Justice League (2017)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Canada
Actie / Avontuur

geregisseerd door Zack Snyder
met Ben Affleck, Henry Cavill en Gal Gadot

Geholpen door zijn hernieuwde geloof in de mensheid en geïnspireerd door de onzelfzuchtige Superman, werft Bruce Wayne (Batman) zijn nieuwe kompaan Diana Prince (Wonder Woman) om een nog grotere vijand onder ogen te komen. Batman en Wonder Woman werken snel samen om meer rekruten te krijgen voor deze strijd. Maar ondanks deze helden - Batman, Wonder Woman, Aquaman, Cyborg en The Flash- is het misschien al te laat om de aarde te redden van een grootse aanval.

avatar van broncode
CorvisChristi schreef:

Oef!!! Je vergeet Watchmen. Misschien wel de beste superheldenfilm ooit gemaakt.

Mmm, zeer zeker aan gedacht, maar vind the dark knight toch echt beter. The watchmen was aardig, maar zeker ook niet meer.

avatar van Shadowed
Prima.

Snyder lijkt veel commentaar te krijgen op zijn superheldenfilms. En dit is de eerste superhelden film die ik van hem zie (Watchmen gaat wel over superhelden, maar niet Avenger achtig). En ik moet zeggen dat ik me er prima mee heb vermaakt.

De kritiek snap ik ook niet helemaal, voor mij ziet het er gewoon allemaal prima en vermakelijk uit. Kan iemand me dat nog uitleggen, ik heb Man of Steel of Batman v Superman nog niet gezien en daar kan het dan ook aan liggen.

Het verhaal zelf is niet al te veel aandacht aan besteed en eigenlijk is de film gewoon een groot SF effect. Ik kan dit dan wel waarderen, maar ik hou ook wel van een beetje aandacht naar verhaal dat dan ook de rede was dat deze film niet zo hoog bij mij weet te scoren.

Toch wel een prima filmpje. Snyder mag van mij wel meer in dit thema maken. Maar dat is mijn mening

Verhaal niet geweldig maar wel een hele vermakelijke film!

avatar van Glacius
Wat een tegenvaller. Had al best lage verwachtingen, maar zelfs die werden niet ingelost. Het verhaal is bijzonder matig en lijkt vooral op een comic-versie van LotR. Maar dat is niet het ergste. Het is namelijk erg bijzonder hoe slecht de CGI en design kan zijn in een film met zo'n groot budget. Het is simpelweg oerlelijk en je wordt doodgegooid met de overduidelijke green screen achtergronden. En dan heb ik het nog niet eens gehad over Steppenwolf. Lijkt in de verste verte niet op de comic versie, maar daarnaast, waarom zo'n slecht geanimeerde CGI kop? Slechtste villain in een comic verfilming tot dusver.

Het ietwat duistere sfeertje van Man of Steel en Batman vs Superman is ook meer vervangen door een redelijk kleurrijk geheel. Waar Snyder mee bezig is, geen idee. En Doutzen Kroes moet gewoon opdonderen uit films.

avatar van james_cameron
Een kitscherig rommeltje, alhoewel best vermakelijk en gelukkig wat luchtiger van toon dan voorganger Batman V Superman. Ben Affleck als Batman komt hier ook wat beter uit de verf. Verder genoeg aktie en spektakel en de nieuwe personages zijn, hoewel onderontwikkeld, best oké, maar nergens wil het echt spannend of bijzonder worden. En Gal Gadot, die toch erg leuk was in haar eigen film, is hier erg vervelend als Wonder Woman.

sdr
Gisteren gekeken en heb me prima vermaakt.
Prima film met uiteraard goede acteurs.

avatar van Matt81
Tja, aardig. Er mist balans. Gadot heeft duidelijk een rol die bij haar past, en die in haar solofilm prima werkte, maar zij alleen kan de film niet redden. Affleck blijft een misser en is hier zelfs tamelijk overbodig. The Flash moet voor Marvel humor zorgen die niet werkt. Aquaman heeft potentie maar mist context. enz. Een leuk samenraapsel maar bijlange na niet wat DC met deze film wil bereiken. Je hoopt gewoon dat ze na een paar van dit soort mislukte ensemblefilms meer focussen op een kleinere setting rond een held, met vooral minder CGI.

Viel toch weet tegen, geen film die ik kan aanbevelen. Je had al argwanend kunnen zijn als je ziet dat Snyder weer de regie voerde: Sucker Punch, Batman v Superman en nu dit weer......waarom hem toch?
Justice league is meer van hetzelfde, een hoop actie en een overvloed aan heldenpersonages, aangevuld met een obligate nieuwe schurk...verrassend wordt het nergens. Van de drie nieuwe helden is er niemand die echt kan bekoren, de status van een eigen film zullen ze niet halen hoop ik. Affleck ziet er oud uit met zijn grijze slapen, en oogt ook behoorlijk corpulent in dat pak.....tijd voor weer een nieuwe vleermuisridder.
Cavill heeft weinig te doen en dan blijft dus alleen Gadot over als geslaagde trekpleister..... beetje weinig. Al met al erg vermoeiend en forgettable deze film, op deze manier hoeft dat superheldenspektakel voor mij niet meer.

4 Sterren is wat overdreven, maar ik heb een zwak voor de Batman/Superman films

gauke schreef:
4 Sterren is wat overdreven, maar ik heb een zwak voor de Batman/Superman films
Jij bent zeker gehackt.

avatar van john mcclane 2
matig, teveel cgi.
Maar toch wel genoeg actie ,en gelukkig wat meer humor.
Honest Trailers - Justice League - YouTube

avatar van tattoobob
Leuke wegkijker maar helaas niet zo tof als ik gehoopt had.
Stiekem had ik net zo'n leuke film verwacht als Wonderwoman etc maar helaas werd dat hem niet.
Het verhaal is opzich wel prima en is vermakelijk om naar te kijken maar het is vooral de slechte CGI wat de film de das om doet,met zulke budgetten kan er veel meer en veel mooier.

Verder vind ik de superheroes en de acteurs die ze vertolken wel prima....Mamoa is ook een goede aanwinst en speelt erg leuk.
Flash heb ik zelf geen moer mee en vind ik niet zoveel aan.

Verder kijkt deze film leuk weg.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Kitscherig knokken.

Deze superheldenfilm is de zoveelste de afgelopen jaren. Het lijkt wel of er elke maand een nieuwe superheld bij komt. In navolging van die andere stripboekenreeks, moeten ook hier de helden samenwerken om de schurk het hoofd te bieden. DC volgt Marvel en volgende week is het weer andersom. Want er valt veel geld te verdienen met het genre. Heel veel.

Regisseur Zack Snyder die eerder al eens eigenzinnig het genre te lijf ging met het sterke Watchmen, verslikte zich hopeloos in Sucker Punch maar komt verder eigenlijk altijd met iets leuks op de proppen. Protserige pulp lijkt zijn handelsmerk te zijn. Zo ook hier als Batman en zijn nieuwe vrienden de inmiddels dode Superman opnieuw tot leven brengen, in de hoop dat hij zich bij hen aansluit.

Verdere verhaallijn is er niet, want Justice League is popcornvermaak van de bovenste plank. Hier dient niet te worden nagedacht en draait alles om de overweldigende actie. De beeldschone Gadot geeft wederom acte de présence als Wonder Woman en Ezra Miller zorgt als The Flash voor een komische noot. Aquaman en Cyborg weten minder indruk te maken. Om van CGI-boef Steppenwolf nog maar te zwijgen.

Tóch is Justice League voldoende entertainend om te aanschouwen. In 3D is zelfs goed te zien dat ondanks alle computeranimaties het oog voor detail niet ontbreekt. Het ziet er veelal prachtig uit. Kitscherig, zoals de filmmaker beoogt. De knok-scènes zijn niet verrassend maar wel lekker over de top en het tempo ligt hoog. Je krijgt wat je verwacht. Niets meer, niets minder.

***

Met dank aan Warner Brothers voor het recensie-exemplaar.

avatar van Shinobi
Justice League is the lowest-grossing DC Extended Universe film

Het zou me niet verbazen als ze de hele boel over een paar jaar weer een reboot geven.

avatar van movie freak84
Voor deze film had ik nog nooit iets van wonder woman, flash of aquaman gezien. Nu vind ik al snel zulke films wel goed maar als ik kritisch moet zijn vond ik de film naar mijn mening geen aanrader maar zeker leuk om een keer te kijken, als je van superhelden films houd. En wonder woman is niet erg om naar te kijken en speelt sterk. Aquaman vond ik niet egt heel veel toevoegen. Flash vond ik erg grappig en ja over batman en superman hoef je niet veel te zeggen al ben ik meer van van batman dan van superman. Het verhaal had iets beter gekund, maar de film kijkt lekker weg. Goed acteerwerk, dus al met al een prima film. Had de film eerder een 7.5 gegeven 3.75 dus maar helaas kan dat niet dus geef ik hem een 8 een 4 hier dus.

avatar van lagaiske
Wie is die gast op het einde van de film die op deadpool gelijkt?

De superhelden zijn niet meer te tellen en de films vliegen je om de oren. Sommige zijn vermakelijk maar de meesten zijn erg matig, zeker als ze van DC Comics afkomen. Snyder heeft eerder bewezen niet echt te juiste man de zijn aan het roer, maar mag het toch weer proberen. Ook Affleck is weer matig als Batman en de CGI slechterik is waardeloos. .
De film is gelukkig wel wat beter dan de vorige, bijzonder matige, Batman VS Superman. Dit komt met name omdat de vaart er aardig in zit en het verhaal iets minder bespottelijk is.

lagaiske schreef:
Wie is die gast op het einde van de film die op deadpool gelijkt?
Deadshot - Wikipedia - nl.m.wikipedia.org

avatar van lagaiske
coumi schreef:

Aquaman krijgt zijn eigen film hoor!

avatar van TornadoEF5
Lol, is deze film al uitgebracht.

lol@ marketing.

TornadoEF5 schreef:
Lol, is deze film al uitgebracht.

lol@ marketing.

Wat dan?

avatar van Hellboy!
Gisteravond gekeken, het begint gelijk rommelig, ineens is er steppenwolf? Geen inleiding niks.
Actie was hier en daar ok, maar voor de rest totaal niet boeiend.

avatar van CorvisChristi
Deze film voelt aan als een vluchtig bezoek bij de Bruna, waar ik vervolgens de DC- en Marvel-comics even snel doorblader; de ene na de andere pagina sla ik om en ik laat me voor even opslokken door het supergave tekenwerk waarin al die superhelden het tegen allerlei gespuis moet opnemen. Zonder dat ik ook maar enige notie heb van waar het daadwerkelijk over gaat. Letterlijk een comic-verfilming dus, maar dan toch echt wel een matige...
Zo ervaar ik het namelijk met deze film. Want wat een rommelige puinbak is deze film geworden na Man of Steel, Dawn of Justice en Wonder Woman. Waar in de vorige films tenminste nog de tijd werd genomen om een soort van verhaal te vertellen, is dat hier volledig over boord gegooid.
In twee uur tijd moeten we maar accepteren wie The Flash, Cyborg en Aquaman zijn (na een introductie van 5 minuten per karakter) om het vervolgens samen met Batman en Wonder Woman op te nemen tegen Steppenwolf, die daar plotseling is en meteen een bedreiging vormt van 'heb ik mij jou daar'.
Maar ondanks de spetterende actie, komt niets echt spannend of beklijvend over, omdat het plot zo leeg en zo plat als een dubbeltje is. Alles gaat in een flits aan je voorbij. Nog sneller dan The Flash is de film afgelopen voordat je het weet. Wat een sof!!!
En oh ja, Superman is ook weer terug voordat je het weet. En wederom op zo'n manier, dat je er totaal geen gevoel bij hebt. Het is allemaal binnen no-time gebeurd. Wat een sof wederom!!!

Het is ook zo zonde. Want Zack Snyder moest afhaken vanwege ernstige omstandigheden, waardoor je kan zien, dat dit niet een 100% Snyder-film is geworden. Anders hadden we ongetwijfeld nog wel een director's cut voor onze kiezen gekregen met wellicht een uur extra materiaal. Wat deze film zeker nodig zou hebben gehad.

Lichtpuntjes zijn er nog wel. Zoals de aanwezigheid van Wonder Woman. Haar verschijning en acties in de film zijn supergaaf, maar ze kan helaas de film niet redden. Verder zijn de vele actie-scenes best vermakelijk, maar het had zo veel meer kunnen zijn.

Jammer, volgende keer beter...

avatar van CorvisChristi
james_cameron schreef:

Grappig. Waar baseer je dat op? Gal Gadot is juist supergaaf als Wonder Woman. Oók in Justice League! De film zélf is vervelend en erg teleurstellend.

avatar van thoyouknow1980
Fantastische superhelden film
Dit vervolg op het meesterlijke Batman v Superman doet zoveel goed,hier zijn wat sterke punten.

- logisch te volgen en boeiend verhaal,alles komt mooi samen.
- geweldig mooie cgi beelden met veel actie.
- toffe helden zoals batman (Ben Afleck) en Wonder Woman (Gal Gadot)

Al met al ben ik dus zeer tevreden met deze film,en ik verheug mij op de volgende.
Tot die tijd start ik de game Injustice 2 nog maar eens op,kan ik zelf de bats uithangen

avatar van Warning
Hoewel, met de vorige film in acht nemend, ik lage verwachtingen had, is de film toch tegengevallen. De film is luchtiger van toon dan de voorganger. Er is genoeg actie, maar het is een rommeltje en het wil maar niet echt spannend worden.

Wat betreft de slechterik: slechte CGI, Gadot is beeldschoon en Affleck blijft een misser (Bale was beter).

De moslim-scene in Engeland, uitvoerig in beeld gebracht, hadden ze achterwege moeten laten, pure propaganda. Wees anders consequent en stop er een scene in over de verschillende pakistaanse bendes die honderden voornamelijk autochtone meisjes in Engeland hebben misbruikt.

avatar van IcU
IcU
De diepere thema's en de rauwe benadering van Man of Steel en BvS kan ik enorm waarderen. Helaas heeft dat in deze film plaats gemaakt voor glitter en plastic. Alles is vervelend aan deze film. Van rommelig verhaallijn tot het spuuglelijke nieuwe design van de Bat-suit. Na de bioscoop heb ik deze film nog een kans gegeven op blu-ray. Afgezet. Ik kan deze film niet afkijken. Groot fan van Batman en Superman. De rest van het clubje haat ik. Saaie en lelijke karakters. Aquaman heeft nog enige charme, voor de rest zijn het stuk voor stuk inwisselbare gimmicks. Om nog maar van de CGI bad guy te zwijgen.

Waarschijnlijk ben ik een van de weinige mensen die MoS en BvS om de zoveel tijd 'back to back' kijk. Ik ben in de afgelopen jaren een steeds grotere fan geworden van deze films. Deze twee films zijn visueel mooi, hebben karakter, zijn complex, gaan dieper in op een duidelijk thema. Dit is kauwgomballen vermaak. Ik wordt er misselijk van. Ik kan hem niet af kijken.

Verlaagt naar 1*.

avatar van keimpeS
Ik ben meer Marvel fanaat dan DC comics, maar ik was altijd wel bekend met de comics van DC vooral die van superman. Deze film beviel mij erg goed, met de nieuwe superhelden erbij waarmee ze de Justice League vormen. Visueel en qua geluid ook erg goed, verhaal had voor mij achteraf gezien wat ingewikkelder gemogen.