• 8.524.001 stemmen

Geregisseerd door: Zack Snyder

Met onder meer: Ben Affleck, Henry Cavill en Gal Gadot

Releasedatum: 16 november 2017

Plot Justice League

"You can't save the world alone"

Geholpen door zijn hernieuwde geloof in de mensheid en geïnspireerd door de onzelfzuchtige Superman, werft Bruce Wayne (Batman) zijn nieuwe kompaan Diana Prince (Wonder Woman) om een nog grotere vijand onder ogen te komen. Batman en Wonder Woman werken snel samen om meer rekruten te krijgen voor deze strijd. Maar ondanks deze helden (Batman, Wonder Woman, Aquaman, Cyborg en The Flash) is het misschien al te laat om de aarde te redden van een grootse aanval.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Martha Kent

Queen Hippolyta

avatar van Basto

Basto

Geen drie ringen, ook geen 6 steentjes, maar ditmaal heeft de bad guy drie kubussen nodig om de wereld te dien vergaan. Hoe komen ze er toch steeds weer op? En ook hier worden overleden superhelden eenvoudig weer tot leven gewekt om als een deux ex machina de bad guy te verslaan. Hier is het een man in rood blauwe outfit en geen vrouw.

Kort onderzoek wijst overigens uit dat deze film een half jaar eerder uit kwam dan e laatste twee Avenger games. Heb overigens geen idee of de set up met die steentjes al in de eerste twee delen van die reeks was neer gezet. Maar de originaliteitsprijs krijgen sowieso niet.

Justice League is gelukkig ook veel korter en bevat wat meer actie. Actie die er overigens enorm kitch uit ziet. Dat vind ik eigenlijk wel een pré. Maar verder is het best een zooitje en de chemie is ver te zoeken. Nee, deze viel me dan toch wat tegen. Het blijft een beetje hit or mis met zowel Snyder als DC.

Basto schreef:

Het blijft een beetje hit or mis met zowel Snyder als DC.

Dit is eigenlijk de Josh Whedon versie. De Snyder Cut gaan we vermoedelijk nooit zien nadat hij werd ontslagen.

avatar van Xastur

Xastur

Net als het video spel goede film

avatar van umbra

umbra

Ergens wel leuk zo die bende bijeen, maar film an sich stelde me toch wel teleur. Ze zijn hier de weg vd middelmaat ingeslagen. Het is en blijft ergens nog wel leuk om deze te kijken, maar zal deze snel vergeten en hem niemand echt aanraden. Kijk dan maar ne goeie Marvel of de nieuwe Batman.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Geweldige kakofonie.

Ik had er gelukkig niet veel van verwacht, van deze Justice League. Er zou een nieuwe versie van Zack Snyder komen - ik kan me niet inbeelden dat er nog veel te redden valt. De film is één grote soep vol saaie personages - met Ray Fisher en Ben Affleck op kop als saaie vertolkers, dat mag ook gezegd worden -, lelijke designs - Steppenwolf is toch écht een lachertje? -, en een hoop al even lelijke CGI.

Enige originaliteit, laat staan creativiteit, is ver zoek. Het beetje humor slaat de plank behoorlijk mis, maar ook het beetje drama met o.m. Superman werkt niet. Dan maar hopen op de actie, die al even saai en zielloos is als al de rest.

Ik ben verre van 's werelds grootste Marvelfan, die films vind ik al even vaak vermoeiend en lelijk, maar zelfs dan nog komt DC met hun versie van The Avengers amper tot hun enkels.

kappeuter (crew films)

Berichten verplaatst naar Zack Snyder's Justice League (2021)

The Oceanic Six

Dit weekend maar eens deze Justice League film opnieuw gekeken. Niet dat ik er zin in had, want in 2017 heb ik dit een magere 2 sterren gegeven en vond ik er geen reet aan. Dat geldt nog steeds trouwens, maar komende week verschijnt eindelijk de echte versie van Justice League, die van Zach Snyder die overigens ook al los op deze site staat. Daar kijk ik weer wel naar uit, omdat deze versie de film gaat zijn zoals 'ie ooit is bedacht en niet zoals deze, die is verknald door Josh Whedon.

Whedon zijn versie is gewoon doodsaai. Ondanks een speelduur van 120 minuten voelt het als 4 uur. Bad guy Steppenwolf (aka een hele slechte rip-off van Thanos) is slaapverwekkend en ziet er niet uit, beetje als een belabberde CGI vijand uit een oude game uit de jaren 90. Inclusief een lading van die idiote elfjes om hem heen als hulpjes. En zijn jacht op een aantal stenen is ook al te suf voor woorden. Ze worden bestreden door de Justice League, die hier bepaald niet in vorm zijn. Superman is echt zo ontzettend duf, Batman kan niets meer dan grommen, Flash moeten ze sowieso verbannen, Cyborg is niet veel en dan heb je alleen Aquaman en Wonder Woman die ik een beetje leuk vind. Maar alles is gewoon zo slecht. De dialogen, de CGI actie, de afwezige spanning. Het kostte weer grote moeite dit uit te zitten.

En dus blijven de 2 sterren staan, ben ik nog gul mee.

The Oceanic Six

Ik zie dat er ook hier flink is gestemd de afgelopen dagen. Hoop wel dat dit op de oude versie is, want voor de nieuwe versie is er een apart los topic: Zack Snyder's Justice League (2021)

avatar van clubsport

clubsport

ik heb deze versie dus nooit gezien maar de 4 uur durende snyder cut vond ik best onderhoudend .

avatar van GothamCity

GothamCity

Niet om aan te zien zo slecht.

The Oceanic Six schreef:

En dus blijven de 2 sterren staan, ben ik nog gul mee.

What are you're superpowers? (Flash tegen Bruce Wayne), Bruce Wayne antwoordt "I'm rich"..

avatar van woeler82

woeler82

Justice League was gisteren op Veronica

Ik vond het best een aardige film, ging soms te snel ,maar dat merk ik de laatste tijd wel bij DC Comics en

Marvel films

Over de actie niks te klagen , aanrader

avatar van des1

des1

Af en toe flitste ik voorbij bij het zender zappen. Soms kun je niet meer na zware gedane arbeid. Zijn er mensen die dit nou écht leuk vinden?