Pulp Fiction (1994)

12005 stemmen

Misdaad

geregisseerd door Quentin Tarantino
met John Travolta, Samuel L. Jackson en Bruce Willis

Jules en Vincent werken voor de machtige misdadiger Marsellus Wallace. Vincent komt in de problemen als hij Mia, de vrouw van Wallace, een avondje gezelschap moet houden. Ondertussen is Wallace verwikkeld in een deal met de bokser Butch, die Wallace belazert en er met z'n geld vandoor gaat.

avatar van Jordy
deleted scenes, interessante interviews, interessante docu's... the usual, maar dan goed

avatar van Jordy
Ohja er zit ook een leuke ondertitel-track bij, waar leuke feitjes en titels van nummers enzo vermeld worden

Wat ik altijd leuk vind aan een dvd, dat het (voor mij) een nieuw licht weet te werpen op films die ik al 10 keer gezien heb. Zo heb ik meer begrip gekregen voor de structuur van de film: de film gaat eigenlijk over tweede kansen. De film bestaat uit drie losstaande verhalen, alle drie de verhalen gaan over een persoon die fout bezig is in z'n leven, en een tweede kans krijgt (eerst Mia, dan Butch, tenslotte Tim Roth). Dat hoofdpersonages uit het ene verhaal kleine rolletjes in de andere verhalen hebben, en dat de tijdlijn van de film "niet klopt" is verder helemaal niet belangrijk, 't is eigenlijk nutteloos om na te gaan denken hoe deze film er chronologisch uit zou zien.

Wat verder leuk is aan de film is dat het nou net de dingen laat zien die je in andere films niet ziet... in de gemiddelde Schwarzenegger of Bond-film zie je in het begin een schietpartij van 5 minuten om de boel vast spannend te maken voor de kijken, om vervolgens met de introductie van de helden te beginnen... deze film pakt dit soort clichés (huurmoordenaars doen klusje, op stap met de vrouw van de baas, bokser gaat er met de buit van door) en laat deze van een compleet andere manier zien... de onzin-gesprekken die er plaats vinden, de achtergrond van de mensen, en geeft er vervolgens telkens een zwaar absurde twist aan (de overdosis, de verkrachting, enz...)

dat vond ik dus wel interessant aan de dvd

DE FILM, Geweldige dialogen,supercast en een meesterwerk!

Reservoir Dogs (1992)

Pulp Fiction (1994)

Four Rooms (1995)

Jackie Brown (1997)

En true romance dan???

hmmm, ik kom op 4.

avatar van JoeHallenbeck
Van True Romance was hij de schrijver. En van Four Rooms heeft hij 1 verhaal (van de 4)geregisseerd.

Yak
Het banale 'From dusk till dawn' was toch ook een oud ideetje van hem?

tovenaar
From Dusk Till Dawn (1996)

Directed by
Robert Rodriguez

Writing credits
Robert Kurtzman (story)
Quentin Tarantino

gimli f
FDTD is ook een grappige film...

Linda
john travolta , samuel l jackson , bruce willis , tim roth

5 *****

avatar van narva77

Amanda Plummer

I love you, pumpkin.

I love you too, honeybunny

Quentin Tarantino

Uma Thurman, Harvey Keitel

avatar van Goodfella
Amanda Plummer

Any of you fuckin' pricks move, and I'll execute every mother fuckin' last one of ya.

Oeh! Wat een GEWELDIGE film is dit toch!!

Yak

Heb je die fout in de film ook ontdekt?

2e keer zegt ze iets anders idd

2e keer zegt ze iets anders idd

De soundtrack is een hit in mijn vriendengroep sinds mensenheugenis. Toen ik de film terugzag nadat ik de soundtrack had grijsgedraaid, had ik echt een wáááát?!-moment.

avatar van Goodfella
Heb je die fout in de film ook ontdekt?

Dat is natuurlijk bewust gedaan. Dat soort dingetjes maken de film nou zo (ik gebruik het woord toch maar even ) cool, vind ik.

avatar van Jordy
je hoort Pumpkin 2x de "any of you pricks move.." tekst zeggen. Eén keer in het begin van de film, één keer aan het eind van de film. De tweede keer is haar tekst net iets anders.

Yak
Dat is natuurlijk bewust gedaan.

Ik hoop het, anders is het wel een flinke vormfout.

1. Any of you fuckin pricks moooove, and I'll execute every motherfuckin last one of ya

2. Any of you fuckin pricks moooove, and I'll execute every last one of you motherfuckers

Viel me de eerste keer kijken al op

[quote]

Ik hoop het, anders is het wel een flinke vormfout.

Ik geloof er geen bal van dat het bewust is. Gewoon een actrice die iets anders er van maakt. Als de soundtrack was uitgekomen was niemand het opgevallen.

avatar van narva77
Dat is natuurlijk bewust gedaan.

Ik denk het niet, denk dat het een schoonheidsfoutje is!

avatar van pjotr
john travolta , samuel l jackson , bruce willis , tim roth

5 *****

Christopher Walken!!!!!

Mik
Het is trouwen Honey Bunny die het zei, en ze zei het gewoon anders de 2e x (of de 1e x) en Quintin dacht, cut? nee, laat maar, ik vind deze ook vet, laat ze allebei maar erin!

Kan toch?

Heb mijn Pulp Fiction ster verdubbeld. Was een restant van een aantal 'correctie-stemmen' enige maanden geleden, geef ik toe.
Wat mij betreft geen film die in de top 10 thuishoort, maar goed.

avatar van BoordAppel
Omdat ik reservoir dogs beter vond: 4,5*

SlingBlade
Omdat je reservoir dogs beter vond geef je deze 4,5 ster ? Wat heeft dat met elkaar te maken

Mik
RW Linda heeft hier wel goede uitleg over.

En ik trouwens ook, als je de ene film beter vind dan een andere, dan geef je die natuurlijk een hoger aantal sterren. (de reden dat ie Pulp Fiction met Reservoir Dogs vergelijkt is omdat die beiden van Tarantino zijn)

avatar van pjotr
Maar als beide films nu eens ongelofelijk goed zijn?.......In mijn 5-sterren-lijst vind ik de ene film nóg veel beter dan de andere..maar krijgen ze wel dezelfde 5 sterren...

SlingBlade
RW Linda heeft hier wel goede uitleg over.

Je gaat toch niet vergelijken om een afweging te maken,je kijkt toch naar EEN bepaalde film en die beoordeel je op zichzelf.