Mijn Series +

Israƫl
Drama / Actie

ontwikkeld door Lior Raz en Avi Issacharoff
met Lior Raz, Hisham Sulliman en Shadi Ma'ari

Een gepensioneerde Israëlische top-agent besluit alsnog op zoek te gaan naar de Palestijnse militant die hij dacht gedood te hebben en veroorzaakt een keten van chaos. Het plan loopt al snel helemaal mis. Nu de gepensioneerde agent de smaak van actie geproefd heeft, smeekt hij of hij weer bij het team mag.

1. Aflevering 1
  10. Aflevering 10
  11. Aflevering 11
  12. Aflevering 12
avatar van hoffhaan
Geweldige serie over het conflict in Israel en de Palestijnse gebieden. O.a. over hoe de verschillende geheime diensten met elkaar omgaan. De serie gaat over een undercovergroep die probeert te infiltreren in een Palestijnse terroristenorganisatie. Je krijgt naar mijn mening een heel realistisch beeld van hoe er wordt om gegaan met dit conflict. De serie is op Netflix te zien. Een absolute aanrader. 4.5.

avatar van Robbie.T.
donmarko22 bedankt voor deze tip. Wat een DIJK van een serie! Het is interessant, spannend, hard en enorm vlot vanaf de eerste seconde. De afleveringen duren allemaal ongeveer 35 minuten waardoor het nergens begint te vervelen of onnodig gerekt wordt. Het acteerwerk is, over het geheel genomen, zeer sterk. Ik zat op het puntje van mijn stoel.

Goed he?! Bedankt voor de terugkoppeling. Je hebt de serie wel eerder afgerond dan ik, want ik moet nog 2 afleveringen. Maar dat gaat dit weekend wel lukken.

avatar van walnuts
Wat een goede serie zeg Erg vlot en pakkend verhaald. Daarnaast zeer realistisch en soms erg hard en rauw. Interessante inkijk in het spel rond de inlichtingendienst van Israel en Palestina.
Erg benieuwd naar seizoen 2. Ik las dat er zelfs een derde seizoen aan zit te komen.

avatar van joy4ever
Ik was hier niet zo kapot van. De serie kent wel een paar interessante scènes en plotwendingen maar ik vond het al met al helaas niet boeiend genoeg.

avatar van wimaroca
Nou ,de eerste aflevering gezien,maar dit viel niet tegen zeg!!

avatar van ZAP!
Interessant weetje (trivium?): The series was created by its lead role - Lior Raz and its screenwriter as both served in Israel's undercover unit in the Palestinian territories. (van de Imdb trivia).

O, en er komt een 3e seizoen van. Het verplaatst zich dan naar Gaza; zap!

Eigenlijk wel bizar dat deze serie gemaakt wordt in hetzelfde gebied terwijl de laatste incidenten er pas nog zijn geweest.

Echt een schitterde serie,lijkt 100% echt
De acteurs spelen geweldig !!!!
als ik de serie helemaak gezien heb,geef ik de sterren

Seizoen 1 nu afgekeken,
Wat een prachtige interessante serie is dit,en kijk uit naar seizoen 2

avatar van Thomas83
Meer een 24 of een Homeland dan een The Wire, waar ik de serie ook mee vergeleken heb zien worden omdat beide kanten van het conflict worden getoond. Dat is ook nog wel zo, maar de echte diepgang ontbreekt. Alles voelt ook wat voorspelbaar. De missies zijn vrij repetitief en als het de plot uitkomt is iedereen onzorgvuldig.

Verder vond ik de spanningen binnen het team ook wel bijzonder geforceerd. Vooral Boaz is irritant wat dat betreft. Dit zouden professionals moeten zijn. Vond de serie er ook wat goedkoop uitzien dit seizoen.

Moet wel zeggen dat elke aflevering wel focus heeft en vrij vlot is. Zonder wat soap hier en daar zou dat al helemaal zo zijn. Het is geen serie waarbij je je echt kan vervelen. 3.0*.

avatar van david bohm
Bijzonder spannende serie over een speciale eenheid in de Palestijnse gebieden. Dit is al een interessant gegeven, ook zijn de personages in hun diversiteit vrij realistisch neergezet. Het acteerwerk is vrij goed. De beelden van de omgeving en de hele sfeer die wordt neergezet is fraai en boeiend te noemen.
Al met al een aanrader.

david bohm schreef:
Al met al een aanrader.

Klopt helemaal maar seizoen is toch wel het beste seizoen.

Ik heb alle seizoenen bekeken en het is inderdaad erg spannend. Je zit soms echt op de puntje van je stoel en daarin zijn de makers in ieder geval geslaagd. Meestal bekijk ik ook van te voren wie de acteurs zijn en de reviews. Zo heeft de regisseur zelf gezegd dat hij met deze serie beiden kanten wil laten zien. Zowel van de Palestijnen als van Israël. Helaas wordt toch meer de kant (het verhaal) van de Joden getoond, als in the 'good guys' en de Palestijnen weg gezet als de slechterikken waardoor het niet echt geloofwaardig overkomt. Wel petje af voor alle acteurs, ondanks dat bijna iedereen van Joods komaf is, krijg je echter helaas niet echt het verhaal van de Palestijnen mee. Hierin vind ik persoonlijk dat de maker toch heeft gefaald.