 2 (2019)

16 augustus 2019 (48 minuten)

Tijdens ingrijpende veranderingen bij BSU krijgt Holden te maken met ernstige gevolgen van zijn ontmoeting met Ed Kemper.

16 augustus 2019 (46 minuten)

Bill en Holden proberen inzicht te krijgen in de ongrijpbare BTK-moordenaar en interviewen de Son of Sam, die een verrassende bekentenis doet.

16 augustus 2019 (1 uur)

Bill wordt betrokken bij een gruwelijke misdaad dicht bij huis. Holden ontvangt een intrigerend aanbod in Atlanta om een aantal moordenaars te interviewen.

16 augustus 2019 (51 minuten)

Holden stelt een controversieel profiel samen voor de moorden in Atlanta. Wendy neemt haar eerste verhoor af en merkt dat ze graag aan de frontlinie staat.

16 augustus 2019 (1 uur en 11 minuten)

De verschrikkelijke gezinssituatie van Bill komt ter sprake tijdens een verhoor met een belangrijk persoon voor Holden: Charles Manson. Wendy heeft een nieuwe liefde.

16 augustus 2019 (58 minuten)

De FBI stuurt de BSU officieel naar Atlanta om onderzoek te doen naar de vermiste en vermoorde kinderen. Wendy twijfelt aan haar verhoormethoden.

16 augustus 2019 (58 minuten)

Omdat Holden niet verder komt, bedenkt hij een gewaagd plan om de moordenaar uit de tent te lokken. Wendy raakt geïrriteerd wanneer haar baan begint te veranderen.

16 augustus 2019 (53 minuten)

Door bureaucratie kan Holden de lijst met verdachten niet verkleinen. Een ontmoedigde Bill probeert een band met zijn zoon te krijgen. Wendy overdenkt haar relatie.

16 augustus 2019 (1 uur en 13 minuten)

Het onderzoek richt zich op een hoofdverdachte die instabiele situaties verrassend goed naar zijn hand weet te zetten.

avatar van RaoulDuke

RaoulDuke

RaoulDuke schreef:

Fenomenaal tweede seizoen. De cinematografie en het acteerwerk zijn wederom fantastisch, maar de grootste kracht zit hem in de dialogen. Die zijn meesterlijk goed geschreven.

En laten we ook de spaarzame maar voortreffelijk gekozen soundtracks niet vergeten.

De openingsscene van de tweede aflevering bijvoorbeeld: mede door Roxy Music's prachtig verontrustende In Every dream home a hardache is deze scene van 'n morbide en onheilspellende schoonheid.

Moet uiteraard zijn: In Every Dreamhome a Heartache

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1967 berichten

Een erg goed seizoen weer - met helaas een tamelijk onbevredigend einde.

Wederom een zeer fijn seizoen. De pacing maakt dit een van de meest makkelijk te bingen series. Dat blijft heel knap voor een serie die het voornamelijk van dialogen en ontdekking moet hebben. Moet wel zeggen dat de serie dit seizoen wat conventioneler overkomt. Op momenten zag ik het onderscheid met een politieserie al niet meer zo.

De psychologie bij de "normale" personages voelt regelmatig nog steeds echt wat te aangedikt, vooral wat betreft de curieuze verhaallijn van Bill zijn zoon. Die nieuwe baas is overigens wel een boeiend personage is als manipulatief persoon. Ik vreesde dat de paniekaanvallen van Holden Ford een terugkerend element zouden worden, maar gelukkig is daar geen sprake van.

Nog steeds zijn de interviews met de seriemoordenaars de absolute hoogtepunten van de serie. Ze zijn ook allemaal geweldig gecast en opgemaakt. Het leek wel alsof alle aandacht van de visagie naar hen uitging, want de andere personages zien er vaak wat raar uit. Vooral Wendy ziet er bizar oranje uit.

Een ander hoogtepunt was voor mij dat verkillende interview met Kevin in de auto. Echt Fincher op zijn best hoe hij daar een vreselijk spannende en duistere scène van maakt. Ook de scène waarin de surveillance-apparatuur wordt geïnstalleerd in Williams' auto is echt spannend. Best een verrassing dat de Atlanta Child Murders de rode draad in dit seizoen vormen, en niet de BTK Killer. 3.5*.

Er zit voorlopig helaas geen seizoen 3 in.

avatar van Suitehome

Suitehome

Mindhunter gaat over de psychologie van seriemoordenaars, hoe ze denken en handelen, hun obsessies, dwanggedachten en verlangens. In S2 doen FBI-agenten Holden Ford (Jonathan Groff) en Bill Tench (Holt McCallany) samen met de koele dr. Carr (Anna Torv) onderzoek naar de psyche van onder andere de BTK-killer (Bind, Torture, Kill, you know) en Charles Manson. Het levert een spannend, sprankelend, perfect geënsceneerd en subliem seizoen 2 op. Met wederom uitstekende dialogen.

Na het zien van S1 in 2017, dat toch een beetje tegenviel na alle euforie, stelde ik S2 in 2019 uit tot een later moment. Waar S1 meer beschrijvend, belerend (kijk eens wat die FBI allemaal doet) en afstandelijk is, is S2 persoonlijker, levendiger en zeker ook conventioneler. Zo worden de karakters veel meer uitgewerkt, en krijgen we inzicht in de persoonlijke verwikkelingen van het onderzoeksteam. Dat is een geniale zet van mede-regisseur David Fincher en bedenker Joe Penhall. Mis S2 niet.

avatar van DragQueen

DragQueen

Een steengoed tweede seizoen van Mindhunter. Qua niveau van hetzelfde kaliber als seizoen 1, zo niet misschien nog wel ietsje beter. Het script is wederom van een zekere klasse, evenals de ijzersterke dialogen. Het acteerwerk van de cast is ook weer uitmuntend. In het eerste seizoen stal Groff min of meer de show, maar in dit tweede seizoen excelleren Torv en vooral McCallany veel meer. Zoals het er naar uitziet zit er de komende tijd helaas geen derde seizoen in de vooruitzichten, wat natuurlijk ontzettend jammer is. 4 Sterren.

avatar van Skuller

Skuller

Top serie .er word zeer sterkt geacteerd. Goeie soundtrack ook. Hoop dat er nog een 3de seizoen komt. Volgens mij zit er wel een foutje in.er word ergens een makita schroefboormachine gebruikt .die hadden ze eind jaren 70 Volgens mij mog niet ...

avatar van Karst

Karst

Goed geacteerd, goede sfeer, goed verhaal. Dat zou het tenminste kunnen zijn als het niet zo tergend saai was geweest. Zinloze verhaallijnen die de boel alleen vertragen zoals die van Wendy en Holden maken het niet beter imo. Vervolgens schiet de hele boel ook nog niet op, is enige spanning ver te zoeken en gaat de serie als een nachtkaars uit. Not a fan.. Vond seizoen één aanzienlijk beter.

Eindelijk deze serie bekeken. Ongeveer twee weken over gedaan waarbij seizoen 1 ik al binnen paar dagen gebingewatched had.

Een goede psychologische thriller serie was iets waar ik al een tijd naar op zoek was aangezien ik meestal niet helemaal door alle afleveringen heen kom en het vrij uniek is als ik een serie volledig uitkijk.

Dat krijgt Mindhunter dus wel voormekaar. Kwalitatief blijft zowel het eerste als tweede seizoen erg sterk. De slimme dialogen, het gebruik van waargebeurde delicten en seriemoordenaars met het jaren 70 stijltje is een fijne combinatie. De interviews met de seriemoordenaars zijn ook echt ontzettend boeiend. Al wordt seizoen 2 wel meer een herhaling van zetten, is de sfeer erg somber en moedeloos, op een punt waar het af en toe vervelend begint te worden. Er wordt veel aandacht besteed aan het privéleven van de hoofdpersonages alleen niet meer op die van agent Ford waardoor hij steeds meer een eendimensionaal personage wordt. Het vervolg kon dus niet tippen aan seizoen 1 waar vooral Cameron Britton de show steelt als seriemoordenaar Ed Kemper.

avatar van Killkong

Killkong

Het tweede seizoen van deze schitterende serie loopt gewoon verder waar het eerste is gestopt.

We krijgen inzicht in het brein van meer seriemoordenaars. Alle bekende "legendes" passeren de revue.

Er ligt nog meer nadruk op de analyses van de zieke geesten.

In dit tweede seizoen zit wel een langer doorlopend verhaal.

Enige minpuntje is het wat bij elkaar gerommeld einde.

Maar toch, absolute aanrader!!!

Skuller schreef:

Nee,

Na de Tweede Wereldoorlog sloeg de firma een andere weg in. De nadruk kwam vooral te liggen op (elektrisch aangestuurde) huis- en tuingereedschappen, waaronder schaaf-, boor- en zaagmachines.

Wil je meer weten: Geschiedenis merk Makita

Misschien moet ik maar eens naar bed gaan ipv de geschiedenis van een accuboor natrekken