Mia et le Lion Blanc (2018)

Alternatieve titels: Mia and the White Lion | Mia en de Witte Leeuw

Frankrijk

geregisseerd door Gilles de Maistre
met Daniah De Villiers, Mélanie Laurent en Langley Kirkwood

De elfjarige Mia verhuist met haar ouders naar Zuid-Afrika. Daar krijgt ze een bijzondere band met de welp Charlie. Gedurende drie jaar groeien ze samen op. Wanneer het meisje veertien jaar wordt ontdekt ze dat haar vader Charlie wil verkopen aan trofeejagers. Mia ziet geen andere uitweg dan te vluchten met haar dierenvriend.

• Vanaf donderdag 4 juli in de bioscoop

Mooi gemaakte film. Het verhaal raakt je wel, maar soms mikt men iets te sterk op het sentiment. De vriendschap tussen de leeuw en het meisje is heel bijzonder, ook in werkelijkheid: ze groeiden samen op en ontwikkelden een sterke band. De film werd, met tussenpozen, over een periode van bijna drie jaar opgenomen, je ziet dus zowel het meisje als de welp opgroeien. Desondanks zijn niet alle scènes even geloofwaardig, met name tegen het slot als de leeuw die nooit jagen heeft geleerd, eenmaal vrijgelaten plots, en zonder veel problemen, een prooi vangt en doodt. Maar in het algemeen een positief gevoel bij deze familiefilm

***½ uit 5

avatar van DreamTech
Prachtige film en ja verwonderd mij ook niets dat opnames zolang duurden als dat meisje in het echt met die leeuw opgroeide want vroeg mij al af je gaat daar niet zo maar even naast staan of mee om al met al mooie film !!

scherpschutter schreef:

Iets met een spoiler alert?

Los daarvan: Ook huiskatten die na de eerste jaren te zijn opgegroeid en na verhuizing ineens de beschikking hebben over een groot jachtterrein komen met allerlei prooien binnen waarvan je geen idee hebt dat ze in de buurt wonen. Nu wil ik een leeuw niet direct gelijk stellen aan een huiskat, maar helemaal vreemd hoeft het niet te zijn; er zit veel jacht-gedrag in het instinct van die beesten.

Vanaf 4 juli in de bioscoop (In the Air)

avatar van DreamTech
davey400 schreef:

Iets met een spoiler alert?

Zo is dat ik heb zelf 1 F1 Bengaal ( uit Maleisie) laat die nou niet een kip zien of een stukkie kip word hij gek En ik heb 5 bengalen maar de andere 4 zijn F4 bengalen die geven er niet om