Wonder (2017)

geregisseerd door Stephen Chbosky
met Jacob Tremblay, Julia Roberts en Owen Wilson

'Wonder' vertelt het verhaal over een 10-jarig jongetje, August Pullman genaamd, met een zeldzame, aangeboren aangezichtsafwijking. Doordat August vele operaties heeft doorstaan, krijgt hij thuisonderwijs van zijn moeder. Zijn ouders besluiten hem echter naar een privéschool te sturen, maar niet iedereen is blij met mismaaktheid in hun midden.

Mooi sympathiek filmpje.
Ook als jeugdfilm zeer geschikt.
Het is allemaal best aan de zoete kant en schuurt tegen overdreven sentiment aan maar "Wonder" verdient
zeker een ruime voldoende. Leerzaam thema.

avatar van ehgeahrev
Goedgemaakte, onderhoudende film dat emoties weet los te weken. Sterke Julia Roberts die duidelijk aantoont veel meer te zijn dan een leuk (helaas bewerkt) snoetje.

avatar van Alathir
Wederom een uitstekende film van regisseur Chbosky. Wonder is niet meteen de meest inventieve titel en misschien is dat een beetje jammer. Het is allemaal een beetje te aangezet om August (Jacob Tremblay) toch als een "wonder" neer te zetten. Dat had eigenlijk niet gehoeven, hoewel het op deze manier een sterke feelgoodfilm is geworden die pesten absoluut niet goedkeurt. Toch denk ik dat in 9/10 gevallen dit totaal anders zou uitdraaien en August compleet genegeerd zou worden en gepest zou worden door kereltjes zoals Julian.

Mensen houden niet van abnormaal gedrag of van dingen die ze niet begrijpen. Dat zit in ons DNA en is ook gewoon ingeburgerd in de maatschappij. Maar als iemand op straat je aanspreekt met een gezicht als August, zal je je waarschijnlijk niet op je gemak voelen. Deze film doet zijn best om dit soort taboes te doorbreken en dat kan je alleen maar toejuichen want dit soort mensen verdienen ook kansen. Het zijn en blijven mensen, ook al zijn ze zo geboren. Toch ligt er een mooie nuance in de film want niet heel de wereld draait om August en dat moet hij zelf ook beseffen. Het verhaal over de zus en haar vriendin Miranda is erg herkenbaar en ook erg goed gebracht. Ook de muziek was soms schitterend. Ik hou van dit soort films, ik vind het een prestatie als films je sentimenteel kunnen maken. Toon dit in de scholen want dit is prima geschikt voor educatieve doeleinden rond pesten. 4*

avatar van knusse stoel
Toen wij deze film gisteravond zagen, meenden wij eerst dat het echt was, het gezicht van August, een aardig kind met voor de buitenwereld een helaas ander gezicht dan de meesten van ons. Nadat wij op internet de hoofdrolspeler hadden opgezocht, bleek weer eens hoe goed men is in schminken tegenwoordig. Hier een link naar de echte beelden van de acteur: Jacob Tremblay on Transforming into Auggie Pullman in WONDER - YouTube (ADVIES: KIJK DEZE BEELDEN NA DE FILM, VANWEGE DE INLEVING IN HET VERHAAL!!!)
En als mensen een periode van eerlijkheid kennen is dat voornamelijk in hun jeugd. De meeste jongeren zeggen soms keihard hoe zij andere mensen en de wereld zien. Het spreekwoord: "dronken mensen en kinderen spreken de waarheid" gaat dan ook grotendeels op in deze film.

Ook leuk was het om een van onze favoriete acteurs van tegenwoordig in deze film te zien; Mandel Bruce (Mandy) Patinkin, de chef van "Carry" uit de serie Homeland. Hij is hier in de rol van een empathische directeur van de school waar August zijn eerste ervaring met het klassikale lesgeven heeft.
De film is wel een typische tearjerker nu en dan maar de rest is prima gemaakt en neergezet.
Een film die wij waarderen met 3,5+*, dus een 8-.

avatar van Agent47
Een mooie dramafilm die mij in ieder geval niet deed vervelen of ergeren, maar juist meenam en ik denk wel redelijk weergeeft hoe het ongeveer in de werkelijkheid zal zijn. Zoals het ermee omgaan van gezinsleden rondom zo iemand, het gedrag en reacties van jonge studenten en de belevenis van iemand die zo wordt geboren.

De rollen zijn goed vertolkt door de cast. Ook Wilson laat weer goed zien wat voor een acteur hij is in dit soort rollen, net als in Marley and me.

Een dikke 3,5 sterren verdiend.

avatar van AmazingPP
Gisteren gekeken vanaf Blu Ray. De film wist me vanaf het begin tot het einde te boeien, laat ik dat eerst zeggen. Ten tweede: de film speelt nogal in op je emoties en dat soms ietwat naar de valse kant neigend. Ten derde: de film laat zeer duidelijk zien hoe je als buitenstaander getreiterd, vernederd en genegeerd kunt worden door deze o zo sociale maatschappij. Ten vierde: de acteerprestaties van deze film zijn dik in orde. Roberts overtuigd, evenals Wilson en ik ben geen fan laatst genoemde acteur. De show word gestolen door Tremblay: hij zet een zeer, bijna sec gespeelde acteerprestatie neer en dat op zijn leeftijd! Ik geef deze film 3,5 *.

avatar van vranque
Hoe wil je het hebben.

avatar van 93.9
Begin nog best aardig. Verder in de film steeds clichématiger. Dat domme Amerikaanse.. kan er niet aan wennen.
Roberts ook zo’n vreselijke actrice.
Hoop dit voorlopig even niet meer.

Owen Wilson is hier wel echt enorm slecht gecast zeg.

avatar van patrickman
Topper !

avatar van Baboesjka
Het boek heb ik een tijd geleden gelezen. Dat vind ik een goed boek, dus ik was benieuwd naar de film. Het verhaal komt overeen, dus wat dat betreft zaten er geen verrassingen in voor mij. Het acteerwerk vind ik goed. Jacob Tremblay vind ik in "Room" ook subliem, wat een talent is hij, en het masker lijkt net echt. Het sentiment is wat mij betreft nogal over the top. Gelukkig heeft de film ook een kant die vrij ingetogen en oprecht is, waardoor ik het te doen vind. Het hondje vind ik erg schattig. Een prima film om eens geleend te hebben. 3,5*

avatar van Riddierid
Wat een film... Wat een boodschappen... Top film!