• 8.670.584 stemmen

Ontwikkeld door: Lior Raz, Avi Issacharoff, Lior Raz en Avi Issacharoff

Met onder meer: Lior Raz, Shadi Mar'i en Hisham Suliman

Oorspronkelijke taal: Hebreeuws

Release datum: zondag 15 februari 2015

Eerst uitgezonden op: Yes Oh (Israël)

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Fauda

Een gepensioneerde Israëlische top-agent besluit alsnog op zoek te gaan naar de Palestijnse militant die hij dacht gedood te hebben en veroorzaakt een keten van chaos. Het plan loopt al snel helemaal mis. Nu de gepensioneerde agent de smaak van actie geproefd heeft, smeekt hij of hij weer bij het team mag.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Social Media

Seizoenen

Komt er een Fauda seizoen 5?

Acteurs en Actrices

Meningen over Fauda

avatar van david bohm

david bohm

dinsdag 28 april 2020
Fauda seizoen 1 Bijzonder spannende serie over een speciale eenheid in de Palestijnse gebieden. Dit is al een interessant gegeven, ook zijn de personages in hun diversiteit vrij realistisch neergezet. Het acteerwerk is vrij goed. De beelden van de omgeving en de hele sfeer die wordt neergezet is fraai en boeiend te noemen. Al met al een aanrader.

walnuts

vrijdag 24 augustus 2018
Fauda seizoen 1 Wat een goede serie zeg Erg vlot en pakkend verhaald. Daarnaast zeer realistisch en soms erg hard en rauw. Interessante inkijk in het spel rond de inlichtingendienst van Israel en Palestina. Erg benieuwd naar seizoen 2. Ik las dat er zelfs een derde seizoen aan zit te komen.

f-ast

dinsdag 5 mei 2020
Fauda seizoen 1 Ik heb alle seizoenen bekeken en het is inderdaad erg spannend. Je zit soms echt op de puntje van je stoel en daarin zijn de makers in ieder geval geslaagd. Meestal bekijk ik ook van te voren wie de acteurs zijn en de reviews. Zo heeft de regisseur zelf gezegd dat hij met deze serie beiden kanten wil laten zien. Zowel van de Palestijnen als van Israël. Helaas wordt toch meer de kant (het verhaal) van de Joden getoond, als in the 'good guys' en de Palestijnen weg gezet als de slechterikken waardoor het niet echt geloofwaardig overkomt. Wel petje af voor alle acteurs, ondanks dat bijna iedereen van Joods komaf is, krijg je echter helaas niet echt het verhaal van de Palestijnen mee. Hierin vind ik persoonlijk dat de maker toch heeft gefaald.