The Temptations (1998)

Drama / Muziek

geregisseerd door Allan Arkush
met Charles Malik Whitfield, D.B. Woodside en Terron Brooks

Otis Williams is een begaafde muzikant die ervan droomt om zijn eigen band te stichten. Na een lange zoektocht heeft hij de juiste mensen gevonden en al gauw hebben ze als The Temptations hun eerste bescheiden successen.

Mik
Geen zin om van 23.00u tot 2.30u naar the Temptations te luisteren hoor, goeie muziek... maar wel slaapverwekkend

avatar van De Knip
Mik:

Zoals RTL4 al een tijdje doet:

MINISERIE.

Mik
Whehe, ok dan

dan is het wel te doen. Sterker nog, ik ben d'r al aan bezig !

Fantastische film

Ik weet niet wat jullie zeuren - een van de beste muziekdocumentaires die ik ooit gezien heb. En die muziek - 1000x beter dan de bagger van tegenwoordig. Wat een toppertje dit - die ga ik tot mijn dood nog vele malen zien. 10*

avatar van weaselweasel
Mooie film.
Maar jesus, wat een treurig verhaal zeg. Het eerste uurtje is fantastisch en uplifting, daarna zie je eigenlijk 2 uur lang deceptie na deceptie.
Interessant om te zien natuurlijk, maar ik word er toch wel droevig van

De soundtrack is het eerste uur ook veel beter, maar dat komt natuurlijk omdat The Temptations na '72 alleen nog maar kutmuziek hebben gemaakt. Kom je niet onderuit

avatar van Fran
Dit is wel een hele uitgebreide muziekdoc / film maar wel heel goed. Alle stereotype gebeurtenissen die een band kan gebeuren zijn de Tempations wel een keer overkomen: iemand door misgedrag uit de band zetten, alcoholisme, vreemdgaan tijdens het touren, iemand die lichamelijk niet meer mee kan komen maar zich vol laat spuiten met pijnstillers, de scene met een balende bandlid die vanaf een bar moet toekijken hoe de groep waar hij uit is gestapt heel succesvol is geworden ....

Ze hebben dus erg veel meegemaakt en dat maakt dat er terecht een film over hun leven is gemaakt. Het verhaal bleef ook wel boeiend ook al duurde de film zo lang. Alleen het einde vond ik wel een beetje langdradig worden. Vanaf de reunie zeg maar, toen zag je ze nog een aantal keer optreden maar toen was het verhaal eigenlijk wel afgelopen. Dat had iets sneller mogen verlopen.

Het stukje waarin ze "papa was a rolling stone" voor het eerst zongen vond ik steengoed met de scene's van de aftakelende bandleden ertussendoor. Het is me alleen een raadsel waar Blue nou eigenlijk aan overleden is. Dat lieten ze niet zien.

Wel een aanrader hoor, deze film. Vond het erg leuk om eens in de keuken van Motown te kijken.

met een wordt GEWELDIG
ken de temptation kwa muziek en zangers vrij goed,het verhaal is goed in mekaar gezet.
muziek geweldig