John Wick (2014)

Verenigde Staten / Canada / China
Actie / Thriller

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Adrianne Palicki en Willem Dafoe

De dodelijke instincten van een ex-huurmoordenaar, genaamd John Wick (Keanu Reeves), worden opnieuw aangewakkerd wanneer een crimineel (Alfie Allen) zijn Ford Mustang steelt en daarbij de hond doodt die door zijn overleden vrouw aan hem is overgedragen. Hij volgt de man naar New York, waarbij een maffiabaas (Michael Nyqvist) en tevens de vader van de crimineel, opdracht geeft John Wick uit de weg te ruimen.

323 BERICHTEN 83 MENINGEN
avatar van jarno1975
geplaatst: 26 augustus 2014, 22:15 uur [permalink]
Klinkt als een 13 in een dozijn B-filmpje...

avatar van eppo349
geplaatst: 13 september 2014, 08:19 uur [permalink]
Jack Reacher, John Wick, etc. Ik wil ze altijd wel zien, die stoere filmpjes!

avatar van Roger Thornhill
geplaatst: 16 september 2014, 17:20 uur [permalink]
Of Payback natuurlijk... Ziet er een beetje uit alsof Reeves wil proberen z'n badass-imago op te poetsen, net zoals hij dat met Street kings deed. Behoorlijke supporting cast wel.

avatar van eltorro
geplaatst: 25 september 2014, 22:59 uur [permalink]
Heerlijke trailer, dit belooft wel wat. Nu nog hopen dat de film lekker vol zit met actie en dat de film R rated wordt. Zie dat de Nederlandse release datum weer een half jaar later ligt dan de rest van de wereld.

avatar van as
as
geplaatst: 26 september 2014, 00:55 uur [permalink]
Fijn wraakfilmpje met een Keanu Reeves die sinds jaren weer eens een rol lijkt te spelen waarin hij niet lijkt te slapen. Energiek gefilmd met gevoel voor stijl maar ook weer niet zo hectisch zodat je er niets van kunt zien. Alles is gefilmd in prachtige widescreen beelden. Wat John Wick echt boven de middelmaat uittrekt is de manier waarop de onderwereld verbeeld word. Er is een hele onderwereld met eigen regels ( een hotel voor huurmoordenaars, betalingen worden gedaan met gouden munten en een 'opruim service dienst') die opereert buiten de gewone wereld. Het zijn dit soort details dat de film ver boven de middelmaat uittrekt, dat en de keur aan leuke acteurs in bijrollen zoals Willem Dafoe en John Leguiziamo. Het is trouwens opvallend hoeveel mensen er in hun bakkes worden geschoten. Ik telde zeker een stuk of 50.

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst: 26 september 2014, 09:39 uur [permalink]
Wraakfilms, ik ben er gek op dus mijn interesse is gewekt.

avatar van Iron Maiden
geplaatst: 26 september 2014, 12:30 uur [permalink]
as schreef:

Waar heb je de film gezien?

avatar van as
as
geplaatst: 27 september 2014, 23:55 uur [permalink]
Fantastic Fest in Austin VS.

avatar van Corcicus
geplaatst: 15 oktober 2014, 18:04 uur [permalink]
Dit ziet er fenomenaal uit!

avatar van Safaci

geplaatst: 28 oktober 2014, 19:49 uur [permalink]
Eindelijk Keanu Reeves in een bad ass rol! Ik kijk er naar uit! 🙂

avatar van Al DeNiro

geplaatst: 2 november 2014, 20:16 uur [permalink]
Wat een stoere trailer! Ook een heel hoog cijfer op IMDB voor een actiefilm. Hier kijk ik dus echt naar uit. Valt me op dat Keanu Reeves vaak matige rollen wisselt met dit soort coole rollen (Neo, Constantine, Johnny Mnemonic, John Wick) wat hem toch wel een interessante acteur maakt.

ipman-99
geplaatst: 7 november 2014, 17:16 uur [permalink]
"In a bar, I once saw him kill three men... with a pencil.." ... 😜 " !!!

Heerlijke Wraakfilm 😛 !!! 'John Wick' is de nieuwe harde wraakfilm
met Keanu Reeves die tot het uiterste gaat.
Deze draait echt niet veel rond de pot .., maar gaat er heerlijk keihard tegenaan.
Botten en nekken die breken, harde gevechten en bloederige schietpartijen
kruiden deze in een ware harde bloederige wraakfilm die recht in je gezicht
hard aankomt. Schietpartijen die een puike choreografie kende en die zeker
het daglicht niet schuwen !
Keanu Reeves zit goed in zijn rol, net zoals de rest van de cast met name o.a
Willem Dafoe en Adrianne Palicki.

Aja ... met een potlood schrijven zal nooit meer hetzelfde zijn ... ssstttt 🙂 !!!

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 11 november 2014, 16:43 uur [permalink]
Die trailer ziet er vet uit!

geplaatst: 12 november 2014, 00:27 uur [permalink]
13 in een dozijn actie/wraak film, doet het lekker en valt geen moment stil (letterlijk geen moment). Zoals verwacht is het alles wat je wil, keiharde acties met een heerlijk wraak verhaal. De cast doet het goed net zoals de absurde actiemoves ze toch elke keer weer weten te verzinnen (badhuis scene is hier een perfect voorbeeld van!).

Gewoon een lekkere wegkijker.

avatar van Prudh
geplaatst: 12 november 2014, 01:12 uur [permalink]
Dit is in ieder geval alles wat The Equalizer niet was. Nul pretenties, 100% cool, geen oneliners, veel headshots en een onderwereld zoals je die nooit zag (zie recensie van as). Doet in de verte denken aan de wereld van Sin City, maar dan niet cartoony. Reeves koelbloedig in een rol die hij als beperkt acteur goed draagt. Toffe bijrollen, clichéschurken, weinig verhaal, veel sequelpotentie. My kind of film.

avatar van dirkjan73
geplaatst: 12 november 2014, 01:32 uur [permalink]
In de Sneak gezien...Actie,Actie,Actie en Tenslotte nog eens Actie!Verwacht geen diepgang of zeer ontwikkelde personages.Maar je verveelt je geen seconde;-)...Neem een grote Popcorn want de dialogen stellen niets voor...

Echt een aanrader voor als je houdt van films zoals "Smokin' Aces" en "Snatch"...

geplaatst: 12 november 2014, 18:30 uur [permalink]
Gisteren in de sneak gezien.
Leuk filmpje met een makkelijk verhaal.
Kijkt prima weg, heel soms toch een beetje langdradig.

Een voldoende!

geplaatst: 20 november 2014, 17:50 uur [permalink]
Alleraardigst wraakfilmpje. John Wick heeft werkelijk niets nieuws te bieden, maar de film laat gelukkig zien dat, dat ook helemaal niet nodig. De plot is eenvoudig, maar doeltreffend en qua actie is de film heerlijk op dreef. Stahelski is niet pretentieus, laat de standaard grappen achterwege en weet op die manier ruim anderhalf uur te boeien met keiharde man-tegen-man-gevechten en andere confrontaties.

Heb er kortom weinig op aan te merken. Anderhalf uur topvermaak met als hoogtepunt de scenes in de nachtclub waar licht, geluid en actie heerlijk samenkomen.

Voor een uitgebreide recensie zie: Filmmad.nl » Recensie: John Wick (20 november)

avatar van Smugmarty

geplaatst: 20 november 2014, 20:41 uur [permalink]
jarno1975 schreef:
Klinkt als een 13 in een dozijn B-filmpje...

Met een groter budget en een betere cast...en een 7,8 op IMDB.... 😄

avatar van Al DeNiro

geplaatst: 20 november 2014, 21:08 uur [permalink]
Leuke scenes met hondje in begin, veel actie en we krijgen een interessant misdaad-wereld te zien dat anders is dan normaal (personages, locaties, werkwijze, regels, betaling). Ik heb me dus wel vermaakt, maar vond eerlijk gezegd The Equalizer met Denzel beter. Die had toch een beter verhaal en was ook stuk harder.

avatar van blackcat13

geplaatst: 21 november 2014, 12:05 uur [permalink]
Zeer benieuwd, ik wist niets af van deze film maar zag laatst de trailer ineens in de bios en had meteen interesse! Goeie recensies en volgens mij ga ik hier wel van genieten! Alleen...

Prudh schreef:
geen oneliners

.. da's effe jammer, haha! Niets fijners dan een brute kill afgerond met een cheesy oneliner. Oke, behalve seks misschien, haha.

Anyway, ik ben dus benieuwd maar ga ervanuit dat het sowieso zeer vermakelijk wordt!

avatar van N811

geplaatst: 21 november 2014, 17:44 uur [permalink]
Klinkt goed.

avatar van N811

geplaatst: 21 november 2014, 17:45 uur [permalink]
HALVE TAMME. schreef:
Wraakfilms, ik ben er gek op dus mijn interesse is gewekt.
dan hou je vast van Kill Bill.

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst: 21 november 2014, 17:56 uur [permalink]
Zoals ik al had vermeld: Wraakfilms, ik ben er gek op 😈.

Ik heb mijn eigen daarom ook zeker niet verveeld tijdens
de bezichtigingen van Kill Bill: Vol. 1 & Kill Bill: Vol. 2.

avatar van schram101
geplaatst: 21 november 2014, 18:30 uur [permalink]
Keiharde actieprent met een Reeves cooler dan ooit. John Wick wind er geen doekjes om. Het is een actieprent en dat zal de kijker weten ook. Wick schijnt, en dat heb ik niet geteld maar even opgezocht, 95 kills op zijn naam te hebben. Niet misselijk dus. Voornamelijk headshots trouwens. Nyqvist is daarnaast een uitstekende badguy. Game of Thrones' Alfie Allen gaan we ook nog wel vaker zien vermoed ik. Fijne charisma heeft die gozer. Echt een uitstekende etterbak zet hij neer.

De humor mag er ook zijn trouwens. Nergens infantiel, maar past perfect in de luchtige stijl van de film.

In tijden niet zo'n harde film gezien. Absolute aanrader!

avatar van loneranger
geplaatst: 21 november 2014, 18:45 uur [permalink]
Mijn ouders hadden net als John Wick ook een beagle. Ik zou ze ook mores leren als ze dat hondje wat aan zouden doen. Actie genoeg in deze film en een flinke body count . Misschien ligt het aan mij, maar ik vind de actiefilms die ik dit jaar heb gezien nogal inwisselbaar. The Expendables 3, The Equalizer, A walk among the tombstones, John Wick. Wat er elke keer ontbreekt is een echt, goed verhaal. Na The Equalizer zijn ook in John Wick de mannen van de Russische maffia de bad guys. Toch vind ik The Equalizer net iets beter. Dat komt voornamelijk op het conto van Denzel Washington.

avatar van Shinobi
geplaatst: 21 november 2014, 20:47 uur [permalink]
"John Wick isn't the boogeyman, he's the guy you send to kill the fucking boogeyman."

Dit doet me een beetje denken aan The Equalizer (2014), aangezien het wraakplot ongeveer hetzelfde is, inclusief Russische gangsters. Hoewel deze film een serieuzere boventoon heeft, wat uitstekend overkomt.

Enfin, men zegt vaak dat Keanu Reeves niet kan acteren, maar als er één rol perfect voor hem is, dan is dit het wel. Hij zet hier namelijk een koelbloedige protagonist neer die het liefst zo min mogelijk praat en zoveel mogelijk mensen omlegt zonder genade te tonen. Zijn getergde uitstraling is gewoonweg imposant te noemen.

Qua verhaal is het - uiteraard - simpel gehouden. Je zou kunnen spreken van vele plotgaten, maar een kniesoor die daar oplet. De algehele benadering van een onderwereld waarin huurmoordenaars bepaalde regels moeten naleven en met een aparte valuta betalen, is intrigerend. Er is zelfs een hotel (exclusief voor bad guys) aanwezig om in te overnachten, zolang je er maar geen zaken doet. Deze details maken de film.

Maar waar 'John Wick' in excelleert zijn de vele actiescènes. Als kijker krijg je o.a. te maken met de nodige: hand-to-hand combat, vuurgevechten en achtervolgingen. Reeves wordt hier goed aan het werk gezet, ondersteund door een gedegen choreografie. Wat dat betreft vormen de scènes in de nachtclub het hoogtepunt; de manier waarop er gespeeld wordt met de belichting, soundtrack en de sequentie van brute actie is fenomenaal.

Al met al een pretentieloze actiefilm die je een hoop tof vermaak voorschotelt. Dit is zonder twijfel een ware traktatie voor de liefhebber, zo geweldig en bovenal cool.

3,5 Sterren.

geplaatst: 21 november 2014, 23:02 uur [permalink]
Uitstekende actiefilm. Mooie rit. Helaas te weinig origineel en wat te veel foutjes om het een 4+ te geven. Maar zeer zeker vermakelijk.. 3,5* (komt het sterren geven aan het eind van een reactie omdat men al te lang op MM zit? Het staat immers bij je nickname al vermeld. Maar zie het zoveel nog doen. Inclusief ikke 😉)

avatar van Silboo
geplaatst: 22 november 2014, 10:00 uur [permalink]
👍 John Wick is een topfilm hij is heel apart in elkaar gezet en zeker geen huis, tuin en keuken flop!
Goed verhaal ook en wel heel hard maar goed 👍

avatar van Silboo
geplaatst: 22 november 2014, 10:01 uur [permalink]
schram101 schreef:

In tijden niet zo'n harde film gezien. Absolute aanrader!

ja dit zegt het ook wel goed uitgelegd 👍