Justice League (2017)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Canada
Actie / Avontuur

geregisseerd door Zack Snyder
met Ben Affleck, Henry Cavill en Gal Gadot

Geholpen door zijn hernieuwde geloof in de mensheid en geïnspireerd door de onzelfzuchtige Superman, werft Bruce Wayne (Batman) zijn nieuwe kompaan Diana Prince (Wonder Woman) om een nog grotere vijand onder ogen te komen. Batman en Wonder Woman werken snel samen om meer rekruten te krijgen voor deze strijd. Maar ondanks deze helden (Batman, Wonder Woman, Aquaman, Cyborg en The Flash) is het misschien al te laat om de aarde te redden van een grootse aanval.

avatar van Esteban
A mixed bag. Dat is wel het minste wat je kan zeggen. Enfin, ik denk dat alles hier wel al eens genoemd werd. Weinig aan toe te voegen. Wanneer krijgen we eindelijk eens een DC-film die helemaal raak zit? Graag een Flash-film voor mij. Is het dan opnieuw helemaal niets, valt er misschien toch wat te lachen ...

avatar van DragQueen
Ondanks de middelmatige beoordeling hier, is de film me toch bijzonder goed bevallen. Wat een heerlijke superheldenfilm. De regie is goed, Het verhaal goed uitgewerkt, De cast is goed op dreef, en visueel is het een spektakel om van te smullen. 4 Sterren.

Net gekeken,moet zeggen hij is me zeker bevallen.beter dan zijn voorganger batman vs superman dawn of justice.maar die vond ik ook wel leuk.zit genoeg actie in de film.en een prima cast.ik moet zeggen dat ik ben affleck een goeie batman vind.

avatar van macrobody
In het begin een beetje hakkie takkie omdat er zoveel verschillende personages moeten worden geïntroduceerd. Het verhaal is simpel: drie boxen op verschillende plekken bewaakt door verschillende groepen. Blijkbaar is alleen superman een sta in de weg maar die is er niet meer dus kans voor de bad guy om de drie boxen te vinden en te verenigen. Dat lukt vrij simpel en krijgen we een uurtje special effects. Verweven met enkele humoristische grapjes en situaties is het al met al best de moeite waard als je van superhelden films houdt anders moet je er denk ik niet aan beginnen.

avatar van Lovelyboy
Heel veel bla bla over het plot, rare gozer vernietiger van wereld en iets met drie kisten, bla bla, veel superhelden, bla bla, ziet er mooi uit, bla bla…

Ach, who am I kidding? Matige film, één reden om de film te zien wat mij betreft: Wonder Woman/Gal Gadot. Als ze er niet voorgekomen was had ik de film mogelijk niet eens uit gezien. Want snertverderrie wat ziet ze er toch lekker uit in haar Wonder woman pakje en andere strakke outfits. En ik wil wedden dat die Snyder net zo'n viespeuk is want anders breng je dat achterwerk niet zo in beeld.

Dus geen hoog staande shit mensen, verre van dat, maar als je het leuk vind Wonder Woman te zien, heb je al vast de eerste goede reden en mogelijk enige, te pakken voor deze film.

avatar van Captain Pervert
Vermakelijke film.
Aquaman is een stoere sarcastische vent, de Batman van Affleck is veel leuker dan Christian Bale, een wederom prachtige Wonder Woman, een verrassend interessant personage Cyborg (kende hem niet) en een grappige Flash als comic relief ("Pet Cemetery..!!").

Als halverwege de film alles verloren lijkt, tovert de film - min of meer zoals verwacht - een redding uit de hoge hoed die alle kenmerken heeft van een deus ex machina. De spanning is dan wel een beetje weg.

Het grootste manco van de film is echter de oninteressante, lege badguy. Steppenwolf is, de prima voice acting van Ciaran Hinds ten spijt, een stompzinnige eendimensionale rukker met twee dildo's op zijn helm die alles kapotmaakt omdat... Nou, om het kapotmaken. Vindt ie leuk ofzo.

Met Avengers Infinity War in het achterhoofd, die met Thanos een - naar stripboek maatstaf - veel betere slechterik kende, is dit wel een aanfluiting.

Desondanks een visueel pareltje. Voor de verandering eens in 3D gekeken (op mijn 65 inch plasma). Zoals ik al vaker vastgesteld heb komt er geen shit je woonkamer in vliegen zoals in de Mediamarkt demo filmpjes maar voegt het enkel wat diepte toe. Dat dan weer ten koste van helderheid. Ik vind het met een 3D bril altijd erg donker worden (ook in de bios). Maar het zag er mooi uit allemaal.

Met de sterke soundtrack van Deadpool 2 vers in het geheugen viel me op dat deze film zich louter van een filmscore bedient en er geen enkel pop- of rocknummer tussendoor gooit. Dat past ook wel bij de toon en die is behoorlijk donker - in verhouding met Marvel, dan.

3,5 sterren

avatar van Flipman
Allebemaggies wat een drek! Nou heb ik al mijn nodige kritiek op Batman v Superman: Dawn of Justice maar dit slaat werkelijk alles. DC heeft veel te veel in één film willen gooien en het eindresultaat is een minder dan matige kloon van The Avengers.

Ik had mijn hoop gevestigd op Affleck als Batman en Simmons als Gordon. En Gadot als Wonder Woman, niet te vergeten. Die kwam nog wel aardig uit de verf maar uiteindelijk is haar solofilm de enige in heel de DCEU die nog ontzettend goed te pruimen is. En natuurlijk, zowel Wonder Woman als Justice League zijn heel erg formulewerk. Maar de eerste van die twee komt nog oprecht over en weet een paar gevoelige snaren te raken ondanks dat het plot zich afwikkelt volgens het boekje.

M'n vriendin had Wonder Woman nog niet gezien en wij beiden hadden tot nu toe Justice League aan ons voorbij laten gaan. Waar de eerste film in ons avondje visueel vermaak voor mij een tweede keer ontzettend goed beviel - en voor m'n Lief de eerste keer ook -, bleek de tweede een opeenstapeling van teleurstellingen. Justice League weet gewoon niet de juiste - laat staan een consistente - toon te vinden, een interessant verhaal te vertellen of zelfs maar een boeiende antagonist neer te zetten. Het deed me allemaal helemaal niks.

Ik overweeg om mijn stemmen voor Nolan's Batmantrilogie enigszins aan te passen na deze film te hebben gezien.

avatar van BlueJudaskiss
Onverwacht leuke verrassing.

Ik begon hiermee als pure tijdvulling, om te kijken waar al die verhalen vandaan kwamen over dat een flop zou zijn - ik had een incoherent zooitje als Suicide Squad verwacht. Om dan een film te krijgen met een verhaal dat onzinnig is maar wel goed te volgen (ahum, Batman vs Superman), met onverwachte humor en zeker een Ben Affleck die het eigenlijk erg goed doet.

Vooral de humor vond ik fijn. Die Bale-Batmanfilms waren zo pompeus, zo vol van zichzelf en dermate gespeend van elke vorm van lol dat ik het fijn vond een superheldenfilm te krijgen die zichzelf niet ál te serieus meer neemt. Ezra Miller als The Flash: ! Ik ben overigens totaal geen superheldenfan dus het gebrek aan uitleg en achtergronden deerde me niet, ik vond het prima wat ik hier zag.

Enige wat me echt gestolen kon worden was die dodelijk saaie Superman met dito Lois Lane. Het lijkt wel of ik steeds minder een fan ga worden van Amy Adams - Arrival was niet doorheen te komen - en zeker tegenover zo'n heerlijk schmierende Aquaman is Superman duf.

Knap trouwens dat de film nog zo consistent is gebleven na het doodgedwongen afhaken van Zack Snyder. Wat ik zei: ik had allerlei rotverhalen gehoord over re-shoots en meer naars dus ik had een zooitje verwacht, maar ik heb me prima vermaakt. Popcornvermaak, niets meer maar echt ook niets minder.

Redelijk goede actiefilm, met vooral mooie beelden en speciale effecten.
De cast doet het ook redelijk, de ene al wat beter dan de andere.
Maar het verhaal valt me een beetje tegen, anders had er wellicht een hogere score ingezeten.
Er zijn wel betere films met deze helden, samen of apart, in de hoofdrollen.

Brak.

Zack Snyder is best een regisseur met potentieel, maar niet voor dit soort films. Hij liet al eerder zien dat hij de juiste balans niet kan vinden, maar ondertussen is z'n stijltje ook al helemaal uitgehold.

Rest er een erg standaard superhero filmpje. Maar zelfs daarin faalt deze film geregeld. Je zou bijna denken dat een superheld spelen best moeilijk is, Momoa is de enige die het er een beetje geloofwaardig vanaf brengt. Niet best voor een compleet loos personage. De rest is vooral identiteitsloos (Superman en Cyborg), ronduit vervelend (Batman en Flash) en zelfs amateuristisch (Gadot lijkt mee te doen in een of andere Spaanse soap opera).

De bad guy is er ook eentje om zo weer te vergeten, visueel is het niet veel, de humor is een en al cringe, het plot is saai, toon is niet consistent. Het is gewoon een grote ramp. Arm arm DC.

't Is druk en het maakt veel lawaai.

avatar van bugels
Herzien en dit is gewoon hardstikke top. Wederom knalhard genoten. Heerlijke film.

avatar van Joopiejoop
Man oh man wat maakt deze regisseur toch van bijna al zijn films een soort holle videoclips die er en digitaal nep uitzien en amper noemenswaardig verhaal hebben. Noch lekker duister als Batman van Nolan maar ook niet echt comic book achtig zoals de Avengers. Jammer.

Ik lees recensies dat dit een top film is, en mensen die Snyder de schuld geven hoe slecht de film is? Ehhh de Theatrical Cut is grotendeels Joss Whedon reshoots. Mensen doe je research Warner Brothers wilde een Marvel film en dat is het ook geworden ‍♂️