The Green Mile (1999)

4,28

Fantasy / Drama

geregisseerd door Frank Darabont
met Tom Hanks, David Morse en Michael Clarke Duncan

Nu Paul Edgecomb zijn dagen slijt in een bejaardentehuis, kijkt hij terug op zijn leven als gevangenisbewaker. Jarenlang heeft hij dienst gedaan in de 'Dodengang' van de Cold Mountain gevangenis. Paul denkt vooral terug aan 1935. Ten tijde van de Grote Depressie ontwikkelde Edgecomb een bijzondere band met één van de gevangenen. De zwarte reus John Coffey werd beschuldigd van de verkrachting en de moord op twee kleine meisjes. Er was alleen iets heel bijzonders met hem aan de hand...

3788 BERICHTEN 114 MENINGEN
avatar van tbouwh
Ach, die toplijst geeft ook enkel maar de consensus weer over talloze gebruikers... Toevallig zijn we nu met die mooie top-1000 bezig, zou The Green Mile die (bijvoorbeeld) helemaal niet halen, dan zouden daar ook weer users zijn die dat onterecht vinden. Kritiek hebben op een film dan wel status mag altijd, maar dat koppelen aan de teloorgang van de wereld.. Het blijft een lijstje

avatar van TornadoEF5
MovieMind schreef:
Niet zo pessimistisch jonge vriend, als iedereen elkaar vandaag volgt dan wacht je op morgen.

Die begrijp ik niet.

avatar van SmackItUp
Ik weet eigenlijk wel zeker dat de echte filmliefhebber zijn mening hoe dan ook laten spreken. Als je het eens bent met het merendeel van de stemmers, wil dat niet meteen zeggen dat je niet durft in te gaan tegen de menigte.

avatar van RobXTiger
TornadoEF5 schreef:

Die begrijp ik niet.
Je trekt wel teveel aandacht om de goedkeuring voor je mening krijgen.

avatar van TornadoEF5
RobXTiger schreef:
Je trekt wel teveel aandacht om de goedkeuring voor je mening krijgen.

Wanneer er 7 miljard mensen op aarde zijn, ga je toch meer bereiken in het leven wanneer je de aandacht trekt, dan wanneer je als grijze muis probeert in de groep te passen.

avatar van RobXTiger
TornadoEF5 schreef:

I see what you did there en sorry ik speel je spelletje niet meer mee. En graag on topic houden en geen slow talk. On topic, Ik had dit film zeker meer dan 5 keer gezien en het blijft nog steeds goed ! Dus hiervoor geef ik 5 sterretjes omdat ik dit film graag nog een paar keer wil kijken in de toekomst.

avatar van Zwolle84
Ik dacht al wel dat ik The Green Mile niet meer zo mooi zou vinden als vroeger, maar schrik ervan hoe weinig ervan overblijft. Ik kwam eigenlijk geen moment meer in het verhaal vanwege al die karikaturen en het slechte spel van Tom Hanks. En dan duurt het allemaal zo vreselijk lang. Dit verhaal had echt wel in twee uur verteld kunnen worden.

Er blijven zeker nog mooie punten over, zoals de cinematografie en het sterke acteerwerk van Michael Clarke Duncan. Tot een voldoende kom ik echter niet meer.

Dit is een langzaam lopende film. De opbouw is echter heel sterk waardoor het, ondanks dat het drie uur duurt, van begin tot eind blijft boeien. Toppertje!