menu

Film / Spoilers / Pulp Fiction (1994)

zoeken in:
Wat zit er in de koffer van Vincent en Jules?
ik was het ook al begonnen in de lijst, maar wat zit er nu in de koffer???? ik denk de diamanten van reservoir dogs (hebben we ook nooit gezien)

de mooiste theorie vind ik de ziel van Marcellus, een echt antwoord is er niet

Goud. De ziel van Marsellus vind ik klets, tis geen Lynch film.

Ramon K
Sluit ik me bij aan; diepere theorien zijn niet gepast hier.

geld en dope natuurlijk, wat anders. Ze haalden het bij de gasten op, die hun dope (of coke) niet betaald hadden.
Wat anders, zijn vuile wasgoed?

kos
Tja..beetje hetzelfde verhaal als bij Repo Man. Het is in principe onzin dat er zoiets lichtgevends in zit. Maar je kan er van alles bij verzinnen ja

Samual L. Jackson heeft 't ooit gezegd:

"All I saw was two lightbulbs and a battery"

Samual L. Jackson heeft 't ooit gezegd:

"All I saw was two lightbulbs and a battery"

raar want jackson (jules) heeft niet in de koffer gekeken!!!!

GerwinF
Er zit gewoon een hoop geld in...opgelost.

Ik denk dat er een wasmachine/droogtrommel combi in zit, vandaar die gloed.

Mik
Ik ga wel voor dat Ziel verhaal hoor. Ooit eens op internet een heel verhaal gelezen waarin dat alles werd uitgelegd. Kwam op mij wel goed over. Dat je ziel altijd ontnomen wordt vanuit je nekwervel ofz, en dat Marcellus daarom daar die pleister heeft zitten, en dan Jules een 2e kans krijgt omdat ie zijn leven gaat beteren, en dat die 3 mannetjes (Brad en kornuiten) de aanhangers van de duivel zijn enz. Ja, dat gaat er bij mij wel in.

En ook al is het allemaal gelul, dan vind ik het een leuk verzonnen verhaaltje, want zeg nou zelf, het is niet de inhoud van de koffer die deze film zo sterk maakt.

nogmaals die pleister zit er alleen omdat daar een litteken zat en dat vond meneer tarantino niet zo mooi dus hebben ze er een pleister overheen geplakt.

That's all!

tom
(Brad en kornuiten) de aanhangers van de duivel zijn enz. Ja, dat gaat er bij mij wel in.
de code van de koffer is 666, verwijst naar de duivel

A giant Royale with Cheese

Ja zo kan je in freddie got fingered ook wel verborgen boodschappen zien. Ik vind t allemaal lulkoek en ik ga pulp fuction echt niet bekijken als een Lynch film.

Mik
nogmaals die pleister zit er alleen omdat daar een litteken zat en dat vond meneer tarantino niet zo mooi dus hebben ze er een pleister overheen geplakt.

That's all!

Hoe kom je eigenlijk aan die info? Vind ik trouwens wel typisch iets voor Quintin

"My boss his dirty laundry"

volgens mij zeggen ze het gewoon op de dvd extra's

Mik
Tja, die heb ik dus niet. Maar dat is wel lachen dan ...

volgens mij zeggen ze het gewoon op de dvd extra's

en wat is het dan.

Mik

That's all!

O ik dacht dat ze op de DVD vertlede wat er in het koffertje zit

That's all!

dat willen ze je laten denken ja...

(quote)

Het koffertje in Pulp Fiction, het koffertje in Ronin... Allemaal hetzelfde; een McGuffin'.

In his 1966 interview with director-film critic, Francois Truffaut, Alfred Hitchcock said:
It might be a Scottish name, taken from a story about two man in a train. One man says
"What's that package up there in the baggage rack?"
And the other answers, "O that's a McGuffin."
The first one asks "What's a McGuffin?"
"Well" the other man says, "Its an apparatus for trapping lions in the Scottish Highlands."
The first man says, "But there are no lions in the Scottish Highlands," and the other one answers "Well then that's no McGuffin!" So you see a McGuffin is nothing at all.
In other words a McGuffin is a term for the device or plot element that catches the viewer's attention or drives the logic of the plot, especially in suspense films. According to Hitchcock, the McGuffin can be ignored as soon as it has served its purpose. Examples are the mistaken identity at the beginning of North by Northwest (1959) and the entire Janet Leigh subplot of Psycho (1960).

zo, over en uit...duidelijker antwoord kan ik niet krijgen!

Dus die Tarantino die jat gewoon van Hitchcock, bah.

die tarantino jat ALLES BIJ ELKAAR, waardeloos, (doel ik natuurlijk op city on fire en reservoir dogs)

hans vd togt schreef:

die tarantino jat ALLES BIJ ELKAAR, waardeloos, (doel ik natuurlijk op city on fire en reservoir dogs)

Nou, jatten vind ik dat niet.
Reservoir Dogs is notabene zijn eigen film

Maare.. even over dat koffertje.

Tarantino zei in een interview over Reservoir Dogs toen het ging over waar de titel nou eigenlijk voor stond, dat hij niks wou verklappen, omdat hij het leuk vond creatieve theorieen van mensen te horen.
Wanneer hij zei van, mjah, in negentien zoveel is dit en zo en zo dan is alle lol er ook gelijk af dus hij laat dit door de kijker bepalen.

Zo ook in Pulp Fiction en geef hem is ongelijk, want ik heb echt hele goede theorieen gehoord.
Het zou toch alle pret bederven wanneer hij zegt dat er een diamant inzat met een lichtje zodat je het goed kan bekijken.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:45 uur

geplaatst: vandaag om 22:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.