A Dog's Journey (2019)

Komedie / Drama

geregisseerd door Gail Mancuso
met Kathryn Prescott, Dennis Quaid en de stem van Josh Gad

Bailey leidt een goed bestaan op de boerderij bij Ethan en diens vrouw Hannah en heeft er een leuk nieuw speelvriendinnetje bij: Ethans kleindochter CJ. Maar dan besluit CJ’s moeder Gloria de baby weg te halen. Terwijl Bailey zich voorbereidt om zijn huidige leven in te ruilen voor een nieuw leven, maakt hij de belofte aan Ethan waar om CJ terug te vinden en haar te beschermen.

Vanaf 13 juni in de bioscoop (eOne)

avatar van John Milton
Ik denk hoe kán dat, ik heb deze toch al gezien? maar dat was A Dog's Purpose (2017).

John Milton schreef:

Het wordt nog verwarrender, deze komt later ook nog uit:
A Dog's Way Home (2019)

avatar van John Milton
lol, ja die zag ik gisteren verschijnen op de pindakaas idd. Ik denk dat ik wel zonder kan.

Wat het bij deze nog verwarrender maakt is dat Dennis Quaid blijkbaar ook weer meedoet!
Edit: huh, maar dit is een remake?
Edit 2: ah, vervolg!

avatar van huppelepup
kappeuter schreef:
Het wordt nog verwarrender, deze komt later ook nog uit:
A Dog's Way Home (2019)

Dit is een totaal andere film, weliswaar over een hond, maar met slechts één leven.
Overigens is die voor hondenliefhebbers een aanrader!

avatar van teigertje
Weergaloos en schitterend, een must see voor iedereen, die een dierbare heeft verloren.

M A S T E R P I E C E.

Met een fantastische cast en prachtige film muziek.

Eens in de zoveel tijd komt er een bijzondere film,en dit is er zo een.

Ontroering, humor, alles is raak

na die lofzang ga ik wel heel zuur klinken, maar het moet maar

Echt een herhalingsoefening, wat mij betreft. Ja, het is een soort van sequel, maar de gelijkenissen zijn zo treffend dat je het bijna een remake zou kunnen noemen.

Net als bij zijn voorganger blijft Bailey, Bailey, Bailey! reïncarneren, wederom is het flink sentimenteel en is Josh Gad's voice-over (die de gedachten van de hond uitspreekt) voor mij wat problematisch.

Maar: ook hier wint mijn hondenliefhebberij het van de baggerdialogen en het zoete, ongeloofwaardige script.

avatar van hannes64
John Milton schreef:
na die lofzang ga ik wel heel zuur klinken, maar het moet maar

Je kan dit uiteraard wel een remake noemen, want deze hond gaat ook steeds dood en komt vaak gerëincarneerd als een totaal andere hond, en word in A Dog's Purpose ook 'Bossdog' genoemd.
Ik dacht al, dit komt me wel heel bekend voor dat de hond nog even op de rug springt van z`n eigenaar in `t begin om nog even een platte football uit de lucht te happen.
Hetzelfde als in A Dog's Purpose. Precies dezelfde reïncarnatie-film......mmer een sequel werd er verteld.
En ik vond ze allebei even goed.

hannes64 schreef:

En ik vond ze allebei even goed.
Ja toch wel? Ik vond deze net iets minder dan zijn voorganger, maar dat kan ook aan mij hebben gelegen.

avatar van Chelsea94
Leuke film om te zien. Het verhaal gaat verder zoals A Dog's Purpose is geeindigd, zelfde concept. Het verhaal zelf vond ik iets minder dan het vorige deel, ook was het nieuwe er wat af. Leuke film maar toch ietsje minder dan deel 1.

avatar van schumacher
Ooo, ik dacht het al, ik zeg allee, ik heb al zo'n film gezien, dat is hier hetzelfde haha, blijkt dus een vervolg te zijn.
Was niet slecht maar het nieuwe is er toch vanaf en daardoor was het een beetje minder dan de vorige maarja, ik heb zelf een hond dusja... dan kijk je en vind je bepaalde scenes wel leuk en in sommige herken je jezelf met je hond.

Natuurlijk is het verhaal totaal onrealistisch en is de geloofwaardigheid ver te zoeken.
De ontmoetingen tussen de hoofdpersonages en de honden als rode draad in deze film zijn belachelijk ver gezocht en vrijwel onmogelijk. De loterij van 5 miljoen win je makkelijker.
En toch wederom is deze "A Dog's Journey" een heerlijke film die mij helemaal weet in te pakken.
Behalve de vertederende en verbroederende scenes met de honden weet de film ook te boeien met thema's in de relationele sfeer. Er gebeurt veel met de betrokkenen personen in dit verhaal.
En hoe cliche matig het ook allemaal is ( inclusief een aantal personages) is dit weer een heerlijke film geworden waarin alles simpelweg klopt. Zin in een 100% feelgood filmpje, dan zit je geramd bij deze
"A Dog's Journey".
4*/4.5*

Mierzoete film zit bomvol clichés en sentimenteel gedoe. Maar niet onaardig uitgevoerd.

Mierzoet idd, maar best genietbaar.

avatar van Psycho-M
Herhaling van zetten dit vervolg op a dog's purpose.
Het stijgt net iets boven het hallmark feelgood movie concept uit, maar dan ook net.
Maar ach, een leuke hondenfilm op zijn tijd moet kunnen.

avatar van Brabants
A Dog's Journey is een film zoals die al vaker is gemaakt. Het bevat een vast stramien wat slechts een herhaling blijkt te zijn van zetten. Mierenzoet en boordevol clichés. Als je van het genre houdt dan weet je wat je te wachten staat. Dan zal deze film ook zeker niet teleurstellen.

Mancuso maakt een mooie kopie.

Deze sequel oogt bijna identiek aan het eerste deel. Da's niet zo evident, met een andere regisseur aan het roer, anderzijds was het vorige deel ook wel eigen genoeg om redelijk eenvoudig wat key elementen te kopiëren, zodat het al snel weer vertrouwd aanvoelt.

Beste aan deze films is dat ze het vele drama toch makkelijk weten te bedwingen door er een zeer luchtig toontje overheen te gooien. Een combinatie die erg fout kan aflopen, maar hier gewoon erg goed werkt. Zo is het allemaal wel érg toevallig en ook érg sentimenteel, maar kan deze film dat best hebben.

Wel jammer is dat er 10 minuten extra bijzitten en dat het zijdrama soms net wat teveel aandacht krijgt. Een serieus drama is dit absoluut niet, dus hoef je dat er ook niet van te maken. Verder wel weer gewoon een fijn tussendoortje. Misschien net iets minder dan het eerste deel, maar niet zo opvallend dat het echt in een scoreverschil uit te drukken valt.

Maar deel 3 mogen ze nog wel even op zak houden, heb wel het gevoel dat ik het nu zo ongeveer gezien heb.

avatar van Phantasm
Drama, emotie, humor en nog meer van deze dingen in deze lieve hondenfilm, prachtig gemaakt.

avatar van Baboesjka
Erg leuk vervolg op A dog’s purpose. Ik kwam er makkelijk in, het sleepte mij mee en het verhaal vind ik mooi. Natuurlijk lijkt het erg op zijn voorganger, maar dat stoorde mij niet. Misschien iets te zoet, maar ik heb me er prima mee vermaakt. 4*