ad

Seizoenen: 4 seizoenen

Afleveringen: 8

Datum van release: maandag 1 januari 2018

Bron

Afleveringen Seizoen 4 (2018)

1. Aflevering 1

Het hoofd van het Deense migratiekantoor wordt op een brute wijze vermoord. Haar moord staat in verband met een controversiële uitzetzaak. Henrik Sabroe heeft de hulp nodig van zijn collega en vriendin Sega Norén, maar zij zit in de gevangenis voor de moord op haar moeder.

2. Aflevering 2

Henriks belangrijkste aanwijzingen in de zaak leiden hem naar een radicale, linkse groepering met de naam Red October en de asielzoeker Taariq, die is verdwenen. Hij realiseert zich dat hij zijn verdwenen dochters nooit gaat vinden, totdat iemand interesse in dit mysterie begint te tonen.

3. Aflevering 3

Henrik en Saga denken dat Taariq en de vermiste radicaliseringsexpert iets verbergen. Ze werken samen om de waarheid te achterhalen. Ze zijn het niet eens over de methode om met de dakloze meisjes om te gaan.

4. Aflevering 4

Taariq herkent een auto die met de zaak te maken heeft. Sega denkt dat er meer moorden gaan komen en Henriks pogingen om de dakloze meisjes te helpen zorgen voor een teleurstelling.

5. Aflevering 5

Het aantal verdachten in het onderzoek wordt steeds groter en er zijn een aantal onthullingen over het Sonnings koppel. Lillian staat onder grote druk van de Deense politieautoriteiten, die snel een arrestatie willen zien.

6. Aflevering 6

Henrik denkt de connectie tussen alle slachtoffers gevonden te hebben. Op hetzelfde moment is de kloof tussen hem en Saga groter dan ooit. Een onverwachte bevinding wordt gezien als een nieuwe aanwijzing in de zaak.

7. Aflevering 7

Het onderzoek naar Tommy gaat verder en Solveig weigert nog steeds om mee te werken. Ze praat nog steeds niet met Sega of Jonas. De vraag is hoe lang ze haar nog vast kunnen houden om bewijsmateriaal te verkrijgen.

8. Aflevering 8

Terwijl ze rennen voor hun leven proberen Julia en Ida om Henrik te contacteren om te vertellen wie de moordenaar is. Hoewel Saga de moordenaar op het spoor is, is de vraag of het werkelijk allemaal is zoals het lijkt.

brawljeff

Seizoen 4 start op 1 januari op de Scandinavische zenders en zal het laatste seizoen zijn. Dit seizoen zal zich meer, in tegenstelling tot het vorige seizoen, in Denemarken afspelen.

[feest emoji]!!!

Ik heb zo'n vermoeden dat dit plaatje niet bij dit seizoen hoort..

brawljeff

kos klopt, voor zover ik weet is er nog geen seizoensposter, alleen een Facebookbanner. Vandaar dat je hier de algemene serieposter ziet

• 20880 berichten

Heerlijke tv

Mwa, de eerste twee episodes alweer iets teveel toevalligheden..

Niet echt een aanrader als je bang bent voor clowns...

Aflevering 6 toch wel weer aardig. Veel zaken die vooraf nogal vergezocht leken blijken dat toch niet.

En uiteindelijk toch weer heel jammer dat het is afgelopen..

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Weer een prima deel deze 4de. Goeie sfeer, alleen zat ik zelf al snel op het goeie spoor, had gehoopt dat ik het fout zou hebben.

Kos schreef:

Ik heb zo'n vermoeden dat dit plaatje niet bij dit seizoen hoort..

Jawel, die afbeelding staat ook op beide discs.

Dogie_Hogan

De Blu-ray release bevat t.o.v. de vorige 3 seizoenen nu maar 2 discs, dus 4 x 60 minuten per disc, wat helaas ten koste is gegaan van de geluid- en vooral beeldkwaliteit, zeg maar op VHS/DVD niveau, en derhalve ook veel minder kijkgenot. Ook het doosje is ditmaal is erg low-budget; de prijs echter niet! ,

Voor het seizoen als zodanig een score IMDB *9,5/10, maar voor de transfer en verpakking een *1,5/10!

Dogie Hogan schreef:

Jawel, die afbeelding staat ook op beide discs.
Dat ging nog over een oudere poster. Heb onlangs deze (bron Tvdb) ingestuurd.

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Prima vierde en naar verluidt laatste seizoen, waarin bepaalde langer lopende plotlijntjes netjes worden afgerond en zich uiteraard een reeks nieuwe gruwelijke moorden aandient. Eén en ander steekt wederom vernuftig in elkaar en het is vaak weer erg spannend, al lijkt de rek er tegen het einde een beetje uit te zijn. De leuke personages zorgen er gelukkig continu voor dat alles de moeite waard blijft. Evenwel goed dat de reeks hiermee ten einde komt.

Dogie_Hogan

@james_cameron. "de rek is er uit", en dit seizoen is al 2 episodes korter dan de vorige 3. Verder lijkt in voorlaatste aflevering de moordzaak opgelost, maar toch niet. Dit is in seizoen 2 idem dito.

Ben nu seizoen 1 t/m 3 aan het herkijken en dan vallen toch weer andere dingen op. Tegen de gevel bij de ingang van politiebureau Malmö staan in alle 3 seizoenen steeds dezelfde 2 damesfietsen met mandjes voorop bijvoorbeeld. Of dit in dit seizoen ook het geval is moet ik nog ff checken (heb de Blu-ray uitgeleend). Kans zal klein zijn, omdat er ditmaal amper in Zweden is gefilmd.

avatar van Teejey_mm

Teejey_mm

Dat was het dan. Ik heb The Bridge uitgekeken met een dubbel gevoel. Op zich een weer een goed seizoen, van het niveau van seizoen 3, al ging dit wel echt van een 6 naar een 9 . Jammer dat dan juist aflevering 7 uiteindelijk intenser was dan aflevering 8, en ook dat er niet écht een einde is. Wel weer een ijzersterk script, leuke nieuwe karakters zoals Frank, Astrid en die zusjes.

Gek dat Saga me juist beu werd, die ik in het begin geweldig vond. Zoals ik op MovieMeter aangaf, kon ik het niet serieus meer nemen. Ze lijkt van een lichte autist in seizoen 1 naar een doorgedraaide gek in seizoen 4 te zijn veranderd. Henrik was uiteindelijk een hele goede vervanger van Martin, die ik toch wel graag langer had gezien. Ook de overige uitgebalanceerde vaste cast over de 4 seizoenen gaat niet vervelen, zonder echte positieve of negatieve uitblinkers.

Audiovisueel toch wel speciaal. Ben sowieso groot fan van het Scandinavische thriller sfeertje, en daarvoor zit je bij The Bridge wel goed. Soundtrack is ook fijn, zeker die van de intro brengt de spanning er meteen in. Het speciale is vooral dat ik weet dat dit een unieke serie is omdat ik zelf een half jaar in Kopenhagen heb gewoond. Blijft bijzonder en gaaf de stad zo terug te zien.

avatar van hilversum3_mm

hilversum3_mm

BBC 2 is vanaf begin mei dit seizoen aan het uitzenden.

• 2071 berichten

Vanaf 21 juli op NPO2 te zien (20.00u-22.00u).

• 2071 berichten

Toch maar een (1e) recensie. Grootste probleem bij Bron en vaak ook andere misdaadseries is dat men de spanning er geforceerd in wil houden en er daarom veel vergezochte en vreselijk toevallige zaken in moet proppen. Het is allemaal meestal wel verklaarbaar, maar toch...

De drama-kant van de serie verloopt daarentegen erg naturel. Saga gaat door een hel en Sofia Henin weet dit perfect gestalte te geven en hetzelfde gaat op voor Henrik / Thure Lindhardt. De keuze om haar een abortus te laten doen + haar verklaring aan Henrik, vind ik wel een misser. Er zit een zekere logica achter misschien, maar toch schat ik Saga zo in dat ze op dit punt van haar relatie met Henrik hem op z'n minst van tevoren zou inlichten.

Vooral vanwege het uitstekende drama in deze reeks kom ik toch weer op 4,5* uit.

Of de rek eruit is, vind ik moeilijk te zeggen. Het is wel een mooi einde als het dan toch afgelopen moet zijn.

brawljeff

Vanaf 1 januari eindelijk te zien op Netflix!

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Erg sterk laatste seizoen. Deze en het tweede seizoen zijn voor mij het beste van The Bridge. Ook hier weer erg moeten lachen. Een goed verhaal, mooie twists, voldoende spanning. Erg jammer dat het er nu opzit. Fantastische serie.

avatar van FAC73_mm

FAC73_mm

De afgelopen week dit seizoen en daarmee Bron/Broen afgekeken. Moest op het eind toch wel wat traantjes wegpinken. Erg genoten van deze serie en de mooie beelden van Kopenhagen, een stad die me zeer zeer lief is. Over een tijdje de serie nog maar een keer kijken.

avatar van donmarko22_mm

donmarko22_mm

Prima seizoen. Alleen vreemd dat er een hoofd opgegraven wordt dat nog volledig intact is na 2 jaar ....kleinigheidje.

avatar van cor1946

cor1946

Wat is dit toch een geweldige serie met goed acteer werk van alle acteurs.

avatar van panax

panax

geweldig seizoen 4

wat een topserie !!

wat een personage is saga noren

maar verder ook een geweldige cast

henrik is weer een waardig opvolger van martin

mooie beelden ,zieke moorden !!

avatar van T.O.

T.O.

Toch wel van een constant niveau gebleven deze serie. De klad die er een beetje in kwam na steeds weer theatrale seriemoordenaars werd mettertijd gecompenseerd door een geslaagde dramatische uitdieping van de belangrijkste karakters. Het dramagehalte is in dit laatste seizoen dan ook het hoogste. Het acteerwerk is over de gehele linie altijd opvallend goed en hetzelfde geldt in zekere mate voor het scenario, hoewel je als kijker niet vies moet zijn van een stevige portie misdaadserieclichés.

avatar van trebremmit

trebremmit

Deze serie werd per seizoen beter en dit laatste seizoen is wat mij betreft het beste. Jammer dat het afgelopen is. Nu afkicken.