• 11.258 nieuwsartikelen

Met onder meer: Chris Evans, Mckenna Grace en Lindsay Duncan

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 14 september 2017

Plot Gifted

Frank Adler is een vrijgezel die zijn hoogbegaafde nichtje, Mary genaamd, opvoedt in een kustplaatsje in Florida. Frank probeert ervoor te zorgen dat Mary een normaal leven kan leiden. Zijn plannen worden gedwarsboomd als zijn moeder de wiskundige talenten van het meisje ontdekt en plannen maakt om Frank en Mary uit elkaar te halen.

Frank Adler

Kevin Larsen

Bradley Pollard

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Een feelgood film met touwgetrek om een jong meisje die bij haar oom Frank woont omdat haar moeder niet meer in leven is.

Het meisje is een kei in de exacte vakken en met name wiskunde.

Grootmoeder komt erachter dat het meisje daar goed in is en gaat de strijd aan met haar zoon om de kleindochter onder haar hoede te krijgen. Qua emoties een typische Amerikaanse productie.

Een leuke film,

7!

avatar van maurice32

maurice32

Nubis schreef:
Pfff, wat een vreselijke film. Ontzettend saai en het hele verhaal gaat alleen maar over wie de voogdij over Mary mag krijgen, Frank (de oom) of Evelyn (de oma). Verder erg slecht acteerwerk en één en al Amerikaans melodramatisch gedoe. Had er meer van verwacht, nadat ik toevallig gister (500) Days of Summer heb herzien.

Ik had hetzelfde, zeer saai en niet spannend.
Ik heb de film na een dik uur maar uitgezet, ik heb me verveeld.
Vandaar ook geen stemmen.

avatar van teigertje

teigertje

• 2023 berichten

Van het begin tot het einde, een parel van een film.

En fenomenale hoofdrol spelers.

Wonderschoon !

Een echte aanrader, een serieuze film, met een prachtige boodschap.

avatar van Filmreiziger

Filmreiziger

Prima film over een hoogbegaafd meisje. In het begin is er sprake van een storende overacting van beide hoofdrolspelers: veel te zwaar aangezette verveling van het meisje en onverschilligheid van de vader. Dit wordt gedurende de film een stuk beter en dat maakt dat de film ook stijgt in niveau. Uiteindelijk moet ik zeggen dat het meisje echt uitstekend kan acteren en de vader gewoon prima mee kan komen. Prima script. Het brengt eigenlijk precies wat je ervan kunt verwachten. Als je daar zin in hebt, stelt de film niet teleur. 3,5 sterren.

avatar van Yara Shahidi

Yara Shahidi

Een pareltje! Prachtig gewoon.

En Mary speelt haar rol voortreffend. 9/10

avatar van Yara Shahidi

Yara Shahidi

Nubis schreef:

Misschien heb je de achterliggende boodschap van het verhaal niet begrepen. Kan een perfect waargebeurd verhaal zijn.

Maar goed, elk zijn mening.