ad
  • 8.081.102 stemmen

Mindhunter - Seizoen 1 (2017)

Show titel: Mindhunter

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: vrijdag 13 oktober 2017

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Mindhunter

Afleveringen Seizoen 1 (2017)

1. Aflevering 1

In 1977 vindt de gefrustreerde FBI-onderhandelaar Holden Ford een onverwachte bondgenoot in de ervaren agent Bill Tench en onderzoekt hij een nieuw type moordenaar.

2. Aflevering 2

Holden ondervraagt de griezelig welbespraakte moordenaar Ed Kemper, maar de FBI heeft een negatief oordeel over zijn onderzoek.

3. Aflevering 3

Dokter Wendy Carr werkt met Holden en Tench mee aan hun eerste succes wanneer hun inzichten tot een arrestatie leiden.

4. Aflevering 4

Bill en Holden overleggen met dokter Wendy Carr om de onderzoekspersonen te classificeren. Ze krijgen verrassend nieuws.

5. Aflevering 5

Holden en Bill gaan weer verder met een zaak in Pennsylvania waar een aantal sporen in meerdere richtingen wijst en geen gebrek aan verdachten oplevert.

6. Aflevering 6

Wendy overweegt een aanbod. Holden en Bill vinden het lastig om hun conclusies duidelijk te maken aan het rechtssysteem in de verbijsterende Altoona zaak.

7. Aflevering 7

Wendy neemt een risico wanneer ze verhuist om zich fulltime in te zetten voor het team. Holden en Bill vinden het moeilijk om emotioneel afstand te nemen van het werk.

8. Aflevering 8

Bill en Wendy nemen sollicitatiegesprekken af, op zoek naar een vierde teamlid. Holden is geïntrigeerd door klachten over een vreemde gewoonte van een schoolhoofd.

9. Aflevering 9

Holdens methoden zorgen tijdens een verontrustend gesprek met massamoordenaar Richard Speck voor onenigheid in het team, waarna een intern FBI-onderzoek wordt gestart.

10. Aflevering 10

Het team bezwijkt onder de druk van een intern onderzoek. Holdens kordate stijl levert een bekentenis op, maar brengt zijn carrière, relaties en gezondheid in gevaar.

avatar van 606

renzoroy schreef:

Ik vind al die acteurs die ze casten zo ontzettend goed lijken op de echte. Kemper, maar ook Berkowitz en Manson in seizoen 2.

precies dat vind ik Nu in seizoen 1 ook met Kemper en Brudos. Btw heel de serie is aardig op de waarheid gebaseerd. Zie mijn link.

avatar van Xeeno

Xeeno

Beetje pittig om in te komen, maar verder heel intrigerend.

Mindhunter, die docu over Ted Bundy, The Confession Killer... allemaal Netflix-series die zich rond dezelfde periode afspelen. Toeval?

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Goeie setting die 70’s . Ben zeker benieuwd naar seizoen 2 maar idd pittig om in te komen en die dialogen te blijven volgen.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Wordt dit nog leuker na aflevering 1? Ik vond het traag en weinig pakkend.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Heb het uitgekeken, maar het is te vaak een lange en vrij oninteressante zit. Ik wacht maar even een tijdje met seizoen 2.

avatar van zoutzak

zoutzak

Ik kan iedereen die dit interessant vond de documentaire Crazy, not insane aanraden. Huiveringwekkend!