Contratiempo (2016)

Spanje
Thriller

geregisseerd door Oriol Paulo
met Mario Casas, Ana Wagener en José Coronado

Een jonge zakenman wordt wakker in een hotelkamer. Deze is van binnenuit afgesloten en naast hem ligt het dode lichaam van zijn minnares. Hij huurt meteen een zeer prestigieuze advocaat in. In een hectische periode van één nacht, proberen ze samen te verduidelijken wat er precies gebeurd is.

avatar van Japie1971
Zeker geen slechte film maar vol in spanning heb ik eerlijk gezegd geen moment gezeten.
Thrillers bevatten plotwendingen dat mogen bekend zijn maar zodra je dit gaan overdrijven, vergt dit veel van de geloofwaardigheid. Dat was wat mij betreft bij deze film ook het geval.

Hoe slim bedacht het eindplot dan ook wel niet was, het hing mij van veel te veel toevalligheden aan elkaar en je zag een dergelijk vergezocht einde ver van te voren aankomen. Daarvoor waren er dus al teveel wendingen geweest tijdens de eerste 90 minuten.

Vermakelijk zeker maar te licht en te ongeloofwaardig om van een sterke thriller te kunnen spreken.

3.5* (7)

avatar van Nohands
Top thriller, zo mogen ze er meer maken van mij!

TMP
Een spannende thriller, die er goed in slaagt de aandacht vast te houden. Het acteerwerk is in orde en de locaties zijn dat ook. Wel leunt de film naar het einde toe wel erg veel op de ene plotwending na de andere, dat had wel iets minder gemogen. Dat neemt niet weg dat de film goed wordt opgebouwd en zeker de moeite waard is.

avatar van arno74
Het sterke van deze thriller zit in de manier waarop het verhaal wordt gebracht, waarbij meerdere scenario's aan bod komen. Origineel, maar het hoeft geen nieuwe trend te worden, want dan zou het vrees ik snel vervelen. Fraaie en vermakelijke thriller, maar wel overgewaardeerd als je het mij vraagt. 3*

rtt
Wat een dijk van een film. Spannend tot de laatste minuut. Inderdaad veel plotwendingen maar voor mij was dit niet storend.

Vermakelijke, redelijk spannende film, met een verhaal dat voorzichtig opbouwt naar een aardige climax die de oplettende kijker net te snel ziet aankomen. De cast is matig, vooral de mannelijke hoofdrolspeler, en het verhaal wordt net met te veel toevalligheden aan mekaar geknoopt.

avatar van Antonev
Verrassende film, die je continu op het verkeerde been probeert te zetten (wat bij mij ook wel lukte). Mooi geschoten en met een prima cast. Leuke verrassing van Spaanse bodem.

avatar van al-pacino's way
Antonev schreef:

helemaal mee eens

Heerlijke film die me helemaal boeide. Ik vond de plotwendingen goed passend en ook niet te veel. Alle mogelijkheden worden mooi in beeld gebracht vanuit diverse standpunten. En dan dat opzwepende deuntje aan het eind van de film... geniaal!

avatar van darlynhailey
top triller . verrassende wendingen van begin tot eind .prachtfilm die me echt boeide .van dit soort films mogen er nog vele gemaakt worden van me .

FillumGek schreef:
Geweldige thriller van Spaanse bodem waarin je continu op het verkeerde been wordt gezet. Je denkt te weten hoe de vork in de steel zit, maar dan is daar de volgende plotwending die een totaal andere kijk op het verhaal geeft.

Het is zeker al vaker gedaan, maar meerdere factoren hielden me aan de buis

Met je eens! Weet je toevallig voorbeelden van andere films waarin dit ook zo gedaan is? Hou er wel van.

avatar van Noodless
Uitstekend verhaal met een zeer sterke opbouw waarbij heel wat plotwendingen voorbij komen die de kijker telkens weet te verrassen om uiteindelijk te komen tot een bijzondere climax die je totaal niet ziet aankomen. Knap gedaan ! 8/10

Na 25 minuten uitgezet. Wist niet te boeien. Hoofdrolspeler speelt ook niet al te sterk.

vandaag om 15:53 uur