The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)

4,22 10016

Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
178 minuten / 208 minuten (extended edition)

geregisseerd door Peter Jackson
met Elijah Wood, Ian McKellen en Viggo Mortensen

Een eeuwenoude ring, die jaren zoek is geweest, wordt gevonden en komt bij toeval terecht bij de kleine Hobbit Frodo. Als de tovenaar Gandalf erachter komt dat deze ring eigenlijk de Ene Ring is waar de slechte Sauron naar op zoek is, gaat Frodo samen met Gandalf, een Dwerg, een Elf, twee Mensen en drie andere Hobbits op een groots avontuur om deze te vernietigen.

avatar van Alathir
FelixTheCat Ik lees vooral veel speculatie over de verfilming van de Silmarillion. Maar ik denk persoonlijk niet dat het dat gaat worden. Amazon heeft er iig wel veel geld voor over dus dat het er komt lijkt me wel een zekerheid want alleen voor de rechten betaal je je blauw en die hebben ze gekocht.
Zal er wel mee te maken hebben dat de zoon van JRR Tolkien, Christopher (93 jaar) zichzelf heeft teruggetrokken uit de Tolkien Estate. Hij hechtte meer belang aan de nalatenschap van zijn vader dan aan al het geld. Ik denk dat de rest van de familie het meer om het geld doet dan om de nalatenschap te beschermen. Tot nu toe geef ik Amazon het voordeel van de twijfel maar mijn inziens kunnen ze meer kwaad dan goed doen. Persoonlijk verwacht ik dat de serie zich afspeelt tussen de Hobbit en LOTR. We zullen het zien. Ik zou graag terug naar Moria gaan vooraleer de dwergen er werden afgeslacht.

Bantavoer
De boeken van JRR Tolkien verslonden als kind zijnde. Hoewel de Silmarillion wel saai was, waren De Hobbit en In de ban van de Ring niet. De film vond ik schitterend. Goeie acteurs, vooral Bilbo, Frodo, Gandalf waren goed gekozen. Zefls Gollem was echt vet. Special effects was heel goed gedaan. Omgeving was schitterend. Nieuw-Zeeland. Je zou haast denken dat het Middle-Earth zelf was. Schitterende natuur.

Kan dat niet alsnog gebeuren? Ben wel benieuwd wat hij er van maakt.

avatar van Roger Thornhill
Misschien mag hij straks een paar afleveringen van de televisieserie voor Amazon regisseren...