The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)

4,22

Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
178 minuten / 208 minuten (extended edition)

geregisseerd door Peter Jackson
met Elijah Wood, Ian McKellen en Viggo Mortensen

Een eeuwenoude ring, die jaren zoek is geweest, wordt gevonden en komt bij toeval terecht bij de kleine Hobbit Frodo. Als de tovenaar Gandalf erachter komt dat deze ring eigenlijk de Ene Ring is waar de slechte Sauron naar op zoek is, gaat Frodo samen met Gandalf, een Dwerg, een Elf, twee Mensen en drie andere Hobbits op een groots avontuur om deze te vernietigen.

3551 BERICHTEN 91 MENINGEN
geplaatst: 30 juli 2001, 11:01 uur [permalink]
ik heb de boeken niet gelezen,want dat doe ik nooit voor ik een film ga kijken.ik zit nou echt vol spanning te wachten op deze film.het zal vast wel een goeie film worden,want je hebt peter jackson als regisseur en natuurlijk de fantastische cast.de special effects zullen ook erg goed zijn.misschien dat ik pas na het zien van de film fan wordt van lord of the rings

BS
geplaatst: 7 augustus 2001, 00:09 uur [permalink]
ik hoop ook op de 'nieuwe'starwars-saga.Hoge verwachtingen.nog wel een paar nachtjes slapen.

geplaatst: 7 augustus 2001, 00:10 uur [permalink]
nog 104!

geplaatst: 7 augustus 2001, 00:11 uur [permalink]
zag de trailer (die ik onderhand woord voor woord kan meepraten, zeker 40 keer gezien al) net met ondertitels, ik ben bang dat ik me gigantisch ga ergeren aan termen als "het reisgenootschap van de ring" en "mijn lieveling" aangezien ik de boeken in het Engels heb gelezen, maar goed we zien wel...

geplaatst: 7 augustus 2001, 02:38 uur [permalink]
wow, ik had nog nooit eerder van deze film gehoord. Heb de trailer net gezien, nu snap ik waarom je er zo naar uitkijkt! Dit is echt zon film die je meesleurt naar die fantasy wereld als je in de bios zit denk ik, door de allesomvattende effecten en prachtige kostuums.

geplaatst: 18 augustus 2001, 17:20 uur [permalink]
film schijnt af te zijn, er is een print van 2 uur 45 minuten, PG-13 in Amerika, die veilig achter slot en grendel ligt .. grrr

geplaatst: 2 september 2001, 17:08 uur [permalink]
NIEUWE POSTER! oh wat stoer

voor de grote versie:
http://old.moviefone.com/as sets/ns/poster.jpg

hebbuh! hebbuh! hebbuh!

geplaatst: 25 september 2001, 12:36 uur [permalink]
de nieuwste (en laatste) trailer is nu te downloaden van de officiële site (lordoftherings.net).. alleen is het nu nogal druk, ligt allemaal compleet plat

ook te bekijken (in mindere kwaliteit) via moviefone.com... ongelofelijk indrukwekkend. Dit was werkelijk voor het eerst in m'n leven dat ik letterlijk met kippenvel een trailer zit te kijken

YOU ** SHALL ** NOT ** PASS!!!!

geplaatst: 10 oktober 2001, 00:16 uur [permalink]
Ik hoop dat de films voldoen aan de verwachtingen die je hebt als je het boek hebt gelezen.

De trailers voorspellen veel goeds.

geplaatst: 6 november 2001, 11:48 uur [permalink]
..en weer een nieuwe poster, dit schijnt de definitieve te zijn

geplaatst: 7 november 2001, 17:25 uur [permalink]
de Nederlandse premiere is 11 december, Grolsch Master Premiere, las ik

oftewel: Katja Schuurman ziet de film eerder dan ik 🙁

starring.com schijnt kaartjes weg te gaan geven, heb me maar even voor hun nieuwsbrief ingeschreven 🙂

geplaatst: 7 november 2001, 17:37 uur [permalink]
pff je kunt toch nog wel ff wat langer w8en

geplaatst: 9 november 2001, 14:43 uur [permalink]
Ik heb nu in m'n vakantie de trilogie gelezen, dus ik ben erg benieuwd. Het leuke is dat je bij de trailer precies weet waar in het boek het zich afspeelt, dus dat is zeker een verdienste van Jackson.

geplaatst: 12 november 2001, 22:27 uur [permalink]
ik hoop maar dat de films (naast de spectaculaire scenes, daar heb ik wel vertrouwen in) ook de "feel" van de boeken kunnen overbrengen. Op het eind van ROTK leef je als lezer zo ongelofelijk mee met de hobbits, dat de gebeurtenissen erg sterk overkomen... als de films tot dan toe slechts een aaneenschakeling van actie-scenes waren zal dat veel minder zijn.

wacht trouwens wel met toevoegen van deel 2 tot deel 1 een tijdje draait, anders zal de plot-vertelling al te veel verpesten voor het kijken van deel één

geplaatst: 13 november 2001, 16:55 uur [permalink]
Maarre. Ik ben ook pas bij dit topic gaan kijken (en de trailers gaan kijken) nadat ik de boeken had gelezen, want je gaat natuurlijk niet bij een topic kijken als je niets wilt zien.
(klein foutje dat me net pas opvalt. samen Gandalf -- samen met Gandalf)

geplaatst: 26 november 2001, 00:48 uur [permalink]
hmmn er zijn hier en daar nachtelijke voorstelling rond 19 december... staan al wat tijstippen op bios.nl

ach het zal voor mij wel donderdag 20 december worden dan... op tijd kaartjes reserveren voor Pathe Arena zaal 14, de eerste voorstelling die dag 's middags, en dan 's avonds misschien nog een keer

op wannahaves.nl kun je kaartjes voor de wereldpremiere winnen in London... ik ga toch maar even een smsje sturen (a 2,50), heb nogal vaak geluk met prijsvragen 🙂

geplaatst: 30 november 2001, 16:01 uur [permalink]
soundtrack is erg mooi...

(ctrl+l in winamp)

geplaatst: 2 december 2001, 19:31 uur [permalink]
Release date klopt niet jordy, moet 19 ipv 20 dec zijn.

geplaatst: 2 december 2001, 19:40 uur [permalink]
nee hoor, in Nederland is de 20e de offciële releasedatum... in Amerika de 19e

geplaatst: 3 december 2001, 13:13 uur [permalink]
Hier in enschede draaien ze hem toch echt 19 dec, om 00:01 om precies te zijn. Ik zal het nog even nakijken.

geplaatst: 3 december 2001, 13:15 uur [permalink]
dat klopt, in enschede issie een dag voor de premiere al te zien

en bovendien hou ik gewoon de donderdag (standaard-dag) aan met alle premieres, anders krijg je staks een lijst rechts met 5 verschillende data op een week, zit ook niemand op te wachten

geplaatst: 3 december 2001, 13:20 uur [permalink]
ah, dan is de voorpremiere..

"Voorpremi ere Lord of the Rings. In de nacht van dinsdag 18 en woensdag 19 December om 00.01 uur heeft CineStar een Voorpremiere van deze geweldig lang verwachte te gekke film
Reserveer tijdig voor deze nacht want vol = vol. Reserveringen"

geplaatst: 10 december 2001, 19:10 uur [permalink]
een stemmer!! 🙂 en? en? en?

vanmiddag was de Nederlandse persvoorstelling, vanavond de wereldpremière in London, en morgen de NL première in Rotterdam... maar goed ik wacht braaf nog 10 daagjes af *snik*

geplaatst: 11 december 2001, 01:44 uur [permalink]
Ik ben ook van plan om hem meerdere malen te gaan zien, dus mocht iemand nog een keer zin hebben, dan kunnen ze gratis mee (in Catherijne Utrecht krijg ik namelijk voorlopig nog 2 gratis kaartjes per voorstelling).

geplaatst: 11 december 2001, 18:43 uur [permalink]
Blindfold i'm your man 🙂

geplaatst: 12 december 2001, 04:03 uur [permalink]
Mooie verfilming. Niet zo goed als ik had gehoopt, maar zeker de moeite waard.

geplaatst: 12 december 2001, 10:30 uur [permalink]
zoals ik al bij het forum heb gezegd wow!!! De inleiding begint al waanzinnig met een prachtige veldslag,waarbij de hand van sauron wordt afgehakt.ECht fucking mooie omgeving en super mooi gevecht.daarna maak je kennis met het hobbitdorp,wat misschien nog wel de minst indrukwekkendste omgeving van de film is,maar wel prachtig er uit ziet.het is vooral leuk om te zien,dat ze in de film ook een beetje de spot drijven met de hobbits: in cafe hebben ze speciale hobbittafels,bij de poort van een dorp hebben ze twee schuifluiken:eentje voor normale wezens en eentje voor dwergen.We maken ook kennis met gandalf,die erg in de film als een reus uitziet,heel knap gedaan.ook dat met die lengte van de hobbits en van de grotere wezens.mordor ziet er prachtig uit net als de mijnen en veel andere gebieden.de orcs zijn prachtig gemaakt,zo heb je sluimerige groene,zwarte allerlei soorten kleuren met mooie wapens.het echte hoogtepunt van de film is toch de spannende momente als the fellowship door de mijnen heen moet gaan.nog nooit zo'n prachtig groot monster gezien en als die orcs wauw.super moooie special effects en cool wapengebruik in die mijnen.voor dat ze daar aankomen zie je de camera al een paar keer een duikvlucht nemen door de mijnen heen.bilbao heeft jammer genoeg een kleine rol want hem vond ik juist wel cool,maar gelukkig dat hij later nog terugkeert bij het elfenrijk.op het moment dat frodo door een krijger van sauron wordt geraakt,neemt liv tyler (arwen) hem mee en dat krijg je een spectaculaire achtervolging te paard te zien.ik vond het jammer om maar weinig van cate blachet te zien,want ze zat misschien maar 10 minuten in de film.elijah wood acteert goed en overtuigt als hobbit net als een paar andere.gandalf vond ik ontzettend cool,vooral al die magie die hij gebrukt.zodra je sean bean in de film ziet,weet je al gelijk dat hij niet te vertrouwen is,dat zie je al aan die schurkenblik.viggio mortensen zet een prachtige rol als aragom neer,een echte held.supergaaf hoe hij al met al die orcs vecht.orlando bloom speelt ook erg cool als legolas,ik vond vooral zijn pijlen als wapen erg mooi.ook een prachtige scene in de film is als suraman gandalf wil dwingen om hun bij sauron te voegen en daaruit komt een waanzinnig gevecht voort.tegen het einde aan als the fellowship bij de rivier komt met al die beelden van koningen:wow,super mooi.de muziek pastte trouwens ook er goed bij de film en gisteren had ik al bijna het thema van de film in me kop.het verhaal is ook erg goed en het is een een beetje een combinatie van avontuur,drama en fantasy.
ik vind dat peter jackson echt eeen meesterwerk heeft afgeleverd.ik had echt geluk dat ik em zo vroeg kon zien.5 sterren voor de ze film!!!!!!
ooh ja had ik al gezegd dat ik zenuwachtig was:)
zo heh dat ben ik kwijt 🙂
oh ja wouter en eva waar hebben jullie die film eigenlijk gezien??

geplaatst: 12 december 2001, 14:12 uur [permalink]
De premiere in Rotterdam.

geplaatst: 12 december 2001, 14:13 uur [permalink]
cool man.waar zat jij in de zaal?

geplaatst: 12 december 2001, 14:13 uur [permalink]
kun je vertellen wat je er minder goed aan vindt dan je verwacht had?