• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.119 gebruikers
  • 9.378.647 stemmen
Avatar
 
banner banner

Zack Snyder's Justice League (2021)

Actie / Avontuur | 242 minuten
3,55 478 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Speelduur: 242 minuten

Alternatieve titel: Justice League - The Snyder Cut

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Zack Snyder

Met onder meer: Ben Affleck, Gal Gadot en Jason Momoa

IMDb beoordeling: 7,9 (469.407)

Plot Zack Snyder's Justice League

Gevoed door het herstelde vertrouwen in de mensheid en geïnspireerd door de onbaatzuchtige daad van Superman, roept Bruce Wayne de hulp in van zijn nieuwe bondgenoot, Diana Prince, om het hoofd te bieden aan een nog grotere vijand. Samen werken Batman en Wonder Woman snel om een team van meta-mensen te vinden en te rekruteren om deze nieuw ontwaakte dreiging te weerstaan. Maar ondanks de vorming van deze ongekende groep helden - Batman, Wonder Woman, Aquaman, Cyborg en The Flash - is het misschien al te laat om de planeet te redden van een aanval van catastrofale omvang.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Bruce Wayne / Batman

Clark Kent / Superman

Diana Prince / Wonder

Arthur Curry / Aquaman

Barry Allen / The Flash

Victor Stone / Cyborg

Lois Lane

Alfred Pennyworth

The Joker

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Uier

Uier

  • 2006 berichten
  • 3749 stemmen

Pathe thuis geeft 100 minuten aan. Valt dat effe tegen als je ‘m later op de avond nog even aanzwengelt.


avatar van Metalfist

Metalfist

  • 12407 berichten
  • 3964 stemmen

kappeuter schreef:

"Warner Home Entertainment maakt vandaag bekend dat de langverwachte Snyder Cut van Justice League in Nederland vanaf 18 maart beschikbaar zal zijn via digitale aankoop en vanaf 8 april op VOD. De fans krijgen zo wat ze willen: een weergaloos superheldenepos, geheel volgens de visie van regisseur Zack Snyder!" aldus Warner Bros.

Is dit nu niet vrij arrogant? Misschien hadden ze van in het begin Zack Snyder zijn visie moeten tonen in plaats van (naar het schijnt) de film te massacreren.. Onbegrijpelijk dat er dan ook nog eens een aparte zwart-wit versie verschijnt. Ze willen echt wel het onderste uit de kan halen.


avatar van SilverGun

SilverGun

  • 1151 berichten
  • 818 stemmen

kappeuter schreef:

In ieder geval dus vanaf 18 maart te zien op Pathé Thuis.

Hopelijk volgen er nog andere VOD-diensten want Pathe Thuis is wel zo’n beetje het minst wenselijke platform om de film op te gaan kijken. Het aanbod daar draait amper in 1080p en 4K kun je dus helemaal wel vergeten.


avatar van Rvdz

Rvdz

  • 633 berichten
  • 2693 stemmen

Kan me moeilijk voorstellen dat dit geen catastrofe gaat worden (die CGI in de trailers alleen al, brrr), maar stiekem toch best wel zin in.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

'Zack Snyder's Justice League' heeft een epiloog van 20 minuten | FilmTotaal filmnieuws

- Part 1: "Don't Count on it, Batman"

- Part 2: "The Age of Heroes"

- Part 3: "Beloved Mother, Beloved Son"

- Part 4: "Change Machine"

- Part 5: "All The King's Horses"

- Part 6: "Something Darker"

- Part 7: "A Father Twice Over"


avatar van SilverGun

SilverGun

  • 1151 berichten
  • 818 stemmen

Goed nieuws, de international release info op de website is ge-update en bij Nederland staat nu:

iTunes & Apple TV, Amazon Prime Video, Google Play, YouTube, Microsoft Xbox, Rakuten TV, Pathé Thuis (March 18);

Ziggo, KPN, T-Mobile, Tele2 (April 8 )

Resteert nog wel de vraag welke video- en audioformaten de verschillende platformen precies gaan aanbieden, maar ik heb goede hoop.


avatar van Deepfreezer

Deepfreezer

  • 32 berichten
  • 0 stemmen

Vraag me af of deze versie ook op blu-ray komt

Zoja ga ik m zeker aanschaffen


avatar van skinny_tie

skinny_tie

  • 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Deepfreezer schreef:

Vraag me af of deze versie ook op blu-ray komt

Zoja ga ik m zeker aanschaffen

Blu ray staat voor eind mei gepland.


avatar van Deepfreezer

Deepfreezer

  • 32 berichten
  • 0 stemmen

Het blijkt dat deze justice League getoond word met zwarte balken links en rechts van het scherm

En niet full screen of 16.9

Ik hoop niet dat de kijkervaring er minder op word

Er zal tevens een zwart/wit versie van uitkomen .



avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Waarom Zack Snyder Jared Leto's Joker terug laat keren voor zijn 'Justice League'-versie | FilmTotaal filmnieuws

Eerste reviews noemen 'Justice League' een "meesterwerk" en "Zack Snyders beste film ooit" | FilmTotaal filmnieuws

Zack Snyder's Justice League doet de bioscoopversie uit 2017 direct vergeten. Dat is eigenlijk de enige conclusie die je kunt trekken op basis van de eerste reacties van recensenten op social media.

Nou zegt me dit niks, maar ik ben wel echt zeer benieuwd.


avatar van Basto

Basto

  • 11962 berichten
  • 7412 stemmen

Ik lees toch wat minder positieve verhalen

'Zack Snyder's Justice League' Review | Hollywood Reporter - hollywoodreporter.com

“Each at the time of its release, could reasonably be called the most needlessly solemn, chore-like and joyless feature ever made about superheroes.”

Al verwacht ik niet dat het echt slechter zal zijn dan Endgame.



avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Recensies 'Justice League' positief, maar er is ook kritiek: "Weer een witte man als redder" | FilmTotaal filmnieuws

The New York Times hekelt vooral de boodschap van de prent, die niet meer bij deze tijd zou passen. "De helden besluiten dat ze Superman weer tot leven moeten wekken - en niet vanwege zijn krachten, maar vanwege het feit dat hij een symbool van hoop is. Dus daar komt ie dan: Superman, een wit, mannelijk übermensch, het clichébeeld van hoop en redding", vindt die krant.

Ik ben even over mijn nek gegaan van deze extreem sneue woke crap.


avatar van skinny_tie

skinny_tie

  • 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Maar dat is gewoon een bewust onjuiste lezing van die review. De recensie schrijft dat nadat met gezamenlijke krachten een vijand verslagen is (aan het eind van BvS), vervolgens alle hoop wordt gelegd in de aanwezigheid van 1 persoon, in plaats van teamwork. En dat dat niet bij deze tijd zou passen. Of dat wel of niet bij de tijd past kan mij niet zo heel veel schelen, maar dat Superman het clichébeeld is, is een bijzin, geen onderdeel van de argumentatie en zeker niet het eindpunt.

Maar Filmtotaal weet ook wel dat alle sneeuwvlokkerige huilstruiken gelijk aanslaan op iets als dit. Tenslotte is de sterke witte man die de boel komt redden absoluut geen clichébeeld, dus gelijk komt de gedachtepolitie en masse aanzetten om te roepen dat de witte mannen echt wel heel erg zielig zijn en beschermd moeten worden tegen het machtige woke-leger.

SilverGun schreef:

Resteert nog wel de vraag welke video- en audioformaten de verschillende platformen precies gaan aanbieden, maar ik heb goede hoop.

Ik vraag me vooral af hoeveel dit gaat kosten, heb zin om het te zien, maar hoop dat er niet een premium-prijs aan verbonden wordt.


avatar van eltorro

eltorro

  • 898 berichten
  • 3058 stemmen

skinny_tie schreef:

Maar dat is gewoon een bewust onjuiste lezing van die review. De recensie schrijft dat nadat met gezamenlijke krachten een vijand verslagen is (aan het eind van BvS), vervolgens alle hoop wordt gelegd in de aanwezigheid van 1 persoon, in plaats van teamwork. En dat dat niet bij deze tijd zou passen. Of dat wel of niet bij de tijd past kan mij niet zo heel veel schelen, maar dat Superman het clichébeeld is, is een bijzin, geen onderdeel van de argumentatie en zeker niet het eindpunt.

Maar Filmtotaal weet ook wel dat alle sneeuwvlokkerige huilstruiken gelijk aanslaan op iets als dit. Tenslotte is de sterke witte man die de boel komt redden absoluut geen clichébeeld, dus gelijk komt de gedachtepolitie en masse aanzetten om te roepen dat de witte mannen echt wel heel erg zielig zijn en beschermd moeten worden tegen het machtige woke-leger.

(quote)
Ik vraag me vooral af hoeveel dit gaat kosten, heb zin om het te zien, maar hoop dat er niet een premium-prijs aan verbonden wordt.

Ze heeft het in het artikel over het volgende "So here comes Superman, our hero ex machina: a white male Übermensch as the default image of hope and salvation, literally raised from the dead". Persoonlijk vind ik het jammer dat er benadrukt moet worden dat het om een witte man gaat, want dat doet ze niet toevallig. En inderdaad filmtotaal maakt er ook handig gebruik van in zijn titels.

Vraag me af of Snyder dit verhaal punt heeft gewijzigd in zijn JL. In de oude JL uit 2017 was het punt dat Superman de enige was die sterk genoeg was om Steppenwolf te stoppen. Wat ook veel logischer is, een Batman, Hawky, Black Widow en Captain America hebben gewoon veel minder te betekenen in zo'n gevecht. Wat me dus ook erg stoort aan de Avenger films.


avatar van Basto

Basto

  • 11962 berichten
  • 7412 stemmen

Nog even en ze gaan bij een bio pic van Rembrandt, Edisson of Einstein klagen dat die blank zijn....


avatar van skinny_tie

skinny_tie

  • 1227 berichten
  • 3648 stemmen

eltorro schreef:

Ze heeft het in het artikel over het volgende "So here comes Superman, our hero ex machina: a white male Übermensch as the default image of hope and salvation, literally raised from the dead". Persoonlijk vind ik het jammer dat er benadrukt moet worden dat het om een witte man gaat, want dat doet ze niet toevallig. En inderdaad filmtotaal maakt er ook handig gebruik van in zijn titels.

Ze doet dat niet toevallig inderdaad, omdat mensen het alleen doorkrijgen als het benoemd wordt. (Eigenlijk is cliché ook niet de juiste vertaling van default hier.) Maar Filmtotaal doet dus alsof haar argumentatie er naar toe gaat dat het probleem eraan is dat de karakters de hoop in handen van een sterke witte man leggen. Terwijl ze schrijft dat het probleem is dat de hoop gelegd wordt in een enkel persoon, die ook nog eens dood is, terwijl net al die verschillende volkeren hebben leren samenwerken. Daarbovenop komt dan nog eens dat het de meest standaard representatie van "onze enige hoop" is. Maar zelfs dit gaat waarschijnlijk al te ver voor sommige mensen, die vinden dat een recensent moet doen alsof de echte wereld niet bestaat en films in een of ander magisch vacuum worden gemaakt.

Vraag me af of Snyder dit verhaal punt heeft gewijzigd in zijn JL. In de oude JL uit 2017 was het punt dat Superman de enige was die sterk genoeg was om Steppenwolf te stoppen. Wat ook veel logischer is, een Batman, Hawky, Black Widow en Captain America hebben gewoon veel minder te betekenen in zo'n gevecht. Wat me dus ook erg stoort aan de Avenger films.
Dat kan ik me niet meer herinneren, maar zou het punt van zo'n team-up niet moeten zijn dat geen van de helden het alleen aan kan? En de vraag is dan ook of Snyder het gewijzigd heeft of juist Whedon.


avatar van eltorro

eltorro

  • 898 berichten
  • 3058 stemmen

skinny_tie schreef:

(quote)
Ze doet dat niet toevallig inderdaad, omdat mensen het alleen doorkrijgen als het benoemd wordt. (Eigenlijk is cliché ook niet de juiste vertaling van default hier.) Maar Filmtotaal doet dus alsof haar argumentatie er naar toe gaat dat het probleem eraan is dat de karakters de hoop in handen van een sterke witte man leggen. Terwijl ze schrijft dat het probleem is dat de hoop gelegd wordt in een enkel persoon, die ook nog eens dood is, terwijl net al die verschillende volkeren hebben leren samenwerken. Daarbovenop komt dan nog eens dat het de meest standaard representatie van "onze enige hoop" is. Maar zelfs dit gaat waarschijnlijk al te ver voor sommige mensen, die vinden dat een recensent moet doen alsof de echte wereld niet bestaat en films in een of ander magisch vacuum worden gemaakt.

(quote)
Dat kan ik me niet meer herinneren, maar zou het punt van zo'n team-up niet moeten zijn dat geen van de helden het alleen aan kan? En de vraag is dan ook of Snyder het gewijzigd heeft of juist Whedon.

Het blijft flauw om je eigen politieke mening in een recensie te verwerken. Als elke recensent dat gaat doen zijn die reviews niet meer te lezen. Behalve als het natuurlijk echt van toepassing is op een film, bijvoorbeeld 'Borat 2'. Maar goed, de film:

Dat 1 held uiteindelijk de grootste bijdrage heeft in een gevecht doet natuurlijk niet af aan de team-up. Dat geen van de helden het alleen kan is een te makkelijke cliche, in het echt zou dat ook niet op gaan. Dus persoonlijk vond ik het wel verfrissend dat in de JL versie uit 2017 niet iedereens rol even belangrijk was. Als je bijvoorbeeld eerlijk kijkt naar een Avengers film, daar hadden makkelijk wat helden de gevechten kunnen missen. In JL missen de helden niet perse het gevecht, maar de film is wel eerlijk over wie zijn bijdrage het belangrijkst is.


avatar van skinny_tie

skinny_tie

  • 1227 berichten
  • 3648 stemmen

eltorro schreef:

Het blijft flauw om je eigen politieke mening in een recensie te verwerken. Als elke recensent dat gaat doen zijn die reviews niet meer te lezen. Behalve als het natuurlijk echt van toepassing is op een film, bijvoorbeeld 'Borat 2'.

Ik vind het flauw om alles waar je het niet mee eens bent gelijk een politieke mening te noemen.

Dat 1 held uiteindelijk de grootste bijdrage heeft in een gevecht doet natuurlijk niet af aan de team-up. Dat geen van de helden het alleen kan is een te makkelijke cliche, in het echt zou dat ook niet op gaan.
Maar het is uiteindelijk wel een narratief en je moet geen karakters in je narratief hebben die niet noodzakelijk zijn.

Maar laten we verder de nieuwe 'cut' maar gewoon even afwachten.


avatar van kleintje 2

kleintje 2

  • 473 berichten
  • 969 stemmen

Kijkwijzer classificatie van Zack Snyder's Justice League - kijkwijzer.nl

Officieel een 18+ rating van kijkwijzer. Nu ben nog meer hyped, aangezien we net als in de BVS: Ultimate Edition nu meer intensiteit krijgen. Is het raar dat ik hierdoor nog meer hyped ben en hem zelfs nog meer wil zien?


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 14535 berichten
  • 4520 stemmen

skinny_tie schreef:

Ik vind het flauw om alles waar je het niet mee eens bent gelijk een politieke mening te noemen.

Maar dit is toch een politieke mening? Ik kan eerlijk gezegd niet zien hoe je hier geen politiek/maatschappelijk gedreven statement in kan zien.

Net als NRC de afgelopen jaren, je kon geen review openslaan of de fetisj voor het fenomeen Trump kwam wel naar voren. Ook bij films die daar helemaal niets maar dan ook niets mee te maken hadden. Enorm vermoeiend.


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7312 berichten
  • 0 stemmen

Zo hey, dat is een flinke zit 4 uur. Maar daar hou ik wel van, als het tenminste een goeie film is.


avatar van skinny_tie

skinny_tie

  • 1227 berichten
  • 3648 stemmen

mjk87 schreef:

Maar dit is toch een politieke mening? Ik kan eerlijk gezegd niet zien hoe je hier geen politiek/maatschappelijk gedreven statement in kan zien.

Maatschappelijk gedreven is alweer iets anders dan politiek natuurlijk. Maar het benoemen van iets wat je in een film ziet is toch niet heel raar in een recensie? Jij vindt de reactie politiek, maar dan is datgene waar op gereageerd wordt ook politiek.

Ik vind bijvoorbeeld de berichten waarin wordt 'benoemd' dat vrouwen hoofdrollen hebben bij films als Men In Black International, Ghostbusters 2016 en Terminator 6 en dat daarmee een 'agenda' wordt opgedrongen aan de kijker gewoon nogal vermoeiend. Moet ik die nu allemaal gaan aanmelden voor moderatie omdat dat blijkbaar politieke statements zijn?

mcdaktari schreef:

Zo hey, dat is een flinke zit 4 uur. Maar daar hou ik wel van, als het tenminste een goeie film is.

Ik ben heel slecht met lange films, maar dit is hier totaal geen issue voor mij.


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Eém bericht verwijderd dat echt niets meer met de film te maken had. Graag terug naar de film nu.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

mcdaktari schreef:

Zo hey, dat is een flinke zit 4 uur. Maar daar hou ik wel van, als het tenminste een goeie film is.

Ik las vandaag dat Snyder meerdere cuts heeft, waarvan er eentje nog langer is

Dus rond 2025 staat op Moviemeter de Snyder Deluxe Cut...

Overigens is de komende cut van morgen opgedeeld in meerdere delen. Neem aan dat het ook zo te kijken valt. Dus gewoon elk deel 6 delen van 45 minuten ofzo. Ik ga niet 4 uur achter elkaar dit kijken haha.


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7312 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik las vandaag dat Snyder meerdere cuts heeft, waarvan er eentje nog langer is

Dus rond 2025 staat op Moviemeter de Snyder Deluxe Cut...

Overigens is de komende cut van morgen opgedeeld in meerdere delen. Neem aan dat het ook zo te kijken valt. Dus gewoon elk deel 6 delen van 45 minuten ofzo. Ik ga niet 4 uur achter elkaar dit kijken haha.

Ah oke, dus het is eigenlijk een serie? Dat is misschien wel beter ja, en zeker voor diegene die niet van een lange zit houden, dan kun je na een aantal delen stoppen. Bedankt voor de tip, ik wist dat niet en dacht al, wat een super lange film. lol


avatar van SilverGun

SilverGun

  • 1151 berichten
  • 818 stemmen

Snyder raadt zelf aan om, als het nodig is, na hoofdstuk 2 even te pauzeren, maar anders na hoofdstuk 4 pas een intermissie in te lassen. Dan zit je op ongeveer 2 uur en 20 minuten. De laatste twee hoofdstukken en epiloog werken schijnbaar het best wanneer je ze in één ruk uitkijkt.

Nog steeds niet duidelijk in welke kwaliteit we de film morgen kunnen kijken voor zover ik weet. Laat het aub 4K zijn in elk geval, zoals ze ‘m in Amerika ook krijgen.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

mcdaktari schreef:

(quote)

Ah oke, dus het is eigenlijk een serie? Dat is misschien wel beter ja, en zeker voor diegene die niet van een lange zit houden, dan kun je na een aantal delen stoppen. Bedankt voor de tip, ik wist dat niet en dacht al, wat een super lange film. lol

Meer info staat op deze pagina al he

Zack Snyder's Justice League (2021)


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7312 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Meer info staat op deze pagina al he

Zack Snyder's Justice League (2021)

Oke, nou zie ik het ja, zo ver had ik het nog niet terug gekeken.