• 8.985.972 stemmen

Ontwikkeld door: Lior Raz, Avi Issacharoff, Lior Raz en Avi Issacharoff

Met: Lior Raz, Hisham Suliman en Shadi Mar'i

Oorsprong: Israël

Datum van release: zondag 15 februari 2015

Eerst uitgezonden op: Yes Oh (Israël)

Plot Fauda

Een gepensioneerde Israëlische top-agent besluit alsnog op zoek te gaan naar de Palestijnse militant die hij dacht gedood te hebben en veroorzaakt een keten van chaos. Het plan loopt al snel helemaal mis. Nu de gepensioneerde agent de smaak van actie geproefd heeft, smeekt hij of hij weer bij het team mag.

Afleveringen Seizoen 1 (2015)

15 februari 2015 (41 minuten)

Doron ontdekt dat Abu Amed aanwezig zal zijn op het huwelijk van zijn broer en gaat samen met zijn oude team op een geheime missie. Het plan loopt al snel helemaal mis.

22 februari 2015 (31 minuten)

Doron heeft de smaak van actie geproefd en smeekt Moreno of hij weer bij het team mag. Ondertussen besluit Amal dat ze een marteldood wil sterven om haar man te wreken.

1 maart 2015 (34 minuten)

Abu Ahmed is afhankelijk van Walid om een directe vergeldingsaanval te organiseren. Doron en Nurit gaan undercover om hun target in het nauw te drijven.

8 maart 2015 (33 minuten)

Doron wil Shirin winnen voor zijn zaak, Abu Ahmed riskeert zijn leven om zijn vrouw te zien en Moreno stuurt het team overdag op een gewaagde missie.

15 maart 2015 (37 minuten)

Een officier probeert Abu Ahmed uit zijn schuilplaats te lokken. Ali verdedigt zich tegen vermoedens dat hij onbetrouwbaar is. Boaz legt met het team een hinderlaag.

22 maart 2015 (34 minuten)

Doron krijgt de schuld van de rampzalige hinderlaag en neemt het heft in eigen handen. Hij vraagt het tea om samen op missie te gaan en dingen recht te zetten.

29 maart 2015 (38 minuten)

Terwijl Moreno het team probeert op te sporen, bijt Doron zich nog meer vast in Shirin. Hij neemt drastische maatregelen om gevangenen te ruilen.

5 april 2015 (34 minuten)

Vlak na een gevangenenruil verdwijnt Doron. Walid spreekt Abu Ahmed aan over zijn tactiek en de baas van Moreno dreigt met de ontbinding van het team.

12 april 2015 (34 minuten)

Terwijl de achterdocht tussen Abu Ahmed en zijn vrienden toeneemt, doet Doron alsof hij een zelfmoordterrorist wil worden om zo gevaarlijk dichtbij zijn target te komen.

19 april 2015 (33 minuten)

Doron krijgt onverwacht bezoek terwijl hij wacht op nieuws over zijn lot. Abu Ahmed legt zijn plan uit waarmee het machtsevenwicht in de regio kan veranderen.

26 april 2015 (34 minuten)

De bazen van Doron geven hem toestemming om zijn plan uit te voeren, maar hij ontdekt de prijs die zijn familie heeft betaald voor zijn obsessie voor Abu Ahmed.

3 mei 2015 (34 minuten)

Terwijl het team Doron probeert te helpen tijdens een missie in het hol van de leeuw, neemt Walid een besluit dat grote gevolgen kan hebben.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

Geweldige serie over het conflict in Israel en de Palestijnse gebieden. O.a. over hoe de verschillende geheime diensten met elkaar omgaan. De serie gaat over een undercovergroep die probeert te infiltreren in een Palestijnse terroristenorganisatie. Je krijgt naar mijn mening een heel realistisch beeld van hoe er wordt om gegaan met dit conflict. De serie is op Netflix te zien. Een absolute aanrader. 4.5.

diaan bedankt voor deze tip. Wat een DIJK van een serie! Het is interessant, spannend, hard en enorm vlot vanaf de eerste seconde. De afleveringen duren allemaal ongeveer 35 minuten waardoor het nergens begint te vervelen of onnodig gerekt wordt. Het acteerwerk is, over het geheel genomen, zeer sterk. Ik zat op het puntje van mijn stoel.

avatar van donmarko22_mm

donmarko22_mm

Goed he?! Bedankt voor de terugkoppeling. Je hebt de serie wel eerder afgerond dan ik, want ik moet nog 2 afleveringen. Maar dat gaat dit weekend wel lukken.

avatar van walnuts

walnuts

Wat een goede serie zeg Erg vlot en pakkend verhaald. Daarnaast zeer realistisch en soms erg hard en rauw. Interessante inkijk in het spel rond de inlichtingendienst van Israel en Palestina.

Erg benieuwd naar seizoen 2. Ik las dat er zelfs een derde seizoen aan zit te komen.

Ik was hier niet zo kapot van. De serie kent wel een paar interessante scènes en plotwendingen maar ik vond het al met al helaas niet boeiend genoeg.

wimaroca_mm

Nou ,de eerste aflevering gezien,maar dit viel niet tegen zeg!!

Interessant weetje (trivium?): The series was created by its lead role - Lior Raz and its screenwriter as both served in Israel's undercover unit in the Palestinian territories. (van de Imdb trivia).

O, en er komt een 3e seizoen van. Het verplaatst zich dan naar Gaza; zap!

Eigenlijk wel bizar dat deze serie gemaakt wordt in hetzelfde gebied terwijl de laatste incidenten er pas nog zijn geweest.

Echt een schitterde serie,lijkt 100% echt

De acteurs spelen geweldig !!!!

als ik de serie helemaak gezien heb,geef ik de sterren

Seizoen 1 nu afgekeken,

Wat een prachtige interessante serie is dit,en kijk uit naar seizoen 2

Meer een 24 of een Homeland dan een The Wire, waar ik de serie ook mee vergeleken heb zien worden omdat beide kanten van het conflict worden getoond. Dat is ook nog wel zo, maar de echte diepgang ontbreekt. Alles voelt ook wat voorspelbaar. De missies zijn vrij repetitief en als het de plot uitkomt is iedereen onzorgvuldig.

Verder vond ik de spanningen binnen het team ook wel bijzonder geforceerd. Vooral Boaz is irritant wat dat betreft. Dit zouden professionals moeten zijn. Vond de serie er ook wat goedkoop uitzien dit seizoen.

Moet wel zeggen dat elke aflevering wel focus heeft en vrij vlot is. Zonder wat soap hier en daar zou dat al helemaal zo zijn. Het is geen serie waarbij je je echt kan vervelen. 3.0*.

avatar van david bohm

david bohm

Bijzonder spannende serie over een speciale eenheid in de Palestijnse gebieden. Dit is al een interessant gegeven, ook zijn de personages in hun diversiteit vrij realistisch neergezet. Het acteerwerk is vrij goed. De beelden van de omgeving en de hele sfeer die wordt neergezet is fraai en boeiend te noemen.

Al met al een aanrader.

david bohm schreef:

Al met al een aanrader.

Klopt helemaal maar seizoen is toch wel het beste seizoen.

avatar van f-ast

f-ast

Ik heb alle seizoenen bekeken en het is inderdaad erg spannend. Je zit soms echt op de puntje van je stoel en daarin zijn de makers in ieder geval geslaagd. Meestal bekijk ik ook van te voren wie de acteurs zijn en de reviews. Zo heeft de regisseur zelf gezegd dat hij met deze serie beiden kanten wil laten zien. Zowel van de Palestijnen als van Israël. Helaas wordt toch meer de kant (het verhaal) van de Joden getoond, als in the 'good guys' en de Palestijnen weg gezet als de slechterikken waardoor het niet echt geloofwaardig overkomt. Wel petje af voor alle acteurs, ondanks dat bijna iedereen van Joods komaf is, krijg je echter helaas niet echt het verhaal van de Palestijnen mee. Hierin vind ik persoonlijk dat de maker toch heeft gefaald.