Hans Zimmer: Live in Prague (2017)

Verenigd Koninkrijk
Muziek / Documentaire

geregisseerd door Tim Van Someren
met Hans Zimmer, Yolanda Charles en Michael Einzinger

In 2017 maakte componist Hans Zimmer een wereldtournee langs 44 steden in Europa, de Verenigde Staten, Canada en Azië met 72 musici, inclusief een koor, een symfonieorkest en zijn eigen 21 man sterke band. Van "Pirates of the Caribbean" en "The Lion King" tot "The Dark Knight"-trilogie en "Inception", Hans Zimmer versterkte veel succesfilms muzikaal. Zo werkte hij onder andere met grote regisseurs als Ridley Scott, Michael Bay en Christopher Nolan. Deze concertverfilming is een registratie van de liveshow in de O2 Arena in de Tsjechische hoofdstad Praag en een interview met de componist zelf over zijn werk.

avatar van thomzi50
Documentaire kan ik dit toch moeilijk noemen: het is een volledige registratie van Hans Zimmers concert in Praag, dat overigens identiek is aan zijn concert in bijvoorbeeld Ahoy, Nederland. Geen enkele tekst, niemand komt aan het woord, en om de een of andere reden had ik daar wel op gehoopt. Vind het zo wel heel simpel, hoewel het efficiënt in beeld is gebracht.

avatar van DiamondsRealDeal
''...een interview met de componist zelf over zijn werk'' zoals omschreven in de synopsis hierboven klopt niet. Het is (gelukkig) alleen het concert, geen interviews.