Justice League (2017)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Canada
Actie / Avontuur

geregisseerd door Zack Snyder
met Ben Affleck, Henry Cavill en Gal Gadot

Geholpen door zijn hernieuwde geloof in de mensheid en geïnspireerd door de onzelfzuchtige Superman, werft Bruce Wayne (Batman) zijn nieuwe kompaan Diana Prince (Wonder Woman) om een nog grotere vijand onder ogen te komen. Batman en Wonder Woman werken snel samen om meer rekruten te krijgen voor deze strijd. Maar ondanks deze helden (Batman, Wonder Woman, Aquaman, Cyborg en The Flash) is het misschien al te laat om de aarde te redden van een grootse aanval.

avatar van Basto
Geen drie ringen, ook geen 6 steentjes, maar ditmaal heeft de bad guy drie kubussen nodig om de wereld te dien vergaan. Hoe komen ze er toch steeds weer op? En ook hier worden overleden superhelden eenvoudig weer tot leven gewekt om als een deux ex machina de bad guy te verslaan. Hier is het een man in rood blauwe outfit en geen vrouw.

Kort onderzoek wijst overigens uit dat deze film een half jaar eerder uit kwam dan e laatste twee Avenger games. Heb overigens geen idee of de set up met die steentjes al in de eerste twee delen van die reeks was neer gezet. Maar de originaliteitsprijs krijgen sowieso niet.

Justice League is gelukkig ook veel korter en bevat wat meer actie. Actie die er overigens enorm kitch uit ziet. Dat vind ik eigenlijk wel een pré. Maar verder is het best een zooitje en de chemie is ver te zoeken. Nee, deze viel me dan toch wat tegen. Het blijft een beetje hit or mis met zowel Snyder als DC.

avatar van Ajax&Litmanen1
Basto schreef:
Het blijft een beetje hit or mis met zowel Snyder als DC.

Dit is eigenlijk de Josh Whedon versie. De Snyder Cut gaan we vermoedelijk nooit zien nadat hij werd ontslagen.

Net als het video spel goede film

avatar van umbra
Ergens wel leuk zo die bende bijeen, maar film an sich stelde me toch wel teleur. Ze zijn hier de weg vd middelmaat ingeslagen. Het is en blijft ergens nog wel leuk om deze te kijken, maar zal deze snel vergeten en hem niemand echt aanraden. Kijk dan maar ne goeie Marvel of de nieuwe Batman.

avatar van Sergio Leone
Geweldige kakofonie.

Ik had er gelukkig niet veel van verwacht, van deze Justice League. Er zou een nieuwe versie van Zack Snyder komen - ik kan me niet inbeelden dat er nog veel te redden valt. De film is één grote soep vol saaie personages - met Ray Fisher en Ben Affleck op kop als saaie vertolkers, dat mag ook gezegd worden -, lelijke designs - Steppenwolf is toch écht een lachertje? -, en een hoop al even lelijke CGI.

Enige originaliteit, laat staan creativiteit, is ver zoek. Het beetje humor slaat de plank behoorlijk mis, maar ook het beetje drama met o.m. Superman werkt niet. Dan maar hopen op de actie, die al even saai en zielloos is als al de rest.

Ik ben verre van 's werelds grootste Marvelfan, die films vind ik al even vaak vermoeiend en lelijk, maar zelfs dan nog komt DC met hun versie van The Avengers amper tot hun enkels.

Berichten verplaatst naar Zack Snyder's Justice League (2021)