Contratiempo (2016)

Spanje
Thriller

geregisseerd door Oriol Paulo
met Mario Casas, Ana Wagener en José Coronado

Een jonge zakenman wordt wakker in een hotelkamer. Deze is van binnenuit afgesloten en naast hem ligt het dode lichaam van zijn minnares. Hij huurt meteen een zeer prestigieuze advocaat in. In een hectische periode van één nacht, proberen ze samen te verduidelijken wat er precies gebeurd is.

avatar van Japie1971
Zeker geen slechte film maar vol in spanning heb ik eerlijk gezegd geen moment gezeten.
Thrillers bevatten plotwendingen dat mogen bekend zijn maar zodra je dit gaan overdrijven, vergt dit veel van de geloofwaardigheid. Dat was wat mij betreft bij deze film ook het geval.

Hoe slim bedacht het eindplot dan ook wel niet was, het hing mij van veel te veel toevalligheden aan elkaar en je zag een dergelijk vergezocht einde ver van te voren aankomen. Daarvoor waren er dus al teveel wendingen geweest tijdens de eerste 90 minuten.

Vermakelijk zeker maar te licht en te ongeloofwaardig om van een sterke thriller te kunnen spreken.

3.5* (7)

avatar van Nohands
Top thriller, zo mogen ze er meer maken van mij!

TMP
Een spannende thriller, die er goed in slaagt de aandacht vast te houden. Het acteerwerk is in orde en de locaties zijn dat ook. Wel leunt de film naar het einde toe wel erg veel op de ene plotwending na de andere, dat had wel iets minder gemogen. Dat neemt niet weg dat de film goed wordt opgebouwd en zeker de moeite waard is.

avatar van arno74
Het sterke van deze thriller zit in de manier waarop het verhaal wordt gebracht, waarbij meerdere scenario's aan bod komen. Origineel, maar het hoeft geen nieuwe trend te worden, want dan zou het vrees ik snel vervelen. Fraaie en vermakelijke thriller, maar wel overgewaardeerd als je het mij vraagt. 3*

rtt
Wat een dijk van een film. Spannend tot de laatste minuut. Inderdaad veel plotwendingen maar voor mij was dit niet storend.

Vermakelijke, redelijk spannende film, met een verhaal dat voorzichtig opbouwt naar een aardige climax die de oplettende kijker net te snel ziet aankomen. De cast is matig, vooral de mannelijke hoofdrolspeler, en het verhaal wordt net met te veel toevalligheden aan mekaar geknoopt.

avatar van Antonev
Verrassende film, die je continu op het verkeerde been probeert te zetten (wat bij mij ook wel lukte). Mooi geschoten en met een prima cast. Leuke verrassing van Spaanse bodem.

avatar van al-pacino's way
Antonev schreef:

helemaal mee eens

Heerlijke film die me helemaal boeide. Ik vond de plotwendingen goed passend en ook niet te veel. Alle mogelijkheden worden mooi in beeld gebracht vanuit diverse standpunten. En dan dat opzwepende deuntje aan het eind van de film... geniaal!

avatar van darlynhailey
top triller . verrassende wendingen van begin tot eind .prachtfilm die me echt boeide .van dit soort films mogen er nog vele gemaakt worden van me .

FillumGek schreef:
Geweldige thriller van Spaanse bodem waarin je continu op het verkeerde been wordt gezet. Je denkt te weten hoe de vork in de steel zit, maar dan is daar de volgende plotwending die een totaal andere kijk op het verhaal geeft.

Het is zeker al vaker gedaan, maar meerdere factoren hielden me aan de buis

Met je eens! Weet je toevallig voorbeelden van andere films waarin dit ook zo gedaan is? Hou er wel van.

avatar van Noodless
Uitstekend verhaal met een zeer sterke opbouw waarbij heel wat plotwendingen voorbij komen die de kijker telkens weet te verrassen om uiteindelijk te komen tot een bijzondere climax die je totaal niet ziet aankomen. Knap gedaan ! 8/10

Na 25 minuten uitgezet. Wist niet te boeien. Hoofdrolspeler speelt ook niet al te sterk.

avatar van Zeus.
Heerlijke thriller van Spaanse bodem. Wellicht niet het meest geloofwaardige verhaal, maar heb me geen moment gestoord eraan. De vele plottwists hielden je van begin tot eind erbij. Genoten. Als enig minpunt, had weinig met de hoofdrolspelers.

Zeus. schreef:

Helemaal mee eens. Vond het leuk dat ik nu eens niet na een half uur de weg kwijt was in alle plotlijnen. Sfeervol gebeuren, zeker daar in dat bos. Een film die je op het puntje van je stoel houdt. (Met dank aan de MovieMeter Contest)

avatar van Captain.janek
wat is dit een knettergave thriller.

Mooi vormgegeven, goed geacteerd en een plot die boeit van het begin tot het einde.
Een onverwacht mooie avond door deze film, super!

rik86
Een goede film ... met een leuk plot ! Een film waar je lekker inzit !

avatar van Rickyman
Prachtige film, mooi sfeervol geschoten beelden en wat een fijn tempo. Vaak komen die Spaanse films nogal hectisch en trubbelig over, maar hier wordt het gecompliceerde verhaal gewoon rustig verteld, zeer aangenaam. De spanning wordt er goed ingehouden, waarmee je er wel ingezogen wordt. Aan de andere kant halen de vele plotwendingen de geloofwaardigheid een beetje naar beneden en voelde ik het einde wel aankomen, vond ze al zo sterk lijken.
Desondanks wist de hele speelduur goed te boeien, ik heb ervan genoten.

Zo'n film waarvan je (lees: ik) achteraf denkt: hoeveel plotholes en ongeloofwaardigheden zitten hier wel niet in?! En toch voerde het vermaak en de spanning de boventoon, waardoor ik dat niet verder uit ga zoeken.

3,5*.

Heerlijke thriller, met aardige plottwists. Kijkt prima weg!

avatar van knusse stoel
Prachtfilm waarbij je steeds van het "ene been op het andere" wordt gezet. Hoe loopt het af, wie heeft wat gedaan en waarom? Je zit continu met vragen en antwoorden die slechts langzaam (denk je) prijs worden gegeven. In hele tijd niet zo'n leuke en goede "whodunit" gezien!
Vreemd trouwens dat we niet eerder op dit juweel zijn geattendeerd door sommige filmsites, tenminste degenen die ons de nieuwe trailers prijs geven.
Een ruime 9 voor deze parel!

avatar van Alathir
knusse stoel schreef:
Een ruime 9 voor deze parel!

Dat kon niet misgaan na El Cuerpo die je ook 4.5* gaf.

Alathir schreef:

Dat kon niet misgaan na El Cuerpo die je ook 4.5* gaf.

Inderdaad, deze regisseur is echt formidabel in het werk tot nu toe met zijn juwelen! Nu maar weer wachten tot dit ook een parel blijkt (of niet?): Mientras Dure la Tormenta (2018)
Komt binnenkort uit maar wanneer weet ik niet. Ik hoop dat dit de datum is maar mijn Spaans is niet zo goed: Fecha de estreno 30 de noviembre de 2018.
Mientras dure la tormenta - Película 2018 - SensaCine.com

avatar van Alathir
knusse stoel De plot klinkt al interessant, SF is meestal minder mijn ding maar volgens mij gaat dat wel meevallen. Erg benieuwd naar sowieso. Ik wil deze Contratiempo eens herzien eigenlijk, zonder afleiding van vrienden

Alathir schreef:

HEEL VERSTANDIG!!!

avatar van Flat Eric
Doe mij maar een Whodunnit met een Twist

Erg fijne thriller die met flashbacks en diverse mogelijk scenario's mij van begin tot eind wist te boeien. Verassend en spannend. Sfeervol gemaakt.
Ik heb er verder eigenlijk niet veel over te vertellen. Je moet hem gewoon gaan kijken.

avatar van Capablanca
Aardige thriller, leuk verhaal, maar uiterst ongeloofwaardig.