Brimstone (2016)

Nederland / Frankrijk / Duitsland / België / Zweden / Verenigd Koninkrijk
Western / Thriller

geregisseerd door Martin Koolhoven
met Dakota Fanning, Guy Pearce en Kit Harington

De negentiende eeuw. Liz is een jonge vrouw die een gelukkig leven leidt, totdat een duivelse priester in het dorp verschijnt en alles wat Liz lief heeft probeert te verwoesten. Maar Liz is een doorzetter, geen slachtoffer. Een krachtige vrouw die terugvecht voor een beter leven waar zij en haar dochter recht op hebben.

729 BERICHTEN 58 MENINGEN
geplaatst: afgelopen donderdag om 11:05 uur [permalink]
Hij doelt op de trots dat een Nederlandse regisseur een film met (relatief) bekende Amerikaanse acteurs op poten heeft weten zetten.

avatar van horizons
geplaatst: afgelopen donderdag om 11:26 uur [permalink]
Dat is idd wat hij bedoelt. Maar dat is niet de reden voor de punten die ik geef. Nederlandse​cinema ben ik geen fan van.

avatar van Filmkriebel
geplaatst: afgelopen donderdag om 14:59 uur [permalink]
Wat is daar patriottisch aan? Het is gewoon een mooie kans die hij heeft gekregen om met meer middelen een film in elkaar te steken, net als Verhoeven destijds. Hij mag er wat mij betreft trots op zijn

geplaatst: afgelopen donderdag om 15:07 uur [permalink]
De patriotistische insteek is dat gebruikers hoger zouden stemmen voor Brimstone omdat de film door een Nederlander geregisseerd is. Zou dezelfde film door een Amerikaan geregisseerd zijn, zou de score lager uitgevallen zijn. Alsdus de stelling.

avatar van Filmkriebel
geplaatst: afgelopen donderdag om 15:11 uur [permalink]
Ja mijn euro viel ook net dat hij het over de users had. Sta niet bepaald scherp vandaag 😜

avatar van mikey
geplaatst: afgelopen donderdag om 16:17 uur [permalink]
Patriottisme hier bij deze film? Lijkt me wat overdreven

geplaatst: gisteren om 16:22 uur [permalink]
De BluRay is te bestellen. Met ondermeer deleted scenes.
Brimstone | Filmdomein

avatar van de grunt
geplaatst: vandaag om 00:46 uur [permalink]
Yes!!!

avatar van Zwolle84
geplaatst: vandaag om 01:33 uur [permalink]
Ik geef hem eerder een 9 ondanks dat het een Nederlandse film is.