ad
  • 8.149.972 stemmen

The Queen's Gambit (2020)

1 seizoen

Release datum: 23 oktober 2020

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Queen's Gambit, The

De jonge Beth Harmon werd eind jaren vijftig verlaten en toevertrouwd aan een weeshuis in Kentucky. Ze ontdekt een verbazingwekkend talent voor schaken terwijl ze verslaafd raakt aan kalmerende middelen die door de staat worden verstrekt aan kinderen. Achtervolgd door haar persoonlijke demonen en aangewakkerd door een cocktail van verdovende middelen en obsessie, verandert Beth in een indrukwekkend bekwame en glamoureuze outcast, terwijl ze vastbesloten is om de traditionele grenzen te veroveren die zijn vastgesteld in de door mannen gedomineerde wereld van competitief schaken.

Alle Media

Meningen over The Queen's Gambit

avatar van horizons

horizons

maandag 11 januari 2021
The Queen's Gambit seizoen 1 Zoals gezegd: Wat een ontzettend fijne serie. ;) Halve Tamme

Sterk acteerwerk, niet alleen van de excellerende Anya Taylor-Joy, maar ook van een Dorociński en Camp.

Het mooie in het verhaal is dat er geen overbodige dramatiek bij wordt gehaald daar waar dat wel op de loer lag en naar gehint wordt. Het drama zit in het personage Beth Harmon zelf. Dat het uiteindelijke allemaal naar een mooi einde toegaat kan ik in dit geval alleen maar toejuichen. Uiteindelijk blijken er in de serie best veel mooie mensen met vriendschap en respect in de serie rond te lopen. Misschien wat zoet maar dat maakt niet uit als het zo wordt afgeleverd.

Fijne productie. Dat er geen tweede seizoen moge komen.

scorsese

zondag 25 oktober 2020
The Queen's Gambit seizoen 1 Uitstekende miniserie over een meisje in een weeshuis die leert schaken van de concierge daar. Een mooi, origineel verhaal dat op een meeslepende manier verteld wordt. Een boeiend hoofdpersonage die je hier ziet opgroeien tot een grootmeester. Anya Taylor-Joy zit in iedere scene en weet de aandacht goed vast te houden. Ondanks dat er enorm veel geschaakt wordt, wordt dit nergens vervelend.
avatar van Mrs Bruce Willis

Mrs Bruce Willis

zondag 1 november 2020
The Queen's Gambit seizoen 1 Aflevering 1 met pijn en moeite afgekeken, gaat het beter worden?

Overigens, dacht, ik ga wel een filmpje opzetten, zet ik Split op, zit ik nog steeds tegen hetzelfde kikkersnuitje aan te kijken _O^
avatar van Mrs Bruce Willis

Mrs Bruce Willis

maandag 7 december 2020

Misschien moet je em eerst verder zien... De afleveringen worden in elk geval steeds spannender.

Ik haak af. Nu 3 afleveringen gezien, het is wat het is.
Wel fijn dat iedereen er zo lyrisch over is, maakt mij uniek.