• 8.670.578 stemmen

Misdaad / Drama | 154 minuten

Genre: Misdaad / Drama

Geregisseerd door: Quentin Tarantino

Met onder meer: John Travolta, Samuel L. Jackson en Bruce Willis

IMDb beoordeling: 8,9 (2.069.532)

Releasedatum: 1 december 1994

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Pulp Fiction

"Just because you are a character doesn't mean you have character."

Jules en Vincent werken voor de machtige misdadiger Marsellus Wallace. Vincent komt in de problemen als hij Mia, de vrouw van Wallace, een avondje gezelschap moet houden. Ondertussen is Wallace verwikkeld in een deal met de bokser Butch, die Wallace belazert en er met z'n geld vandoor gaat.

Vincent Vega

Uitstekend

avatar van Basto

Basto

110! schreef:

Meeste overschatte film van meest overschatte regisseur.

Verheerlijker van geweld, inhoudsloos, gevoelloos, zielloos,

Het Enfant teribble heeft niets maar dan ook niets te melden, toch erg grof als je desondanks een film gaat maken van 154 minuten helaas heeft hij hierna nog meer waardeloze films gemaakt (enkel Reservoir dogs voor zijn niveau een lichtpuntje daargelaten) echt een verschrikking deze man, geen gevoel voor humor al denkt hij van wel en het ergste is nog dat zijn verafgoders overal om lachen en met alles weglopen en ja en amen roepen op elke zucht van de c acteurs in de film.

Ze verkeren allemaal in een waan, als dit niet zo was opgehyped had geen hond hier naar gekeken.

Mogen dit gedrocht voor altijd in de vergetelheid verdwijnen

tijd heelt alle wonden

hopelijk ook snel deze zonde

Dank,

Bron De Speld?

Bruce Willis, John Travolta, Samuel L Jackson, Christopher Walken, Patricia Arquette, Uma Thurman c-acteurs?

Benieuwd hoe jouw A en B list eruit ziet.

Verder is Reservoir Dogs een stuk gewelddadiger dan deze…

avatar van Lavrot

Lavrot

Ik zie dat 110! deze morgen in rap tempo bij een aantal films z'n hoofd tussen de deur heeft gestoken om "helemaal waardeloos, dom volk" te roepen. Nee, dan ben je een kenner van het betere werk, en geef je blijk dat je de vier niveaus van HULK om films te waarderen helemaal begrepen hebt.

avatar van zoutzak

zoutzak

110! schreef:

Meeste overschatte film van meest overschatte regisseur.

Verheerlijker van geweld, inhoudsloos, gevoelloos, zielloos,

avatar van de grunt

de grunt

[Bron De Speld?

roth schreef:

Blijf me elke keer weer verbazen dat zo veel mensen dit een goede film vinden.......

roth schreef:

avatar van Basto

Basto

Clarencoo schreef:

Slechtste Tarantino ooit.

Kun je ook aangeven waarom je dit zo’n slechte film vindt? Vooral omdat je True Romance en Kill Bill wel goed vindt.

En waar zit m dan het verschil in?

Ben ik wel benieuwd naar, maar vanuit he opmerking dat het de slechtste Tarantino is, kan ik niet veel opmaken.

avatar van wihu61

wihu61

Ik vind het zonder meer zijn beste...

avatar van wihu61

wihu61

Ik vind het zonder meer zijn beste...

En waar zit m dan het verschil in?

Omdat het helemaal over de top is, zelfs zo erg dat er totaal geen logisch verhaal kent.

En Travolta, daar heb ik dus helemaal niks mee. Overgeproduceerde film, sorry.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

En waar zit m dan het verschil in?

Ik begrijp niet goed Basto dat je er nog op ingaat. Zoiets neem ik totaal niet serieus om een film helemaal af te kraken omdat er een acteur in speelt die je niet uit kan staan, want dat zal het wel zijn. En dan dat argument dat het te veel over de top is???? Inglourious Basterds wel 5 sterren geven? Als er een film behoorlijk over de top is is het Inglourious Basterds wel. Overigens ook een hele goeie film.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik heb zojuist Pulp Fiction weer opnieuw gekeken en ik vind hem na elke kijkbeurt beter worden. Er vallen me iedere keer weer dingen op die ik voorheen niet zag. Ik vind het meer dan terecht dat deze film zo hoog in de toplijsten staat. De dialogen zijn echt mooi bedacht en buiten dat zit de film gewoon heel goed in elkaar. Het klopt gewoon allemaal. Deze zal nog lang in mijn persoonlijke verzameling één van de beste films blijven, zo niet de beste.

Wat is deze film lekker verheerlijkt.. dat mag ook wel met zo een gave soundtrack en top cast (Sam L. Jackson en Bruce Willis zijn natuurlijk geweldige acteurs maar mijn favo is toch John Travolta). Quentin Tarantino schrijft weer oneindig dialoog, dat goed wordt gespeeld door de eerder genoemde “top cast” en dat maakt de film echt. Tarantino heeft hier flink mee weten te scoren en ik verheerlijk deze film ook, en daar heb ik een verdomd goede reden voor.

avatar van Partyboooi

Partyboooi

Dit weekend maar weer eens een keer gekeken (wil alle Tarantino films kijken achter elkaar) en het blijft een pareltje, ook voor de 10e keer (of zoiets). Ik weet nog dat ik deze als 14 jarige voor het eerst zag en de scherpe dialogen, goed acteerwerk en uiteraard fantastische soundtrack kloppen gewoon helemaal!

Tarantino is meester in dialogen schrijven die nooit vervelen. Jammer dat ie niet meer films maakt/heeft gemaakt. True Romance ook maar even kijken tussendoor...

Boneka

Eindelijk op 4K en wat is ie mooi geworden zeg. Alsof hij gisteren is gemaakt een plaatje. Ook het geluid komt goed maar vorem. Een prima transfer update!

De film zelf heb ik nu een aantal keren gezien. De eerste keer vond ik m niks. De laatste keer een dikke 4 strerren, maar famous toch naar 3,5 ster. Er zitten namelijk toch stukken in die best wel saai zijn. Te lang uitgerekt met net iets te lange dialogen. Het is zeker ook niet zijn beste film. Maar wel een kleine klassieker net die heerlijke Hollywood 'drive in'

Boneka

Eindelijk op 4K en wat is ie mooi geworden zeg. Alsof hij gisteren is gemaakt een plaatje. Ook het geluid komt goed maar voren toe. Een prima transfer update!

De film zelf heb ik nu een aantal keren gezien. De eerste keer vond ik m niks. De laatste keer een dikke 4 sterren, maar nu toch naar 3,5 ster. Er zitten namelijk toch stukken in die best wel saai zijn. Te lang uitgerekt met net iets te lange dialogen. Het is zeker ook niet zijn beste film. Maar wel een kleine klassieker met die heerlijke Hollywood 'drive in'

avatar van Riddierid

Riddierid

Prima filmpje hoor, was wel vermakelijk, maar ik zie niet echt een verschil met andere films van deze tijd die ik heb gezien die hierop ''lijken''. Ik kan me ergens wel voorstellen dat deze een hoge beoordeling heeft maar aan de andere kant ook weer absoluut niet en zou ergens tussen de 3 en 3,5 logischer vinden. Heb nog een video bekeken of ik iets gemist had wat deze film zo goed maakt maar ik snapte wel alles gewoon. Het deed me niet echt meer dan een standaard prima/goede film. 3,5 vind ik al net wat te hoog, maar goed, iedereen zo zijn mening natuurlijk.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Na een jaar of 15 deze klassieker nog eens een keer opnieuw bekeken en ik moet zeggen dat het ondanks een forse speelduur weer genieten was van de absurde situaties, de heerlijke dialogen en de spaarzame maar hele brute actiemomenten.

Ik hou van Tarantino zijn werk en Pulp Fiction is misschien wel zijn grootste knaller geweest. Persoonlijk vind ik het niet zijn beste, maar uiteraard wel een mijlpaal in de filmgeschiedenis. Neem alleen al de cast met onder andere Travolta, Jackson, Thurman, Willis en Keitel. Ongelofelijk en ze spelen allemaal op hun best. Iedereen heeft zijn eigen belangrijke hoofdstuk in de film en in het laatste uur gooit Tarantino alle remmen los en komen de verhalen tot een heerlijk einde. Zeker van Travolta en Jackson als duo heb ik erg genoten, met hun gevit en Jackson zijn kerkelijke teksten. Dat einde ook, als ze de auto vol bloed en schedelresten schoon moeten maken is echt fantastisch. En uiteraard is er nog Bruce Willis, in zijn topjaren. Zo spijtig toch dat Bruce er na de 90's steeds minder zin in had om nog volle bak te gaan als acteur, want hij was zo cool en zo goed. Uiteraard zal men hem in deze film herinneren om de scené in de kelder van de winkel, heerlijk sadistisch.

Jammer dat de film voor mijn gevoel wat langzaam op gang komt. Bepaalde stukken duurden me gewoon te lang, zoals het etentje van Travolta en Thurman. Maar dat laatste uur maakt wel echt heel veel goed. Dat is absoluut 5 sterren niveau film. Tarantino weet bij mij met zijn scrips, rauw geweld, toffe gesprekken en pakkende muziek bijna altijd de juiste snaar te raken. Eigenlijk moet ik dit jaar eens een paar titels van hem ook opnieuw gaan bekijken, heb daar eigenlijk wel veel zin in gekregen.

4* blijven staan