A Monster Calls (2016)

Verenigde Staten / Spanje
Drama / Fantasy

geregisseerd door J.A. Bayona
met Sigourney Weaver, Felicity Jones en Lewis MacDougall

Na de scheiding van zijn ouders woont de 12-jarig Conor (Lewis MacDougall) bij zijn moeder (Felicity Jones). Zij is ernstig ziek geworden en daarom krijgen ze vaak bezoek van zijn oma (Sigourney Weaver) met wie Conor geen goede relatie heeft. Op school wordt hij door zijn klasgenoten gepest. Hij heeft 's nachts last van nachtmerries, in zijn verbeelding krijgt hij elke nacht bezoek van een monster dat hem verhalen komt vertellen.

• vanaf woensdag 3 mei te huur
  • vanaf woensdag 10 mei te koop op dvd en blu-ray

104 BERICHTEN 26 MENINGEN
geplaatst: 5 maart, 01:57 uur [permalink]
Prachtig

avatar van Rodger
geplaatst: 11 maart, 20:07 uur [permalink]
Mooie film vol drama actie en avontuur..
Meeslepend verhaal.. en mooie special effects..
Al met al.. een dikke 3.5 ..

avatar van broncode
geplaatst: 13 maart, 15:39 uur [permalink]
Prachtige meeslepende film die werkelijk geen enkel minpunt kent. Fantastische special effects, goed acteerwerk en een uitmuntend script. Ja, hij speelt in op de emoties, maar dan op een goede manier...

avatar van Noodless
geplaatst: 15 maart, 19:07 uur [permalink]
Mooie animatiefilm met knappe effecten en een degelijk script. Niet dat het verhaal constant weet te boeien, maar de cast, de fantastische mooi vorm gegeven boom (waarbij de stem van Neeson voor mij wel werkte) en het slot dat toch een mooie boodschap wil brengen zorgt ervoor dat deze film gemakkelijk de gemiddelde film weet te overstijgen. 7/10

avatar van AmazingPP
geplaatst: 22 maart, 15:14 uur [permalink]
Noodless schreef:

Animatiefilm???

avatar van AmazingPP
geplaatst: 22 maart, 15:16 uur [permalink]
Aardig drama vormgegeven als een fantasie. De onderliggende gedachte hiervan wordt wel heel snel duidelijk. Daardoor duurt de film te lang. Je weet het eigenlijk al vanaf het midden van de film hoe deze gaat aflopen. Beetje jammer. Mooie animatie van de boom. Leuk voor een keertje, maar bleef het hangen bij me? Nee. 3,5 *

avatar van Noodless
geplaatst: 22 maart, 18:57 uur [permalink]
Yep..foutje ....bedoelde natuurlijk de mooie animatiestukken die in de film voorkomen.

geplaatst: 24 maart, 20:57 uur [permalink]
Film met leuke special effects die lekker wegkijkt.

geplaatst: 27 maart, 00:14 uur [permalink]
Wat een stomme saaie film! Goede films zijn tegenwoordig zeldzaam.

geplaatst: 27 maart, 08:12 uur [permalink]
En toch heb je meer films 4.5/5* gegeven dan jouw schijnbaar enige andere mogelijkheid; 0.5*...Wil je nog toelichten wat je slecht en saai vond aan deze film?

avatar van Alathir
geplaatst: 31 maart, 20:34 uur [permalink]
Deze film is echt fantastisch! Lang geleden dat er een film mij tot tranen toe kon bewegen. Ik ben van nature redelijk ongevoelig maar deze film wist de juiste snaar te raken. Ik vond deze veel minder afstandelijk dan Pan's Labyrinth dat mij amper wist te raken. Liam Neeson speelt hier ook eigenlijk de rol van zijn leven als stemacteur. Een betere casting van het 'monster' was niet mogelijk. Het kind speelde ook echt goed, net als Felicity Jones. De animaties die in de film voorkomen waren bovendien prachtig en al de verhalen hadden een morele les te vertellen. De soundtrack is ingetogen maar o zo doeltreffend. Het is met andere woorden dus een zwaarmoedige film, maar wel een hele goede die ik iedereen kan aanbevelen.

avatar van John Milton
geplaatst: 31 maart, 20:52 uur [permalink]
Rhapsody schreef:
Wat een stomme saaie film! Goede films zijn tegenwoordig zeldzaam.
Och, als ik je stemmen zo zie, pompen The Asylum en consorten genoeg filmpjes voor je uit om 5* aan te geven. Voorlopig zit je wel geramd. Je had meer 5* waarderingen dan ik in 2016, dus je hebt niets te klagen 😉

geplaatst: 3 april, 23:59 uur [permalink]
wauw. wat een verhaal!!! prachtig!! wie dit 0,5 geeft snapt er echt niks van!!! dit was echt een super mooi verhaal!!! ik heb mn moeder ook verloren aan kanker , en hoe dit jochie dit moet verwerken snapt met door de film te kijken! bizonder!!! echt.. traantjes hier en daar en nogmeer!! Top werk. mooie cast, mooie fx, sterk verhaal! alles compleet! dikke complimenten..

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst: afgelopen zondag om 21:54 uur [permalink]
Pas na een lange aanloop vond ik de film best interessant worden, maar ik werd er nooit echt zo door geraakt dat ik het bovengemiddeld goed vind. Thema's over verwerking en je verdriet een plek geven komen er goed uit door middel van de denkbeelden van de hoofdrolspeler. Daarbij is de film fantastisch geanimeerd en ziet het monster er echt schitterend uit. De boodschap van de film is mooi, maar het had allemaal veel beter kunnen uitgewerkt worden in mijn ogen.