Justice League (2017)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Canada
Actie / Avontuur

geregisseerd door Zack Snyder
met Ben Affleck, Henry Cavill en Gal Gadot

Geholpen door zijn hernieuwde geloof in de mensheid en geïnspireerd door de onzelfzuchtige Superman, werft Bruce Wayne (Batman) zijn nieuwe kompaan Diana Prince (Wonder Woman) om een nog grotere vijand onder ogen te komen. Batman en Wonder Woman werken snel samen om meer rekruten te krijgen voor deze strijd. Maar ondanks deze helden (Batman, Wonder Woman, Aquaman, Cyborg en The Flash) is het misschien al te laat om de aarde te redden van een grootse aanval.

avatar van Basto
Geen drie ringen, ook geen 6 steentjes, maar ditmaal heeft de bad guy drie kubussen nodig om de wereld te dien vergaan. Hoe komen ze er toch steeds weer op? En ook hier worden overleden superhelden eenvoudig weer tot leven gewekt om als een deux ex machina de bad guy te verslaan. Hier is het een man in rood blauwe outfit en geen vrouw.

Kort onderzoek wijst overigens uit dat deze film een half jaar eerder uit kwam dan e laatste twee Avenger games. Heb overigens geen idee of de set up met die steentjes al in de eerste twee delen van die reeks was neer gezet. Maar de originaliteitsprijs krijgen sowieso niet.

Justice League is gelukkig ook veel korter en bevat wat meer actie. Actie die er overigens enorm kitch uit ziet. Dat vind ik eigenlijk wel een pré. Maar verder is het best een zooitje en de chemie is ver te zoeken. Nee, deze viel me dan toch wat tegen. Het blijft een beetje hit or mis met zowel Snyder als DC.

avatar van Ajax&Litmanen1
Basto schreef:
Het blijft een beetje hit or mis met zowel Snyder als DC.

Dit is eigenlijk de Josh Whedon versie. De Snyder Cut gaan we vermoedelijk nooit zien nadat hij werd ontslagen.

avatar van Basto
Zal er wel nooit komen, omdat de cgi vast niet volledig gerenderd is en miljoenen kost. Dat lijkt mij in ieder geval.

The Justice League Snyder Cut is 214 minutes long, confirms Zack Snyder | GamesRadar+

Net als het video spel goede film

avatar van Shinobi
The Snyder Cut komt er dus toch aan: #ReleaseTheSnyderCut. Deze zal in 2021 exclusief uitgebracht worden op HBO Max.

Persoonlijk denk ik niet dat de film er beter van zal worden.

avatar van catdog
Wat gaaf zeg! Ik verwacht hier zeker wel iets van. Iig een product dat veel beter zal aansluiten op BvS. Niet een film zoals deze die continu op twee gedachten hinkt. Van wat ik van het bedoelde verhaal en de ongebruikte trailer beelden heb opgestoken zal het geheel vele malen intrigerender worden. Snyder zelf geeft aan dat je in deze film uiteindelijk maar 1/4 van zijn uiteindelijke product zag, dus laat maar komen! Tof dat de man iig zn visie mag afmaken van Warner ondanks hoe ze zich gedragen hebben in aanloop naar Justice League.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik vind het wel tof dat Snyder eindelijk zijn kans krijgt om zijn eigen versie te presenteren, maar de in de bioscoop uitgebrachte film was zo enorm slecht dat ik me niet voor kan stellen dat extra beelden en een nieuwe mix ervoor zorgen dat het plots wel een goede voldoende waard is. Daarvoor blijft de cast te matig (enkel Wonder Woman en Aquaman vind ik echt goed gecast) en een vijand als Steppenwolf een van de meest nietszeggende bad guys aller tijden. Benieuwd of Snyder ook in gedachten had om tegen grote, flauwe CGI beesten te vechten. Ik raad Snyder wel aan om elke scène met The Flash er gewoon uit te editten. Dat was echt zo pijnlijk niet grappig.

Zal wel wat op de Whedon-versie lijken, maar dan met alle fun, levensvreugde en optimisme chirurgisch verwijderd, want Zach is zooooooooooooooooooooooooooooooooo edgy.

avatar van Uier
Darkseid zou zijn opwachting maken in de Snydercut als boss boven die matige Steppenwolf. Die was volledig eruit geknipt in de whedon versie. Zo ook zal Dafoe te zien zijn als Vulko, en nog wat karakters die de whedon/WB cut niet gehaald hebben.

Ben het met je eens dat The Flash een mega irritant element in JC was, met een erg hoog Ernest goes to jail-gehalte.

Ik hoop vooral dat de Snydercut R-rated is/wordt.

avatar van jipt
Hoe zit dat met die Snyder Cut, waarom maakt hij niet gewoon een nieuwe film?

avatar van umbra
Ergens wel leuk zo die bende bijeen, maar film an sich stelde me toch wel teleur. Ze zijn hier de weg vd middelmaat ingeslagen. Het is en blijft ergens nog wel leuk om deze te kijken, maar zal deze snel vergeten en hem niemand echt aanraden. Kijk dan maar ne goeie Marvel of de nieuwe Batman.