• 8.978.860 stemmen

Genre: Drama

Ontwikkeld door: Jesse Armstrong

Met onder meer: Brian Cox, Kieran Culkin en Alan Ruck

Release datum: zondag 3 juni 2018

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk via HBO Max

Plot Succession

De familie Roy, bestaande uit Logan en zijn vier kinderen, is de eigenaar van het grootste media- en entertainmentbedrijf in de wereld. Wanneer Logan tachtig wordt en men verwacht dat hij met pensioen gaat, kondigt hij aan dat hij aan zal blijven als CEO van Waystar Royco. Dit zorgt voor de nodige onrust binnen de familie en niet iedereen gelooft dat Logan zuivere motieven heeft. Het is nog maar de vraag hoe de familie hiermee omgaat, welke gevolgen dit voor de toekomst van het bedrijf heeft en wat dit doet met de onderlinge relaties van de familie Roy.

Komt er een Succession seizoen 5?

Meningen over Succession

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

maandag 29 mei 2023
Succession seizoen 4 Ik ben sinds het eerste seizoen nooit echt een fanatieke volgeling geweest van het Succession fenomeen; plot technisch gezien heeft het mij nooit volledig kunnen boeien (veel telefoongesprekken, geheime deals in vergaderkamers over wie/wat gaat overnemen van welke onbewuste persoon, etcetera). De kracht van de serie ligt echter - en voor de meeste waarschijnlijk - in het vlijmscherpe dialoog geschreven door Armstrong en Co, en naarmate de seizoenen vorderden heb ik zelden een groep schrijvers gezien die zoveel plezier met hun karakters hadden om te kijken wie de slimste, scherpste of domste persoon in de kamer kon zijn; weergaloos om te zien. Voor mij persoonlijk is het niet 1 van de beste series uit de HBO stal, de kwaliteit balans tussen plot/dialoog was iets te vaak onevenwichtig gedurende 4 seizoenen, maar 100% begrijpelijk waarom anderen het wel zo beschouwen.

zaterdag 21 december 2019
Succession seizoen 1 Typische HBO-kwaliteit in dit familiedrama vol inktzwarte humor en achterbakse intriges. Je moet er even inkomen, maar dan heb je ook wel wat. Wat een geweldig akteerwerk en wat een heerlijke dialogen. De personages worden gaandeweg ook steeds interessanter. Dit smaakt zeker naar meer.

Forrest001_tv

vrijdag 7 april 2023
Succession seizoen 1 Ik moet ervan uitgaan dat het satire is, want volslagen over de top. Ik weet niet wie de kinderen heeft opgevoed, maar ze zijn te incompetent en ongeschikt om bij zo'n 'grote' corporatie te werken. Meer moeite heb ik met de uitvoering. Het geheel oogt kaal, er is weinig moeite gedaan om de decors op te vullen. Kale kantoren, een leeg ziekenhuis, dat rare spel in aflevering 2. Afijn, misschien wordt het later beter, maar ik ben gedurende seizoen 1 al afgehaakt. 2** voor Brian Cox.

Diederik58_tv

zaterdag 22 april 2023
Succession seizoen 4 I really enjoyed Dynasty squared. Now season 4 is on and I have watched the first 4 episodes. Unfortunately, the series can be compared to a piece of chewing gum that is stretched. The Roys don't get much more words out of it than questioning every opinion they have with a lot of hmm, breaking sentences and looking away. Of course still sun-drenched by f * ck (ing), s * ck, c * nt filled sentences. The slime balls and freeloaders in the series are doing their job. Unfortunately, there never comes a time when these figures are put aside. They probably already act as errand boys. It takes too long. The pace that characterized the series is gone. Endless bullshit. Hopefully the next episodes will be better.