ad

Met onder meer: Bob Odenkirk, Christopher Lloyd en Connie Nielsen

Releasedatum: 10 juni 2021

• Bioscoop Te zien in 95 bioscopen

Over Nobody

"Never underestimate a nobody."

Hutch Mansell is vader die overal waar hij komt geen enkele indruk achterlaat. Wanneer twee dieven in zijn huis inbreken is dit voor Hutch het ultieme moment om zijn woede, waarmee hij al lang rondloopt, kwijt te kunnen. Op zijn weg naar brute vergelding worden duistere geheimen uit zijn verleden onthuld.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Blake Mansell

Alle Media

avatar van slam1975

slam1975

Ik hou normaal helemaal niet van actie films, maar deze kan ik zeker waarderen. Humor, actie, misdaad. Was leuk om in 4DX te ervaren. Ook fijne soundtrack.

avatar van De wind

De wind

Aardige film. Vette actie maar het geheel komt totaal niet binnen, ook niet met het 'genre' van deze film in acht nemend. Desondanks gewoon goed vermaak

avatar van Collins

Collins

Een hele leuke actiefilm met een prima protagonist. Bob Odenkirk speelt de hoofdrol. Odenkirk is op moment van schrijven bijna 60 jaar. Een man op leeftijd. Niet meer de snelste. Dat aspect gebruikt de film ijzersterk door de held een beetje stram en vastgeroest de actiescènes in te gooien. Op die manier worden de actiescènes automatisch voorzien van een vleugje humor en heeft actiefiguur Hutch meteen een sympathieke tragikomische uitstraling.

Tja, wat een midlifecrisis allemaal niet teweeg kan brengen. Hutch is geen nobele held. Hij zoekt de confrontaties op. Hij lokt uit. Hij ontsteekt het lontje. De boeven die hij bevecht zijn persiflages van slechteriken. Samen met de actiescènes zorgt die overtrokken stereotypering van het boeventuig ervoor dat de film steeds onder een humoristisch laagje werkt. Het is overigens overwegend humor met een zwart randje. Beetje droog ook. Leuk.

Regisseur Ilya Naishuller zet met zijn Amerikaanse debuut in op tempo. Veel scènewisselingen. Veel cuts. Veel personages. Een hoge bodycount. En dat allemaal in 92 minuten. De film zit vol beweging. Momenten van rust zijn er nauwelijks.

De vechtscènes zijn zeer onderhoudend. De leukste vindt plaats in een bus met een groepje tuig van de straat. Naishuller wisselt heel prettig met de instellingen van de camera. Nu eens in een longshot waardoor de choreografie goed zichtbaar is. Dan weer met korte snelle beeldwisselingen dichter op de actie, die snelheid en dynamiek in de scène brengen. De trage Odenkirk die zoekende is naar zijn vechtvorm, zorgt voor de humor. Een fijne scène. En wat mij betreft de beste scène, alhoewel de finale er ook zijn mag.

Leuke score trouwens. De handelingen worden vergezeld door een aangename soundtrack. Ik hoorde zelfs Luther Allison voorbij komen. Wie? Gewoon Luther Allison, bluesgitarist en bluesgigant. Life is a Bitch. Geweldig en gewoon het perfecte motto bij deze zeer vermakelijke film.

avatar van XvenomX

XvenomX

Top film goed verhaal kan me hierin wel vinden. Verhaal begint goed omdat deze man altijd het zelfde doet en zo in een sleur terug komt. Uiteindelijk komt zijn geheim naar boven en dat is wat die vroeger deed. Hij kan die toch niet achter zich laten zeker niet wanneer er in gebroken wordt . Topper deze film