• 8.557.475 stemmen

House of the Dragon (2022-2023)

2 seizoenen

Release datum: 21 augustus 2022

• HBO Max Bekijk via HBO Max
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot House of the Dragon

Serie die tweehonderd jaar voor de gebeurtenissen uit 'Game of Thrones' plaatsvindt. Gedocumenteerd wordt het begin van de val van het Huis Targaryen: de gebeurtenissen die de aanloop vormen naar de burgeroorlog die tot de val leidt, die in de geschiedschrijving ook wel de 'Dans der Draken' genoemd wordt, evenals deze oorlog zelf.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

Meningen over House of the Dragon

Harlem Hellfighter_tv

dinsdag 27 september 2022
House of the Dragon seizoen 1 How to train your dragon meets LOTR

Belachelijk saaie serie met zoveel dingen die dom zijn. Ik had GoT nooit gezien en had ook nooit de behoefte gehad om hem te kijken. Maar helaas moest ik deze serie van mijn vriendin meekijken, omdat zij ooit met mij een serie had meegekeken.

Het is werkelijk elke aflevering uitzitten. De personages zijn saai, de soundtrack is waardeloos, het verhaal is niet boeiend. Er is van alles om op te merken rondom deze serie. Maar hier toch een paar punten:
- Iedereen heeft van die hele domme namen: Aegon, Rhynaris, Targarys enzo. Dan loopt er 1 rond die Otto heet. Hoe dan! Dat is toch lachwekkend? Je had ook nog een zekere Jason.
- In deze serie moeten ze ook bekende woorden net wat anders benoemen, om anders te zijn? Damon is Daemon, Sir is Ser, Master is Maester. Slaat helemaal nergens op.
- Waarom bevat deze serie woorden als fuck en cock? Niet dat ik tegen grof taalgebruik ben. Maar ik snap de logica niet.
- Al dat jargon maakt deze serie totaal onnavolgbaar. The blood of the Dragon? The Crabfeeder? Ik snap er helemaal niks van.
- De serie is ook bijzonder voorspelbaar. Vanaf aflevering 1 kon ik al raden dat die broer en de prinses met elkaar gingen flikflooien. Het kwam dus ook totaal niet als een verrassing aan.

Deze serie wordt onterecht met ROP vergeleken. Alsof je een winkelwagen met een Ferrari vergelijk. ROP heeft zijn mankementen, maar is duizendmaal vermakelijker en beter dan deze meuk. Het is te hopen dat het bij 1 seizoen blijft. Maar ik vrees van niet.