• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.419 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.755 acteurs
  • 199.124 gebruikers
  • 9.378.933 stemmen
Avatar
 
banner banner

Zack Snyder's Justice League (2021)

Actie / Avontuur | 242 minuten
3,55 478 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Speelduur: 242 minuten

Alternatieve titel: Justice League - The Snyder Cut

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Zack Snyder

Met onder meer: Ben Affleck, Gal Gadot en Jason Momoa

IMDb beoordeling: 7,9 (469.407)

Plot Zack Snyder's Justice League

Gevoed door het herstelde vertrouwen in de mensheid en geïnspireerd door de onbaatzuchtige daad van Superman, roept Bruce Wayne de hulp in van zijn nieuwe bondgenoot, Diana Prince, om het hoofd te bieden aan een nog grotere vijand. Samen werken Batman en Wonder Woman snel om een team van meta-mensen te vinden en te rekruteren om deze nieuw ontwaakte dreiging te weerstaan. Maar ondanks de vorming van deze ongekende groep helden - Batman, Wonder Woman, Aquaman, Cyborg en The Flash - is het misschien al te laat om de planeet te redden van een aanval van catastrofale omvang.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Bruce Wayne / Batman

Clark Kent / Superman

Diana Prince / Wonder

Arthur Curry / Aquaman

Barry Allen / The Flash

Victor Stone / Cyborg

Lois Lane

Alfred Pennyworth

The Joker

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van DreamTech

DreamTech

  • 524 berichten
  • 892 stemmen

geweldig wat een film en dat bijna 4 uur lang wat heb ik zitten genieten !!!


Typische Zack Snyder film, visueel overdonderend, serieus, nogal donker. Samen met Watchmen, 300, Dawn of the Dead een van zijn betere werken. Muziek is van ons eigen Junkie XL.

Beter dan de versie van Josh Whedon, die had ik na half uur uitgezet.


avatar van johnhendrikos

johnhendrikos

  • 650 berichten
  • 409 stemmen

Begrijp ik het volgende goed:

-Deze film is gewoon een andere cut van: Justice League (2017)?

-Deze film is niet full screen, beeld is vierkant?

Nou de eerste film vond ik weinig soeps en anno 2021 met vierkant beeld aankomen .....

Ben weinig hoopvol.:-(


avatar van skinny_tie

skinny_tie

  • 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Kan de film nu niet meer vinden op de diensten waar deze een paar uur geleden nog aangekondigd stond voor vandaag, hebben de stemmers een potje pindakaas opengedraaid of is deze wel ergens regulier te kijken?

Edit: toen SilverGun zijn reactie plaatste kon ik ze wel vinden. Alleen te koop momenteel dus, meh, ik wacht wel tot april dan.


avatar van SilverGun

SilverGun

  • 1151 berichten
  • 818 stemmen

Hij staat inmiddels op iTunes en Amazon Video. Op iTunes in elk geval in 4K, Dolby Vision en Atmos. Erg blij mee. Nu nog een paar uurtjes spoilers vermijden en vanmiddag met de gordijnen dicht en telefoon op stil kijken.


avatar van Shadowed

Shadowed

  • 11421 berichten
  • 6719 stemmen

Film is 18+ op Kijkwijzer. Dat is wel heel eigenaardig.


avatar van Rvdz

Rvdz

  • 633 berichten
  • 2693 stemmen

Ik kan iedereen die valt over de beeldverhouding aanraden om First Reformed (2017) of First Cow (2019) even aan te slingeren om te zien dat 4:3 anno 2021 niet lelijk hoeft te zijn, dat ligt in dit geval gewoon aan Zack.



avatar van SilverGun

SilverGun

  • 1151 berichten
  • 818 stemmen

Hij is trouwens 13,99 euro op iTunes. Geen idee waarom je voor de halfbakken uitvoering van 15,99 euro op Pathe Thuis zou gaan


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

SilverGun schreef:

Hij is trouwens 13,99 euro op iTunes. Geen idee waarom je voor de halfbakken uitvoering van 15,99 euro op Pathe Thuis zou gaan

Hoezo, hebben beiden een andere versie dan? Lijkt me sterk.


avatar van SilverGun

SilverGun

  • 1151 berichten
  • 818 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Hoezo, hebben beiden een andere versie dan? Lijkt me sterk.

De film is uiteraard hetzelfde maar Pathé heeft geen enkel aanbod in 4K, met Dolby Vision of Dolby Atmos. Dat heb je allemaal wel in de iTunes versie. Daar zit wel degelijk een verschil in dus.


avatar van hankdigger

hankdigger

  • 185 berichten
  • 264 stemmen

Ik zit pas op het eerste uur maar wat een film zeg. Puur genieten. Hoe hebben ze dit zo kunnen

verprutsen in de bioscoop versie.


avatar van knusse stoel

knusse stoel

  • 3288 berichten
  • 4326 stemmen

Zonet het einde van de film gepasseerd en ik moet zeggen, een mooi stukje visueel geweld met soms de bijbehorende sound. Helaas kon ik op verschillende manieren de film alleen in de verhouding 4:3 krijgen, dus zeg maar enigszins een vierkant beeld.

Gisteravond aan begonnen en de film in 2 delen gezien want 4 uur is eigenlijk te lang voor mij, d.w.z. 4 uur actie/avontuur wissel ik liever even af met iets anders.

Zoals gezegd, de film viel mij niet tegen maar had er toch iets meer van verwacht.

Het verhaal loopt aardig door, er is redelijk wat actie in verwerkt dus je valt niet in slaap (hoop ik) en ook de acteurs leveren het werk af wat van hen wordt verwacht.

Volgens mij is er behoorlijk wat gespeeld met de computeranimaties, want veel van de scènes zie ik nog niet door stuntmannen uitgevoerd worden, tenminste niet met de snelheden die in de film gebruikt worden, soms de snelheid van het licht en hoger. Dus minimaal 300.000 km per seconde.

Dit was trouwens mijn eerste film met een Batman erin, dus wist ik niet wie die gekke Luthor in de film was.

Wat ik aan deze film ook waardeerde was de muziek, spaarzaam maar mooi. Vooral het einde wat 8 minuten duurt met de song "Hallelujah" van Allison Crowe, beginnend met een ontspannend pianospel en iets anders dus dan het geschreven is door een van mijn oudste maar helaas overleden favoriete zangers, Leonard Cohen! (1934- 2016)

En dan na dit stukje muziek kom ik tot de eindconclusie met een waardering van een 8.


avatar van YUER

YUER

  • 34 berichten
  • 32 stemmen

top enterainment dank u zack snyder


avatar van Mikemans

Mikemans

  • 265 berichten
  • 1036 stemmen

Bedankt Zack! Was het wachten waard!!!


avatar van KritischVentje

KritischVentje

  • 187 berichten
  • 234 stemmen

Wat een film. Voor mij absoluut geslaagd.
Maar wat nu? Er moet nog zo veel gebeuren! Voelde me wel een beetje genaaid door de minimale dream sequence van maar een paar minuten. Daarnaast MOET dit toch betekenen dat er een volgend deel komt? Dat kan toch niet anders? Ik voelde me al genaaid met die Robin tease op het einde van The Dark Knight Rises, maar nu voel ik me nog veel harder genaaid; niveau Jenna Jamenson in haar prime zeg maar. Het is volgens mij al lang bekend dat Ben ermee stopt en dat Henry gerecast wordt. Dan kan je nu niet zeggen dat ondanks dit einde het gewoon klaar is... toch?


avatar van catdog

catdog

  • 1417 berichten
  • 2026 stemmen

Ik ga hier binnenkort een uitgebreide review voor doen als ik m nog eens heb bekeken, maar wow. Dit was me toch gaaf! WB mag zich schamen!

Vergelijk de opening van de 2017 versie alleen al met deze versie. De CGI lip, de rare scene met Batman versus de schreeuw van Superman en de implicaties daarvan. Gelijk al spanning in de eerste minuut. En dat is knap omdat we allemaal al grotendeels wisten hoe het verhaal zo ongeveer zn verloop zou doen.

Gewoon een 4.5* net als zijn twee voorgangers (de Ultimate Edition van BvS weliswaar). Maar zal er op terugkomen, mocht het nodig zijn, bij een tweede kijkbeurt daar ik dan wat kritischer, zonder hype, kan gaan kijken.


avatar van Antonev

Antonev

  • 1804 berichten
  • 1186 stemmen

Een speelduur van 242 minuten, ofwel 4 uur. Dan moet je als maker toch wel overtuigd zijn van het verhaal, de cast en alles daaromheen. De recensies zijn tot nog toe behoorlijk goed. Mocht dat minder geweest zijn, dan zou ik deze 4 uur durende prent zeker langs me neer hebben gelegd. Ik ben erg benieuwd of dit in een keer uit te kijken valt of dat het 2 delen worden.


avatar van Erikb99

Erikb99

  • 290 berichten
  • 299 stemmen

Wauw, blown away met deze versie, duurt ruim 4 uur. Wat best wel een zit is maar goed uit te houden. Alle karakters hebben nu meer tijd om zich te ontwikkelen, plus met een paar nieuwe karakters. Nutteloze scenes zijn verwijderd (de Josh Whedon shoots). En de film is nu in hoofdstukken ingedeeld. Door de opbouw en de lengte van de film zou deze nooit gewerkt hebben in de Bios. Dan hadden ze Marvel moeten nadoen zoals die The Avenger in 2 delen in de Bios brachten. Zelfs na die 4 uur smaakte het naar meer. Plus aan het eind de eventuele opbouw die Zack Snijder voor ogen had voor de films hierna. Helaas zullen die het daglicht nooit meer zien, vooral omdat Ben Affleck de rol van Batman naast zich neer heeft gelegd en zelfs de rol van Superman gespeeld door Henry Cavill op lossen schroeven staat. Wat wel erg vreemd is dat ze de aspect ratio waarin de film is opgenomen hebben gelaten voor wat het is, wat inhoudt dat je links en rechts een balkje hebt. Iets wat ik al gauw niet meer zag, maar het had te maken dat het in IMAX geschoten was. Het is maar dat je het weet. Neemt niet weg dat ik van deze versie erg genoten heb, de acties waren beter, de soundscore was beter, ach alles was gewoon beter. Dus het mogen duidelijk zijn. Het is absoluut een AANRADER!!!


avatar van RoyDeSmet

RoyDeSmet

  • 86 berichten
  • 177 stemmen

Is deze film goed te zien als standalone film, of heb je echt voorkennis nodig van de diverse superhelden?

Ik ken eigenlijk alleen Christopher Nolan's Batman-reeks en ben hier op zich wel benieuwd naar.


avatar van SilverGun

SilverGun

  • 1151 berichten
  • 818 stemmen

Justice League sluit qua plot, thematiek en personageontwikkeling wel echt op Man of Steel en Batman v Superman aan. Geen aanrader om die over te slaan en meteen aan deze te beginnen.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

SilverGun schreef:

Justice League sluit qua plot, thematiek en personageontwikkeling wel echt op Man of Steel en Batman v Superman aan. Geen aanrader om die over te slaan en meteen aan deze te beginnen.

Helemaal mee eens. Er zijn genoeg momenten die van minder betekenis zijn als je Man of Steel en Batman v Superman niet hebt gezien.

Afgezien daarvan, heeft het mij ook geholpen om te wennen aan de wat langzamere stijl van Zack Snyder.

In tegenstelling tot Marvel of Batman van Nolan hoeft het publiek niet om de 15-20 minuten wakker gemaakt te worden met actie of spektakel. De "Triologie van Snyder" zijn allemaal redelijk lange films, met meer tijd voor mooie shots of karakterontwikkeling, en daar moet je van houden of voor open kunnen staan.

En als je dan bedenkt dat Man of Steel 2 uur is, BvS 2,5 uur en deze 4 uur.... dan spring je nogal in het diepe als je met deze begint en daar niet op voorbereid bent.

Ik vond de film ijzersterk en zeldzaam. Een soort opera maar dan in stripvorm. Maar ik kan het ook erg goed begrijpen als héél véél mensen de film als langzaam en saai bestempelen.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

RoyDeSmet schreef:

Is deze film goed te zien als standalone film, of heb je echt voorkennis nodig van de diverse superhelden?

Ik ken eigenlijk alleen Christopher Nolan's Batman-reeks en ben hier op zich wel benieuwd naar.

Kan prima stand-alone. Sterker, DC heeft het belachelijk aangepakt door eerst met deze film te komen en daarna pas lui als Wonder Woman of Aquaman een solofilm te geven.


avatar van catdog

catdog

  • 1417 berichten
  • 2026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Kan prima stand-alone. Sterker, DC heeft het belachelijk aangepakt door eerst met deze film te komen en daarna pas lui als Wonder Woman of Aquaman een solofilm te geven.

Wonder Woman zat voor Justice League. En dat knoopt ook in deze film. Net als dat Man of Steel en BvS overlopen in deze film. Dit is compleet anders dan de 2017 versie. De 2017 versie kan je prima los bekijken maar deze film opent letterlijk met de consequenties van het einde van BvS dus die kan je in deze versie niet skippen.

Plus deze versie is ook veel meer een inleiding tot Aquaman dat de eerstvolgende film na Justice League was.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

catdog schreef:

(quote)

Wonder Woman zat voor Justice League. En dat knoopt ook in deze film. Net als dat Man of Steel en BvS overlopen in deze film. Dit is compleet anders dan de 2017 versie. De 2017 versie kan je prima los bekijken maar deze film opent letterlijk met de consequenties van het einde van BvS dus die kan je in deze versie niet skippen.

Plus deze versie is ook veel meer een inleiding tot Aquaman dat de eerstvolgende film na Justice League was.

Ja ach, zo lastig is het niet. Superman is dood en Batman moet om leren gaan met dat leed.

Je hebt wel gelijk met WW, die verscheen hetzelfde jaar. Ik dacht omgedraaid. Sowieso is dat hele DC universum matig opgebouwd. Batman vs Superman terwijl Batman geen solofilm nog had. Daarna Justice League waar de helft nog niet geïntroduceerd was. Het klopte niet. En de films waren bijna allemaal matig.


avatar van catdog

catdog

  • 1417 berichten
  • 2026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ja ach, zo lastig is het niet. Superman is dood en Batman moet om leren gaan met dat leed.

Je hebt wel gelijk met WW, die verscheen hetzelfde jaar. Ik dacht omgedraaid. Sowieso is dat hele DC universum matig opgebouwd. Batman vs Superman terwijl Batman geen solofilm nog had. Daarna Justice League waar de helft nog niet geïntroduceerd was. Het klopte niet. En de films waren bijna allemaal matig.

Toch ietwat anders in nuance als je de film ziet. Batman houdt zich in deze versie amper bezig met het leed van de dood van Superman. Het is letterlijk de dood van Superman en wat daar gebeurd dat het plot in beweging zet. Dit is compleet anders dan de 2017 versie waar, inderdaad, Batman door om te gaan met het leed van zijn acties stuit langs het plot.

En inderdaad met mbt de 2017 versie ben ik het met je eens tot het matig opbouwen maar niet per se in betrekking tot deze versie waarin de personages echt tijd hebben om uit te bouwen. Had een solo film voor elk personage voor deze film fijn geweest? Ja maar deze film kan het prima zonder. Hawkeye en Black Widow hadden ook geen eigen film nodig tot The Avengers.


avatar van RoyDeSmet

RoyDeSmet

  • 86 berichten
  • 177 stemmen

Bedankt voor alle reacties! Ik ben juist helemaal geen 'superheldenfilms'-liefhebber, dus ik was bang dat je teveel voorkennis moest hebben van bijvoorbeeld Aquaman enzo. Ik denk dat ik toch de vorige twee Snyder-films ga kijken dan, als die inderdaad een drieluik vormen. Dat lijkt me dan voldoende voorbereiding voor deze Justice League!


avatar van Stormlight2000

Stormlight2000

  • 12 berichten
  • 88 stemmen

Positief verrast. Vraag me af hoe ze dit zo hebben kunnen verpesten met de bioscoop versie. De ´´foute´' start van het DCEU wordt hier eigenlijk een soort van opgelost. Ondanks het feit dat naast Wonder Woman en Superman de overige helden geen solofilms hebben gehad voor Justice league (Aquaman kwam na JL) worden alle helden van het team goed uitgewerkt. Snyder zijn visie is daadwerkelijk EPIC en dat valt te zien aan deze film. De personages krijgen genoeg tijd om uitgewerkt te worden in deze versie, en voelen gelukkig niet zo eendimensionaal meer aan als de versie uit 2017. De film zat boordevol actie, en dit verveelde mij niet door de strakke beelden en verbeterde CGI. Alles voelt gewoon logisch aan in deze film en ik vind het ontzettend jammer dat we hier waarschijnlijk nooit een vervolg op zullen krijgen.

Uiteraard is het uiteindelijk gewoon popcorn vermaak. Maar naar mijn mening wel popcorn vermaak met verrassend wat diepgang en een ziel.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ongelofelijk wat een andere regisseur en wat meer vrijheid met een eindproduct van doen zeg. In 2017 verscheen Justice League en dat was echt een drol van een film. Totaal inhoudsloos met kartonnen personages, lachwekkende CGI actie en werkelijk waar nergens interessant. En dat is toch knap als je onder andere Batman, Superman en Wonder Woman in 1 film mag stoppen. Oorspronkelijk was dit Zack Snyder zijn project, maar die vertrok door privéproblemen, waarna Josh Whedon het over mocht nemen en er een totale ramp van maakte. Het zal niet makkelijk zijn geweest, want men eiste daar dat het een film van maximaal 2 uur zou worden, maar dan nog was het eindproduct echt totaal idioot. Snyder zijn duisterheid, Whedon zijn luchtigheid en een scenario dat afwezig was. Ik heb die film een week geleden nog opnieuw gezien ter voorbereiding op deze Snyder Cut en ik werd er opnieuw verdrietig van.

Er valt nog best het nodige op deze Snyder Cut aan te merken, maar allemachtig wat is dit een verademing geworden zeg, heb de film vanavond in zijn geheel gekeken. Snyder toont hier aan dat hij alle recht had om Whedon zijn versie te negeren en zijn eigen versie te tonen. Had men destijds hem maar zijn gang laten gaan, dan had je geen debacle gehad. Deze versie duurt met 4 uur gewoon te lang en het open einde is wel jammer, maar dit is zo sfeervol en uitgediept dat het een klein feestje om te kijken was, ook al vind ik die 4:3 beeldverhouding maar onzinnig. Eindelijk snap je hoe de helden denken en waarom ze bepaalde keuzes maken. Vooral Cyborg en Flash hebben hier echt een portie eerherstel en zijn nu plots wel interessante helden. Alleen Batman blijft nog een beetje wisselvallig, ik blijf Ben Affleck maar een gemiddelde Batman vinden. Hij heeft ook geen echt opvallende momenten die ik heel goed vind. In het laatste uur krijgen alle leden wel hun moment in een prima finale.

Er zijn nog een paar stukken overgebleven uit de originele film, maar ik denk dat 90 procent gewoon gecorrigeerd is. En wat bewaard is gebleven, is bijzonder goed gepimpt. Denk aan dat eerste half uur in de bank of met de amazones waar Steppenwolf zijn opwachting maakt. Daarover gesproken, ongelofelijk hoe nietszeggend kut hij in de originele film was, terwijl hij hier gewoon best wel cool is en met zijn aangepaste uiterlijk ook vrij sterk over komt. Hij haalt het niet bij Thanos, maar er zit fors meer inhoud en klasse in. Die gekke vliegende elfjes als hulpjes blijf ik wel wat lame vinden, maar ook zij hebben hier wel meer fear factor. Nee, ik heb me bijzonder vermaakt en ben blij met het eerherstel voor Zack Snyder. Ik ben niet eens een enorme fan van hem, maar hij heeft wel gevoel voor stijl en actie, al slaat hij hier soms een tikje door met alle slow motions en lens flares. En iets meer luchtigheid had de film af en toe ook wel goed kunnen doen. Maar het is allemaal wel tof om te zien. Het einde schreeuwt ook voor een vervolg, hopelijk slaat deze Cut zo aan dat dit er ook gaat komen. Maar alleen met Snyder en deze cast, anders laat het maar.

4* (waar ik de 2017 versie op 2* heb staan)


avatar van davey400

davey400

  • 219 berichten
  • 179 stemmen

hankdigger schreef:

Dit was trouwens mijn eerste film met een Batman erin, dus wist ik niet wie die gekke Luthor in de film was.

Vreemde stelling, tenzij je het grappig bedoelt.

Lex Luthor heeft nl. niets met Batman te maken, maar is de 'vaste' bad-guy van Superman.

Over de film: waarschijnlijk die-hard fans die tot nu toe gestemd hebben.

Wij waren wel weer toe aan een lekkere actie/helden film, en altijd een zwak voor Batman gehad.

4 uur is geen probleem; gewoon op tijd beginnen. (en 1x plas/drank-pauze)

Er gebeurt genoeg, en het ziet er over het algemeen fantastisch uit. Ook de beeldverhouding vond ik wel weer eens grappig; ouderwets 'hoog' beeld, maar dan in perfecte kwaliteit.

Maar dan de film zelf. Tja.

Ik heb kennelijk toch meer met het MCU. Vat dat het samen?

Natuurlijk is de bron al best uit, maar het is nu eenmaal een film die in 2021 nieuw uitkomt.

En dan heb je het allemaal wel een beetje gezien.

Ik heb me best vermaakt, maar meer dan 3 sterren kan ik er niet aan geven.

En dan zie ik de wat mij betreft volstrekt overbodige epiloog nog door de vingers. Wat een wazige shizzle is dat.