Coco (2017)

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Adrian Molina en Lee Unkrich
met de stemmen van Anthony Gonzalez, Gael García Bernal en Benjamin Bratt

Miguel is een enthousiaste, twaalfjarige jongen die in Mexico woont. Hij ontdekt een eeuwenoud mysterie dat hem naar een bijzondere en onverwachte reünie leidt. Tijdens Día De Los Muertos komt Miguel terecht in de fantastische wereld van de doden. Daar ontmoet hij de oudere generatie, leert hij wat zijn plaats binnen de familie is en hoe families door de tijden heen verbonden blijven door een eenvoudige herinnering.

avatar van Ajax&Litmanen1
TornadoEF5 schreef:
Als het je stoort, report dan en zet er bij: "troll". Als je massaal reportet is het probleem zo opgelost.

Waarom zou iemand niet de laagste score mogen geven? Zelfs al is de redenering ontzettend slecht.

avatar van lagaiske
Je zegt het net zelf:de redenering slaat echt nergens op.

avatar van Ajax&Litmanen1
lagaiske schreef:
Je zegt het net zelf:de redenering slaat echt nergens op.

Dan nog mag het toch? Schijnbaar heeft hij geen beste smaak. Ik vind het erger als mensen stemmen die roepen dat ze de film na 20 minuten af hebben gezet.

avatar van lagaiske
Straks ga je me nog vertellen dat sharknado geen 5 sterren waard is!

avatar van Jazzthieve
DeKoning. schreef:
Vanavond bekeken. Mijn god. De animaties zijn echt van een bedroevend niveau en de film wist emotioneel gezien nauwelijks te raken. Voeg daar nog het flinterdunne plot aan toe en je hebt een film die de middenmaat nog niet eens overstijgt. Komt niet eens in de buurt van pakweg een "Finding Dory".

Waardeloze Pixar film. Snel vergeten!

Geregistreerd in 2013, 6 stemmen in totaal en allen zijn trol stemmen. Gast is gewoon een trol, heeft de film gewoonweg niet gezien, niets van wat hij zegt geeft aan dat ie werkelijk de film heeft gezien.

De film heeft bloedmooie animatie, vooral de kleuren "poppen" van het scherm af. Er zit behoorlijk wat muziek in de film wat voor mij meestal iets is wat ik liefst vermijd maar voor deze film past het volledig. Sommige elementen in het plot zie je van ver aankomen zoals Hector die zijn echte voorvader is. Leuke film die zoals de meeste Pixar films moeiteloos aan die "heartstrings" trekken. Aanrader 4*

avatar van Filmkriebel
Geweldige Pixar prent. Dia de Muertos is al cultureel erfgoed, maar Coco mogen ze ook tot erfgoed maken wat mij betreft. De animatiefilm toont namelijk heel wat Mexicaanse folklore in een prachtig uitgewerkt en zelfs tijdloos verhaal: familie, het blijven herinneren van je dierbare overledenen, de geestengids, de goudsbloem, de mariachi... Een hartverwarmende film die zo goed als zeker een traantje zal weten te trekken; misschien ontroerde het mij ook wel omdat ik onlangs ook mijn eigen "'mama coco" ben verloren en de herinnering aan haar nog sterk is. Een Pixar die vele generaties mee zal gaan mark my words... Wie dit een waardeloze Pixar vindt heeft dringend psychiatrische hulp en bijstand nodig.

Schitterende familiefilm. Mooi verhaal, leuke humor en uiteraard een happy end!

Genoten van deze film. Film bleef ook daarna nog in mijn hoofd zitten.