Brimstone (2016)

Alternatieve titel: Koolhoven's Brimstone

Nederland / Frankrijk / Duitsland / België / Zweden / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Western / Thriller

geregisseerd door Martin Koolhoven
met Dakota Fanning, Guy Pearce en Emilia Jones

De negentiende eeuw. Liz is een jonge vrouw die een gelukkig leven leidt, totdat een duivelse priester in het dorp verschijnt en alles wat Liz lief heeft probeert te verwoesten. Maar Liz is een doorzetter, geen slachtoffer. Een krachtige vrouw die terug vecht voor een beter leven waar zij en haar dochter recht op hebben.

avatar van Walter S.
Robi schreef:
Helaas, in het laatste hoofdstuk werd alle mooie en verrassende opbouw alsnog om zeep geholpen en werd het een horror (western) zoals er zo vele zijn.

Ik vond dit een geweldige film, dus ben wel benieuwd naar de vele films waar jij op doelt, kan ik die ook nog eens gaan kijken.
Persoonlijk kan ik geen film bedenken die erg op deze lijkt.

Ik doel op de vele films waar de griezel / engerd / zombie/ bad guy eindeloos terug weet te komen totdat hij uiteindelijk toch door de hoofdpersoon om zeep wordt geholpen. Als jij erg van dit soort films houdt en je hebt alleen deze nog maar gezien, dan valt er nog een hoop te genieten voor je. Maar maak je geen zorgen, als je vaak films kijkt kom je er vast vroeg of laat weleens een tegen.

avatar van horizons
Robi schreef:

Dat snapt hij ook wel.

Hij vraagt specifiek naar de horror-western.

Als een film niet realistisch bedoeld is dan is het niet erg als hij inderdaad niet realistisch is.
Als een film wel realistisch bedoeld lijkt dan is het wat mij betreft een vervelende film.
Ongeloofwaardig en om een meesterwerk te zijn schiet hij behoorlijk te kort.