Brimstone (2016)

Nederland / Frankrijk / Duitsland / Belgiรซ / Zweden / Verenigd Koninkrijk
Western / Thriller

geregisseerd door Martin Koolhoven
met Dakota Fanning, Guy Pearce en Kit Harington

De negentiende eeuw. Liz is een jonge vrouw die een gelukkig leven leidt, totdat een duivelse priester in het dorp verschijnt en alles wat Liz lief heeft probeert te verwoesten. Maar Liz is een doorzetter, geen slachtoffer. Een krachtige vrouw die terugvecht voor een beter leven waar zij en haar dochter recht op hebben.

• vanaf vrijdag 21 april te huur
  • vanaf vrijdag 21 april te koop op blu-ray

672 BERICHTEN 51 MENINGEN
geplaatst: 2 april 2011, 17:38 uur [permalink]

avatar van wimnoot
geplaatst: 2 april 2011, 18:32 uur [permalink]
Klinkt goed, alleen begrijp ik niet dat western er ook bij staat als genre.

geplaatst: 6 april 2011, 15:14 uur [permalink]
wimnoot schreef:
Klinkt goed, alleen begrijp ik niet dat western er ook bij staat als genre.

Vreemd, Brimstone (goeie titel!) lijkt mij toch de titel van een western. De synopsis gaat over een WO2-film. Ik denk dat hier twee films bij elkaar gehaald zijn. Eén Britse oorlogsfilm en een Nederlandse western.

Misschien weet Wouter er meer van?

Ik kwam deze nog tegen: F&ME // Co-Productions in Development // Blood Bridle - fame.uk.com

Meneer Bungel
geplaatst: 27 februari 2012, 19:34 uur [permalink]
Is het al eens tijd voor een nieuwe film?

geplaatst: 27 februari 2012, 19:52 uur [permalink]
In laatstgenoemd radioprogramma vertelt Koolhoven daar uitvoerig over.
Niets is zeker, maar hij hoopt dat de Engelstalige western (/thriller) genaamd Brimstone in 2014 in de bioscopen zal draaien.

Meneer Bungel
geplaatst: 27 februari 2012, 20:01 uur [permalink]
Dank je. Ik had stiekem gehoopt op een poldergiallo, maar goed. ๐Ÿ˜‰

geplaatst: 25 juni 2012, 12:37 uur [permalink]
Martin's script voor zijn nieuwe film Brimstone is af. Zie de link voor een interview met Koolhoven met daarin een aantal interessante mededelingen wat betreft zijn nieuwe film.

geplaatst: 13 december 2012, 15:13 uur [permalink]

geplaatst: 16 december 2012, 13:40 uur [permalink]
kappeuter schreef:
Martin Koolhoven zei 'nee' tegen Al Pacino - Filmpjekijken.com

Leuk interview, o.a. info over Brimstone.
Leuk interview inderdaad. Zeer benieuwd naar 'Brimstone'.. hopelijk laat dat project niet te lang meer op zich wachten.

geplaatst: 9 oktober 2013, 12:14 uur [permalink]
Martin Koolhoven kan bijna zijn langverwachte western Brimstone gaan draaien. Het Filmfonds heeft hem woensdag een realiseringsbijdrage van 750.000 euro toegekend.

๐Ÿ‘

Regisseur Koolhoven kan bijna western gaan maken - AD.nl

geplaatst: 10 oktober 2013, 13:46 uur [permalink]
Zal tijd worden. Hoop dat het inderdaad allemaal doorgaat.

geplaatst: 17 augustus 2014, 13:14 uur [permalink]
Martin Koolhoven moet opnames western uitstellen | nu.nl/film

De opnames beginnen nu in januari of februari.
De reden voor het uitstel is grotendeels een financiële. "Dit wordt mijn duurste film ooit, waarschijnlijk tweemaal zo duur als Oorlogswinter, die tot nu toe mijn duurste was", zegt Koolhoven

avatar van nilserr
geplaatst: 18 augustus 2014, 13:18 uur [permalink]
Misschien helpt het wanneer Koolhoven iets voorzichtiger is met het opzoeken van de media. Bespaart een hoop negatieve publiciteit omtrent Brimstone...

geplaatst: 21 augustus 2014, 13:50 uur [permalink]
Is er zoveel negatieve publiciteit dan? En waarom zou zijn veelvuldige mediaoptreden dat verergeren?

avatar van nilserr
geplaatst: 29 augustus 2014, 13:52 uur [permalink]
Elke keer dat Brimstone de media haalt is het negatief nieuws. De financiering die toch niet rond blijkt te zijn, er kan toch pas laten gedraaid worden dan gepland enz. Verder kan ik het echter niet onderbouwen, het is een gevoelskwestie. Dit komt een project vaak niet ten goede (lees: Heaven's Gate, John Carter. Wanneer Koolhoven iets voorzichtiger is met zijn uitspraken, zou hem dit vermoedelijk bespaart blijven.

Dit alles neemt overigens niet weg dat ik zeer benieuw ben naar het project opzich. Het is toch een van de meest veelbelovend Nederlandse regisseurs.

geplaatst: 5 februari 2015, 12:11 uur [permalink]
Wow, groot nieuws! ๐Ÿ‘ ๐Ÿ˜Ž

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator)
geplaatst: 6 februari 2015, 00:15 uur [permalink]
Mooi, geen halfvergeten has-been-namen, maar acteurs die nog altijd in relevante films spelen en soms interessante keuzes maken. Weer een belangrijke horde genomen.

avatar van goongumpa

geplaatst: 6 februari 2015, 00:21 uur [permalink]
Inderdaad acteurs die echt wat kunnen. Karakatsanis, ook een goede keuze. Hoop dat het mooi zal worden!

geplaatst: 6 februari 2015, 10:02 uur [permalink]

geplaatst: 6 februari 2015, 23:37 uur [permalink]
Mooi nieuws! Goede keuzes met Pearce, maar vooral ook Wasikowska wat mij betreft. ๐Ÿ‘ Ben benieuwd!

geplaatst: 7 februari 2015, 10:42 uur [permalink]

geplaatst: 7 februari 2015, 16:20 uur [permalink]

avatar van Quentin
geplaatst: 9 februari 2015, 08:10 uur [permalink]
Robert Pattinson joins Brimstone + Carice van Houten!
Robert Pattinson joins Brimstone - m.screendaily.com

geplaatst: 15 mei 2015, 18:45 uur [permalink]
'Brimstone' inks France, Germany deals ahead of shoot | News | Screen - screendaily.com

Rogier Stoffers heeft het stokje van de cameraman van The Drop overgenomen.

geplaatst: 20 juni 2015, 10:14 uur [permalink]
De nieuwe Koolhoven!
Opnames zijn 15 juni gestart.

avatar van Naomi Watts

geplaatst: 20 juni 2015, 10:19 uur [permalink]
Echt enorm veel zin in, en die cast ๐Ÿ˜‹. Ook vrij uniek als we Koolhoven mogen geloven. Psyched.

geplaatst: 20 juni 2015, 11:09 uur [permalink]
Hier ben ik erg benieuwd naar! Prachtige combinatie, regisseur + cast! ๐Ÿ™‚

avatar van mcdaktari

geplaatst: 20 juni 2015, 11:52 uur [permalink]
Heel veel zin in deze film. En een hele beste cast ook nog. Guy Pearce is wel prima gecast voor zo'n western. En Mia Wasikowska is ook niks mis mee. Robert Pattinson en Guy Pearce vond ik ook al heel goed samen in The Rover (2014)
Normaal gesproken let ik er nooit echt op, maar mooie poster. Laat maar komen die hap.