• 11.303 nieuwsartikelen
  • 9.027.603 stemmen

Succession - Seizoen 3 (2021)

Show titel: Succession

Afleveringen: 9

Speelduur: 9 uur en 03 minuten

Ontwikkeld door: Jesse Armstrong

Met: Brian Cox, Jeremy Strong en Kieran Culkin

Datum van release: zondag 17 oktober 2021

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk seizoen 3 via HBO Max
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Succession

De familie Roy, bestaande uit Logan en zijn vier kinderen, is de eigenaar van het grootste media- en entertainmentbedrijf in de wereld. Wanneer Logan tachtig wordt en men verwacht dat hij met pensioen gaat, kondigt hij aan dat hij aan zal blijven als CEO van Waystar Royco. Dit zorgt voor de nodige onrust binnen de familie en niet iedereen gelooft dat Logan zuivere motieven heeft. Het is nog maar de vraag hoe de familie hiermee omgaat, welke gevolgen dit voor de toekomst van het bedrijf heeft en wat dit doet met de onderlinge relaties van de familie Roy.

Afleveringen Seizoen 3 (2021)

1. 1. Secession

17 oktober 2021 (58 minuten)

2. 2. Mass in Time of War

24 oktober 2021 (1 uur)

3. 3. The Disruption

31 oktober 2021 (59 minuten)

4. 4. Lion in the Meadow

7 november 2021 (59 minuten)

5. 5. Retired Janitors of Idaho

14 november 2021 (1 uur)

6. 6. What It Takes

21 november 2021 (59 minuten)

7. 7. Too Much Birthday

28 november 2021 (59 minuten)

8. 8. Chiantishire

5 december 2021 (1 uur en 04 minuten)

9. 9. All the Bells Say

12 december 2021 (1 uur en 05 minuten)

Gish

Eerst nog even de laatste afleveringen van seizoen 2 kijken, daarna kan het beginnen. Zin in. Weergaloos goede reeks tot nu toe.

Gish

Net aflevering 6 gezien, de aflevering waarin de nieuwe President van de VS wordt aangewezen door de elite, de beruchte 1%. Het gaat snel, de dialogen, oneliners en cynische grappen vliegen om je oren. Dit is scenario schrijven op zeldzaam hoog niveau. Maar volhouden en scherp blijven is wel een must.

Gish

En alweer het einde van opnieuw een briljant seizoen. De verknipte maar intense familie in optima forma. Scherpe vileine dialogen, onverwachte verhaallijnen en sarcastische humor. Prachtig in beeld gebracht. Voor mij een van de beste series van de afgelopen jaren. Op naar seizoen 4.

avatar van david bohm

david bohm

Een enorm goede serie blijft dit maar het niveau en het vuurwerk van de finale van seizoen 2 daar blijft Succession nu toch verre van. Logisch ook want die aflevering is misschien wel het beste dat ik de afgelopen jaren heb gezien in serieland.

Siobhan en Kendall en Greg zijn geweldig weer in seizoen 3.

De laatste twee afleveringen in Toscane zijn visueel aantrekkelijk maar ik vind ze inhoudelijk wat flauwtjes.

avatar van katja5

katja5

Net de laatste drie afleveringen gezien. Zoals de vorige seizoenen knappe plotwendingen, mooie beelden (Toscane hum) en briljant vertolkt, vooral door o.m. Kendall, Mattson en Logan. De finale aflevering viel wat tegen, maar wellicht was dit volgens de makers nodig om seizoen 4 een beetje spannend te houden.

Minpuntjes vond ik de veelvuldige dickpick scènes (dat Gerri dit tot op het laatst bleef pikken, anno 2022 ?) én die te lang uitgerokken bruiloft. Daarnaast stoort me het overdreven "schuldbesef" van Kendall, die daar bovenop ook nog steeds een gigantisch minderwaardigheidscomplex meezeult. En uiteraard de teleurstellende afloop, waarbij Tom zijn eigen vrouw een mes in de rug steekt.

avatar van james_cameron

james_cameron

IJzersterk derde seizoen, lekker urgent en opgefokt. Bepaalde personages komen lijnrecht tegenover elkaar te staan, wat uiteraard het nodige drama (en zwarte humor) met zich meebrengt. De dialogen zijn weer om van te smullen en dit keer zijn er mooie bijrollen van oa Adrien Brody en Alexander Skarsgard. Wanneer men de huidige kwaliteit weet vast te houden mag de serie van mij nog wel een paar seizoenen doorgaan.

avatar van Suitehome

Suitehome

Na een chaotische start komt S3 goed op gang. In het gebruikelijke vlotte tempo zien we opnieuw diverse prachtige locaties om sfeer en setting te veranderen. In dit geval worden de Toscane en de Italiaanse Meren aangedaan voor een bruiloft én zaken. De meest ingrijpende wijziging dit seizoen is de toon binnen de familieverhoudingen. Waar verbale ironie, cynisme en sarcasme common sense waren in S1 en S2, is de toon nu scherper en onaangenamer. Dit is grof verbaal geweld. Dat is jammer. Want zo gaat het laatste beetje lucht uit deze getormenteerde en dysfunctionele familie. Gelukkig blijft er meer dan genoeg te genieten. Zoals gebruikelijk volkomen over the top.

avatar van badfans69

badfans69

'Succession' Creator Jesse Armstrong Updates On Season Four - Deadline

The highly-anticipated latest series could air as soon as next year and Armstrong told a group of journalists at last night’s BAFTA TV Awards that the team is nearly there.

“We are just almost wrapping up the season,” he said.

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Wat een held die Greg. Die wurmt zich overal tussen en is altijd van de partij. Prachtig. Zeer sterkte serie, met stuk voor stuk fantastische personages en uitstekend acteerwerk. Vlijmscherp geschreven en constant boeiend. Een soort kruising tussen Mad Men en Game of Thrones. Ik dacht; ''kan mooi even vooruit met 3 seizoenen''. Nou die waren er zo doorheen gejaagd. Zo irritant dat je nu weer moet wachten op een nieuw seizoen. Ik beperk me maar weer tot de afgeronde series verder.

Heb zo'n vermoeden dat dit best wel in mn straatje past. Toch maar eens opduiken.

avatar van FlorisV

FlorisV

Leland Palmer schreef:

Greg The Egg is het type dat zich in de kast verbergt in de hoop dat de rest elkaar overhoop knalt, dan als enige overlevende de erfenis opstrijkt. Ongelooflijke meewaaier ook. Die scene waarin Wambsgans fysiek wordt met hem en hem uitdaagt is wel goed.

avatar van pampelonne

pampelonne

Ik vind de chemie tussen Tom en Greg gewéldig.

"you're my gregweiler"

zo goed gecast en geacteerd!

De rol van Kendall vind ik ook fenomenaal, dit moet een hele kluif geweest zijn voor acteur Jeremy Strong!

Ik las een interview met hem in GQ, hoe hij zich voorbereidde en hoe hij weer moest loskomen van deze rol.

dit is één van de beste series die ik de afgelopen 20 jaar heb gezien!

Bovenaan staat Twin Peaks

avatar van FlorisV

FlorisV

Deze vond ik het minste van alle 4 seizoenen. Soms erg moeilijk te volgen, er worden veel zaken gedaan en de manier waarop ze daarover praten was voor mij niet altijd helder. Wat hier wat meer mist is een soort spanningsboog. Na de heerlijke knaller waarmee seizoen 2 eindigde was dit een wat lauwe aftermath met een hoop gedraaikont en gekonkel van wie kiest wiens partij.

avatar van Partyboooi

Partyboooi

Toch wel minste tot nu toe. Blijft wel goed om naar te kijken of course, maar dat gedoe met Kendall....? Gaat nergens heen, dat bleek ook wel.

Nog niet echt zin om seizoen 4 te gaan kijken nu