Armored (2009)

2,81

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Nimród Antal
met Columbus Short, Matt Dillon en Laurence Fishburne

Ty Hacket (Columbus Short) heeft net zijn ouders verloren, woont samen met zijn broertje en kan eigenlijk niet rondkomen. Ty is net aan de slag bij een waardetransportbedrijf en is goed bevriend met Mike Cochrone (Matt Dillon). Wanneer Mike samen met nog een aantal collega's hun slag willen slaan door een eigen gepantserde transportwagen te overvallen moeten ze Ty wel overtuigen om ook mee te doen om hun plan te laten slagen. Ty moet er eerst niks van weten, maar zijn situatie laat hem geen keus. Hij heeft geen geld en de 42 miljoen die ze van plan zijn te stelen zullen voor een betere toekomst zorgen. Hij is overtuigd en doet mee, ware het niet dat hun hele ''waterdichte'' plan gigantisch misloopt...

120 BERICHTEN 14 MENINGEN
avatar van qwatje
geplaatst: 19 juli 2010, 11:58 uur [permalink]
Aardige film, maar met weinig 'suspense'. je zag alles van mijlenver aankomen.
Daarom komt hij, ondanks dat hij prettig wegkijkt niet boven de 2,5*

avatar van mnrk
geplaatst: 21 juli 2010, 19:30 uur [permalink]
Een film met zo'n cast aan acteurs mag op voorhand al niet slecht zijn.

De film zelf is dan ook niet slecht maar ook niet geweldig, het is gewoon prima vermaak. Verhaal is erg simpel en lekker standaard.

leuke actie film om gezien te hebben ๐Ÿ™‚

avatar van DragQueen
geplaatst: 1 augustus 2010, 11:43 uur [permalink]
Matige actiefilm, die met zijn middelen niet het optimale rendement weet te halen. als je acteurs als reno, fishburne en dillon weet te strikken, mag je ietsje meer verwachten. de film is vrij voorspelbaar, en verloopt volgens het standaard patroon. verder is de actie wel vermakelijk. 2,5 ster.

avatar van CRu
CRu
geplaatst: 11 augustus 2010, 02:39 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Standaard onfeilbare overval gaat toch mis, Inclusief alleen de good guy blijft alleen over, en die wilde eigenlijk al niet mee doen. Maar vanwege zijn familie, die er plotseling ook bij betrokken wordt... Niet vervelend om naar te kijken, maar echt blij word je d'r ook niet van.
Wel aardig in beeld gebracht allemaal.

avatar van i.Ron S.
geplaatst: 27 augustus 2010, 11:00 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een film die veel belooft maar nog voor halfweg is het verhaal al op en wordt het het zoveelste heldenverhaaltje.
Men heeft hier een superactiecast maar ze hadden even goed een bende b-acteurs kunnen nemen. Wat mannen als Fishburne en Reno hier moeten doen is 10 keer niks. Dan heb je die gast van Prison Break nog die maar 1 gezichtexpressie lijkt te hebben. Ook de rol van Matt Dillon heeft weinig om het lijf.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
geplaatst: 28 november 2010, 01:52 uur [permalink]
Potentie onbenut.

Ondanks dat deze heist-movie erg aardig begint, komt de klad er al snel in. Met zo een aardige cast is dat extra pijnlijk. Halverwege is al het realisme zoek en de creativiteit verdwenen. Jammer, want het plot kent genoeg potentie. De uitwerking is echter belabberd.

Doorsnee.

geplaatst: 20 december 2010, 02:22 uur [permalink]
Er zat veel meer in deze film, zeer goede cast maar alles was zo voorspelbaar...

avatar van Simoensk
geplaatst: 31 januari 2011, 04:22 uur [permalink]
1 van de slechste films met een goede cast. Hoe kun je in godsnaam zo'n slecht verhaal bedenken en daarvoor eventjes enkele top acteurs inschakelen en die nog zo ver krijgen om in deze film te willen meedoen.

avatar van Dennissssss
geplaatst: 23 februari 2011, 00:03 uur [permalink]
Redelijk filmpje, beetje simpel allemaal. Veel bekende acteurs maar ze doen er zo weinig mee. Hier had veel meer ingezeten.

avatar van helleke
geplaatst: 9 maart 2011, 17:17 uur [permalink]
Ik vond dit (ondanks de weinig lovende recensies) wel een redelijk goeie film, ook al omdat ze het niet al teveel rekken qua speelduur.

Geen moment verveeld, en de acteerprestaties waren goed zonder meer.
3 sterren.

avatar van aburex
geplaatst: 11 april 2011, 10:14 uur [permalink]
Aardig misdaad thrillertje. Had nochtans beter verwacht met deze goede cast. Toch enkele spannende momenten.

geplaatst: 10 mei 2011, 11:42 uur [permalink]
Braaf middelmatig actieverhaal. Het begin is niet slecht maar al snel stort de film in: geen enkele verrassing en je wacht tevergeefs op wat spanning. Ook de karakterrollen worden keer op keer vernield. Jammer voor de cast.

avatar van Decec
geplaatst: 20 mei 2011, 22:13 uur [permalink]
Vergeten op te nemen..brr ๐Ÿ˜

avatar van b00ts
geplaatst: 20 mei 2011, 22:36 uur [permalink]
Voorspelbaar ..... waardeloos verhaal.... "gauke" hierboven zegt het precies goed. Vandaar dat ik me ook maar aansluit bij zijn sterren.....

avatar van nightbreed
geplaatst: 22 mei 2011, 12:49 uur [permalink]
Best wel vermakelijk, maar natuurlijk weet je op een bepaald moment precies wie er als winnaar uit de bus zal komen. Jammer dat ze niet wat meer voor de dramakant hebben gekozen, dan had het allemaal niet zo zwart/wit hoeven zijn.

avatar van Gang_Star
geplaatst: 22 mei 2011, 13:26 uur [permalink]
Cast is nog het grootste pluspunt aan deze film. Helaas bevat de film weinig actie en de vaart wil er ook nauwelijks inkomen.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst: 24 mei 2011, 11:44 uur [permalink]
Toch in ieder geval twee verrassingen. Ten eerste zien we Laurence Fishburne nu eens niet als koele hautaine leider zoals in Event horizon, The matrix en Assault on Precinct 13, maar als "loose cannon", en dat deed hij met evenveel overtuiging. Ten tweede vond ik het verfrissend om nu eens een actiefilm zónder up-tempo-Pirates OTC- dan wel Bourne-muziekgolven te zien. Ik vond de muziek zeker in het begin heel spannend, hij deed me steeds denken aan Angel van Massive Attack. Weet iemand of dat nummer op een gegeven moment ook ècht wordt gebruikt? Op internet kan ik er in ieder geval niets over vinden.

avatar van akira124
geplaatst: 22 juni 2011, 18:54 uur [permalink]
Aan de cast had het niet hoeven liggen.... Helaas is er vanuit de sturende kant veel te weinig gebeurt. Desondaks toch redelijk vermakelijk.

avatar van m1701
geplaatst: 21 juli 2011, 20:00 uur [permalink]
Vond het toch een zeer aangename en verrassende film.
Acteerwerk was erg goed.
Ja heb me zeker vermaakt en heeft me absoluut positief verrast!!
Zeker moeite waard om te kijken

geplaatst: 25 juli 2011, 19:17 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een B film die, ondanks een aantal grote namen, nergens het niveau van een redelijke B film overstijgt.
Het gegeven van een aantal medewerkers van een waardetransportbedrijf die zelf 42 miljoen stelen gecombineerd met zoveel bekende acteurs, daar moet een geweldige film van te maken zijn. Waarom komt men dan niet verder dan dit gedrocht? Waarbij een te groot deel van de film wordt gevuld met zinloos gehamer op scharnieren?

avatar van Minotaures
geplaatst: 30 juli 2011, 22:01 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
''The more things change, the more they stay the same.''

Een redelijke film.

Dit is weer wat anders dan een groepje criminelen die banken of een waardetransport beroven. Hier gaat het om medewerkers van een bekend transportbedrijf.

Het is inderdaad een verhaal met potentie, wat niet helemaal goed wordt uitgewerkt. Zo'n belangrijk en gevaarlijke baan, waar je allerlei waardevolle documenten en miljoenen aan geld transporteert, brengt je toch in verleiding om er wat mee te doen en je kennis over het bedrijf en transportwijze toe te passen door het naar je voordeel te laten werken.

Personages zijn best te doen, met name Ty, een oorlogsveteraan die het op een voorwaarde doet, Mike (Dillon) is het brein en de 'aanvoerder', Baines (Fishburne) als losse kanon en andere personages vertolkt door bekende acteurs waaronder Reno en Ward.

Het duurde even voor het echt op gang kwam, dus wat betreft tempo valt het allemaal mee. Maar het was wel een opbouw van ruim 30 minuten, dus dat maakte je extra nieuwsgierig naar wat er komen gaat. Er zitten wat spannende moment, zoals een achtervolging, jagen op een getuige en het confronteren van een agent. Qua realisme is het best te doen, zoiets lijkt me realistisch om te gebeuren bij een groep beveiligers die een grote verleiding niet kunnen weerstaan. Alleen lijkt het me zeer sterk dat ze er zonder kleurscheur vanaf willen komen, waar ze hier overtuigd zijn om het wel te lukken.

Ondanks een goed aanwezigheid van een bekende cast, is het uitwerken van het verhaal niet echt geweldig goed. Hier had inderdaad wat meer ingezeten.

Toch nog een redelijke wegkijk misdaad voor een saaie avond.

avatar van FrisoBoei
geplaatst: 10 december 2011, 23:29 uur [permalink]
Het laatste deel van de film zorgde er voor dat hij het kijken waard is, maar echt goed is hij niet.

avatar van lars-pixar
geplaatst: 12 december 2011, 15:59 uur [permalink]
Allemaal wel leuk verzonnen maar de film moet het echt hebben van de tussen stukken die de film hoog houden ook de cast stelt weinig voor zelfs Jean Renno heeft een matige rol en pas ook niet in het plaatje net als Matt Dillon die het toch redelijk doet.

Het is dat de film vermakelijk is anders kreeg deze een 1 als ster.

avatar van Decec
geplaatst: 13 december 2011, 22:25 uur [permalink]
Een leuke actiefilm...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel bekende acteurs Matt Dillon, Jean Reno, Laurence Fishburne en
Fred Ward spelen wel goed...
Mooi HD kwaliteit...
Prima achtergrond muziek (Dolby Digital)...
Geen saaie avond...

avatar van Bibelonseberg
geplaatst: 30 december 2011, 23:04 uur [permalink]
Goeie actiefilm, geen moment verveelt.

geplaatst: 1 juni 2012, 22:22 uur [permalink]
nah een film als er zoveel van zijn

avatar van Insignificance
geplaatst: 7 juni 2012, 19:58 uur [permalink]
Fris ogend filmpje met zwakke, soms storende muziekkeuzes, een schamel script en grote namen die totaal geen indruk maken. De verhoudingen tussen het clubje komen nergens uit de verf, maar vooral de enorme goedzak die van de hoofdrol wordt gemaakt is een doorn in het oog. Ruim een half uur zit je te kijken naar een overdaad aan dramatische bagage (u móét hem sympathiek vinden) om Ty maar in de overval te betrekken. De gebruikelijke twijfel lijkt nergens op en ook tijdens de overval blijft het een plat filmpje dat nergens bijzonder is en redelijk bol staat van de twijfelachtige momenten. Duffe film.

avatar van T-man
geplaatst: 19 november 2012, 01:47 uur [permalink]
Aardige actie film, niet verheffend, niet te veel van verwachten aan spanning want spannend wordt het nooit. Het is een redelijk vermaak en best het kijken een keer waard.

geplaatst: 10 december 2012, 08:23 uur [permalink]
Iemand die je net kent vragen om mee te doen met een overval van 42miljoen. Vreemd! Als je al zo medogenloos bent om mensen af te maken dan vraag je het toch niet ๐Ÿ˜œ? Zodra je de overval inzet knal je hem neer, weer minder mensen om je 42miljoen mee te verdelen! ๐Ÿ‘

geplaatst: 14 september 2014, 23:18 uur [permalink]
Aardig.

Antal is een beetje uit de schijnwerpers verdwenen. Er leek hem een leuke toekomst weggelegd, maar de laatste jaren niet zoveel meer van gehoord. Nu was zijn Predators verfilming ook niet al te best, toch heeft de man genoeg talent om hem nog een paar kansen te geven.

Deze film is best leuk, vooral het begin dan. De setup, het groezelige stijltje, de ruwe karakters. Zelfs Fishburne valt te pruimen, toch een zeldzaamheid. Het gaat alleen mis wanneer de film halverwege (bewust) begint te ontsporen.

De snelheid verdwijnt uit de film en er komt niet zoveel in de plaats. Echt spannend of benauwd wil het niet worden, waarmee het allemaal maar gezapig naar een flauw einde toeloopt. Een beetje onzin mag best in dit soort films, maar naar het einde toe wordt er iets teveel goodwill verlangt van de kijker.

Jammer, want er zat genoeg leuks in. Antal's laatste toch maar eens opsnorren.