Gone Girl (2014)

3,73

Drama / Thriller

geregisseerd door David Fincher
met Ben Affleck, Rosamund Pike en Neil Patrick Harris

Nick (Ben Affleck) en Amy Dunne (Rosamund Pike) staan op het punt om hun vijfde huwelijksjaar te vieren. De ochtend van hun jubileum begint Nick echter enige twijfels te krijgen over de stabiliteit van zijn huwelijk en gaat hij op bezoek bij zijn tweelingzus Margo (Carrie Coon) voor advies. Als hij thuis komt blijkt Amy plots verdwenen te zijn. Hij schakelt direct de politie in en na enig onderzoek blijken alle aanwijzingen naar slechts één persoon te leiden: Nick.

503 BERICHTEN 115 MENINGEN

avatar van wimnoot
Hey! Een nieuwe Fincher! Ben benieuwd.....

avatar van Jawaddedadde
Nieuwe Fincher! Altijd interessant.

avatar van de grunt
Blij toe dat hij weer terug is bij de thriller. een steeds jonger wordende Brad Pitt en dat facebook geneuzel vond ik niet zó interessant

gedurfd om Ben Affleck de hoofdrol te bieden

avatar van Donkerwoud

Jammer, had gehoopt dat Fincher de Millenium-trilogie helemaal op zich zou nemen.

avatar van Titatiko
Deze wordt vet!

avatar van Titatiko
Wanneer komt ie uit?

avatar van jacobine_rodijk
IMDb geeft een releasedag aan van 2 oktober voor Nederland.

avatar van Nicolage Rico
Erg benieuwd naar deze nieuwe Fincher met hopelijk een lekker duister sfeertje. Z'n vorige 2 waren wat teleurstellend, tijd voor weer een topper.

kappeuter (moderator)
Vanaf 2 oktober in de bioscoop (20th Century Fox, via Warner Bros)

avatar van schram101
Puike trailer!

En wat is Pike toch een knappe vrouw!

avatar van Boneka
Trailer ziet er zeer belovend uit!

Grappig de film komt uit op 2 oktober till it's Oct. 3

avatar van rep_robert
Mweh die trailer. Het thema bevalt me wel, maar die voice over is een regelrechte kopie uit het programma Dissappeared op Investigation Discovery. Daar hoor je ook altijd een verdwenen persoon een voice over geven. Vind dit totaal niet passen bij een film.

Maar het is een Fincher film, dus dit kan gewoon niet mis gaan.

avatar van tattoobob
Dit gaat vast iets moois worden.

avatar van JulieV1995

Hier al een eerste NL-review Lijkt een soort Hitchcociaanse thriller te zijn. Ben benieuwd!

avatar van tattoobob
Tja het vergelijken houd helaas nooit op...hopenlijk word het iets wat niet te vergelijken is en op zich zelf staand.

avatar van Flat Eric
Met een mooie versie van Soundgarden's Black Hole Sun in een van de trailers...

Flat Eric schreef:
Met een mooie versie van Soundgarden's Black Hole Sun in een van de trailers...

Heerlijk nummer

avatar van schram101
Heb het boek in de kast liggen hier en zit ontzettend te twijfelen of ik dat nog ga lezen voor ik de film ga zien.. Wordt graag verast in de bioscoop maar een goed boek lezen en dat vervolgens verfilmd zien worden is natuurlijk ook niet verkeerd..

De trailer ziet er echt vet goed uit, ben ook echt een fan van Ben Affleck. Vind het wel jammer dat Affleck de film niet zelf regiseert. Hij is ook een top acteur, dat zag je ook in The Town.

avatar van cordiacovens
Een vrouw verdwijnt onder verdachte omstandigheden uit haar huis, wat volgt zijn 145 minuten van sensationeel spannende en mindfuckende film. Gebaseerd op het gelijknamige boek van schrijfster Gillian Flynn is David Fincher’s film alles wat een psychologische thriller nodig heeft. De film zelf focust zich naast de verdwijning van Amy, fantastisch gespeeld door Rosamund Pike, vooral op de scheurtjes van een huwelijk. Je partner goed kennen is moeilijker dan het lijkt, zo blijkt. De vraag die dan ook blijft hangen na het kijken van Gone Girl is: ‘Hoe goed ken jij je partner eigenlijk’?

'Gone Girl' Review - Filmtakers

avatar van synec

Erg positieve geluiden voor deze Gone Girl.. Ik verwacht ook niet minder meer van Fincher. Het boek vond ik alvast bijzonder dus ben erg benieuwd naar dit, vooral hoe ze het "eerste deel" van het verhaal hebben vertaald naar het scherm.

We kunnen alvast bijna met zekerheid Rosamund Pike neerpennen in onze voorspellingen als een Oscar nominee.

avatar van AmazingPP
Heb het boek gelezen, vond ik erg goed en ben nu erg benieuwd naar deze film.

avatar van Captain Pervert
Tijdje terug dat er een goede mindfuck-film van David Fincher was. Ben erg blij met deze goede recensies! Zeeeer benieuwd.

kevinverwijst
Ik zou deze film graag een kans willen geven maar ik weet nu al zonder dat ik ook maar iets over het verhaal ken en zonder het boek te hebben gelezen al weet hoe deze af gaat lopen dus laat deze maar voorbij gaan.

Dat is erg knap van je. Hoe weet je dat het klopt

avatar van eppo349
kevinverwijst schreef:

Niets is wat het lijkt, dat maakt dit verhaal zo goed. Het schijnt dat de schrijfster er, speciaal voor de film, een ander einde voor geschreven heeft.

avatar van Norman Mailer
Verdomme. Kevin wil deze film geen kans geven. Baal ik woest van – mogen jullie bést weten hoor.