• 8.520.660 stemmen

Zack Snyder's Justice League (2021)

Actie / Avontuur | 242 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Alternatieve titel: Justice League - The Snyder Cut

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Zack Snyder

Met onder meer: Ben Affleck, Gal Gadot en Jason Momoa

Plot Zack Snyder's Justice League

Gevoed door het herstelde vertrouwen in de mensheid en geïnspireerd door de onbaatzuchtige daad van Superman, roept Bruce Wayne de hulp in van zijn nieuwe bondgenoot, Diana Prince, om het hoofd te bieden aan een nog grotere vijand. Samen werken Batman en Wonder Woman snel om een team van meta-mensen te vinden en te rekruteren om deze nieuw ontwaakte dreiging te weerstaan. Maar ondanks de vorming van deze ongekende groep helden - Batman, Wonder Woman, Aquaman, Cyborg en The Flash - is het misschien al te laat om de planeet te redden van een aanval van catastrofale omvang.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van teigertje

teigertje

• 1963 stemmen

In een woord gezegd een Meesterwerk ,iedere superheld van het team komt aan de beurt, in sensationele ere scenes.

Een van de aller beste superhelden films gemaakt en het resultaat van deze versie is indrukwekkend en overtreffend en de film muziek is zo prachtig, overdonderend.

avatar van schrans

schrans

Degelijk maar ook niet meer dan dat. Veel hype voor een standaard verhaal dat uitgetrokken wordt tot 4 uur. Wel zeer lelijke en overmatig gebruik van cgi.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

• 1932 berichten

Zo, much better! Waar ik de eerste Justice League beoordeelde met een tweeëneenhalf en afdeed als veel inhoudsloos gedoe en de enige echte reden om te zien Gal Gadot, maakt de Zack Snyder Cut een hele andere indruk en komt zowaar in de buurt van het uitstekende Watchmen. Net zo'n film in principe, met een groot verhaal, veel karakters, lange speelduur en alles in een fijne montage gebracht.

Het voordeel van deze montage is de rust en stijl waarin alles aan bod komt en er aan karakter opbouw gedaan wordt. De eerste versie is een inhoudloze afgeraffelde spektakel film met personages als Cyborg en Flash die eigenlijk onbekend en oninteressant blijven. In de 2021 versie worden deze karakters veel meer cachet gegeven en is Cyborg, die buiten deze films mij redelijk onbekend was, zowaar een interessant karakter te noemen. Je kan eigenlijk stellen dat de 2017 versie om vlot spektakel draait en de 2021 versie niet. De laatste draait veel meer rond de personages, persoonlijke issues en de problemen om als team bij elkaar te komen en dat is natuurlijk inhoudelijk veel en veel interessanter.

De montage is fraai, de karakters komen uit de verf, de soundtrack van Holkenborg is zo nu en dan om van te kwijlen, de CGI is prima, Gal Gadot en Amber Heard fraai als altijd en de mix met humor is ook prima hoewel lachebekje Flash regelmatig op het randje van flauw bivakkeert. Een van de weinige minpunten is toch Batman, held der helden voor mij. Affleck doet het acterender wijze niet slecht maar komt in zijn pak en vechtscenes lomp en traag over. Eigenlijk valt hij uit de toon wat niet raar is omdat hij geen Metahuman is in tegenstelling tot de rest en zijn 'superkrachten' vooral technologie en rijkdom is. Desondanks is het een misser dat Batman niet uit de verf komt en met zijn dikke kop en trage gang eerder in een aflevering van weightwatchers zou passen.

Het neusje van de zalm is deze cut van de Justice League niet, hoewel de film wel bovengemiddeld scoort en veel beter is dan de eerste versie. Met vier sterren krijgt de Zack Snyder versie dan ook een mooi cijfer wat mij betreft en is het de zit van bijna vier uren zeker waard.

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Moet je Justice League (2017) gezien hebben, voordat je begint met deze film?

avatar van thunderball

thunderball

brabusRUS schreef:

Moet je Justice League (2017) gezien hebben, voordat je begint met deze film?

Nee, hooguit wanneer je ze met elkaar wilt vergelijken. In principe is het hetzelfde verhaal, alleen is die eerste versie afgemaakt door Josh Whedon, die ook een heleboel scènes weg heeft gelaten en/of opnieuw heeft gefilmd en ook vaak andere scènes er aan toe heeft gevoegd, zodat je feitelijk bij die film niet meer kunt spreken over een echte Zack Snyder film, het is in ieder geval totaal niet meer zoals hij 'm oorspronkelijk had bedoeld.

Komt ook nog bij dat de studio perse de film niet langer dan twee uur wilde laten duren, waardoor sowieso een aantal verhaallijnen zijn gesneuveld.

Onder druk en jarenlang de vraag van vele fans naar de oorspronkelijke film heeft men dan uiteindelijk besloten om toch nog Snyder zijn originele versie af te laten maken en uit te brengen.

Daarom heet deze nieuwe versie dan ook "Zack Snyder's Justice League", deze is veel uitgebreider, meer duister en serieuzer en -wat mij betreft- een veel betere film, maar daar zijn de meningen ook weer over verdeeld. Een feit is wel dat b.v. The Flash en Cyborg veel meer speeltijd krijgen en daardoor meer uit worden gediept.

avatar van K. V.

K. V.

Deze bijna 4 ! uur durende film bekeken en het was wel de moeite om gezien te hebben. We zien oude bekenden, maar ook de introductie van 2 nieuwe superhelden. Door de introductie van die 2 superhelden hebben ze de film ook goed kunnen vullen.

Het verhaal verveelde niet en verder zag de film er niet slecht uit, maar had natuurlijk wel heel veel CGI.

De moeite om gezien te hebben.