Justice League (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Zack Snyder
met Ben Affleck, Henry Cavill en Gal Gadot

Geholpen door zijn hernieuwde geloof in de mensheid en geïnspireerd door de onzelfzuchtige Superman, werft Bruce Wayne (Batman) zijn nieuwe kompaan Diana Prince (Wonder Woman) om een nog grotere vijand onder ogen te komen. Batman en Wonder Woman werken snel samen om meer rekruten te krijgen voor deze strijd. Maar ondanks deze helden - Batman, Wonder Woman, Aquaman, Cyborg en The Flash- is het misschien al te laat om de aarde te redden van een grootse aanval.

• vanaf 21 maart te koop op dvd en blu-ray
avatar van pierre18
Mijn hemel wat een actie allemaal maar deze acties zijn zo voorspelbaar, veel te veel van het goede. Tel daarbij op de vele belabberde teksten met een bagger verhaal en de film scoort voor mij een onvoldoende ondanks de aanwezigheid van Adams en Gadot. Ik ben bang dat dit geen kaskraker wordt en zelfs geen klassieker.

avatar van IH88
“People said the Age of Heroes would never come again.”

Vermakelijk. Justice League heeft heel veel problemen, maar het entertainment gehalte ligt hoog. De film voelt soms aan als een Greatest Hits album waarin weinig samenhang zit. Een heerlijke actiescene, een oneliner, een kort set up verhaaltje voor een nieuwe superheld, grote actiescene en weer een coole oneliner of een oppeppraatje van Wonder Woman. Het zit er allemaal in, maar Justice League voelt nergens als één geheel en meer als een samenraapsel van meerdere ideeën. De beste actiescènes zitten in het begin, met Wonder Woman die een terroristische aanslag voorkomt en de Amazones die op hun eiland vechten tegen Steppenwolf.

Na zo’n sterk begin ging ik er even goed voor zitten. Met Wonder Woman (en later Superman) heb ik ook gelijk de grootste kracht van Justice League genoemd, en Gal Gadot zit weer perfect in haar rol. Krachtig, ontwapenend, energiek en charismatisch, Gadot is zo goed dat ze de andere vier superhelden overvleugeld. Wat ook gelijk het grootste probleem weergeeft, want alleen Momoa kan haar een beetje bijbenen. Maar Affleck kijkt vooral chagrijnig en Fisher maakt als Cyborg ook geen onuitwisbare indruk. Miller probeert het wel als the Flash, maar vooral zijn humoristisch bedoelde oneliners werken niet echt. Hinds is redelijk als Steppenwolf, maar als villain ben je hem waarschijnlijk een seconde na de film alweer vergeten. Een andere grote kracht van Justice League is de terugkeer laat in de film van Superman, en Cavill mag na twee films eindelijk wat plezier uitstralen. Grapjes maken, een scherpe oneliner hier en daar, wat romantiek met Amy Adams etc. Cavill mag eindelijk een andere kant van Superman laten zien. En de drie-eenheid Cavill, Adams en Lane vormt ook het hart van de film, en ik kijk zelfs uit naar een nieuwe standalone Superman film. Cyborg, The Flash, Batman en in mindere mate Aquaman… ambivalentie is het goede woord. Gadot en Cavill mogen blijven, maar voor de andere vier superhelden moeten de makers en acteurs terug naar de tekentafel. Er is hoop…

avatar van TheManInBlack
Ik ben een liefhebber van de DC films, op Suicide Squad (2016) na. De film bevat een goede cast met sterk acteerwerk. Jammer dat de film maar 121 minuten duurde, mocht van mij wel wat langer duren. Ik hoop dat er gewoon weer een Ultimate Edition wordt uitgebracht net als bij Batman v Superman: Dawn of Justice (2016), aangezien ik een aantal stukken van de trailer niet voorbij zag komen. De introductie van Aquaman, Cyborg en The Flash mocht wel wat uitgebreider. De gevechten waren ook om van te genieten, aan actie in ieder geval geen gebrek! Na de film komen er nog 2 scènes waarbij 1 scène Lex Luthor en Deathstroke te zien zijn, mogelijk heeft dat te maken met Injustice League! Ik kan niet wachten op het vervolg!

avatar van Ajax&Litmanen1
Film gaat gewoon ''floppen'', als je bekijkt naar dat dit het kroonjuweel van de DC films had moeten worden. Zoiets had normaal een miljard of meer aan moeten tikken. Zelfs Thor 3 schiet geloof ik al richting de 800 miljoen.

'Justice League' lijkt 'Man of Steel' financieel niet te gaan passeren | Filmtotaal filmnieuws

Wel erg fijn dat het publiek deze prutfilm niet massaal heeft bezocht. Misschien gaan de ogen bij DC eindelijk eens open. Er valt zoveel meer kwaliteit uit hun universum te halen.

Fans eisen Joss Whedons complete 'Justice League' via nieuwe petitie | Filmtotaal filmnieuws

Dit is wel weer hilarisch, het ene kamp eist een Justice League versie uit de Snyder beelden en een ander kamp wil een volledige Josh Whedon versie

avatar van rep_robert
Maakt niet uit wie het maakt. Ze falen gewoon hard met deze film. De hele opzet (voor zover er al sprake is van een opzet) naar deze film toe is al miniem.

De zes Infinity Stones die Thanos zoekt in 'Avengers: Infinity War' | Filmtotaal filmnieuws

Hier kunnen ze nog flink van leren. De helden zijn allemaal al ruimschoots geïntroduceerd in eigen films. De superschurk heeft al een paar keer zn opwachting gemaakt en de items waarnaar de schurk op zoek is hebben ook een rol gespeeld in heel veel van de MCU films. Dit noem je nou publiek opwarmen en lekker maken voor een superhelden assemble film. Maakt niet uit welke cut je van Justice League ziet, het zal nooit en te nimmer voldoen aan de eisen van het bij elkaar brengen van het assemble. Justice league zal altijd last blijven houden van de gebrekkige opbouw naar deze film toe.

De noodzaak van de film ontbreekt en dat voel je tijdens elke minuut van de film. Van de helden tot aan de schurk....daarnaast ontbreekt de daarbij behorende spanning compleet. Dus of je nou Whedon's of Snyder's cut ziet, het zal altijd een niet meer dan aardig niemandalletje bijven. En dat kan hiervan nooit de bedoeling zijn geweest met dat megabudget.

rep_robert schreef:

je bedoelt mensen lekker maken voor een film die pas 10 jaar later uitkomt. En tegen die tijd zoveel films hebben uitgebracht met compleet verschillende verhalen en doelen dat je geen idee meer hebt waar het nou eigenlijk om ging?
Ben juist blij dat DC niet voor de Marvel manier ging. Marvel is niet heilig als het op superhelden aankomt, iets wat veel mensen wel schijnen te denken. Het belangrijkste is dat het goed uitgewerkt moet worden, en dat is iets wat deze film helaas niet doet. MOS en BvS deden dat een stuk beter (in mijn optiek ook beter dan menig MCU film), ik zie ze dan ook meer als Superman vervolgen dan als de team-up tegenhanger van Avengers.

In welke film is die noodzaak wel te vinden? Van de superhelden films kan ik alleen Watchmen daaronder schaken eigenlijk.

legian

Dan heb je wat films gemist. Het begon in 2008 met Iron Man en al 4 jaar later was er de eerste Avengers-film. En 10 jaar na dato, in 2018, krijg je alweer de derde Avengers-film. Dus dat ging vlot genoeg, maar wel met zat tijd om iedereen eigen films te geven, verhalen door elkaar heen te weven en met duidelijke hints naar The Avengers. Zo hoort het, al is dat natuurlijk slechts een mening van velen, geen feit. Als jij dat niks vind mag dat uiteraard. Maar de massa vind de manier hoe DC hun universum heeft opgebouwd gewoon zwak.

Wat rep_robert zegt, daar sluit ik me volledig bij aan. Justice League voelt rommelig en incompleet aan, omdat je geen enkele feeling hebt met de personages en hun achtergronden, omdat deze niet werden gegeven of op een gehaaste wijze.

Ajax&Litmanen1

Ik heb pas geleden de laatste Thor gezien (wat een aanfluiting trouwens) dus ik ben volgens mij weer up to date. Maar het gaat om Thanos ofwel de superschurk waar in al die films naar opgebouwd werd. Die is in het begin al geteased. Prima dat ze daar wat langer de tijd voor nemen en er niet direct op ingaan, maar het hele gebeuren rond Ultron en Civil War voelt aan alsof ze extra verhalen er tussen wilde proppen omdat ze het momentum meehadden en veel geld verdiende. Dat ze daarnaast allemaal solo films inzetten voor introductie en vulling deed mij ook bijzonder weinig. Snap nog steeds de toegevoegde waarde van Ant-Man niet bijvoorbeeld. In ieder geval is in al die jaren de belangstelling naar Thanos stukken minder geworden, bij mij dan tenminste.

En dat iedereen wat anders fijn vindt is prima, maar het is zo jammer dat de Marvel manier vaak als standaard en correct gebracht wordt. Ze hebben de formule voor massa productie en acceptatie te pakken, maar dat betekend niet dat het de juiste of enige manier is. terwijl dat vaak wel zo wordt gebracht. Daarnaast kan je je afvragen of de massa wel altijd gelijk heeft, maar dat is een hele andere discussie .

Ben het met je eens over het incompleet aanvoelen trouwens. Ik mis voornamelijk achtergrond van de personage's. Maar dat is iets wat ik bij de meeste superhero movies als commentaar heb eigenlijk.

legian schreef:

Zolang DC het op een goedkope manier imiteert (bijna schaamteloos eigenlijk) kan je inderdaad Marvel als de standaard zetten, dus het is in mijn ogen niet eens subjectief, maar gewoon feitelijk en niet eens open voor discussie.

En dan heb ik het niet over de kwaliteit van de films op zichzelf (waar jij wel over valt), maar op de manier waarop je een universum opbouwt en toewerkt naar verschillende assembles toewerkt. Dan kunnen de films individueel misschien niet altijd even goed zijn (dat vind ik zelf ook) of heeft niet elke film een (directe) invloed in the Avengers (moet dat dan?). Maar de manier waarop alles samenkomt is gewoon de gouden standaard voor het superhelden genre op dit moment. If you like it or not

Het gaat er ook om dat een film herkenbaar is.
Infinity War:
Herkenbare helden: Check
Herkenbare schurk: Check
Wat wil de schurk precies en wat zijn die dingen die hij zoekt?: check

Justice League:
Herkenbare helden: Halve check
Herkenbare schurk: XXX
Wat wil de schurk precies en wat zijn die dingen die hij zoekt?: XXX

rep_robert schreef:

Als ze het zouden imiteren dan zouden we eerst een Batman, Aquaman, Cyborg en Flash film gekregen hebben. Daarna BVS en JL en waarschijnlijk ook nog ergens een Trinity film. De solo films krijgen we nu pas na de verzamelfilm. Dat in tegenstelling tot Marvel die het tot Spider-Man en Black Panther andersom deed. De enige imitatie is dat ze alle helden in een film proppen, maar dat is weinig imiteren als je de comics volgt.

De kwaliteit is bijzonder belangrijk voor de opbouw, als de kwaliteit van de films te laag is, zoals bij DC het geval is, dan werkt het niet. Dat blijkt wel uit de kritiek die er komt en het falen van Justice League. Dat ik op kwaliteit een andere mening ben aangedaan staat even terzijde, voor de massa werkt het gewoon niet, waar trouwens ook weer de bekende Marvel formule om de hoek komt kijken. Zij waren de eerste dus is het makkelijk te zeggen dat iedereen het op die manier moet doen. Er leiden meer wegen naar Rome...

Daarnaast is de kwaliteit, of het gebrek daaraan, een van de redenen waarom ik niet meer uitkijk naar nieuwe MCU producties. Zelfs X-Men heeft mij weinig meer te bieden. En voor DC is het nog maar afwachten.

Voor de studio inderdaad de gouden standaard die ik, inderdaad, niet echt tof vindt.
Iets wat ik waardeer in MOS en BVS is de duidelijke stijl en visie van Snyder. De stijl en visie van de regisseur mis je bij de meeste films, omdat het allemaal door de studio bepaald worden. Zowel bij DC als Marvel zijn er regisseurs uit projecten gestapt omdat de visie niet overeen kwam. Dan vraag ik mij toch echt af hoe belangrijk die 'gouden standaard' voor films eigenlijk is.

Ik vind het jammer dat mensen het zo makkelijk accepteren dat de Marvel manier de enige goede manier is. Iets wat je in je eerste zin eigenlijk ook als feit bestempeld. Dat ze nu al 10 jaar wisselende kwaliteit films afleveren wordt gewoon genegeerd. Wanneer hebben wij als filmliefhebbers geaccepteerd dat de gemakzuchtige massa productie DE manier is om een film universum op te zetten?
Ik wordt er steeds moeër van. En DC wist mij nog wat anders te bieden tegen al die andere zooi, maar dat kan ik nu ook vergeten.

avatar van rep_robert
Je interpeteert het juist anders. DC heeft idd niet veel solofilms van de superhelden en is daarmee anders. Maar het kopiëren zit hem juist in deze assemble film. Tuurlijk bestaat het ook in de comics, maar het opbouwen van het universum is gewoon niks waard in de DCU.

Ze willen het succes van een hoop (bekende) superhelden in 1 film kopiëren die Marvel ook heeft. Dat is ook het succes imiteren wat ik bedoel. Ze lopen bij DCU behoorlijk achter de feiten aan en vergeten daarmee het belangrijkste ingrediënt om een film als Justice League tot een (commercieel) succes te brengen: de kijker lekker maken voor de film. Wat een gigantische haast heeft DC opeens om films aan de lopende band uit te brengen.

Ik weet gewoon niet welke andere weg leidt tot Rome in dit geval om een succesvolle assemble film op te bouwen. Personages worden geïntroduceerd, ze zijn daarmee herkenbaar... Belangrijke items uit de films die een rol van betekenis hebben krijgen waarde... Het hele concept van dit universum opbouwen is gewoon goed en er is over nagedacht door die items weer terug te laten keren. Dat ze 3 jaar geleden bv al bezig zijn met deze film. Dat is gewoon slim... Niks anders kan ik ervan maken. En ik kijk hiervoor niet naar de kwaliteit, maar naar het concept van het MCU... Ik snap niet hoe je er iets op tegen kan hebben dat ze een goed universum neer willen zetten en niet erkent dat dit gewoon slim is wat ze doen. Alleen omdat een paar films je niet bevallen? Dat maakt het concept toch niet gelijk slecht? Ze zijn niet gemakzuchtig, de film krijgen veel zorg en aandacht... Dat ze jou niet bevallen is jammer, maar het zijn geen simpele cash in films. Over bijna elke Marvel film is gewoon goed nagedacht, met vaak ook het grotere geheel in het achterhoofd.

Snyder heeft idd een eigen stijl. Maar die is ook niet bezig met het opbouwen van een DCU, maar met het maken van superheldenfilms die hij graag zo wil zien. Dus die films hebben ook geen enkele rol gediend voor Justice League...Allemaal prima, maar het geeft deze film nog steeds geen enkel bestaansrecht en maakt Justice League een lege film. Een fijn niemandalletje om te kijken en dat is de ergste kritiek die je kan geven op een film die het Magnum Opus van DCU moet zijn.

Zoals ik eerder al zei:
legian schreef:

Ik heb niks tegen het concept, ik heb wel wat tegen de matige films die het oplevert. Daarnaast ga je mij niet duidelijk maken dat Ragnarok geen simpele cash in is. De Guardians saus die eroverheen gegoten zit is van mijlenver te zien. Waarom? omdat die zo'n succes was.
Als er zo over die films nagedacht wordt? waarom voelen Ultron en Civil War dan zo ongelofelijk als plotselinge opvulling?
Nogmaals het concept is prima, de uitwerking wordt voor mij gewoon steeds slechter.

Nogmaals:
legian schreef:

Dat blijkt ook uit alles wat Snyder met MOS en BvS heeft gedaan, dat JL niet zo uitpakt komt door de slechte prestaties van die films en omdat WB zo graag Marvel na wilt doen en alle ander heise rondom de hele productie van deze film.

Steengoede superhelden film voor de liefhebber
Waarin de prachtige actrice Gal Gadot als Wonder women de show steelt.
Maar Batman en Cyborg en the Flash en Aquaman en een speciaal opkomen van Superman zijn ook fantastisch.
Zeer spectaculair en overweldigende special effects en schitterende film muziek.
Een van de beste films in zijn genre.

avatar van Ajax&Litmanen1
Wel grappig trouwens om te zien dat Justice League niet bij de massa aanslaat: op Moviemeter heeft Star Wars: The Last Jedi na 3 dagen bioscoop al ruim meer stemmen dan Justice League in de volle maand dat 'ie draait. Schijnbaar komen mensen toch niet blind naar blockbusters die niet voldoen aan de kwaliteitseisen.

avatar van JacoBaco
Maar het is natuurlijk wel Star Wars. Een franchise met een succesvolle geschiedenis van 40 jaar. Dan hebben we te maken met vele liefhebbers tussen de 15 en 65 jaar. Eens kijken hoe dat straks gaat met Avengers: Infinity War. Die gaat het voorbaat natuurlijk al veel beter doen dan JL.

JacoBaco schreef:

Nouja, JL heeft Batman en Superman, 2 van de grootste entertainment-iconen aller tijden.

avatar van JacoBaco
Ajax&Litmanen1
Batman wel, maar Superman niet. Iedereen kent Superman en het is inderdaad een icoon, maar Superman 4 is uit 1987 en Superman Returns uit 2006. Die laatste is matig en deel 4 is behoorlijk slecht. Naar mijn idee lukte het Superman pas na 26 jaar om weer is succesvol te zijn.

Volgens dit vrij recente lijstje The 32 most successful movie franchises of all time: Page 3 | GamesRadar+ staat de Batman op 6, maar Superman staat er relatief slecht voor. Star Wars staat in de top 3 met Marvel op 1, dus vandaar dat ik erg benieuwd ben naar Avengers: Infinity War. Dat zal zelfs op moviemeter al een goede indicatie geven.

avatar van Guines
Had geen sterk acteerwerk of geweldige screenplay verwacht, maar wel meer en betere actie dan zijn voorgangers. Niets was minder waar. Platte actie en zelfs de automatische piloot werd zo nu en dan niet ingeschakeld.

Vooral bij de scene dat superman terug uit de dood word gehaald. Zoals verwacht is het Louis die hem weer de oude superman maakt, geestelijk gezien dan, maar dat het zo makkelijk zou gaan was wel heel erg. Louis komt in beeld en binnen een paar seconden is alles weer normaal, haha. Zelfs Cyborg stribbelde nog meer tegen om zich aan te sluiten.

Met weinig verwachtingen ingegaan en alsnog een zware teleurstelling, dan doe je iets niet goed. 3D brilletje die geen reet toevoegde hielp ook niet echt mee. Draai dan de rollen maar om, Snyder als producent and Nolan die aan de touwtjes mag trekken.

avatar van eppo349
Man of Steel en Batman vs kon ik goed hebben, maar deze niet. Ik was continu aan het zoeken naar mijn PS 4 controller.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Marvel is over het algemeen dan wel braaf en niet bijster creatief, ze zijn wel consistent en entertainend. DC kon oa met de Nolan-Batman films goed scoren en ook hun series doen het niet slecht. Op filmgebied zijn ze het stuur compleet kwijt. Met Wonder Woman was er even het licht en hoop voor de franchise (als je het al zo mag noemen), Justice League is gewoon een rommeltje. Zoekend naar de juiste toon met verschillende stuurlui. Wat duisternis met Batman, flauwe humor met The Flash, terend op het succes van Wonder Woman en met de blik op Marvel.

De film verdrinkt in de (slechte) CGI met een belachelijke vijand. Het plot is om te schreeuwen en het verhaal werkt langs geen kanten. Batman, Aquaman en Wonder Woman werken nog wel. Superman komt amper aan bod en Cyborg is de vreemde eend. The Flash is soms irritant. Als je de Barry Allen uit de serie The Flash gewoon bent, is Grant Gustin een veel betere Flash dan Ezra Miller. Het personage in de film lijkt wel een domme kerel. The Flash van Miller heeft dan wel kwaliteiten, het maakt hem nog geen held.

De film is met momenten lelijk, saai, onsamenhangend en weinig creatief. Marvel moet zelfs geen moeite doen om DC te verslaan in de filmwereld. DC kon beter op de series bouwen om er eventueel met wat groter budget en extra invulling daar een film van te maken. Met een eigen invulling, eigen toon en geen Marvel-wannabe.

avatar van GGG
GGG
Wat een slechte film was dit. Sinds Ben Affleck Batman speelt is het huilen met de pet op. Hij heeft alle kwaliteitsfilms met Bale teruggebracht tot niveau 0. Echt de slechtste Batman ever en dan hebben we het nog niet gehad over de Flash in deze film. Ook deze rol komt in deze film mijns inziens niet tot zijn recht als die vergelijkt met de comics en eventueel de TV-serie. Jammer...

avatar van xaid
brrrrr viel dit ff vies tegen

avatar van filmkul
Aardige superheldenfilm. Het verhaal stelt weinig voor en komt wat uit de lucht vallen. De opbouw had daar wat aan kunnen doen, maar Snyder verzaakt met name in het begin van de film. Het lijkt als of er behoorlijk in geknipt is. Buiten dat is het redelijk popcorn vermaak. De actiescenes zien er goed uit hoewel de special effects niet altijd even sterk zijn. Gadot steelt wel de show van het stel. Jammer dat Steppenwolf uit de computer getoverd is en niet een echte acteur de rol vervult. 3.0/3.5

avatar van broncode
Alweer een bak cgi ellende van regisseur Zack Snyder. De introductie van de nieuwe karakters werd op een rommelige manier gedaan, en de lach was ver te zoeken. Ook Steppenwolf met zijn dozen was niet bepaald indrukwekkend te noemen . Het word tijd dat Hollywood zijn handen aftrekt van Snyder, want na het magistrale 300 en de goede zombie film dawn of dead, heeft deze meneer geen enkele feeling meer met alles wat menselijk is..

avatar van Ajax&Litmanen1
Het is ieder geval financieel de zwakste DC film geworden.

Engere Steppenwolf onthuld voor 'Justice League' | Filmtotaal filmnieuws

avatar van Agent47
Een helden film moet echt van goede huize komen om het goed te doen. Met name als je er een paar bij elkaar zet. Dit keer is dat niet gelukt.

Wanneer Superman in actie kwam was het nog een beetje te behappen, maar de rest was erg rommelig zonder inhoud. Enkele scenes met redelijke special effecten zaten erin, maar alleen met dat kom je er niet. Steppenwolf was overigens erg nep gemaakt. Kortom, zonde van m'n tijd geweest.

avatar van hoffhaan
Aardig niet bijzonder. 3.0

Na, de commentaren gelezen te hebben toch een kaartje gekocht omdat ik een fan ben van superhelden films.
Ondanks deze film minder stemmen heeft en minder populair is bij het publiek dan andere films momenteel zat de zaal toch bomste vol om 22:45 dat toch een hele prestatie is voor een superheldenfilm .
Ik was een heel grootte fan van Suïcide squad ondanks de slechte commentaren. En toch na het vreselijke batman vs Superman vind ik deze een zeer geslaagde superhelden film . Oké mensen deze film heeft niet zo'n diepgaande dialogen als Marvel films maar moet dat .Ik vind al die sterke dialogen volledig onnodig bij superhelden films. ( er zijn natuurlijk ook uitzonderingen ). Ik vind het ook veel te zwaar als je een heel zwaar verhaal in een superhelden film steekt hierbij is Superman Vs Batman in de mist gegaan . Dat is niet waar superhelden films om draaien ze draaien niet om de dialogen maar wel om de vette actiescènes ende goede effecten en deze film is daarin goed in opzet geslaagd . Ook heeft deze film een flinterdun verhaal maar dat vind ik zalig bij een superheldenfilm. Gewoon dat alles draait om de Actie en niet om de dialogen . Daarbij warren de acteerprestaties best genietbaar en Gale Gadot is werkelijk een streling voor het oog en de grappen van THE FLASH warren geweldig . Ook krijg je en voorproefje te zien van Aquamen die in 2018 zou moeten uitkomen al bij al een dikke 4 .0

avatar van linxde1
Eigenlijk een goede superheldenfilm totdat Superman verschijnt. Het bouwt leuk op. We maken kennis met The Flash en Aquaman. The Flash is een leuk karakter met gevatte grappen. Aquaman is een echte ruwe bolster die whiskey lekker vindt. En Wonder Woman natuurlijk. Daar kun je je ogen niet vanaf houden. Elk karakter heeft iets menselijks met persoonlijke worstelingen en zwakheden. Daarom vormen ze een team. Ze blijken elkaar lekker aan te kunnen vullen. Maar dan wordt het te moeilijk om het evil te verslaan en dan moet Superman er bij. Die lost het zo ff op. Saai! Saai! Saai!
Voor herhaling vatbaar? Ja, maar laat Superman dan lekker er uit!

avatar van CorvisChristi
broncode schreef:

Oef!!! Je vergeet Watchmen. Misschien wel de beste superheldenfilm ooit gemaakt.

avatar van broncode
CorvisChristi schreef:

Mmm, zeer zeker aan gedacht, maar vind the dark knight toch echt beter. The watchmen was aardig, maar zeker ook niet meer.

avatar van Shadowed
Prima.

Snyder lijkt veel commentaar te krijgen op zijn superheldenfilms. En dit is de eerste superhelden film die ik van hem zie (Watchmen gaat wel over superhelden, maar niet Avenger achtig). En ik moet zeggen dat ik me er prima mee heb vermaakt.

De kritiek snap ik ook niet helemaal, voor mij ziet het er gewoon allemaal prima en vermakelijk uit. Kan iemand me dat nog uitleggen, ik heb Man of Steel of Batman v Superman nog niet gezien en daar kan het dan ook aan liggen.

Het verhaal zelf is niet al te veel aandacht aan besteed en eigenlijk is de film gewoon een groot SF effect. Ik kan dit dan wel waarderen, maar ik hou ook wel van een beetje aandacht naar verhaal dat dan ook de rede was dat deze film niet zo hoog bij mij weet te scoren.

Toch wel een prima filmpje. Snyder mag van mij wel meer in dit thema maken. Maar dat is mijn mening

vandaag om 00:58 uur