A Monster Calls (2016)

Verenigde Staten / Spanje
Drama / Fantasy

geregisseerd door J.A. Bayona
met Sigourney Weaver, Felicity Jones en Lewis MacDougall

Na de scheiding van zijn ouders woont de 12-jarig Conor (Lewis MacDougall) bij zijn moeder (Felicity Jones). Zij is ernstig ziek geworden en daarom krijgen ze vaak bezoek van zijn oma (Sigourney Weaver) met wie Conor geen goede relatie heeft. Op school wordt hij door zijn klasgenoten gepest. Hij heeft 's nachts last van nachtmerries, in zijn verbeelding krijgt hij elke nacht bezoek van een monster dat hem verhalen komt vertellen.

• vanaf 10 mei te koop op dvd en blu-ray

98 BERICHTEN 24 MENINGEN
geplaatst: 5 maart, 01:57 uur [permalink]
Prachtig

avatar van Rodger
geplaatst: 11 maart, 20:07 uur [permalink]
Mooie film vol drama actie en avontuur..
Meeslepend verhaal.. en mooie special effects..
Al met al.. een dikke 3.5 ..

avatar van broncode
geplaatst: 13 maart, 15:39 uur [permalink]
Prachtige meeslepende film die werkelijk geen enkel minpunt kent. Fantastische special effects, goed acteerwerk en een uitmuntend script. Ja, hij speelt in op de emoties, maar dan op een goede manier...

avatar van Noodless
geplaatst: 15 maart, 19:07 uur [permalink]
Mooie animatiefilm met knappe effecten en een degelijk script. Niet dat het verhaal constant weet te boeien, maar de cast, de fantastische mooi vorm gegeven boom (waarbij de stem van Neeson voor mij wel werkte) en het slot dat toch een mooie boodschap wil brengen zorgt ervoor dat deze film gemakkelijk de gemiddelde film weet te overstijgen. 7/10

avatar van AmazingPP
geplaatst: afgelopen woensdag om 15:14 uur [permalink]
Noodless schreef:

Animatiefilm???

avatar van AmazingPP
geplaatst: afgelopen woensdag om 15:16 uur [permalink]
Aardig drama vormgegeven als een fantasie. De onderliggende gedachte hiervan wordt wel heel snel duidelijk. Daardoor duurt de film te lang. Je weet het eigenlijk al vanaf het midden van de film hoe deze gaat aflopen. Beetje jammer. Mooie animatie van de boom. Leuk voor een keertje, maar bleef het hangen bij me? Nee. 3,5 *

avatar van Noodless
geplaatst: afgelopen woensdag om 18:57 uur [permalink]
Yep..foutje ....bedoelde natuurlijk de mooie animatiestukken die in de film voorkomen.

geplaatst: gisteren om 20:57 uur [permalink]
Film met leuke special effects die lekker wegkijkt.