Justice League (2017)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Canada
Actie / Avontuur

geregisseerd door Zack Snyder
met Ben Affleck, Henry Cavill en Gal Gadot

Geholpen door zijn hernieuwde geloof in de mensheid en geïnspireerd door de onzelfzuchtige Superman, werft Bruce Wayne (Batman) zijn nieuwe kompaan Diana Prince (Wonder Woman) om een nog grotere vijand onder ogen te komen. Batman en Wonder Woman werken snel samen om meer rekruten te krijgen voor deze strijd. Maar ondanks deze helden (Batman, Wonder Woman, Aquaman, Cyborg en The Flash) is het misschien al te laat om de aarde te redden van een grootse aanval.

avatar van Esteban
A mixed bag. Dat is wel het minste wat je kan zeggen. Enfin, ik denk dat alles hier wel al eens genoemd werd. Weinig aan toe te voegen. Wanneer krijgen we eindelijk eens een DC-film die helemaal raak zit? Graag een Flash-film voor mij. Is het dan opnieuw helemaal niets, valt er misschien toch wat te lachen ...

avatar van DragQueen
Ondanks de middelmatige beoordeling hier, is de film me toch bijzonder goed bevallen. Wat een heerlijke superheldenfilm. De regie is goed, Het verhaal goed uitgewerkt, De cast is goed op dreef, en visueel is het een spektakel om van te smullen. 4 Sterren.

Net gekeken,moet zeggen hij is me zeker bevallen.beter dan zijn voorganger batman vs superman dawn of justice.maar die vond ik ook wel leuk.zit genoeg actie in de film.en een prima cast.ik moet zeggen dat ik ben affleck een goeie batman vind.

avatar van macrobody
In het begin een beetje hakkie takkie omdat er zoveel verschillende personages moeten worden geïntroduceerd. Het verhaal is simpel: drie boxen op verschillende plekken bewaakt door verschillende groepen. Blijkbaar is alleen superman een sta in de weg maar die is er niet meer dus kans voor de bad guy om de drie boxen te vinden en te verenigen. Dat lukt vrij simpel en krijgen we een uurtje special effects. Verweven met enkele humoristische grapjes en situaties is het al met al best de moeite waard als je van superhelden films houdt anders moet je er denk ik niet aan beginnen.

avatar van Lovelyboy
Heel veel bla bla over het plot, rare gozer vernietiger van wereld en iets met drie kisten, bla bla, veel superhelden, bla bla, ziet er mooi uit, bla bla…

Ach, who am I kidding? Matige film, één reden om de film te zien wat mij betreft: Wonder Woman/Gal Gadot. Als ze er niet voorgekomen was had ik de film mogelijk niet eens uit gezien. Want snertverderrie wat ziet ze er toch lekker uit in haar Wonder woman pakje en andere strakke outfits. En ik wil wedden dat die Snyder net zo'n viespeuk is want anders breng je dat achterwerk niet zo in beeld.

Dus geen hoog staande shit mensen, verre van dat, maar als je het leuk vind Wonder Woman te zien, heb je al vast de eerste goede reden en mogelijk enige, te pakken voor deze film.

avatar van Captain Pervert
Vermakelijke film.
Aquaman is een stoere sarcastische vent, de Batman van Affleck is veel leuker dan Christian Bale, een wederom prachtige Wonder Woman, een verrassend interessant personage Cyborg (kende hem niet) en een grappige Flash als comic relief ("Pet Cemetery..!!").

Als halverwege de film alles verloren lijkt, tovert de film - min of meer zoals verwacht - een redding uit de hoge hoed die alle kenmerken heeft van een deus ex machina. De spanning is dan wel een beetje weg.

Het grootste manco van de film is echter de oninteressante, lege badguy. Steppenwolf is, de prima voice acting van Ciaran Hinds ten spijt, een stompzinnige eendimensionale rukker met twee dildo's op zijn helm die alles kapotmaakt omdat... Nou, om het kapotmaken. Vindt ie leuk ofzo.

Met Avengers Infinity War in het achterhoofd, die met Thanos een - naar stripboek maatstaf - veel betere slechterik kende, is dit wel een aanfluiting.

Desondanks een visueel pareltje. Voor de verandering eens in 3D gekeken (op mijn 65 inch plasma). Zoals ik al vaker vastgesteld heb komt er geen shit je woonkamer in vliegen zoals in de Mediamarkt demo filmpjes maar voegt het enkel wat diepte toe. Dat dan weer ten koste van helderheid. Ik vind het met een 3D bril altijd erg donker worden (ook in de bios). Maar het zag er mooi uit allemaal.

Met de sterke soundtrack van Deadpool 2 vers in het geheugen viel me op dat deze film zich louter van een filmscore bedient en er geen enkel pop- of rocknummer tussendoor gooit. Dat past ook wel bij de toon en die is behoorlijk donker - in verhouding met Marvel, dan.

3,5 sterren