Avengers: Infinity War (2018)

Actie / Fantasy

geregisseerd door Anthony Russo en Joe Russo
met Robert Downey Jr., Chris Evans en Josh Brolin

Vier jaar na de gebeurtenissen uit 'Guardians of the Galaxy Vol. 2' slaan Peter Quill en consorten de handen in elkaar om samen met de Avengers een nieuw gevaar tegen te gaan. Een gevaar in de gedaante van de gestoorde titaan Thanos die alle zes Infinity Stones, artefacten met onvoorstelbare krachten, wil verzamelen voor een gauntlet. Deze zullen hem toestaan overal zijn wil op te leggen. Het lot van de aarde en van het bestaan zelf is nog nooit zo onzeker geweest.

avatar van CorvisChristi
Captain Pervert schreef:
Sowieso is Thanos een veel betere badguy en een verademing na die vorige Avengers film met die Ultron kerel die een Joegoslavische stad in de lucht tilde. Wat niemand iets kon schelen omdat niemand Joegoslavië iets kan schelen.

Ultron haalt het uiteraard niet bij Thanos. Dat was ook de zwakke plek in Age of Ultron: de badguy.

Voor degenen die het trouwens wel wat kan schelen , speelt die film zich niet af in Joegoslavië (wat overigens niet eens meer bestaat), maar voor een groot gedeelte in het fictieve land Sokovia, in de hoofdstad Novi Grad (een knipoog naar Novigrad, een plaats in Kroatië).

avatar van Strike0ut
Een zeer vermakelijke film voor de mensen die alle Marvel films volgen. Deed me toch denken aan de eerste Avengers film, wat natuurlijk positief is. Lekker filmpje

Ik snap werkelijk de hoge scores hier niet. Als toch wel een fan van Marvel films, was ik blij dat deze eindelijk was afgelopen (?). Wat een gedrocht.

avatar van Smugmarty
Wat een heerlijk volgepropte bombastische Marvel film. Top.
Het verhaal en het uitgewerkte personage van de villain geven extra dimensie. Zelden dat de de bad-gun (Brolin) in een film een theorie tentoonspreidt die voor velen nog begrip op zal wekken en een soort van separate stroming binnen de Avengers fans teweeg kan brengen.

Ik vond hier het gezegde 'overdaad schaadt' niet opgaan maar de overdaad juist erg appetijtelijk : )
Brolin doet het ook top in Deadpool (waar nog een mooie zinspeling naar Infinity war gemaakt wordt) en is een mooie aanvulling op de Avengers.

avatar van Velazques
Helemaal eens met BusterScala, wat is er mis gegaan. Zeer slechte film.

avatar van Kondoro0614
Om mijn verjaardag te vieren hier op MovieMeter (ik heb gisteren de vijf jaar bereikt) wou ik even geen film herzien, dat leek me te standaard en ik wou toch liever (om het te vieren) een film aan slingeren waar ik al een hele lange tijd met smart op wacht en besloten hem toch maar te gaan kijken. Als ik klaar was met herzien was dit sowieso de film die boven aan mijn stapel lag om te gaan kijken. Nu ik er nog maar drie hoef te herzien toch besloten hem aan te zetten en wat heb ik ontzettend erg genoten van deze film. De laatste tijd begon ik Marvel wat minder te vinden, de films werden eentonig en er kwamen geen leuke helden meer bij (zoals o.a. Iron Man, SpiderMan en de Hulk).

‘Avengers: Infinity War’ voelt toch wat anders aan, de eentonigheid is er niet te vinden (misschien wat losse scénes) en misschien werd er geen nieuwe ‘held’ onthuld maar vond ik juist dat de nieuwe vijand van de groep een waanzinnige stempel en indruk achterliet waar ik echt op aan het kikken was. Ja, Thanos is denk ik één van mijn favoriete schurken uit heldenfilms. Ik heb door en door genoten van dit personage.

“You understand, boy, you're about to take the full force of a star. It'll kill you.”
“Only if I die.”
“Yes. That's what... killing you means.”

De cast is geweldig en de twee broers trekken alles uit de cast om dit ook goed te laten zijn, met niet alleen de ‘Avengers’ maar ook met de cast van ‘Guradians of The Galaxy’ (de laatste is tevens de leukste van de Marvel films, al zeg ik het zelf) worden naar voren geroepen om zich te melden. Daarbij zijn de standaard acteurs niet veel veranderd, met Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Chris Evans en Scarlett Johansson heb je vrijwel het standaard ‘Avengers’ team weer gewoon bij elkaar en gelukkig is er niet veel aan veranderd. En man o man wat is die Scarlett Johansson toch een knappe dame, heerlijk! Trouwens de komst van Tom Holland vond ik erg vet, als ‘Spider-Man’ en daar ben ik dus wel een voorstander van, ik houd van Spider-Man. Met Doctor Strange heb ik wat minder, dus zijn toevoeging aan het team interesseerde mij wat minder, moet zijn film trouwens ook nog steeds bekijken. Ook wel geinig om Peter Dinklage dit keer als een reus te zien, dat kleine ventje was een mooie kerel in de tv hit ‘Games of Thrones’ en speelt hier ook weer een aardige rol.

De film was in het algemeen best gaaf, er lag een hoge potentie van humor in verwerkt en ik heb soms best moeten lachen. Ook een paar van mijn favoriete karakters kwamen er in voor (Iron Man, SpiderMan en Guardians of The Galaxy) en dat vond ik super tof. Ik moest zelf best lachen toen ‘Star Lord’ begon over Ben en Jerry’s ijs, op dat moment zat ik zelf namelijk ook een stukje van de pot Ben en Jerry’s te nuttigen hier op de bank, mooie toeval.

“What's the matter with you kids? You've never seen a spaceship before?”

Wat ik erg vet vond aan deze film is dat de broers wat durven, en niet elke held het in de film gaat overleven maar sommige vervagen. Super tof bedacht, toch een lichtelijke ondergang van sommige helden alleen weten we nog niet hoe ze dit gaan doen in het volgende deel. Wel vet dat ze echt wel wat karakters durfde weg te halen. Zo zijn de Guasrdians of the Galaxy, SpiderMan, Black Panther en nog wat karakters. Vet open einde!

Het verhaal was leuk. We volgen de Avengers die het op moeten nemen tegen Thanos, een schurk die D.M.V. bepaalde juwelen ontzettend sterk wil worden. Hij gaat verschillende plekken langs en laat hier een totale chaos achter en wanneer de Avengers hier achter komen zetten ze alles op alles om Thanos en zijn team te stoppen. Na veel hevige gevechten en wat verliezen wint Thanos tot dusverre en moeten de Avengers zich klaar maken om een groot gevecht aan te gaan met een machtig wezen.

De CGI vond ik geslaagd, echt een meesterwerk te noemen waar we overdonderd worden door vele scénes. Ik houd mijn mening wat beschreide aangezien er al een aantal lange en goeie meningen hier op MovieMeter staat met veel informatie over de inhoud, zo heb ik weer wat meer tijd om even wat anders te doen. Ik vond het een super gave film, en misschien wel één van de beste in de Marvel reeks! Heerlijk genoten van een prima zit die niet wist te vervelen, petje af naar de crew en de regisseurs, ze hebben er weer een topper van gemaakt. Mensen die trouwens door spullen tot helemaal het einde, na de aftetiteling is nog een geheimpje.

avatar van Sergio Leone
Meh.

Stilletjes op achterstand gekomen wat betreft de Marvels. Maar bon, voor iets wat op een afsluitend verhaal leek, toch nog eens moeite gedaan.
Maar zoals gevreesd is dit meer van hetzelfde van vorige Marvels. Lawaaierige, volgepropte troep. Talloze personages die de revue passeren, maar slechts enkelen die af en toe uit de verf komen.

Met Thanos loopt er een slechterik rond die behoorlijk uitgewerkt is. Qua design niet echt mijn ding, maar de CGI is goed en geeft allesbehalve een plastic gevoel. Althans, bij Thanos. Al de andere werelden en planeten zijn lelijk dat het geen naam heeft.

De "snap" poogt wat emotionele sterfgevallen te verantwoorden, maar kom, iedereen weet toch dat al die superhelden gewoon terugkomen. Op mij had het alleszins geen enkel effect.

avatar van Glacius
Best aardige verfilming van de veel betere story arcs: Thanos Quest en Infinity Gauntlet. Ik hoop dat we Adam Warlock gaan zien in het vervolg, aangezien deze al als teaser in GotG 2 te zien was (al dan in cocon).

Stiekem hoop ik dat de Infinity Gauntlet de mutants/x-men in het MCU gaat voortbrengen. Nieuwen, niet de oude van het FoX-verse.

avatar van Banjo
Een heel dik spektakel pakket maar er zat voor mij echt veel te veel dialoog stukken in, het ging de hele film door. Jammer... daar door vond ik hem saai..

Een 3 dan maar voor de actie..

avatar van BabaDook
Eigenlijk niet veel over te vermelden behalve dat het een ontzettend mooie film is. Enige puntje wat ik dan weer jammer vind is P. Quill. Ik wilde die man bijna uit de tv trekken toen hij Thanos een stoot gaf, you killed them all! Maar goed dat zegt wel weer iets over het feit dat ik helemaal in de film zat!

TMP
Onderhoudende superheldenfilm, waarin veel verhaallijnen en superhelden samen komen. Dat levert een degelijk plot op en een film die zelden verveelt en de aandacht goed weet vast te houden. Voor karakterontwikkeling is uiteraard weinig plaats met zoveel personages, maar de meeste personages zijn in eerdere Marvel-films al voldoende uitgewerkt. Voor een films met zoveel personages is het knap dat iedereen toch een behoorlijk plekje heeft weten te krijgen. De CGI was hier en daar wat al te nadrukkelijk aanwezig. Geen topper, maar wel zeer vermakelijk.

avatar van Thampon
Ben ik de enige hier die deze film een vat vol OVERKILL vind? Het lijkt mij of ze de schrijvers gezegd hebben om er iedereen in te proppen no matter what en ohja, doe er nog maar 80% CGI en actie in! Ik vond het een flut-verhaal zoals er 13 in een dozijn zijn en kon op den duur voor geen meter meer volgen. Voor mij had het allemaal wel wat matiger mogen zijn...

En van mij mogen ze met heel dat "Marvel-uitmelkerij" gewoon stoppen! Laat ons gezwegen hebben van wat volgens mij (ik hoop het toch) nog de enige volwassen "Marvel" film ooit zal worden... Venom (2018)

Thampon schreef:

Ow, jammer dat je het niet kon volgen. Zou in je waardering schelen als het wel was gelukt. En ik ben ervan overtuigd dat het inderdaad de opdracht was om bijna elke superheld uit het MCU-filmuniversum erin te stoppen.

Gezien de opbrengsten in de bioscopen en thuismedia zal Marvel nog wel even doorgaan. (Met volgend jaar sowieso al Captain Marvel, Avengers 4 en Spider-man Far From Home).

Venom is dan ook van een andere studio dan Marvel Cinematic Universe.

avatar van Glacius
Thampon schreef:

Blade was niet volwassen?

avatar van MovieHolic
Episch als altijd! Wat een woeste vertoning, erg gaaf om zoveel superhelden in 1 film te zien! Smaakt naar meer

avatar van Thampon
horizons schreef:

Dat is wel te denken en tegenwoordig is it all about the money natuurlijk. Alhoewel ik toch een zwre fan "was" van Spider-Man, vond ik Homecomming al zwaar tegenvallen met veel te veel verwijzigingen naar Avengers etc... De eerste Spider-Man vond ik dan weer zwaar vernieuwend en was echt iets om naar uit te kijken. Als je nu een paar minuten niet omkijkt zijn er weeral 3 Marvel Films gepasseerd b.w.v. spreken. Trouwens heb ik dit ook met de DC reeks, waar The Dark Knight reeks er wel zwaar uitsprong (Tsja, dit is dan ook Christopher Nolan, zegt misschien wel meer..)

Venom is dan ook van een andere studio dan Marvel Cinematic Universe.

Dit wist ik niet, laat osn hopen dat dit wel blijft duren!

Blade was niet volwassen?

Wist zelfs niet eens dat dit uit de Marvel stal kwam.

avatar van MovieHolic
Vergat trouwens te zeggen dat het "helemaal" afkijken van de aftiteling zoals altijd bij Marvel de moeite weer loont!

avatar van martijn011
Wow, wat een fantastische Avengers-film!
Grotendeels is dit te danken aan de schurk Thanos, eindelijk iemand die de Avengers goed van katoen kan geven zodat het ook een keer spannend is. Komt bij dat het ook interessant is of hij de 6 'Infinity Stones' kan bemachtigen, daardoor blijft het tot het einde spannend. Zelfs z'n beweegredenen voor zijn gruwelijke daden zijn goed onderbouwd zodat dit ook nog eens een schurk is met diepgang.
We hebben hem in een aantal vorige delen wel eens snel voorbij zien komen, maar nu gaat hij eindelijk zelf los, en goed ook.

Zoals gezegd is dit een film waarin de Avengers alle zeilen bij moeten zetten om te voorkomen dat alle 6 de stenen gevonden worden. Ik heb zo'n beetje alle Marvel films die hieraan vooraf gaan gezien, met uitzondering van Dr. Strange en de nieuwste Spiderman. Eerstgenoemde vind ik een erg interessant personage, Spiderman is wat mij betreft overbodig, op een enkele vechtscène na dan.
Alhoewel natuurlijk zo'n beetje elk karakter wat in voorgaande delen in een Marvel film heeft gespeeld een rol heeft, voelt het niet overdadig aan. We volgen verschillende groepen, iedereen heeft wel een eigen missie. Daarom is het ook allemaal prima te volgen.

Heb heel veel zin in deel twee, deze film is meteen m'n favoriete Marvel. Goede schurk, af en toe een vleugje humor, fantastische actie en een prima verhaal.
Dikke vier sterren.

avatar van Zwolle84
Thampon schreef:

Als je zo tegen (het uitmelken van) Marvel bent, waarom ga je dan naar een film van 2,5 uur waarin alle verhaallijnen en karakters samenkomen?

Kan me trouwens wel voorstellen dat het wat overweldigend is als je die background stories niet (goed) kent.

Halfweg in slaap gevallen. Volgende dag verder gekeken. Duurt veel te lang en actie nam mij niet mee in de film. Grafisch ok, maar voor de rest heb ik het wel gehad. Te veel te samen in één film.

avatar van horizons
... maar dat is juist de bedoeling...

Wat een zooi.

Letterlijk dan. De opgave is uiteraard ook niet makkelijk, alles van Marvel in één film dumpen is bijna onbegonnen werk. Ik zeg bijna want ik vermoed dat er hier of daar wel een begaafd schrijver/regisseur team rondloopt die het zouden aankunnen, duidelijk is alleen dat het bij deze film niet gelukt is.

Begint bij Thanos natuurlijk, die 6 steentjes moet verzamelen om zijn plannetje uit te voeren. Het is een lompe en saaie bad guy, die ook nog eens met wat gevoelige motivaties zit. Een lelijke paarse CG slungel die nooit in druk weet te maken en die afhankelijk van wat de scenes voorschrijven ook een bepaald krachtniveau weet te halen.

Het is qua gevechten ook niet echt eenvoudig meer, want als je jan en alleman tegenover elkaar zet met zelfverzonnen krachten dan is het lastig bij te houden wie nu sterker is. Zo gaan bijna de helft van de Avengers overstag wanneer een groepje slechte CG monsters aanvalt, maar weet Thor ineens wel die hele bende af te slachten. Jaja, nieuwe hamer enzo, maar het voelt gewoon zo random allemaal. Ook niet helemaal duidelijk is hoe/wie/naar waar er allemaal gewarped kan worden, want soms zie je Thor rustig in een ruimtetuigje reizen, maar dan wel als een speer terug naar de Aarde warpen.

Ach, het plot is toch grote onzin, jammer genoeg is de humor dat ook (tja, dat krijg je met regisseurs die niet meteen begaafd zijn) en stellen de actiescenes niet zo heel veel voor, buiten al het CG getover dan. Het is jammer dat de film zo weinig tijd neemt om even te genieten van de setting, daarme zoeft er een hoop potentieel moois voorbij, maar ik ga niet door 150 minuten film freezeframen om daarvan te genieten.

Het begint met denderende actie, het middenstuk zit er vol van en het eindigt met één groot actiespektakel. En toch weet de film saai te zijn. Lompe personages, vervelende humor, weinig adrenaline en de schaduw van scriptschrijvers die het zelf ook allemaal niet meer weten.

Het enige leuke is dat op het einde zowat de helft van de superhelden sterft, dat zou indrukwekkend geweest zijn ware het niet dat je toch wel weet dat in één van de vervolgen alles wel weer rechtgezet wordt. Dat zijn nu eenmaal de wetten van dit soort entertainment. Blergh.

De after scene/credit dat samuel l jackson vervaagt. Wat houd dit in? Dan doel ik dat bericht met die pager?

Styl3X schreef:

captain Marvel ...

avatar van The Brain
Afzonderlijk zijn de personages van Marvel geweldig. Ik kijk graag naar Ironman, Guardians of the Galaxy en wat er nog meer is. Stop je ze echter allemaal tegelijk in één film dan is het een mix van spruitjes met zure haring en chocoladesaus: niet te vreten.

avatar van DragQueen
Een lekkere onderhoudende superheldenfilm deze derde Avengers. Een bonte verzameling toffe karakters, een prima uitgewerkt verhaal, veel actie en superieure special effects, is wat deze film te bieden heeft. Ik wacht met smacht op het komende vervolg. 4 Sterren.

avatar van hoffhaan
Goede Avengers film. 3.5

avatar van Rosicky
Verschrikkelijk. De waanzinnige overkill, de foeilelijke decors, het complete gebrek aan zwaarte. Alle superkrachten worden steeds heel convenient ingezet, als de plot daar nu eenmaal om vraagt. Niets in deze film is logisch, alles gebeurt simpelweg omdat een bepaald personage wat screentime nodig heeft of een schijtlollig grapje moet maken. Vast leuk voor de diehard fans, maar als film een zooitje.

avatar van knusse stoel
Jammer dat ik dit soort van films alleen moet kijken, dat doe ik dan maar door de week als ik alleen ben, want vriendin houdt hier absoluut niet van. Het is veel geweld en in het begin toen ik met deze serie films starte was het wel leuk. Nu zie ik steeds minder het verschil en beginnen ze op elkaar te gelijken.
Maar goed, het is nog steeds wel eens leuk om een jongen aan spinnendraden door de lucht heen te zien vliegen en een Hulk die niet te voorschijn wil komen, zodat het lichaam waarin ze met z'n tweeën huizen, in elkaar gebeukt wordt. Ikzelf was dan al dood geweest of mij dood gewenst vanwege de pijnen.
Gisteren uitgezien op een kwartiertje na, nu de rest maar mijn mening staat al vast:
waardering is een 7.

Geweldige film. Actie is uiteraard weer top. Vooral de actie scene met Tony/Strange & Scarlet/Vision.
Wat ik wel jammer vind is de flauwe humor, vooral die van Thor/Guardians of the galaxy.
Ben erg benieuwd naar deel 2

avatar van GGG
GGG
Top! Jammer dat je een jaar moet wachten op het vervolg!

avatar van Metalfist
All this, just for a drop of blood

Het is denk ik tekenend voor het feit dat de Marvel films de laatste jaren in een wel erg snel tempo op je zijn afgekomen. Ik weet nog dat ik zo blij was al een klein kind toen ik in de cinema bij de eerste Avengers film doorhad dat de after credits scene betekende dat Thanos, misschien wel één van de meest legendarische schurken uit de Marvel stal, ging opdraven in de reeks. Ondertussen zijn we alweer 12 films verder (op 6 jaar tijd!) en merkte ik dat ik meer en meer achter bleek te zitten met de grote verhaallijn.

Ik probeer ze wel nog altijd in goede volgorde te kijken maar vanwege de - uiteindelijk terechte - desinteresse Black Panther ben ik dit indertijd niet meer in de cinema kunnen gaan zien. Beetje jammer natuurlijk, maar ik merk sowieso dat het gevoel van die eerste Marvel films zoals Avengers of Iron Man de laatste jaren ver te zoeken is. Infinity War ligt gelukkig nog wel serieus in het verlengstuk van die titels. Het is niet makkelijk om een film te maken waarin je zoveel personages moet balanceren, maar het lukt de broertjes Russo wonderwel. Hoewel dit niet zo geslaagd is als Civil War, is het een bij vlagen indrukwekkende film. Het probleem is dan ook dat dit vanaf de eerste seconde één groot actiespektakel is en dat je daardoor de emotionele impact een beetje mist. Het lijkt wel alsof ze hebben gegokt dat de band met de personages niet verder uitgediept moest worden in deze film dankzij de talloze andere origin films, maar daar slaan ze de bal een tikkeltje mis. Het zal er nog van gaan afhangen wat ze met het vierde deel gaan doen. In comics blijven personages niet lang dood, maar ik hoop wel dat ze er hier toch voor kiezen om eens een grote opkuis te doen en dat er een paar effectief dood blijven.

Al is dit langs de andere kant wel een leuk herzien met bepaalde figuren. Jammer dat Hugo Weaving de rol van Red Skull niet opnieuw op zich neemt (blijkbaar is hij nog steeds wat pissig om het aantal uren dat hij in de make-up moest doorbrengen) maar dat was een fijn onverwacht momentje. Grote nieuwkomer is echter natuurlijk Thanos en hoewel die op narratief vlak (en qua invulling van Josh Brolin) eigenlijk best nog overtuigend overkomt, toch in vergelijking met andere booswichten uit de Marvel stal, is hij qua CGI te belachelijk. Waarom ook continu zonder zijn helm? Ik kan me niet herinneren dat ik hem ooit zonder heb gezien in de comics. In ieder geval verder weinig op de cast aan te merken. De oude vertrouwde gezichten keren terug en voor het eerst volgens mij eens geen introductie van nieuwe superhelden. Gelukkig maar, want je hebt je handen al vol met de eerste kennismakingen tussen onder andere Thor en de Guardians.

Ach ja, ik zal ze altijd wel blijven kijken denk ik. Het bizarre is ook dat ik me meestal nog wel amuseer met dit soort films en dat ik het genre altijd wel een warm hart zal toedragen, maar er moeten niet nog eens 10 jaar bij geplakt worden. Benieuwd wat het finale deel gaat brengen maar daarvoor eerst nog eens twee andere films bekijken. In ieder geval: visueel overtuigend, op narratief vlak een aantal sterke zetten en een cast die ondertussen erg vertrouwd aanvoelt. Vooral knap als culminatiepunt van de gehele franchise, niet perse als film op zich.

Kleine 4*