menu

Film / Spoilers / Pulp Fiction (1994)

zoeken in:
Mik schreef:
Ik ga wel voor dat Ziel verhaal hoor. Ooit eens op internet een heel verhaal gelezen waarin dat alles werd uitgelegd. Kwam op mij wel goed over.

Ik vond het de grootste lariekoek die ik ooit las.

Dat je ziel altijd ontnomen wordt vanuit je nekwervel ofz,

Daar gaat het al. vaak beweert men ook nog dat zulks uit de bijbel komt. Ik heb dat hele verhaal van je ziel via je nek nog nimmer gehoord, alvorens dit lulverhaal opdook.

en dat Marcellus daarom daar die pleister heeft zitten

De acteur heeft daar een lelijke scar. Kijk maar in andere films.

Mician schreef:
(quote)

Nou, jatten vind ik dat niet.

Wat dan?
Dit gezien?:
http://us.imdb.com/Title?0111705

kappeuter (crew)
Goh, wist ik niet. Dit staat er bij City on Fire (Long hu feng yun):
'Chow Yun Fat plays an under cover cop who infiltrates a gang of jewel theives. He is envolved in a heist that goes wrong when the cops turn up and bullets begin to fly. Our hero is shot in the gut and everyone who is still alive return to a dissused warehouse and then proced to accuse everyone else and point their guns at each other. Several scenes and sections of dialogue, not to mention the plot, have been lifted wholesale by Quentin Tarantino for his film "Reservoir Dogs"'

Jos2 schreef:
(quote)

Ik vond het de grootste lariekoek die ik ooit las.

Dat ziel verhaal is ook gewoon lulkoek. Je kan net zo goed zeggen dat er de 23423423ste dimensie inzit en dat kan je vervolgens met onzin ook geen verdedigen want uit je nek komt vaak de 23423423ste dimensie en al helemaal als er een plijster overgeplakt wordt.

tom
Jos2 schreef:
(quote)

Wat dan?
Dit gezien?:
http://us.imdb.com/Title?0111705
Wat bedoel je hiermee Jos?

Mik
Ik pas

hans vd togt schreef:

die tarantino jat ALLES BIJ ELKAAR, waardeloos, (doel ik natuurlijk op city on fire en reservoir dogs)

het toeval wil dat je dit belachelijke bericht op mijn laatste verjaardag erop hebt gezet.

Als er iemand is die orginele verhalen schrijft is het tarantino. Weet je hoeveel films tarantino sinds jackie brown (97) had kunnen maken? tientallen. Hij deed dit niet, omdat hij geen orginele ideeen had. Dit geeft aan dat ie alleen films maakt als ie dus een goed idee heeft.

reservoir dogs is zijn eigen film, dus die opm slaat nergens op en city on fire heb ik lang geleden wel eens gezien. Weet er niet veel meer van, maar weet nog wel dat vergelijkingen getrokken kunnen worden. Dit houdt echter niet in dat ie gejat is. Noem 1 film die in de laatse 15 jaar is gemaakt en TOTAAL vernieuwend is.

Microcosmos.

Das gewoon een documentaire

mister blonde schreef:

het toeval wil dat je dit belachelijke bericht op mijn laatste verjaardag erop hebt gezet.

Als er iemand is die orginele verhalen schrijft is het tarantino. Weet je hoeveel films tarantino sinds jackie brown (97) had kunnen maken? tientallen. Hij deed dit niet, omdat hij geen orginele ideeen had. Dit geeft aan dat ie alleen films maakt als ie dus een goed idee heeft.

reservoir dogs is zijn eigen film, dus die opm slaat nergens op en city on fire heb ik lang geleden wel eens gezien. Weet er niet veel meer van, maar weet nog wel dat vergelijkingen getrokken kunnen worden. Dit houdt echter niet in dat ie gejat is. Noem 1 film die in de laatse 15 jaar is gemaakt en TOTAAL vernieuwend is.
'

ik vind inspiratie opdoen bij andere films geen propleem, en als het daarom niet een vernieuwende film is...hoor je me ook niet over! maar het overnemen van een verhaal en zelfs sommige scenes letterlijk hetzelfde in beeld brengen vind ik niet meer horen bij inspiratie opdoen... dat vind ik gewoon JATTEN!
het valt me nog mee dat hij mr blonde, orange etc. nog wel zelf heeft bedacht, en ik zal er niet van opkijken als er hier nu iemand op reageert die zegt dat het uit een andere film komt.

Ramon K
misterblonde schreef.........het toeval wil dat je dit belachelijke bericht op mijn LAATSTE verjaardag erop hebt gezet.

Ik hoop voor je van niet!

Microcosmos is niet gewoon een documentaire. Daarmee doe je de film onrecht. Maar goed, ik noemde ook maar wat om te illustreren dat niet elke film vernieuwend hoeft te zijn. Sterker nog, ik moet er niet aan denken. Dan zou ik na elke film het 'Lost Highway'-gevoel hebben en kom ik niet meer aan een gezonde nachtrust toe.

Aangezien de rode gloed lijkt mij het meest logische antwoord een hele hoop robijnen. das een rode edelsteen, toch?

Aangezien de rode gloed lijkt mij het meest logische antwoord een hele hoop robijnen. das een rode edelsteen, toch?

Inderdaad, en smaragd is groen...

Of een rode Tarzan™....

"...always *a* dildo, never *your* dildo"

mister blonde schreef:
Noem 1 film die in de laatse 15 jaar is gemaakt en TOTAAL vernieuwend is.

1;pi
2;donnie darko
3;seul de contre tous

Drie titels mag ook wel he.

In het koffertje zit de gouden inspiratie van Tarantino, en omdat het is gestolen in Pulp fiction kon hij niets verzinnen voor Reservoir Dogs en dus heeft hij die maar bij elkaar gejat. Die is gemaakt voor Pulp fiction, weet ik, maar Tarantino leeft al enkele jaren in de 23423423ste dimensie, en dan gebeuren zulke dingen.

Nu weet ik waarom uw nick Freud is...

Nee de echte Freud zou zeggen: "het maakt niet uit wat er in de koffer zit, je wilt toch alleen maar neuken."

Dus deze Freud is een poseur!

Noem 1 film die in de laatse 15 jaar is gemaakt en TOTAAL vernieuwend is.

Ik wou Tetsuo zeggen, maar heb jij even geluk dat die net 16 is geworden ...

wel funny...ben deze forum begonnen op 7 december 2002, 20:43 uur... en nu nog zware discussies...:-)

in het koffertje beste mense zit de ziel van marcellus want het eerste shot dat we van marcellus krijgen is er 1 van zijn achterhoofd waar pleisters op zitten en de ziel wordt altijd uitgezogen langs het achterhoofd en denk ook hieraan de code van het kofferje was 666--->de duivel dus en de 3 jongens waren de dienaars van de duivel en elke keer als iemand het zag konde ze geen woordne uitbrengen want de ziel is toch het mooiste aan de mens

Eindelijk een theorie waar ik vrede kan mee nemen...

Volgens mij zat er gewoon heel veel geld in....

Yak
Volgens mij zaten er kerstlichtjes in, die met een speciaal mechaniekje en een batterij aangingen zodra de koffer werd geopend.

Misschien was het licht al aan toen de koffer dicht zat. (Het koelkast-probleem.)

nice guy eddy schreef:

in het koffertje beste mense zit de ziel van marcellus want het eerste shot dat we van marcellus krijgen is er 1 van zijn achterhoofd waar pleisters op zitten en de ziel wordt altijd uitgezogen langs het achterhoofd en denk ook hieraan de code van het kofferje was 666--->de duivel dus en de 3 jongens waren de dienaars van de duivel en elke keer als iemand het zag konde ze geen woordne uitbrengen want de ziel is toch het mooiste aan de mens

Dit heb ik ook gelezen. Het is gewoon overduidelijk dat Tarantino de kijker naar deze beredenering stuurt, maar er verder eigenlijk helemaal niets mee bedoelt.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:36 uur

geplaatst: vandaag om 22:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.