ad
  • 8.144.992 stemmen

Planet Earth II (2016-2017)

Documentaire | 1 seizoen

Met onder meer: en David Attenborough

Release datum: 6 november 2016

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Planet Earth II

David Attenborough presenteert een documentaireserie die laat zien hoe het dierenleven omgaat met de uitdagingen om te overleven in de meest iconische leefomgevingen op aarde. We reizen door onder andere de woestijnen en de jungles, maar ontdekken ook het dierenleven in de steden.

Acteurs en Actrices

Himself - Presenter

Alle Media

Meningen over Planet Earth II

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

maandag 12 december 2016
Planet Earth II seizoen 1 Net als de voorganger weer vreselijk knap gemaakt, met prachtig geschoten beelden, geweldige slowmotions en hele bijzondere dingen die je normaal nooit zal zien. Het hoogtepunt zat al in het begin, met de hagedis die door de slangen wordt opgejaagd. Dat waren misschien wel de mooiste minuten die ik ooit in een natuurdocumentaire heb gezien. Ik vond aflevering 1 en 2 ook het beste, de afleveringen daarna waren ook gewoon uitstekend, maar kenden niet echt hele memorabele hoogtepunten. Planet Earth II is gewoon stabiel. Sublieme beelden, fraaie soundtracks en weer die hele fijne stem van David Attenborough. Als ik kritisch moet wezen; de 6 afleveringen vliegen wel alle kanten op, ook in een aflevering zit nooit 1 rode lijn, behalve dan dat het over 6 verschillende soorten gebieden gaat. De making offs na afloop van elke aflevering zijn ook de moeite waard. Ze hebben echt belachelijk veel inspanningen verricht om dit alles op beeld te krijgen.

james_cameron_mm

woensdag 4 januari 2017
Planet Earth II seizoen 1 De overtreffende trap in natuur-documentaires. De eerste reeks uit 2006 was baanbrekend en magistraal, maar steekt bleekjes af bij de beeldenpracht die hier wordt getoond. De kwaliteit van de opnamen is werkelijk adembenemend en zorgt regelmatig voor kippevel-momenten. Natuurlijk, inhoudelijk hebben we bijna alles wel eens eerder gezien, op dat gebied is deze tweede reeks minder indrukwekkend, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door de imposante en vaak zeer intieme opnamen. Vooral de eerste twee afleveringen zijn prachtig. En uiteraard is dit alles voorzien van de geweldige voice-over van David Attenborough. Wie anders.