John Wick (2014)

Verenigde Staten / Canada / China
Actie / Thriller

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Adrianne Palicki en Willem Dafoe

De dodelijke instincten van een ex-huurmoordenaar, genaamd John Wick (Keanu Reeves), worden opnieuw aangewakkerd wanneer een crimineel (Alfie Allen) zijn Ford Mustang steelt en daarbij de hond doodt die door zijn overleden vrouw aan hem is overgedragen. Hij volgt de man naar New York, waarbij een maffiabaas (Michael Nyqvist) en tevens de vader van de crimineel, opdracht geeft John Wick uit de weg te ruimen.

avatar van Zwolle84
Capablanca schreef:
Het verhaal was gelukkig niet zo cliché!

Het verhaal doet er gelukkig ook toe.

avatar van Shadowed
Mwa.

Niet een al te bijzondere actiefilm dit, omdat het ondanks de haast non-stop actie na een kleine 20 minuten nog niet echt overtuigend weet te zijn. Een ideale kick voor actiefilms voor mij is dat ik er een soort kick van krijg, maar die bleef uit.

Leuk dat Stahelski je eigenlijk na een korte intro gelijk in de actie gooit, met kleine rustmomentjes maar in het algemeen haast non-stop actie. Dat blijft allemaal wel vermaken, met enkele originele wendingen en leuke dingen erin gestopt.

Qua actie en visueel niveau is het allemaal wel ok, alleen kan ik Reeves niet bepaald een sterke of stoere actieheld noemen. Hij ziet er meer uit als een soort advocaat die op hol slaat. Voor de rest krijg je niet echt veel verdieping in hem of de andere karakters.

Verhaal is ook niet heel origineel meer, alleen het hele hotel gebeuren is wel leuk bedacht. Voor de rest is dit een typische popcornfilm die alleen voor het vermaak gemaakt lijkt te zijn en dus ook bedoelt is om er even lekker voor te zitten met een aantal vrienden en je lekker laten vermaken door de actie.

Voor de rest is dit absoluut geen uitschieter in het genre. Wel leuk voor 1 keertje.

Op zich geen slechte en een onderhoudende film. Maar als je erna erover nadenkt....dat hondje...en vervolgens begint het playstation, call of duty gedoe, en in je eentje als rambo losgaan. Er is niet veel denkniveau voor deze film nodig. En om auto's geef ik verder ook niets. Dus dat zal dan misschien een rede kunnen zijn dat er mensen zijn, die bij het zien van die auto's, het water weer uit de mond loopt als in the fast and the furious reeks. Tja beetje een verstand op 0 niveau film en kijken....maar ik had iets meer diepgang verwacht!

genoeg actie om tot het einde boeiend te blijven,

avatar van remorz
John Wick kijkt een beetje weg als de demo-gameplay van een schietspel. Of alsof je toekijkt naar iemand die het spelletje al duizend keer uitgespeeld heeft. Reeves baant zich een weg door vele gangen, schiet alles meteen raak of verbetert zichzelf in de tweede instantie. Het maakt hem uitermate meedogenloos en saai om naar te kijken.

Plus, toch altijd mijn twijfels bij Reeves als actieheld gehad. Zijn houtenklazerij valt natuurlijk minder op als ie alleen maar hoeft te schieten (en een man van weinig woorden is) maar zelfs hier valt op dat hij van nature niet de schwung heeft om op indrukwekkende manier door zijn tegenstanders te bewegen. Wordt ook niet echt geholpen door het camerawerk tijdens de actiescenes; wat rommelige wirwar die flitsend moet overkomen.

Mooie rol van Nyqvist, hij weet als enige wat charisma en zelfs wat comic relief toe te voegen aan dit nogal lompe vehikel, dat niet onvermakelijk is, best een oké look heeft, maar gewoon niet de meest interessante actiefilm is. 2*

avatar van Graaf Machine
Kende het niet echt. Vandaag gezien dat de Pathé het derde deeltje in de Unlimithed gooit, dus even gekeken naar nummertje 1.

Lijkt me dat die titelheld nogal snel heel veel andersdenkenden naar de verdommenis schiet. Dat kan wel een leuke Unlimithed opleveren. Top.

avatar van pierre18
14 in een dozijn film. Verbaas me erover dat dit soort ver over de top films (a la rambo of commando in de stad) nog worden gemaakt. En verbaas me erover dat hier nog mensen op zitten te wachten. Regelrechte onnozele pulp.

avatar van Phantasm
Prima aktiefilm die tot het einde blijft boeien.

Wat een heerlijke actie film.en wat speel keanu reeves het ook super.heerlijke ouderwetse actie wraak film.de rest van de cast speelt het ook prima.met ook een goed verhaal er in.was weer lekker genieten met een vette film.

OMG wat een slechte film

avatar van Aazhyd
De film is een al en al actie. En daar houdt het wel mee op. Het verhaal is belachelijk en ongeloofwaardig, de ontwikkelingen zijn erg voorspelbaar. En hop, hop, hop, knal nog maar weer een blik bad guys overhoop.

Wat is dat toch, dat (Amerikaanse) films tegenwoordig bijna alleen nog maar gaan over huurmoordenaars die erop los knallen? Intellectuele armoede is het.