- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Pulp Fiction (1994)
Pulp Fiction (1994)
halfieralphie
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
lol dan ondersteun je de theorie juist mee Waarom zou god anders twee gangsters beschermen?
halfieralphie
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
had je wel gelezen waar je op reageerde
De ziel-theroie dus
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
De zieltheorie is klinklare onzin. Één van de meest voorkomende Pulp Fiction-hoaxes. Als mensen nou gewoon eens even de wiki of IMDb openslaan ipv steeds zoiets te roepen dan zul je zien dat het waar is.
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
oke wat dacht je van deze theorie? Er zit gewoon een Iphone 3G in!
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
of misschien dit:
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
De ziel-theorie is grote bullshit inderdaad. Zoals de film barst van de verwijzingen e.d., is het koffertje een referentie naar die geweldige film-noir, Kiss Me Deadly (evenals het personage van Bruce Willis). Dus als er iets valt op te lossen, mag je daar beginnen.
Mooie film is dat overigens.
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
laten we het er gewoon op houden dat we er nooit achter zullen komen. ik bedoel wat weten we eigenlijk?
er zit iets in de koffer waar ze heel blij mee zijn, dus is het belangrijk. het heeft een goude gloed, dus is het waardevol, al denk ik zelf aan goud. Als je erin gelooft kan het best de ziel van wallace zijn, naar aanleiding van de pleister in z'n nek en de codde: 666, maar de code kunnen ze ook zomaar hebben gekozen en die pleister, tja misschien gesneden bij het scheren of een ongeluk. en Tarantino zegt er ook niks over.
mijn conclusie isn:
Tarantino laat het aan onze fantasie over zodat mensen er over gaan discusseren
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Dus in feite heeft het geen enkele nut om erover te discussieren.
®Tc
-
- 8212 berichten
- 1087 stemmen
Er zit gewoon een heleboel goud in van een of andere bankoverval. Waarom moeten mensen achter elke scène iets zoeken?
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
Dus in feite heeft het geen enkele nut om erover te discussieren.
een discussie heeft altijd nut, het houd je bezsig om je gelijk te krijgen en in zon topic waar het mee begint met een vraag lees je veel reacties over de desbetreffende film waar je daarvoor niet aan dacht of je komt weer ergens achter een klein detail van de film. En ik vind het interessant om allerlei theorien te lezen, hoe stom of raar ze ook klinken. Want bij PF was de pleister van wallace mij nooit opgevallen
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Er zit gewoon een heleboel goud in van een of andere bankoverval. Waarom moeten mensen achter elke scène iets zoeken?
Wat een kul zeg.... kun je trouwens beter aan jezelf vragen
Het doet er niet toe wat er in die koffer zit. De meeste theorieën zijn dikke vette bullshit, omdat er niks valt op te lossen. De koffer stelt niks voor, 't is gewoon een referentie naar Kiss Me Deadly, meer niet, al kan ik me wel voorstellen dat het sommigen flink bezig houdt. Misschien is het een tip om die film (KMD) eens te gaan kijken.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Ik heb ergens gelezen over de inhoud van de koffer. Quentin Tarantino zegt dat er in de koffer zit wat het publiek wil dat er in zit. Je zou het dus eigenlijk kunnen zien als jouw persoonlijke aanvulling aan de film. Het is open voor eigen interpretatie. En zo denk ik dat hierbij de volledige discussie afgesloten kan worden.
kramersietse
-
- 356 berichten
- 0 stemmen
Wat een geniale vondst was het van Tarantino om een koffer in de film te gebruiken waar iedereen zulk verschillende meningen over heeft. Mag ie trots op zijn. Het verhaal van het horloge bespreken we later in de toekomst nog wel haha. Of de personage van Harvey Keitel, wat voor karakter moest hij spelen in de film, Lucifer? Als we het met z'n allen over zielen enzo hebben dan moet dat haast wel.
yorickk
-
- 149 berichten
- 368 stemmen
"It's whatever the viewer wants it to be."
Zei de man zelf .
Hij heeft de scene waarin hij liet zien wat er in zit gedelete. Oorspronkelijk zaten er de diamanten uit reservoir dogs in.
Is natuurlijk een meesterlijke zet om het niet te laten zien. Zo heeft het ook dit topic opgeleverd .
kappeuter (crew films)
-
- 73648 berichten
- 5860 stemmen
Berichten verplaatst naar Pulp Fiction (1994)
TheDiningDead
-
- 169 berichten
- 108 stemmen
Dat is echt fantastisch visuele reconstructie van de fabel.
BigFiction
-
- 6 berichten
- 427 stemmen
In die beroemde scène waarin Jules die speech houdt, vraagt hij waar de koffer die ze moeten hebben is. De jongen zegt waar die koffer is. Vincent vindt de koffer en Jules vraagt aan Vincent als hij de koffer opent: 'We happy?' In Vincents gezicht kun je de gele reflectie van waarschijnlijk goud zien. Hierna zegt Vincent blij: 'Yeah, we happy.'
Goud dus.
N811
-
- 1459 berichten
- 913 stemmen
In die beroemde scène waarin Jules die speech houdt, vraagt hij waar de koffer die ze moeten hebben is. De jongen zegt waar die koffer is. Vincent vindt de koffer en Jules vraagt aan Vincent als hij de koffer opent: 'We happy?' In Vincents gezicht kun je de gele reflectie van waarschijnlijk goud zien. Hierna zegt Vincent blij: 'Yeah, we happy.'
Goud dus.
N811
-
- 1459 berichten
- 913 stemmen
Maar taratinos antwoord op wat er in de koffer zit.
Wat de kijker wilt dat het is. Dus elk antwoord is goed