The Avengers (2012)

3,55

Actie / Fantasy

geregisseerd door Joss Whedon
met Robert Downey Jr., Samuel L. Jackson en Chris Evans

The Avengers zijn een buitengewoon team van superhelden. Wanneer een onverwachte vijand opduikt die een bedreiging vormt voor de wereldwijde veiligheid heeft Nick Fury (Samuel L. Jackson), directeur van de internationale vredesmacht S.H.I.E.L.D., een team nodig om de wereld te redden van de ondergang. Dit team bestaat uit Iron Man (Robert Downey Jr.), Incredible Hulk (Mark Ruffalo), Black Widow (Scarlett Johansson), Thor (Chris Hemsworth), Hawkeye (Jeremy Renner) en Captain America (Chris Evans).

1233 BERICHTEN 102 MENINGEN
avatar van rcuppen79
The Avengers is waarschijnlijk de film met de langstdurende opbouw ooit. Het begon allemaal in 2008 met de film Iron Man waarin de eerste hint werd gemaakt over een mogelijke Avengers film. Hierna verschenen nog de films The Incredible Hulk, Iron Man 2, Thor en Captain America, waarin alle karakters uit The Avengers werden geïntroduceerd.

In deze film wordt daardoor nauwelijks tijd besteedt aan karakterontwikkeling. Voor mensen die de bovengenoemde films dan ook niet hebben gezien, kunnen The Avengers beter links laten liggen. Dat is meteen dan ook het zwaktepunt van de film. Voor de rest is het één van de beste superheldenfilms die er tot op heden is gemaakt. Ondanks de ruime speelduur van bijna 2,5 uur, blijft de film boeiend. De actie is subliem in beeld gebracht en de 3D-effecten hebben hierbij een toegevoegde waarde. De film kostte een vermogen van 220 miljoen dollar, maar dat geld werd in de eerste week al terugverdiend.

Een uitermate onderhoudende film die keer op keer blijft boeien.

avatar van KijkopFilm
Na afgelopen weken de Marvel films gezien te hebben, keek ik het meest uit naar deze. Ik heb niet op de echtheid van de film gelet, dat moet je ook denk ik loslaten wanneer je een film met superhelden kijkt ik heb er van genoten, gewoon om alle superhelden in 1 film te zien.

avatar van Mochizuki Rokuro
Mark Ruffalo was het beste aan de film - kun je nagaan hoe slecht de rest was.

Als je van superhelden houd dan is dit (vind ik) echt een hele leuke film.
Er zitten wel een paar slechtere stukjes in maar heeft elke film dat niet?
De film heeft de marvel humor er weer in en dat maakt de film op sommige momenten echt grappig.
Ik heb de film nu echt al te vaak gezien maar hij blijft leuk!

daniek_r schreef:
Als je van superhelden houd dan is dit (vind ik) echt een hele leuke film.
Er zitten wel een paar slechtere stukjes in maar heeft elke film dat niet?
Ik heb de film nu echt al te vaak gezien maar hij blijft leuk!

Totaal mee eens! Elke film heeft wel wat.. Alleen bij deze vind ik het moeilijk om te zien. Elke film van de Marvel reeks voed mijn fantasie en elke keer weer kijk ik uit naar de volgende. Eerst wist ik niet eens dat er een verband was, maar ik ben blij dat ik hem in huis heb

avatar van Walter White
hele goede film niks mis mee.

avatar van IH88
Wat een heerlijke actiefilm. Alle superhelden worden perfect vertolkt door de acteurs en de chemie wordt goed overgebracht. Het laatste gevecht in New York is een lust voor het oog en de nodige dosis humor maakt het af.

avatar van ILDIB
Duurt te lang en zeker de scenes met Loki zijn oervervelend. Leuk zijn stark en hulk.
Actie zat maar de natuurwetten worden ernstig overtreden.
Ach ja.

avatar van tbouwh
herzien, blijft staan op 4,5*. Opnieuw erg genoten, vooral van Stark en de Hulk. Laatste halfuur van de film is erg tof. Vanavond naar Ultron!

Een mooie film. Alle superhelden in een film vind ik grappig. Het verhaal is zo mooi neergezet. Precies wat je kunt verwachten in een mix van Superhelden.
Dat ze samenwerken is knap bedacht (ik was er zelf niet opgekomen).
Stark blijft mijn nummer 1

avatar van TornadoEF5
Hmm laatste keer dat ik deze film gezien heb ben ik blijkbaar in slaap gevallen. Ik herinner me er niets meer van. Ik vind het allemaal wat rommelig, wat trage opbouw. Soms ook veel te veel de wetenschap er bij nemen. En ook zo een cliché doel: er is een voorwerp verdwenen en als je dat voorwerp bezit, bezit je wereldmacht. De superhelden vind ik wel leuk. Al heb ik bij Captain America wel altijd het gevoel dat het om propaganda draait. (die film vind ik ook de minste).

De beelden en de standpunten van waar de beelden zijn genomen vind ik wel goed. Je ziet dat het een film is die heel wat gekost heeft. Visueel ziet het er gelikt uit.

Tja. Iron Man blijft mijn favoriete Marvelfilm. Gevolgd door deze of Thor. En dan Iron Man 2 en de Hulk-film.

Nu op naar fase 2 dat ik nog nooit gezien heb.

Ebenezer Scrooge
Ted Kerkjes schreef:
Wat een afgrijselijke film. Ik heb sowieso een bloedhekel aan superhelden.

avatar van comely
Verschillende superhelden bij elkaar had voor een spektakelfilm kunnen zorgen. maar er was allesbehalve sprake van een opwindende actiefilm. Sowieso vaag dat de film 143 minuut duurt. Het ging letterlijk nergens over.

Deel 2 zal ik overslaan.

avatar van the new guy
Je vond dit geen spektakel?

avatar van martijn011
Na 3 jaar maar eens herzien, ook met het oog op deel 2 wat ik binnenkort hoop te zien. Wat me tijdens het kijken wel opviel is dat dit wel een film is die je in de bioscoop moet zien. Vooral het tweede gedeelte van de film is 1 grote brok actie, en hoe groter het scherm hoe beter het tot z'n recht komt natuurlijk.

Toch blijft het uitermate vermakelijk om deze film weer eens te zien. Alle Avengers bij elkaar is toch een prima idee geweest en ook het feit dat ze wel met een geduchte tegenstander te maken hebben is natuurlijk sterk.
Ook is er de nodige humor in de film verweven, iets wat haast onmisbaar is in een film als deze. Iron Man en Hulk vond ik wel de sterren van de film eerlijk gezegd. Captain America kon me altijd al wat minder bekoren, zo ook nu weer.

Ik verlaag de film na herziening met een halfje. Alles bij mekaar is het een zeer vermakelijke actiefilm, maar om nou te zeggen dat het ooit een klassieker zal worden gaat me ook te ver.
Nog steeds een ruime voldoende en op naar deel 2!

avatar van Antonev
Normaal gesproken ben ik toch niet zo'n fan van de hysterische hype rondom 'super helden'. Maar ik moet eerlijk toegeven dat dit toch wel leuk was om te zien. Aardig booswichten verhaal en heel veel actie. Niet slecht, niet slecht.

Hele vermakelijke superhelden film met de beste superhelden in 1 film!

Geweldig! Ik ken de losse verhalen van de meeste, alleen van hawk eye en black widow ken ik niet, vind ik ook de minst interessante personages.
Hele goede actiefilm, mooi gemaakt, goede (en knappe) acteurs. Tevens veel humor.
deze film staat heel hoog in mijn favorieten. Deel 2 vind ik trouwens iets minder sterk.

avatar van The_CrY
Nu ik eindelijk alle voorgaande films (behalve de Hulk films) heb gezien valt deze veel beter op zn plek. Nog steeds denk ik dat de film wel wat over de top is, zelfs voor een superheldenfilm, maar aangezien de Marvel Cinematic Universe nu een plek heeft veroverd in mijn hart kan ik de vele referenties naar de andere films goed waarderen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus schreef:
The Expendables van Marvel. De films van Marvel zijn zoals bij de andere studio's wel eens van wisselend niveau. Zo hield ik wel van X-Men, The Punisher, Iron Man en Blade maar ben ik absoluut geen liefhebber van Captain America, Ghost Rider, Thor of Fantastic Four. Toch benieuwd naar The Avengers waarin enkele helden samenwerken.

Dat gaat wel goed, omdat je in die film kort kan dieper ingaan per personage zonder langdradig te worden. Personages als Thor en Captain America komen hier veel beter tot hun recht. Loki blijft een belachelijk figuur, maar soit, het draait rond het team natuurlijk. Deze helden zijn ook minder conventioneel dan hun broeders bij andere studio's (Batman, Superman, ...) die meer afgeborsteld zijn. Deze hebben ook hun duister kantje en zijn soms gespekt met het nodige sarcasme en cynische humor.De film is beter dan verwacht met een blockbustergehalte dat we ook al gezien hebben bij G.I. Joe en Transformers. Beter bevallen dus dan verwacht en genoten van deze film.

Voordeel van deze superheldenfilm is dat we niet weer opnieuw een rise & fall krijgen. Dat gedeelte zat al in de voorgaande films van deze superhelden. De film wisselt magische momenten af met enkele minder stukken. Zo blijf ik het godengedeelte nogal knullig vinden. Loki wordt regelmatig opgehemeld als sterke Marvel-slechterik, maar hij is niet mijn favoriet. Er gaat ook veel aandacht naar Shield en alle figuren eisen hun aandacht op. De betere scènes zijn dan ook degene waar er interactie is tussen enkele marvel-figuren.

De film moet het vooral van de actie hebben. Op zich goed gedaan, maar ook soms wat over de top. Die wezens waar de Avengers mee te maken hebben missen elke dreiging. Dat is het grootste mankement trouwens, dat je wel in meer Marvel-films ziet. Iconische figuren, maar qua slechteriken is het meestal armoe troef. Ook hier zijn de beste scènes die tussen de helden en niet tussen held/vijand.

Beste scène blijft nog altijd die tussen Hulk en Loki. Wat misschien ook wat zegt over de rest van de film...

avatar van panax
mooie effects
visueel kijkspel
goeie combi aktie drama

avatar van IH88
The Avengers

The Avengers brengt Captain America, Iron Man, The Hulk, Thor, Black Widow en Hawkeye voor het eerst samen en er lag een zware taak voor regisseur Joss Whedon om hier een vermakelijk en coherent actiespektakel van te maken. Dat dit is gelukt is een geweldige prestatie van zowel Whedon als de acteurs die hun rollen tot in de perfectie benaderen. De dialogen zijn scherp en humorvol, de actie is indrukwekkend en ondanks dat de film overvol is doen de makers er alles aan om een spannend en samenhangend verhaal te vertellen.

Natuurlijk is er eerst frictie onderling en komen de superhelden later bij elkaar om de wereld van de ondergang te redden maar de manier waarop dit alles wordt verfilmd oogt natuurlijk en vooral spannend en bijzonder vermakelijk. De verschillende persoonlijkheden en karaktereigenschappen van de superhelden wordt door Whedon ten volle benut en hun onderlinge scènes zijn hoogtepunten in de film. De actiescènes zien er geweldig uit en vooral in het laatste gedeelte in New York kom je oren en ogen te kort. Evans, Downey Jr, Ruffalo, Hemsworth, Johansson, Renner, Hiddleston en Samuel L. Jackson zijn allemaal erg goed op dreef en hebben zichtbaar lol in hun rol. De bad guy is meestal een ondergeschoven kindje in een Marvel-film maar Hiddleston weet het maximale uit de rol te halen. De humor is een grote meerwaarde in de Marvel-films en ook hier zit je weer soms met een grote glimlach te kijken naar een bepaalde oneliner of vechtscene. The Avengers is een heerlijke blockbuster die bomvol zit maar door een gedegen en minutieuze aanpak nergens bomvol aanvoelt. Knap…

avatar van Samsara1992
The Avengers... Wat zal ik hier nou eens over zeggen...?
Laat ik even voorop stellen, als het om superhelden films gaat, sta ik echt in het midden. Echt niet mijn favoriet, maar een goede superhelden film kan ik echt waarderen.
Deze film daarintegen is duidelijk gemaakt voor actie, geld en populariteit. Het verhaal wordt zwaar overspoelt door de actie en sensatie. De acteurs zijn goed, maar zouden veel beter in hun recht komen in betere films.
Ik ben deze film gaan kijken omdat ik beloofd had het een kans te geven, en dat heb ik echt gedaan. Maar na een uur viel ik in slaap. De laatste 10 minuten kreeg ik nog mee, en geloof me... Ik heb niets gemist.
Als je van sensatie houd van een hoog budget, zonder sterk verhaal, ga het vooral kijken. Zo niet... Besteed je tijd aan iets interessants.

avatar van des1

In m'n jeugd vond ik "superhelden" strips leuk... Als ik het als film voorbij zie komen op TV, zapp ik snel door. Ik heb de nodige Batmans gezien, de Spiderman films met Tobey Maguire en de eerste Iron Man. Goed beschouwd vind ik het allemaal niks. De allereerste Batman van Tim Burton vond ik dan nog het best... voornl. vanwege Jack Nicholson als The Joker.

avatar van SmackItUp
Dit is het niet voor mij. Ik heb niets tegen superhelden films hoor, maar de overdreven veel clichématige actie komen mij op den duur de strot uit. Met het acteerwerk is niks mis, maar het verhaal kon mij helaas niet boeien.

avatar van horizons
drrr... het doet z'n best maar zonder de voorgaande films mis je toch teveel info en moet je aan iemand anders die deze de eerste keer kijkt personages uitleggen. De actie, de actie, de actie is Bay-light (inclusief vuurwerk ontploffingen ). Er zit wel een keer een erg goed shot in tijdens eindgevecht waar zonder (zichtbare) knip het gebeuren gevolgd wordt. Voor de rest is de film Transformers Dark of the Moon kopie maar dan met superhelden ipv Transformers.

Sowieso, die Joss Whedon, Age of Ultron kwam na Age of Extinction. Toch maar eens kijken of ik ook daar overeenkomsten vind. Geeft toch aan dat de " verguisde" Bay erg veel invloed op andere regisseurs heeft.

avatar van thoyouknow1980
Fantastische superhelden film
Werkelijk alles is briljant aan deze film,beeld,geluid,superhelden en een spannend plot

avatar van Duke Nukem
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Eén van de betere superheldenfilms. Het grootste minpunt was voor mij de saaie Captain America en de Hulk die er zo fake uitziet (hoewel de scene waarin hij Loki als een pop tegen de grond smakt het grappigste stukje van de film was). Het grootste pluspunt is veel actie en het leuke snoetje van Scarlett Johansson.

hele leuke film.heb me prima vermaakt.ben toch wel fan van de meeste superhelden films.

avatar van TheManInBlack
Lekker veel actie in deze film met toffe superhelden. Leuk om alle superhelden in 1 mooie film te zien.
Tom Hiddleston was weer heel goed als Loki. Prima vermaakt met deze film, echt top gemaakt! Goede special effects en wat humor.

avatar van Tapa
Gisteren nog eens herbekeken, maar het was een hele zit (ook door al die reclames).
Vond het niet echt geweldig, een grote aaneenschakeling van voorspelbare actie met een irritante Loki.

avatar van Phantasm
Prima aktiefilm die lekker wegkijkt, goede special effects.

avatar van comely
TornadoEF5 schreef:

Ik ook.

Action movies moeten voor sensatie zorgen maar niets spectaculairs in deze film.