Brimstone (2016)

Alternatieve titel: Koolhoven's Brimstone

Nederland / Frankrijk / Duitsland / België / Zweden / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Western / Thriller

geregisseerd door Martin Koolhoven
met Dakota Fanning, Guy Pearce en Emilia Jones

De negentiende eeuw. Liz is een jonge vrouw die een gelukkig leven leidt, totdat een duivelse priester in het dorp verschijnt en alles wat Liz lief heeft probeert te verwoesten. Maar Liz is een doorzetter, geen slachtoffer. Een krachtige vrouw die terug vecht voor een beter leven waar zij en haar dochter recht op hebben.

avatar van Arri
Koolhoven deelt live op Periscope een deel van de mixing sessie (let op: spoiler voor de filmmuziek en één titel is te zien):

LINK

Kit Harington met Amerikaans accent in Brimstone

Het is nog onduidelijk wanneer Brimstone in de bioscopen te zien is; dat hangt mede af van de verkoop aan een aantal grote landen zoals Amerika. “De post-productie en het invullen van de visual effects duurt iets langer dan we dachten, maar we naderen het einde. En de film wordt wel precies wat ik voor ogen had; daar ben ik wel erg blij mee.”

Kan niet wachten

Eerste frame: klik

En eerste reacties op een proefscreening verschijnen:

klik & link

avatar van Arri
Bij BNR Nieuwsradio (vanaf 1 uur 10) verteld Koolhoven over oa Brimstone. De 'Amerikanen' bepalen blijkbaar de releasedatum.

avatar van dionj
Arri schreef:

Ik hoop dat die snel wordt uitgekozen en dit najaar nog verschijnt.

avatar van John Milton
Bedankt voor het linkje! Dat de regisseur dat normaliter niet bepaald, dat wist ik wel. Doorgaans wordt dat door de distributeur gedaan, maar ik kan helemaal niet zien wie de distributor is voor Amerika voor deze film op IMDb.

Brimstone geselecteerd voor het Toronto International Film Festival (TIFF)

Brimstone is geselecteerd voor een Special Screening tijdens de aankomende editie van het filmfestival van Toronto (TIFF) dat plaats zal vinden van 8 tot en met 18 september.

Met zijn selectie voor het TIFF maakt Brimstone kans op de Publieksprijs van het festival, die in het verleden al gewonnen werd door Oscarwinnende films als The King's Speech, 12 Years a Slave en het Nederlandse Antonia.

De Nederlandse releasedatum van Brimstone zal binnenkort bekend worden gemaakt.

nieuwe still

(bron: persbericht Paradiso)

Martin Koolhovens Brimstone geselecteerd voor hoofdcompetitie Filmfestival Venetië

Met trots maakt Paradiso Filmed Entertainment bekend dat Martin Koolhovens thriller Brimstone zijn wereldpremière zal beleven tijdens het filmfestival van Venetië, waar de film geselecteerd is voor de hoofdcompetitie.
Brimstone maakt hiermee kans op de prestigieuze Gouden Leeuw.

Na Zwartboek in 2006 is dit de eerste keer in tien jaar tijd dat er een film van een Nederlandse regisseur in de hoofdcompetitie van het filmfestival van Venetië te zien zal zijn.
Na eerder Orlow Seunke, Jos Stelling en Paul Verhoeven is Martin Koolhoven de eer om geselecteerd te worden voor het hoofdprogramma van het festival.

Martin Koolhoven over de selectie van Brimstone: “Ik voel me echt enorm vereerd dat Brimstone in première gaat op hetzelfde festival waar eerder films van mijn helden als regisseurs Akira Kurosawa en Orson Welles te zien waren. Het is geweldig dat een film waar je ruim zes jaar aan gewerkt hebt zo gewaardeerd wordt."

Het Filmfestival van Venetië, het oudste filmfestival ter wereld dat dit jaar zijn 73e editie beleeft, zal plaatsvinden van 31 augustus tot en met 10 september.
Eerder deze week werd al bekend dat Brimstone tevens geselecteerd is voor een Special Screening tijdens het Toronto International Film Festival dat plaatsvindt van 8 t/m 18 september.

bron: persbericht Paradiso

Krijg nou de hik!! Gefeliciteerd MK

De tagline van Brimstone: Retribution is coming.

Ik hoop dat er gauw een trailer komt.

avatar van Arri
Koolhoven bij de Perstribune waar hij onder andere praat over Brimstone en het filmfestival van Venetië die volgende week van start gaat

avatar van dionj
Koolhoven vandaag weer op de radio. Nu bij NPO Radio 1.

NOS-Radio 1-Journaal - woensdag 31 augustus 2016, 06:00 - 09:30 uur - NPO Radio 1 - nporadio1.nl
Klik op luister uitzending terug (hele uitzending). Dan vanaf ongeveer 02:57:00

Indrukwekkende foto's Martin Koolhovens ambitieuze westernthriller 'Brimstone' | Filmtotaal

Officiële competitie BFI London Film Festival

Told in four distinct chapters, writer/director Martin Koolhoven’s extraordinary western is a ferociously rendered, richly-evocative tale of bloodshed and retribution driven by Dakota Fanning’s remarkable turn. Imbuing Liz with a quiet fragility and steely determination, Fanning’s tenacious frontierswoman instantly joins the ranks of cinema’s most compelling Western heroines. Memorable support is provided by a stellar cast including Kit Harington and Carice van Houten, while special mention must go to Guy Pearce – channeling Robert Mitchum in The Night of the Hunter – for his terrifying portrayal of Liz’s unrelenting nemesis. With a visual lyricism in striking contrast to the gruelling violence on screen, this deeply affecting tale of moral reckoning is often difficult to watch, but impossible to forget.

BFI pagina over Brimstone

Brimstone:

Dakota Fanning is a revelation in this brutal revenge tale about a mute midwife in the old American west.

Je hebt het geflikt Koolhoven

avatar van John Milton
Iedere keer als er een update is hoop ik dat het de releasedatum is. Helemaal wanneer jouw naam erbij staat Kappeuter. Njah, even geduld nog maar

John Milton

Het enige dat de distributeur tot nu toe meldt "Verwacht: najaar 2016"
En "De Nederlandse releasedatum zal binnenkort bekend worden gemaakt."
Nog even geduld dus idd...

Potver. Ziet er goed uit.

avatar van de grunt
zou hij wat inspiratie uit the dark night rises hebben voor dat masker

avatar van horizons
Het grootste probleem is nu dat de hype niet te groot mag worden.

De clips zijn in ieder geval veelbelovend.

horizons schreef:
Het grootste probleem is nu dat de hype niet te groot mag worden.

De clips zijn in ieder geval veelbelovend.

Precies om die reden kijk ik de clips maar niet. Zelfbescherming. Maar of dat met de trailer ook lukt, weet ik nog niet...

avatar van Donkerwoud
Hier ook een lijstje op nu.nl: Recensieoverzicht: Brimstone is 'traag' maar 'overtuigend' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

De toon is vooralsnog behoudend, maar The Hateful Eight was ook stukken beter dan de eerste geluiden deden vermoeden.

avatar van horizons
The hateful eight was best wel suf...

avatar van Donkerwoud
horizons schreef:
The hateful eight was best wel suf...

Maar wie hebben hier op mm al gestemd?

Kun je zelf zien bij 'stemoverzicht'. En je bent zelf suf...:P (nee hoor, grapje)

Bélon

Persmuskieten

Vanavond mag het publiek deze zien in Venetië maar dan zullen er vast geen stemmen hier bijkomen

The Guardian oppert dat Koolhoven wellicht een nieuw genre heeft uitgevonden: de Edam western

Brimstone review – Dakota Fanning in blood-and-thunder western that pulls no punches | Film | The Guardian - theguardian.com

avatar van Left4Dead
Voor deze film moet ik bijna een dag vrij vragen! 148 minuten............? serieus?
Dan mag het wel een heel goed script zijn.

In ieder geval is er tenminste een liefdesnestje uit dit werk ontstaan.