ad

Met onder meer: Sigourney Weaver, Felicity Jones en Lewis MacDougall

Releasedatum: 1 januari 2016

• Google Play Bekijk via Google Play

Over A Monster Calls

"Stories are wild creatures."

Na de scheiding van zijn ouders woont de 12-jarig Conor (Lewis MacDougall) bij zijn moeder (Felicity Jones). Zij is ernstig ziek geworden en daarom krijgen ze vaak bezoek van zijn oma (Sigourney Weaver) met wie Conor geen goede relatie heeft. Op school wordt hij door zijn klasgenoten gepest. Hij heeft 's nachts last van nachtmerries, in zijn verbeelding krijgt hij elke nacht bezoek van een monster dat hem verhalen komt vertellen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van vinejo

vinejo

Heel mooie film. Veel symboliek, doet je nadenken. Goede acteerprestaties ook. Verrassend!

avatar van Movsin

Movsin

Niet alleen te koesteren om de prachtige visuele effecten maar ook om de charme die de film uitstraalt en vooral om de verbluffende vertolking van de jonge Lewis MacDougall.

Het verhaal is nochtans intriest. De jonge Conor - te oud om kind te zijn en te jong om man te zijn - heeft het niet gemakkelijk. Op school wordt hij zwaar gepest, zijn vader leeft gescheiden van hem, zijn oma hoeft hem eigenlijk niet en zijn moeder is doodziek. Hij is met alles begaan en het levert hem nachtmerries op die hem in een fantasiewereld doen belanden, waar steun maar ook beproevingen te vinden zijn.

Knappe film. Het monster is wel erg lelijk, maar uiteindelijk toch vindingrijk voorgesteld.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Ik zag deze film staan in een filmlijst en dacht dat ik de film al gezien had, omdat de titel en samenvatting me deed denken aan I Kill Giants. Het heeft er ook wel wat van weg, het vergelijk is niet ver weg. In grote lijnen ook wel wat Pan's Labyrinth, al is de link toch al wat verder.

Een tragisch sprookje van een jongen met een zieke moeder die de onuitgesproken problemen ontvlucht in een fantasiewereld. Met een wereld van een monster die vertelt in parabels. Mooi gedaan met heerlijke stukken animatie die je meenemen in die fantasiewereld. Het monster zelf is ook niet slecht, al leidt de stem van Liam Neeson nogal af. De menselijke acteurs zijn vrij doorsnee. Sigourney Weaver en Felicity Jones doen gewoon hun ding en daardoor komt Lewis MacDougall beter naar voor.

Mooie film al mist het soms die ultieme magie om er een echte topfilm van te maken. Maar verder wel genoten.

avatar van notsub

notsub

Ik was even bang dat dit de kant van E.T. op zou gaan met een jongetje en een vreemd wezen in de hoofdrol, maar gelukkig heeft A Monster Calls veel meer te bieden. Zo worden hier serieus volwassen thema's aangesneden en komt dit emotioneel ook echt binnen. Bovendien is de vormgeving mooi verzorgd. Ik vond alleen de vertelde verhalen wat te snel in beeld gebracht en sommige personages voegden erg weinig toe. Verder was het een prima film.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

notsub schreef:

sommige personages voegden erg weinig toe

Kan je uitleggen wat je hiermee bedoelt?

avatar van notsub

notsub

BlueJudaskiss schreef:

Kan je uitleggen wat je hiermee bedoelt?

De vader en oma hadden dan wel een band met Conor, maar die verbleekten bij zijn band met zijn moeder en het monster. Ze liepen er een beetje voor spek en bonen bij.