• 8.985.232 stemmen

Succession - Seizoen 2 (2019)

Show titel: Succession

Ontwikkeld door: Jesse Armstrong

Met: Brian Cox, Alan Ruck en Kieran Culkin

Datum van release: zondag 11 augustus 2019

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk seizoen 2 via HBO Max

Plot Succession

De familie Roy, bestaande uit Logan en zijn vier kinderen, is de eigenaar van het grootste media- en entertainmentbedrijf in de wereld. Wanneer Logan tachtig wordt en men verwacht dat hij met pensioen gaat, kondigt hij aan dat hij aan zal blijven als CEO van Waystar Royco. Dit zorgt voor de nodige onrust binnen de familie en niet iedereen gelooft dat Logan zuivere motieven heeft. Het is nog maar de vraag hoe de familie hiermee omgaat, welke gevolgen dit voor de toekomst van het bedrijf heeft en wat dit doet met de onderlinge relaties van de familie Roy.

Afleveringen Seizoen 2 (2019)

1. 1. The Summer Palace

11 augustus 2019 (57 minuten)

Nog steeds in de war door wat er gebeurde tijdens de bruiloft van zijn zus, probeert Kendall het goed te maken met zijn vader, na zijn verraderlijke poging tot een overname. Logan’s bankier geeft hem ongezouten advies over de toekomst van Waystar Royco. Tom probeert zich te positioneren voor een nieuwe functie in het bedrijf, Shiv probeert te achterhalen of Logan een spelletje speelt over zijn opvolger.

2. 2. The Vaulter

18 augustus 2019 (56 minuten)

Roman en Kendall doen een "routine gezondheidscontrole" van nieuw mediamerk Vaulter om de toekomst van het bedrijf te bepalen. Tom geeft Greg de taak om rotzooi te vinden bij ATN, terwijl Greg zich afvraagt of de verdeelde mediawereld wel bij hem past. Connor en Willa houden een feestje om hun terugkeer in New York te vieren. Shiv brengt Tom op de hoogte van haar toekomst bij Waystar en over de campagne van Gil.

3. 3. Hunting

25 augustus 2019 (57 minuten)

Login informeert zijn sceptische managementteam over zijn plannen om Pierce nogmaals binnen te halen, een rivaliserend mediabedrijf en een van de meest gerespecteerde namen in de nieuwswereld, en haalt Frank terug om aan de deal te werken. Shiv is ervan overtuigd dat de overname een slecht idee is, en vraagt Tom dit aan Logan te vertellen tijdens een bedrijfsuitje in Hongarije. Greg is bang dat zijn ontmoeting met een Logan-biograaf zijn relatie met de familie zal schaden. De presidentiële aankondiging van Connor irriteert Logan.

4. 4. Safe Room

1 september 2019 (56 minuten)

Roman begint zijn zesweekse managementtrainingsprogramma in de Parks-afdeling en raakt geïrriteerd dat hij zoveel tijd moet doorbrengen met "normale mensen". Logan neem Shiv een dagje mee naar Waystar, wat Kendall en Gerri wantrouwig maakt. Connor en Willa gaan naar de begrafenis van een familievriend met een gecompliceerd verleden. Logan en Kendall regelen een geheime ontmoeting met PGM CEO Rhea Jarrell, terwijl controverse rondom een sterverslaggever leidt tot een chaotische dag bij het ATN-hoofdkwartier.

5. 5. Tern Haven

8 september 2019 (57 minuten)

Logan probeert de basis voor de overname van PGM te versterken tijdens een weekenduitje in het huis van de familie Pierce, waar Shiv, Roman en Connor hun zorgvuldig gecoördineerde rollen loslaten. Nu de familie Pierce zich afvraagt of een samenwerking met Waystar Royco hun erfgoed zal schaden, probeert Kendall om Naomi Pierce tijdens een nacht vol drugs te overtuigen.

6. 6. Argestes

15 september 2019 (55 minuten)

Logan bevindt zich tijdens een media- en bankuitje in de afrondende fase van een deal voor het kopen van de kranten en tv-stations van de familie Pierce, op het moment dat de deal vanuit een onverwachte hoek wordt bedreigd. Tom maakt zich zorgen over de nieuwe slogan van ATN op het moment dat hij vervelend nieuws van Greg te horen krijgt. Voor aanvang van een panel met de Roys zijn Kendall, Shiv en Roman het oneens over de te gebruiken aanpak voor het beperken van de schade.

7. 7. Return

22 september 2019 (56 minuten)

Shiv verschijnt zonder uitnodiging in de hoop om antwoorden van haar vader te krijgen, die haar heeft proberen te ontwijken, op het moment dat Kendall en Roman naar het VK worden gestuurd om te onderhandelen met hun moeder, Caroline. Logan vraagt Rhea om advies waarbij haar continue aanwezigheid de wenkbrauwen van de Roy-kinderen doet fronsen. Later krijgt Kendall te maken met de gebeurtenissen tijdens zijn laatste bezoek aan het VK. Bij zijn terugkeer in New York krijgt Tom tijdens een intern onderzoek met onverwachte druk te maken en moet Greg tot het uiterste gaan om zichzelf te beschermen.

8. 8. Dundee

29 september 2019 (57 minuten)

De volledige Roy-clan reist naar Dundee, Schotland, de geboortestad van Logan, voor de viering van het vijftig jarig jubileum in het bedrijf van Logan. Hier denkt Logan na over het verleden en de toekomst van het bedrijf en vraagt Shiv haar familie om hulp om de strijd aan te gaan met Rhea. Ewan geeft Greg een ultimatum voor het werken bij Waystar. Kendall wordt verliefd op Amber, een actrice in het toneelstuk van Willa. Het blijkt lastig om een voormalig werknemer het zwijgen op te leggen, wat de naaste omgeving van Logan zorgen baart.

9. 9. DC

6 oktober 2019 (58 minuten)

Waystar Royco bevindt zich vlak voor de aandeelhoudersvergadering in een lastige positie omdat een klokkenluider de krantenkoppen domineert, precies op het moment dat Logan, Kendall, Gerri en Tom getuigen voor het Congres en lastige vragen moeten beantwoorden van een vastberaden Gil Eavis. Shiv is eerlijk tegen Kira, een slachtoffer dat op het punt staat een sleutelgetuige te worden. In Turkije krijgt een zakelijke pitch van Roman een angstaanjagende draai.

10. 10. This Is Not for Tears

13 oktober 2019 (1 uur)

avatar van FlorisV

FlorisV

Hetzelfde hoge nivo als het eerste seizoen. Humor in vlotte dialogen gecombineerd met een klassieke slangenkuil van intriges binnen een machtige dynastie. Veel stinkende of wankele situaties uit het eerste seizoen leiden in dit seizoen tot vergaande gevolgen. Zeer verslavend wederom. Het hoogtepunt wordt voor de laatste aflevering bewaard: de Judaskus van Kendall.

avatar van badfans69

badfans69

Een terechte winnaar bij de Golden Globes

avatar van david bohm

david bohm

Echt goed deze serie. Het ziet er allemaal fraai uit, de personages zijn interessant en de dialogen van hoog niveau.

avatar van james_cameron

james_cameron

Nog wat sterker dan het toch al niet misselijke eerste seizoen, met name omdat je ditmaal meer betrokken bent bij de personages. De verhaallijnen en dialogen zijn hier ook echt top. Alle akteurs zijn gegroeid in hun rol en eisen ieder op hun manier de aandacht op. Heel slim ook om in vrijwel iedere aflevering de hele familie bij elkaar te zetten; op die momenten is de serie op zijn best. Pijnlijk grappig, met de nadruk op zowel de pijn als de grappen.

avatar van lang pee

lang pee

Heb de eerste serie niet zoveel punten gegeven, ik was duidelijk fout, iedereen kan fout maken. Vanaf de tweede reeks ben ik verslaafd aan deze serie, heb de serie op één zondag gezien.....

avatar van Suitehome

Suitehome

Misschien net iets minder dan het sublieme S1, maar er blijft meer dan genoeg te genieten. Zoals Holly Hunter (in de rol van Rhea Jarrell) bijvoorbeeld, de opnieuw vertrouwde en geweldige cast en de vileine dialogen. Ik vind het een vondst om steeds reisjes en uitstapjes in de serie te laten plaatsvinden, waarin huis en kantoortuin worden verlaten. Het zorgt voor frisse en mooie locaties, nieuwe karakters en nieuwe problemen; bankrupt them! En zo is ook S2 geslaagd tot op het bot.

avatar van pampelonne

pampelonne

lang geleden dat ik zo'n goeie serie heb gezien!

de karakters zijn levensecht.

je leeft echt met ze mee.

Tom en het gekke neefje, Greg, hebben een geweldige chemie.

Zij zijn mijn favorieten.

avatar van eldorado

eldorado

De f*cking en de f*,ck you's beginnen me nu wel te vervelen. Waar dat voor nodig is , is mij een raadsel. Verder een prima serie

avatar van eldorado

eldorado

In tegenstelling tot andere meningen hier vind ik het tweede seizoen een stuk minder. Tot aflevering 7 had ik het idee om niet meer verder te kijken. Omdat er weinig gebeurde en het te veel van hetzelfde werd.Gelukkig maakte het einde wat goed. Daarom weer benieuwd naar seizoen 3.

Holy shit wat een einde.

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)

Halverwege het seizoen vind ik het tot nu wel minder dan seizoen 1. Het is me iets te grotesk geworden, met name aflevering 3 vond ik erg ongeloofwaardig en daarmee ook matig. Wel benieuwd hoe het verder gaat, de hoge score kan ik voorlopig nog niet helemaal plaatsen dus hoop op een geweldige tweede helft.