menu

Film / Spoilers / Pulp Fiction (1994)

zoeken in:
uhm.. nee, eigenlijk niet. Veels te ver gezocht allemaal. Iemand al aan gedacht dat er misschien wel een alien radio transponder inzit?

AHWA
Ja, nou je het zegt. Zed is een alien die met z'n geslachtsdeel een anal probe bij Marsellus Wallace inbrengt, zodat ze hem kunnen blijven volgen. Daarna wordt Zed afgemaakt omdat hij een martelaar moet zijn voor het alien-ras dat de planeet wil overnemen.

Tarantino's woorden

XfofaXX schreef:
De inhoud van het koffertje is Marcellus' ziel. Er zijn heel wat redenen voor om dat te denken. Welke precies weet ik niet meer
Ik denk dat Tarantino zelf dat heeft verklaard.

Soms vraag ik me af of mensen uberhaupt wel een paar postings terug lezen?

DRJeFF
Het licht wat het koffertje uitstraald is het zelfde licht wat vanuit Brat tevoorschijn komt zodra hij wordt doodgeschoten. Dit verklaard volgens mij dat de ziel van Marcellus erin zit.
Jajajaja,val maar over mij heen dat ik het weer oprakel.Kben nou eenmaal een PF addict .Laat me nou.

AHWA
Vanuit wie?

ThaNick schreef:
Vanuit het script:

Jules DROPS his wallet in the bag. Using his gun as a pointer, Pumpkin points to the briefcase.

PUMPKIN
What's in that?

JULES
My boss' dirty laundry.

PUMPKIN
You boss makes you do his laundry?
[/b]
Is het niet gewoon geld dat nog witgewassen moet worden, vandaar de dirty laundry

Ik begrijp een stuk van deze film niet.

Vincent Vega wordt in Butch's huis neergeschoten met zijn eigen pistool. Daarna gaat het verhaal weer verder met hem.

Gebeurd dit dan na het einde, kan toch niet anders?

De film verloopt niet chronologisch.

Het oor van de flik dat Mr. Blonde heeft afgesneden zit in het koffertje

movie*freak
Piovan schreef:
Ik begrijp een stuk van deze film niet.

Vincent Vega wordt in Butch's huis neergeschoten met zijn eigen pistool. Daarna gaat het verhaal weer verder met hem.

Gebeurd dit dan na het einde, kan toch niet anders?

Dat is de chronologische volgorde:

1. "Vincent & Jules"
2. "The Bonnie Situation"
3. "The Diner (I & II)"
4. "Vincent Vega & Marsellus Wallace's Wife"
5. "The Gold Watch"

DRJeFF schreef:
Het licht wat het koffertje uitstraald is het zelfde licht wat vanuit Brat tevoorschijn komt zodra hij wordt doodgeschoten. Dit verklaard volgens mij dat de ziel van Marcellus erin zit.
Jajajaja,val maar over mij heen dat ik het weer oprakel.Kben nou eenmaal een PF addict .Laat me nou.

Dat klopt helemaal, als je de film een aantal keren ziet zie je ook enkele hints in de film die verduidelijken dat dit zo is.

desteven007
Inderdaad, je moet hem echt minstens 2 maal zien, bij mijn 2de of 3de keer, bij The Diner I, zag ik tijdens het gesprek van Honey Bunny en Pumpkin, Vincent op de achtergrond voorbijlopen, wat mij bij de eerste maal kijken totaal niet opviel.

desteven007
[quote]ex_uva schreef:
Marcellus heeft in het verleden zijn ziel verkocht of verloren aan de duivel. (Zie pleister op hoofd) Hij heeft zijn ziel op een of andere wijze terugverdiend. Zijn ziel betekent alles voor hem, daarom is de koffer cruciaal voor Marcellus en wil hij de koffer koste wat kost terugkrijgen. Zonder zijn ziel kan Marcellus niet sterven (aanrijding, verkrachting in kelder). Bedenk ook dat als Brett wordt gedood er lichtflitsen verschijnen, die gelijken op het licht van de koffer. Zijn dit nu flitsen van de afgeschoten kogels? Nee, de flitsen zijn afkomstig van de ziel van Brett.

Zijn ziel betekent alles voor hem hé, waarom heeft hij dan zijn ziel verkocht

desteven007
In a radio interview with 'Howard Stern' in late 2003, Quentin Tarantino was asked by a caller the contents of the briefcase, and he answered, "It's whatever the viewer wants it to be."

Dus ieder van ons mag kiezen, en niemand heeft het verkeerd.

mooie actie film

desteven007
moko schreef:
mooie actie film

Dat is geen Spoiler!

Tarantino zijn films zijn één lang verhaal. het koffertje uit pulp fiction is hetzelfde koffertje van reservoir dogs. Ook naar kill bill toe zijn er elementen die elkaar opvolgen vanuit pulp fiction. Enkel jackie brown heeft hier niks mee te maken omdat dit een verfilming is van een boek.

al die zever over de ziel van marcellus slaat nergens op, als je eens de moeite doet om dit op te zoeken zal je bijvoorbeeld zien op youtube dat de films reservoir dogs, pulp fiction, kill bill 1 en 1 en zelfs true romance één lang verhaal vormen

Pastichio Rocker
Nou ja, Reservoir Dogs heeft een kleine verwijzing naar True Romance, maar dat slaat alleen op het alternatieve einde van de film. En Vic Vega (de psychopaat) is de broer van Vincent Vega uit Pulp Fiction. De link tussen Kill Bill en de rest leg ik zo gauw niet.

Ramon K
Volgens mij is de enige link tussen de films de setting. Alle films spelen zich binnen 1 universum af (Red Apple, Big Kahuna etc), that's it. Verder hebben de films weinig met elkaar van doen. Als Tarantino beweerd heeft dat het 1 groot vervolgverhaal is dan is ie erg flauw bezig naar mijn mening. Vind het lulkoek.

gaz
In die koffer zit ieder geval niet de diamanten van Reservoir Dogs of het ''oor'' want Pulp Fiction speelt zich voor Reservoir Dogs af want je ziet Mr.Blonde/Vic Vega in de Film [knip, een spoiler voor Reservoir Dogs verwijderd, geen andere films spoileren in het spoilertopic voor deze film SB]

Mescaline (moderator)
heeft tie in beide films de zelfde rol dan? daar geloof ik niks van..

gaz
Ja want Mr.Blonde/Vic Vega is de broer van Vincent Vega

Madsen zit niet eens in Pulp Fiction.

Mescaline (moderator)
Nee idd.. dus waarom er sommige mensen denken dat die 2 films wat met elkaar temaken hebben snap ik niet :S

gaz
Jawel in die scene in de badkamer daar zie je hem

gaz
Is maar heel kort

Mescaline (moderator)
Alweer tijdje geleden dat ikdeze film heb gezien.. maar van madsen kan ik me toch echt niksmeer voor de geest halen.. en aangezien ik hem een erg goede acteur vind lijkt hetme toch heel sterk dat ikhet vergeten ben.. ook op imdb zie ik zijn naam er niet bijstaan.. kleine rol of niet.. imdb zou hem vastwel vermelden als hij in beeld is geweest..

Kan het me eerlijk gezegd ook niet herinneren

gaz
Het is echt heel kort misschien is die 3 minuten in beelt ofzo

Gast
geplaatst: vandaag om 22:34 uur

geplaatst: vandaag om 22:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.