ad

Met onder meer: Sofia Helin, Thure Lindhardt en Kim Bodnia

Oorspronkelijke taal: Zweeds

Release datum: 21 september 2011

Over Bron

Als er een misdaad gepleegd wordt rond de brug die Zweden en Denemarken verbindt, moeten de Zweedse en Deense politie samenwerken om de daders te pakken. Dit betekent dat de briljante maar eigenaardige Saga Norén uit Malmö en de vriendelijke gezinsvader Martin Rohde uit Kopenhagen partners worden.

Seizoenen

Komt er een Bron seizoen 5?

Acteurs en Actrices

Alle Media

Meningen over Bron

avatar van brawljeff

brawljeff

zondag 14 januari 2018
Bron seizoen 3 Wat was dit weer een heerlijk seizoen. Wat mij betreft is dit ook het meest geslaagde seizoen qua spanning en karakterontwikkeling. Het grootste verschil is het feit dat ATTENTION: SPOILER ALARM!
Martin is ingeruild voor nieuwkomer Hendrik. Een personage dat eigenlijk net zo verknipt is als Saga zelf, en dat werkt uitstekend. Ik heb de dader in geen enkel seizoen door gehad, maar ik vond de ontknoping dit keer wat logischer en spannender neergezet. De acteur die Freddie Holst speelt was ook goed.

Erg veel zin in het volgende seizoen. Met dit einde en alle veranderingen in het leven van Saga zit er nog genoeg verhaal in om een mooi einde neer te zetten.
avatar van Bottleneck

Bottleneck

maandag 26 december 2016
Bron seizoen 1 Erg goede serie. In een bepaald opzicht heeft het iets weg van Se7en (ATTENTION: SPOILER ALARM!
de motieven vanuit maatschappijkritiek, maar dat blijkt een façade te zijn). Het concept van het kat-en-muisspel tussen dader(s) en politie is perfect uiteengezet, namelijk zonder al teveel zijplotjes, maar de focus houdend op de tweestrijd.

Ik heb een zwak voor dat concept waarbij de dader(s) lange tijd onbekend blijven en hier kunnen veel films die hetzelfde proberen, niet tegenop. Verder in bijna alle facetten goed (acteerwerk, het sfeertje, de personages, cliff hangers, wreedheid en spanning). Prima ook dat er wat humor in zit zoals de non-verbale reacties van Martin op Saga.

Verder niet te lang nadenken over de opzet ATTENTION: SPOILER ALARM!
van de moorden want het is godsonmogelijk om die zo perfect uit te voeren. Gelukkig sta je daar vanwege het tempo niet bij stil. Tien afleveringen zijn ook prima, niet té langgerekt.

Heb genoten van The Bridge ATTENTION: SPOILER ALARM!
met een bijna iconische dader, alleen zo halverwege heeft dit seizoen een dipje.