Brimstone (2016)

Nederland / Frankrijk / Duitsland / Belgiƫ / Zweden / Verenigd Koninkrijk
Western / Thriller

geregisseerd door Martin Koolhoven
met Dakota Fanning, Guy Pearce en Emilia Jones

De negentiende eeuw. Liz is een jonge vrouw die een gelukkig leven leidt, totdat een duivelse priester in het dorp verschijnt en alles wat Liz lief heeft probeert te verwoesten. Maar Liz is een doorzetter, geen slachtoffer. Een krachtige vrouw die terugvecht voor een beter leven waar zij en haar dochter recht op hebben.

829 BERICHTEN 69 MENINGEN

avatar van wimnoot
Klinkt goed, alleen begrijp ik niet dat western er ook bij staat als genre.

avatar van dionj
wimnoot schreef:
Klinkt goed, alleen begrijp ik niet dat western er ook bij staat als genre.

Vreemd, Brimstone (goeie titel!) lijkt mij toch de titel van een western. De synopsis gaat over een WO2-film. Ik denk dat hier twee films bij elkaar gehaald zijn. Eén Britse oorlogsfilm en een Nederlandse western.

Misschien weet Wouter er meer van?

Ik kwam deze nog tegen: F&ME // Co-Productions in Development // Blood Bridle - fame.uk.com

Meneer Bungel
Is het al eens tijd voor een nieuwe film?

kappeuter (moderator)
In laatstgenoemd radioprogramma vertelt Koolhoven daar uitvoerig over.
Niets is zeker, maar hij hoopt dat de Engelstalige western (/thriller) genaamd Brimstone in 2014 in de bioscopen zal draaien.

Meneer Bungel
Dank je. Ik had stiekem gehoopt op een poldergiallo, maar goed.

avatar van dionj
Martin's script voor zijn nieuwe film Brimstone is af. Zie de link voor een interview met Koolhoven met daarin een aantal interessante mededelingen wat betreft zijn nieuwe film.

kappeuter schreef:
Martin Koolhoven zei 'nee' tegen Al Pacino - Filmpjekijken.com

Leuk interview, o.a. info over Brimstone.
Leuk interview inderdaad. Zeer benieuwd naar 'Brimstone'.. hopelijk laat dat project niet te lang meer op zich wachten.

kappeuter (moderator)
Martin Koolhoven kan bijna zijn langverwachte western Brimstone gaan draaien. Het Filmfonds heeft hem woensdag een realiseringsbijdrage van 750.000 euro toegekend.

Regisseur Koolhoven kan bijna western gaan maken - AD.nl

Zal tijd worden. Hoop dat het inderdaad allemaal doorgaat.

Martin Koolhoven moet opnames western uitstellen | nu.nl/film

De opnames beginnen nu in januari of februari.
De reden voor het uitstel is grotendeels een financiële. "Dit wordt mijn duurste film ooit, waarschijnlijk tweemaal zo duur als Oorlogswinter, die tot nu toe mijn duurste was", zegt Koolhoven

avatar van nilserr
Misschien helpt het wanneer Koolhoven iets voorzichtiger is met het opzoeken van de media. Bespaart een hoop negatieve publiciteit omtrent Brimstone...

Is er zoveel negatieve publiciteit dan? En waarom zou zijn veelvuldige mediaoptreden dat verergeren?

avatar van nilserr
Elke keer dat Brimstone de media haalt is het negatief nieuws. De financiering die toch niet rond blijkt te zijn, er kan toch pas laten gedraaid worden dan gepland enz. Verder kan ik het echter niet onderbouwen, het is een gevoelskwestie. Dit komt een project vaak niet ten goede (lees: Heaven's Gate, John Carter. Wanneer Koolhoven iets voorzichtiger is met zijn uitspraken, zou hem dit vermoedelijk bespaart blijven.

Dit alles neemt overigens niet weg dat ik zeer benieuw ben naar het project opzich. Het is toch een van de meest veelbelovend Nederlandse regisseurs.

Wow, groot nieuws!

avatar van starbright boy

Mooi, geen halfvergeten has-been-namen, maar acteurs die nog altijd in relevante films spelen en soms interessante keuzes maken. Weer een belangrijke horde genomen.

avatar van goongumpa

Inderdaad acteurs die echt wat kunnen. Karakatsanis, ook een goede keuze. Hoop dat het mooi zal worden!

avatar van HarmJanStegenga
Mooi nieuws! Goede keuzes met Pearce, maar vooral ook Wasikowska wat mij betreft. Ben benieuwd!

avatar van Quentin
Robert Pattinson joins Brimstone + Carice van Houten!
Robert Pattinson joins Brimstone - m.screendaily.com

'Brimstone' inks France, Germany deals ahead of shoot | News | Screen - screendaily.com

Rogier Stoffers heeft het stokje van de cameraman van The Drop overgenomen.

De nieuwe Koolhoven!
Opnames zijn 15 juni gestart.

avatar van Naomi Watts

Echt enorm veel zin in, en die cast . Ook vrij uniek als we Koolhoven mogen geloven. Psyched.

avatar van HarmJanStegenga
Hier ben ik erg benieuwd naar! Prachtige combinatie, regisseur + cast!

avatar van mcdaktari

Heel veel zin in deze film. En een hele beste cast ook nog. Guy Pearce is wel prima gecast voor zo'n western. En Mia Wasikowska is ook niks mis mee. Robert Pattinson en Guy Pearce vond ik ook al heel goed samen in The Rover (2014)
Normaal gesproken let ik er nooit echt op, maar mooie poster. Laat maar komen die hap.