menu

Film / Spoilers / Pulp Fiction (1994)

zoeken in:
Mescaline (moderator)
Zouje een screenshot kunnen maken en hier willen posten ?

gaz
Ik zal het proberen

Aan welke scene ongeveer? Zal ik ook eens kijken.

Kan het me nauwelijks voorstellen. Het is natuurlijk wel duidelijk dat Tarantino wilde doen blijken alsof Travolta en Madsen broers zijn, door ze dezelfde achternaam te geven. Maar Madsen in Pulp? Volgens mij niet...

gaz
zal de scene even vertellen twee meisjes en vic vega zitten in de badkamer zitten ze over een tong priecing te praten zegt vic vega waarom ze dat heeft ze zegt is goed voor pijpen,en op de Tarantino site staat dat vic en vincent broers zijn

Mescaline (moderator)
Welke scene is het ongeveer..? welk gedeelte van de film?

gaz
volgens mij ergins in het begin

gaz
volgens mij in de badkamer van die drugs verkoper

Mescaline (moderator)
Kijk hem binnenkort opnieuw.. misschien nogwel deze week.. dan ga ik eens goed opletten of je moet een screenshot willen maken? zowiezo wil ik pulp fiction nogwel herkijken binnenkort.. al 2 x gezien maar zat al de 2de keren veel tijd tussen

gaz
Ik ga hem ook nog maar een keer kijken

gaz
als je bij imdb kijkt bij de mensen die er in spelen zie je wel helemaal onder aan staan ''women in the bathroom'' dat is dat meisje van die piercing

Pastichio Rocker
- Michael Madsen zit niet in Pulp Fiction, het is namelijk John Travolta (Vincent) die dat vraagt.
- Vincent en Vic Vega zijn inderdaad broers. Tarantino had een tijdje het idee om een film te maken over de avonturen van The Vega Brothers.
- Die 2 meiden zijn Rosanna Arquette (Jody, de vrouw van Lance) en Bronagh Gallagher (Trudi).

gaz
Dan heb ik me vergist

Vond het al zo raar dat mijn geheugen me zo hard in de steek liet.

gaz
Maar ga hem toch voor de zekerheid nog een keer kijken kijken of ik gelijk heb

Dat heb je niet...

gotti schreef:
Dat heb je niet...

100.000% zeker geen gelijk nee. Simple as that.

madsen zit niet in pulp fiction!!! no way. pulp fiction is mijn lievelingsfilm en heb hem al tamelijk veel gezien en hij komt daar nooit in voor, you need to get your facts straight... gaz

desteven007
Er zijn 3 personen uit Reservoir Dogs die in deze film spelen namelijk Tim Roth, Harvey Keitel en Steve Buscemi.

combi
desteven007 schreef:
Er zijn 3 personen uit Reservoir Dogs die in deze film spelen namelijk Tim Roth, Harvey Keitel en Steve Buscemi.
nope fout, Steve Buscemi niet, wel tarantino himself.

Art
Buscemi zit er zeker weten in! Wel een piepklein rolletje als ober (die Buddy Holly lookalike) maar hij doet echt wel mee!

combi
oh, leuk nooit geweten.

Ik begrijp niet waarom Vincent Vega zijn machinegeweer in het appartement laat liggen en hij naar de wc gaat, waarom neemt hij het dan niet bij zich ?

Zit jij gemakkelijk op het wc met een machine geweer?

halfieralphie
Ik heb hier veel gelezen over de ziel van marcellus theorie, en argumenten gehoord.
Zelf denk ik dat het echt een twist is die er opzettelijk in gezet is (vanwege alle verwijzingen naar zielen/duivel etc)

Ik heb nog een argument dat ik hier nog niet gelezen heb, en toch ook wel erg sterk is naar mijn mening:

Later in de film blijkt dat één van de jongens in het appartement zich verstopt heeft in de badkamer met een revolver. Op gegeven moment springt hij tevoorschijn, schiet al zijn kogels op de gangsters en mist alles.
Travolta's personage zegt nu dat ze geluk hebben gehad, maar jackson zegt dat het een 'act of god' moet zijn geweest. Dit is ook een heel sterk punt vind ik, want de gangsters zijn in weze een ziel aan het redden, het meest mooie en waardevolle dat er is. Hierom zijn de gangsters 'beschermd' tegen de duivel(handlanger) door god.
Als vic laterin het appartement wordt neergeschoten, is de ziel al gered, dus maakt het niet uit (voor god) dat hij dood is.

Dit is voor mij de doorslag dat de theorie wel waar moet zijn (al is het meer een soort van hidden story en hoef je het niet door te hebben om de film te waarderen)

Voordat ik deze theorie doorhad vond ik het ook een heel vaag deel van de film, het sloeg namelijk nergens op, de jongen komt al vaker in beeld, wachtend op het moment dat hij de gangsters kan verrrassen en dan als het eenmaal zover is MIST HIJ ALLES waarna hij wordt doodgeschoten...

De ziel theorie vult de leegte die hier te vinden was perfect aan.

Metalfist schreef:
Zit jij gemakkelijk op het wc met een machine geweer?

Nee niet echt, maar slim is het toch ook niet om je machine geweer in het appartement te laten liggen, of zit jij gemakkelijk met een paar kogels in je buik?

Mescaline (moderator)
halfieralphie schreef:
Ik heb hier veel gelezen over de ziel van marcellus theorie, en argumenten gehoord.
Zelf denk ik dat het echt een twist is die er opzettelijk in gezet is (vanwege alle verwijzingen naar zielen/duivel etc)

Ik heb nog een argument dat ik hier nog niet gelezen heb, en toch ook wel erg sterk is naar mijn mening:

Later in de film blijkt dat één van de jongens in het appartement zich verstopt heeft in de badkamer met een revolver. Op gegeven moment springt hij tevoorschijn, schiet al zijn kogels op de gangsters en mist alles.
Travolta's personage zegt nu dat ze geluk hebben gehad, maar jackson zegt dat het een 'act of god' moet zijn geweest. Dit is ook een heel sterk punt vind ik, want de gangsters zijn in weze een ziel aan het redden, het meest mooie en waardevolle dat er is. Hierom zijn de gangsters 'beschermd' tegen de duivel(handlanger) door god.
Als vic laterin het appartement wordt neergeschoten, is de ziel al gered, dus maakt het niet uit (voor god) dat hij dood is.

Dit is voor mij de doorslag dat de theorie wel waar moet zijn (al is het meer een soort van hidden story en hoef je het niet door te hebben om de film te waarderen)

Voordat ik deze theorie doorhad vond ik het ook een heel vaag deel van de film, het sloeg namelijk nergens op, de jongen komt al vaker in beeld, wachtend op het moment dat hij de gangsters kan verrrassen en dan als het eenmaal zover is MIST HIJ ALLES waarna hij wordt doodgeschoten...

De ziel theorie vult de leegte die hier te vinden was perfect aan.

Haha een heel verhaal achter de film.. nou ik geloof er niksvan.. dat er zo diepe betekenis achter alles zit.. zo kan je bij iedere film wel wat vinden

halfieralphie
Mescaline schreef:
(quote)

Haha een heel verhaal achter de film.. nou ik geloof er niksvan.. dat er zo diepe betekenis achter alles zit.. zo kan je bij iedere film wel wat vinden

Als je op alle details gaat letten die deze theorie ondersteunen denk ik dat je vast ook wel een vermoeden krijgt dat er toch wel iets waar van is.

Wat denk jij dan trouwens dat de reden moet zijn dat die gast gewoon alles mist, nadat hij toch wel heel vaak in beeld is gekomen ? (en natuurlijk de reactie van Jackson's personage)

Overigens is die duivel-theorie natuurlijk niet het belangrijkste punt van de film, maar ik vind het toch wel een geniale hidden story

Ik zeg trouwens niet dat het zeker waar is hoor, alleen dat ik zo onderhand wel ben overtuigt

combi
halfieralphie schreef:
(quote)

Als je op alle details gaat letten die deze theorie ondersteunen denk ik dat je vast ook wel een vermoeden krijgt dat er toch wel iets waar van is.

voor detail onzin zie mullholland dr.

Wat denk jij dan trouwens dat de reden moet zijn dat die gast gewoon alles mist

act of god
geniale hidden story

wat is er zo geniaal aan buiten dat het gewoon onzin is die hele theorie

Ik zeg trouwens niet dat het zeker waar is hoor, alleen dat ik zo onderhand wel ben overtuigt
welllus niettus wellus niettus wellus niettus wellus niettus.

Mescaline (moderator)
Idd Combi moetjou gelijk geven.. dat stuk dat die gozer zowat zijn hele geweer leeg schiet en hun rustig blijven staan is pure humor! en blijft leuk hoevaak ikdie scene ook zie.. voorderest verwacht ik er geen achterliggende gedachte bij
En dat koffertje? tjah waarschijnlijk gewoon iets van goud of whatever..
De kijker ziet nooit wat er nou precies in zit.. maar misschien heeft tarantino datookwel expres gedaan.. zodat de mensen die overal wat achterzoeken kunnen blijven discuseren over deze film haha

Gast
geplaatst: vandaag om 06:38 uur

geplaatst: vandaag om 06:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.