A Street Cat Named Bob (2016)

3,41

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Roger Spottiswoode
met Luke Treadaway, Ruta Gedmintas en Joanne Froggatt

Na een moeilijke jeugd werd Bowen dakloos en raakte verslaafd aan heroïne. In de lente van 2007 zat hij in een methadonprogramma en woonde in een flat in Londen in het kader van een begeleidwonenproject. In de hal van de flat vond hij een gewonde kat. Toen hij geen eigenaar kon ontdekken bracht hij de kat naar een dierenarts, die antibiotica voorschreef. Voor de duur van de kuur nam hij het dier in huis terwijl hij bleef zoeken naar de eigenaar ervan. Toen hij deze na de twee weken van de kuur nog niet gevonden had liet hij de kat op straat los in de hoop dat deze zou terugkeren naar waar hij vandaan kwam. In plaats daarvan volgde de kat Bowen, zelfs toen hij de bus nam om aan de slag te gaan als straatmuzikant. Hij besloot de kat te houden en gaf hem de naam Bob naar een personage in Twin Peaks. Vanaf dat moment nam Bowen Bob de kat steeds mee naar zijn werk op zijn vaste speelplekken en ook toen hij de daklozenkrant Big Issue ging verkopen.

35 BERICHTEN 9 MENINGEN
avatar van james_cameron
geplaatst: 9 april, 15:10 uur [permalink]
Leuke, sympathieke verfilming van het gelijknamige succesvolle boek van James Bowen, die even opduikt in de allerlaatste scene. Luke Treadaway is goed gecast als de klagerige, vol zelfmedelijden zittende hoofdpersoon, wiens leven overhoop wordt gehaald door de komst van de schattige Bob. Gelukkig wordt het nergens al te cute en gezellig en blijft alles nog net geloofwaardig. Het helpt wel als je een katten-liefhebber bent, denk ik zo.

geplaatst: 23 april, 13:41 uur [permalink]
Best cute ondanks dat het allemaal natuurlijk nogal voorspelbaar is.

geplaatst: 5 mei, 21:45 uur [permalink]
Hoge scores zijn hier ferm overdreven ze.
Ik vond het allemaal wat te saai.

avatar van baspls
geplaatst: 21 mei, 17:36 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Leuke feelgoodfilm, ondanks de toch wel zware thema's af en toe zoals verslaving en asociale stadsbewoners. Erg leuke kat en ook degelijk gefilmd allemaal.

Goed stukje was ook dat als een vrouw Bob wil kopen, Bowen haar vraagt of hij haar zoontje zou kunnen kopen. Vreselijke mensen die doen alsof dieren objecten zijn die je kunt bezitten.

geplaatst: 29 mei, 07:22 uur [permalink]
combinatie tussen een feelgood en drama film.
Realistisch in beeld gebracht.
Degelijk acteerwerk.
Het beroemde waargebeurde verhaal in boekvorm had niet beter verfilmd kunnen worden.